Bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii creste cu 9,4% si ajunge la 14,1 miliarde de lei, urmand sa fie finantate mai multe constructii de autostrazi si centuri ocolitoare, dar si proiecte ale Metrorex si CFR Calatori.
Ministerul are alocate aproape 8 miliarde de lei pentru investitii din fonduri europene, o crestere de 30% fata de 2020 si un record absolut al ultimului deceniu, potrivit ministrului Catalin Drula.
"Facem cai ferate, autostrazi, linii de metrou, infrastructura portuara si aeroportuara din fonduri europene!", anunta ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.
Autostrazi finantate in 2021
Lista principalelor proiecte de constructie autostrazi si variante ocolitoare, introduse in buget in anul 2021, cuprinde urmatoarele obiective:
Autostrada Sibiu - Pitesti sectiunile 1, 2,3, 4 si 5Autostrada Lugoj - Deva (sector Dumbrava-Deva),Autostrada Sebes - Turda,Autostrada Nadaselu - Suplacu de Barcau - Bors, inclusiv legatura Centura Oradea (Giratie Calea Sintandrei) - Autostrada A3 (Biharia),Autostrada Campia Turzii - Ogra - Targu Mures,Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucuresti, inclusiv interventiile privind Centura existenta (Largire la 4 benzi de circulatie a Centurii Bucuresti intre A1 - DN 5, DN 2 - A2 si A1 - DN 7, pasajele Berceni, Domnesti, Oltenita si Mogosoaia),Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucuresti, Varianta de ocolire Bacau (profil de autostrada si drum national),Drum expres Craiova -... mai mult
Vineri, 12 Februarie 2021, ora 11:23
Ministerul Transporturilor, la un pas de a pierde o jumatate de miliard de euro finantare europeana pentru M 6 Gara de Nord- Baneasa. Eligibilitatea cheltuielilor pentru perioada de programare europeana 2014- 2020 se incheie in decembrie 2023
Ministerul Transporturilor prin Metrorex va pierde finantarea europeana de o jumatate de miliard de euro daca nu reuseste sa finalizeze Magistrala de Metrou M 6 Gara de Nord - Baneasa pana in 2023 in conditiile in care contractul nici macar nu este semnat, potrivit Radio Romania Actualitati.
Comisarul European pentru Coeziune si Reforme, Elisa Ferreira a raspuns la o solicitare a europarlamentarului Eugen Tomac ca, eligibilitatea cheltuielilor pentru perioada de programare europeana 2014- 2020 se incheie in decembrie 2023 iar M 6 nu are nici acum contract semnat desi licitatia este lansata inca din martie 2019.
In comunicarile catre Comisie, la solicitarea finantarii, autoritatile romane estimasera inceperea lucrarilor in iunie 2019, imposibil insa, din cauza contestatiilor ulterioare. Pentru primele sase statii ale M 6 Gara de Nord- Otopeni (in total 12 statii), Uniunea Europeana a acordat in 2019 un grant de 517 milioane de euro.
Romania a pierdut deja 330 de milioane de euro, finantare europeana, din cauza intarzierilor pentru contractul de modernizare a magistralei feroviare Brasov - Sighisoara, a anuntat, ieri, Ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
...citeste mai departe despre "Metrorex este la un pas de a... mai mult
Sambata, 25 Iulie 2020, ora 11:24
OLAF confirma investigatia de la Metrorex, fiind cercetate nereguli in proiectul finantat de Uniunea Europeana pentru Magistrala 5 de metrou (Drumul Taberei).
Potrivit unui comunicat citat de RFI Romania, la fata locului s-a efectuat un control, insa ancheta este in curs de desfasurare, astfel ca nu sunt oferite foarte multe detalii.
OLAF a mai precizat ca "nu exista un termen strict pentru finalizarea investigatiilor".
Joi dimineata, a aparut, pe surse, informatia ca agentii Oficiului European de Lupta Antifrauda (OLAF) cerceteaza modul in care s-au facut platile pentru construirea magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei).
Potrivit surselor, agentii OLAF ar fi verificat, miercuri, mai multe acte de la Ministerul Transporturilor privind platile realizate de Metrorex catre firma care se ocupa cu constructia magistralei, suspectandu-se ca platile ar fi supraevaluate.
Platile ar fi fost facute cu complicitatea unor angajati Metrorex, conform surselor.
Magistrala 5 a metroului din Capitala este unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura, insa finalizarea acesteia a fost amanata de mai multe ori in ultimii ani.
