Parcul de autovehicule (autoturisme si vehicule comerciale) din Romania a crescut in 2019 cu 6,9% (cca. 515.000 unitati), ajungand la nivel national la circa 8 milioane.
Potrivit statisticilor APIA, realizate pe baza datelor DRPCIV, cea mai mare contributie la cresterea parcului auto din Romania o detin autoturismele.
In 2019, parcul national de autoturisme a crescut cu 7% fata de anul precedent - 606.163 unitati, intre care 161.562 noi si 444.601 rulate. Parcul de vehicule comerciale a inregistrat o crestere cu 80.895 unitati (25.936 noi si 54.959 rulate) sau 6,1%.
Pe de alta parte, in 2019 au iesit din parcul de autovehicule cca. 132.000 de unitati, din care cca. 95.000 prin casare/dezmembrare.
In ceea ce priveste cea mai numeroasa categorie - autoturismele, cca. 35% dintre cele nou intrate in parc au o vechime mai mica de 5 ani. La polul opus, cca. 25% din inmatricularile din 2019 au privit autoturisme cu o vechime mai mare de 16 ani.
Categoria autoturismelor vechi si foarte vechi (mai mult de 16 ani vechime) reprezinta un numar inca ridicat din parcul auto national: cca. 50%. Cele cu vechime mai mica de 5 ani reprezinta sub 10% din parcul national.
Citeste mai departe despre statistica APIA pe Curs de Guvernare ...citeste mai departe despre "Sunt 8 milioane de masini in Romania, jumatate au peste 16 ani" pe Ziare.com mai mult
Luni, 03 Februarie 2020, ora 18:36
Parcul auto national din Romania a ajuns, la finele anului 2018, la aproape 8,20 de milioane de unitati, in crestere cu 7,30% fata de anul anterior, cand erau consemnate peste 7,635 milioane de unitati, potrivit datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), publicate miercuri.
Statistica de specialitate arata ca, din cele 8.193.278 de autovehicule inregistrate la nivel national, 1.381.620 erau inmatriculate in Bucuresti, acestea din urma inregistrand un salt de 4,64%, comparativ cu anul 2017.
In acelasi timp, in Capitala, numarul autoturismelor inregistrate la 31 decembrie 2018 a ajuns la peste 1,106 milioane de unitati, majoritatea (610.765 unitati) fiind pe benzina, iar 495.539 de exemplare incadrate la categoria de vechime "peste 12 ani".
Totodata, din totalul autovehiculelor inmatriculate in Bucuresti, 667.483 de exemplare aveau motorizare pe motorina, iar 417.853 de unitati erau mai vechi de 11 - 15 ani.
Numarul autovehiculelor noi sau relativ noi (0-2 ani vechime) se situa in Bucuresti, la sfarsitul anului 2018, la 168.435 unitati, in crestere cu 7,77%, comparativ cu finele anului anterior, din care 130.687 de exemplare erau autoturisme.
La nivel national, din totalul celor aproximativ 8,20 de milioane de autovehicule care circulau pe drumurile nationale, la finele anului trecut, 6,450 de milioane erau autoturisme, in crestere cu 7,58%, in comparatie cu sfarsitul anului 2017, cand au fost inregistrate 5,996... mai mult
Miercuri, 13 Martie 2019, ora 13:42
In absenta timbrului de mediu, romanii au continuat si in prima luna din 2018 sa isi inamtriculeze pe banda rulanta masini second-hand, mai poluante si mai nesigure in trafic decat cele noi.
In conditiile in care numarul de autoturisme rulate crescuse deja exploziv in cursul anului trecut, producatorii si importatorii din industria auto atrag atentia asupra faptului ca imbatranirea accelerata a parcului auto ar putea deveni nu doar o probleme de sanatate publica, ci chiar una de viata si de moarte pentru toti romanii.
In luna ianuarie a acestui an, romanii si-au inmatriculat 50.001 autoturisme, informeaza Directia Regim Permise si pentru Inmatricularea Autovehiculelor (DRPCIV). Dintre acestea, nu mai putin de 39.262 (78%) au fost second-hand.