UE a dat Romaniei un buget de 251,8 milioane de euro din Fondul de coeziune, pentru a fi investit in extinderea liniei 5 de metrou din Bucuresti.
Miercuri, ministrul Transporturilor a dat asigurari ca lucrarile la linia de metrou nu vor mai dura mult si ca nu exclude ca Metrorex sa treaca pe viitor in administrarea Primariei... mai mult
Joi, 01 Februarie 2018, ora 17:35
Metrorex, cu un buget de investitii de aproape 2 miliarde lei in acest an, va aloca suma de 38,5 milioane lei pentru proiectul magistralei 6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coanda, si precizeaza ca termenul de punere in functiune al liniei este anul 2020, cerinta impusa de UEFA.
La Bucuresti se vor desfasura in 2020 patru meciuri in cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal.
Compania care administreaza metroul bucurestean a avut alocata anul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investitii, nivelul stabilit in 2015 fiind de 1,74 miliarde lei, potrivit datelor Metrorex remise MEDIAFAX.
Cuantumul investitiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu suma 188,5 milioane lei, bani obtinuti din vanzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera, potrivit unui proiect de ordonanta de urgenta elaborat de Ministerul Transporturilor. Dupa aprobarea actului normativ, bugetul de investitii pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei.
Romania primeste certificate de emisii de gaze cu efect de sera intrucat este semnatara a Protocolului de Kyoto, al carui scop este reducerea poluarii.
Companiile care primesc certificatele le pot vinde altor producatori de energie care polueaza mai mult decat au estimat. Banii obtinuti din vanzarea certificatelor trebuie investiti exclusiv in tehnologii mai putin poluante.
Din cei 188,5 milioane lei, suma de 150 milioane lei va fi utilizata pentru lucrari pe... mai mult
Miercuri, 18 Februarie 2015, ora 14:30
Metrorex estimeaza ca va inregistra in acest an venituri de 683,4 milioane lei si un nivel egal al cheltuielilor, in conditiile in care bugetul rectificat aferent anului trecut a indicat venituri mai mici cu 8,7% si o pierdere de peste 40 milioane lei.
Bugetul de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2014 al companiei care administreaza metroul bucurestean, aprobat in toamna, a prevazut venituri de 628,3 milioane lei si pierderi de 40,5 milioane lei.
Potrivit proiectului BVC pentru acest an, Metrorex estimeaza cheltuieli cu bunuri si servicii de 261,3 milioane lei (mai mici cu 1,5%) si de 211,6 milioane lei pentru salarii (+2,1%).
Investitiile Metrorex din 2015 vor depasi cu peste 500 milioane lei nivelul bugetat anul trecut, urmand sa creasca de la 1,24 miliarde lei la 1,78 miliarde lei.
Cel mai important proiect de investitii derulat in prezent de Metrorex este constructia magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon.
Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor al acestei magistrale urmeaza sa fie finalizat in al doilea semestru din 2016, iar intregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finantarea fiind asigurata din fonduri europene si bani de la buget.
Lungimea retelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiti pe patru linii magistrale si 51 de statii. Metrorex are aproximativ 4.200 de angajati. mai mult
Miercuri, 04 Februarie 2015, ora 09:40
Comisia Europeana a aprobat marti includerea magistralelor de metrou M4 (Parc Bazilescu - Straulesti) si M5 (Drumul Taberei - Universitate), precum si a tronsonului de autostrada Sebes-Turda in randul proiectelor care sunt finantate prin Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T).
Obiectivele de investitii mentionate au o valoare estimata de peste 2 miliarde de euro si urmeaza sa fie finantate din instrumente structurale, cu durata de implementare pana la sfarsitul anului 2015, se arata intr-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.
In urma discutiilor purtate de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, saptamana trecuta, la Bruxelles, in vederea includerii acestor proiecte in POS-T, Comisia Europeana a aprobat modificarile solicitate de catre partea romana, ceea ce inseamna ca Ministerul Transporturilor va putea deconta din bugetul Uniunii Europene contributia de 85% din fonduri structurale.
In prezent sunt in pregatire documentatiile tehnico-economice, iar pana in luna septembrie vor fi transmise cererile de finantare si de rambursare a cheltuielilor. mai mult
Miercuri, 01 Mai 2013, ora 12:03
Comisia Europeana a acceptat, cu titlu preliminar, in functie de stadiul tehnic de pregatire a tronsoanelor suplimentare de autostrada Sebes-Turda si Dumbrava-Deva, includerea lor in Programul Operational Sectorial Transport, pentru a reduce astfel riscul pierderii finantarii europene pana la finalul exercitiului bugetar.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu si Comisarul pentru Politica Regionala, vicepresedinte al Comisiei Europene, Johannes Hahn, au avut, joi, o intrevedere, la sediul Comisiei Europene, potrivit unui comunicat transmis vineri de Ministerul Transporturilor.