Cifrele arata ca romanii continua si in acest an sa isi inmatriculeze pe banda rulanta masini second-hand, la fel cum au facut de la inceputul anului trecut, cand Guvernul a eliminat timbrul de mediu. Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania, in 2017 s-au inmatriculat in tara noastra 552.000 de masini second-hand, cu 72% mai multe decat in 2016.
Problema, sustin producatorii si importatorii de autoturisme, este ca aceasta cresterea accelerata a numarului de masini vechi care circula pe drumurile publice ii pune in pericol pe toti romanii, fie ei soferi sau pietoni.
"Asistam la o crestere a inmatricularilor de autovehicule cu un nivel de poluare ridicat Euro 3 si Euro... mai mult
Joi, 08 Februarie 2018, ora 12:34
Reprezentantii Registrului Auto Roman intentioneaza sa impuna ITP anual pentru masinile mai vechi de 12 ani.
"Registrul Auto Roman intentioneaza sa propuna, ca masura de majorare a sigurantei rutiere, in actualul context al evolutiei parcului auto national, cresterea frecventei de efectuare a ITP pentru autoturismele mai vechi de 12 ani, de la doi ani cat este in prezent la un an", a declarat George Dinca, directorul general al Registrului Auto Roman (RAR), pentru Capital.
Citeste si De azi, nu mai platim timbrul de mediu. Va deveni Romania cimitirul rablelor?
Acesta a precizat ca masura este necesara avand in vedere reactia pietei auto la eliminarea timbrului de mediu, si anume o crestere mare a numarului de autovehicule uzate.
Potrivit datelor RAR media lunara a anului 2016 a fost de 34.000 de vehicule prezentate la reprezentantele institutiei, iar in luna ianuarie 2017 s-a inregistrat o crestere cu aproximativ 12% a numarului de vehicule (38.000 unitati). Aceleasi date arata o crestere accentuata in lunile februarie si martie, cand s-a ajuns la aproximativ 58% (54.000) si, respectiv, la aproximativ 80% (61.000). ...citeste mai departe despre "Romania devine tara rablelor: RAR vrea sa introduca ITP la un an pentru masinile mai vechi de 12 ani" pe Ziare.com mai mult
Joi, 20 Aprilie 2017, ora 12:37
Soferii care au masini mai vechi de 1 ianuarie 1997 nu mai au voie sa circule pe strazile Parisului in timpul saptamanii.
Mai exact, autoritatile au interzis circulatia acestor automobile de luni pana vineri, in intervalul 8 dimineata - 8 seara, arata The Guardian.
Cei care incalca aceasta restrictie vor fi amendati cu 35 de euro. Masura vizeaza jumatate de milion de masini.
Astfel, unii soferi sunt nemultumiti si au protestat fata de aceasta interdictie. Ei si-au parcat masinile in zona Champs Elysees si in fata Camerei Inferioare a Parlamentului francez.
"Conduc 50 de kilometri pe saptamana, nu-mi permit sa cumpar o alta masina, asa ca voi continua sa o folosesc pe aceasta. Voi fi amendat si cu asta basta", a mentionat Marc Martin, care foloseste o dubita veche pentru a transporta produsele pe care le ...citeste mai departe despre "Restrictii pentru masinile vechi si poluante: Nu mai au voie sa circule tot timpul pe strazile Parisului" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 03 Iulie 2016, ora 14:48
Reprezentantii celor doi producatori auto de pe piata locala, Dacia si Ford, apreciaza ca in Romania, in pofida programului Rabla, circula in continuare prea multe masini vechi si ca gradul de poluare a acestora creste in fiecare an.
"Avem peste 3,5 milioane vehicule cu peste 8 sau 10 ani vechime, iar acestea trebuie inlocuite cu vehicule noi si pentru acest lucru este nevoie de mai multe tichete Rabla. Nu e suficient numarul pe care il avem acum.