Referitor la solicitarea guvernamentala ca finantarea nationala, in cadrul proiectelor in parteneriat cu Banca Europeana de Investitii (BEI), sa fie acoperita prin fonduri structurale pentru a degreva astfel bugetul de stat, Comisia a indicat ca acest lucru este posibil.
Conditia esentiala este ca aceste proiecte sa fi respectat prevederile de calificare pentru cofinantare europeana precum si procedurile de atribuire. In continuare, Comisia a indicat ca fondurile BEI astfel eliberate, trebuie sa se regaseasca in alte proiecte ale statului roman.
In ceea ce priveste dezvoltarea proiectelor de autostrazi prin parteneriat public privat (PPP), reprezentantul Comisiei a sugerat ca Romania sa aiba o abordare foarte precauta in identificarea partenerilor privati si modelelor de parteneriat.
Datorita faptului ca perioada de rambursare depaseste 10 ani, in opinia Comisiei evaluarile privind... mai mult
Vineri, 26 Aprilie 2013, ora 14:36
Metrorex va fi inclusa pe lista potentialilor beneficiari ai programelor europene pentru infrastructura POS-T in alocarea bugetara 2014-2020, se arata intr-un document publicat luni de FMI.
De asemenea, Metrorex urmeaza sa adopte pana in luna iunie un nou program de circulatie pentru a aduce capacitatea de transport in linie cu cererea pietei.
Compania mizeaza in 2012 pe cresterea numarului de pasageri transportati cu circa 8,5%, la 185 milioane, de la 170,5 milioane in 2011, potrivit datelor Metrorex.
Introducerea a 16 trenuri noi de la inceputul lui 2013 va duce la cresterea veniturilor companiei, se mai spune in document.
Compania a achizitionat in luna noiembrie 16 trenuri de metrou, in valoare de 97 milioane euro, fara TVA, cu compania spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).
Totodata, se are in vedere achizitia a inca opt trenuri, astfel incat o line de magistrala sa poata fi dotata cu acela;i tip de metrouri, iar printr-un imprumut de la BEI vor mai fi achizitionate 21 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon.
La mijlocul anului trecut, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, anunta ca planurile de dezvoltare vizeaza in urmatorii 10 ani sa fie finalizate 65 de statii noi de metrou, cu o investitie de 8,5 miliarde euro.
Metrorex a incheiat anul 2011 pe break-even, fata de pierderi de peste 50 milioane lei in 2010, veniturile totale fiind mai mari cu 4,96%, iar pentru acest an se estimeaza o majorare a... mai mult
Luni, 02 Aprilie 2012, ora 21:16
Metrorex a semnat marti contractul pentru achizitia a 16 trenuri de metrou, in valoare de 97 milioane euro, fara TVA,, cu compania spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care vor intra in circulatie cel mai devreme intr-un an.
Achizitia celor 16 trenuri presupune si achizitia a 16 sisteme speciale pentru protectie si operare automata de la compania Bombardier. Pe aceste echipamente s-au platit 4,9 milioane euro.
Potrivit directorului general al Metrorex, Gheorghe Udriste, era necesara achizitia acestor echipamennte pentru a fi similare cu cele care exista in prezent in calea de rulare.
"Noile magistrale trebuie sa aiba si trenuri noi, astfel ca astazi (marti, n.r.) semnam un nou contract pentru achizitia de trenuri de metrou noi, finantat prin BEI in cadrul aceluiasi contract privind constructia magistralei Drumul Taberei-Universitate. Aceste trenuri vor fi ansamblate in Romania, ceea ce va presupune si un schimb de know-how.Trenurile vor dispune de geamuri rabatabile, semnale luminoase si acustice speciale pentru calatori la urcare si la coborare sii vor permite transportul bicicletelor", a declarat ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, prezenta la semnarea contractului
La randul sau, Gheorghe Udriste a mentionat ca un tren va avea sase vagoane si va circula pe liniile existente, primul tren urmand sa intre in circulatie intr-un an, un an si jumatate. In opinia lui Udriste, trenurile vor fi ansamblate cel mai probabil... mai mult
Marti, 29 Noiembrie 2011, ora 13:25