In ceea ce priveste programul Prima masina, acesta trebuie sa fie mai bun. Consideram ca ar trebui sa existe o perioada de rambursare mai lunga, poate de 7 ani (fata de cinci ani - n.red.) ", a declarat marti, la un forum pe tema investitiilor, Nicolas Maure, directorul general al Dacia Renault Romania.
Prima masina: Cati bani va da Guvernul pentru program. Ponta: E un succes (Video)
Rabla 2015: Mii de tichete rezervate deja. Senatul si SIE, printre beneficiari
Potrivit acestuia, Romania nu are o piata interna a autovehiculelor ...citeste mai departe despre "Romania are prea multe masini vechi, poluarea creste in fiecare an. Solutiile Dacia si Ford" pe Ziare.com mai mult
Marti, 27 Octombrie 2015, ora 15:23
1Site-ul de masini de ocazie - Autouncle.com - a elaborat un clasament al masinilor la mana a doua cu cea mai lunga durata de viata.
Principalul criteriu este sa aiba la bord peste 300.000 de kilometri. Pe primul loc se afla Mercedes-Benz Clasa E, informeaza vineri ziarul ABC.
Potrivit studiului realizat de AutoUncle.es pe baza unei liste de masini fabricate in anul 1994, Mercedes-Benz Clasa E este masina cea mai fiabila. Cele zece modele clasate in frunte acumuleaza peste 300.000 de kilometri, obligatorii pentru a face parte din acest clasament.
Pe pozitiile fruntase s-au situat berlinele medii-mari sau mari si modelele germane (7 dintre cele 10 cele mai longevive si mai fiabile masini).
Mercedes-Benz Clasa E este masina care, potrivit acestui studiu, rezista cel mai bine la trecerea anilor, cu 5,65% de unitati care depasesc acest ...citeste mai departe despre "Top 10 al celor mai fiabile masini de mana a doua" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 31 Mai 2014, ora 09:19
Romania inregistreaza a doua cea mai accelerata reducere a vanzarilor de autoturisme noi in ultimii cinci ani, de 77%, dintre tarile europene monitorizate pe primul loc fiind Grecia, arata un studiu Allianz Risk Pulse, ce analizeaza problemele privind viitorul mobilitatii.
Romania se numara printre pietele cu cea mai abrupta scadere a vanzarilor de autoturisme noi in ultimii 5 ani, de 77%. Comparativ cu un numar de 315,6 mii de autoturisme noi vandute in 2007, anul trecut cifra a scazut de peste 4 ori, la putin peste 72 de mii de unitati.
Dintre tarile europene monitorizate de Allianz Risk Pulse, doar Grecia a inregistrat o dinamica mai accelerata a contractiei vanzarilor de masini noi, de 79%, in perioada amintita.
Ca urmare a cresterii preturilor combustibililor, detinerea unei masini a devenit tot mai costistoare si este de asteptat ca aceasta tendinta sa se mentina, considera autorii studiului.
In Germania, preturile la benzina au crescut cu cel putin 30% din 2005. In Marea Britanie, costurile de utilizare si intretinere au fost identificate ca reprezentand principalul motiv pentru care o reprezentantii tinerei generatii nu conduc o masina.
"Deloc de neglijat este si faptul ca manifestarea crizei a pus o mare presiune asupra bugetelor gospodariilor. In acest context, cifrele privind evolutia vanzarilor si inmatricularilor de noi masini arata o scadere continua la nivelul Uniunii Europene, de la 15,6 milioane la 12 milioane de autoturisme, in intervalul... mai mult
Vineri, 24 Mai 2013, ora 11:50
Proprietarii autoturismelor mai vechi de 10 ani se pot adresa, incepand de joi, 5 aprilie, firmelor colectoare in vederea casarii acestora, prin programul Rabla, informeaza Ministerul Mediului.
De asemenea, incepand din 23 aprilie, se pot inscrie in program si persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, mai spun sursele citate.
Proprietarii care detin masini vechi pot casa autoturismele, pana la 19 noiembrie.
La fel ca si in 2010 si 2011, cuantumul primei de casare este de 3.800 lei, fiind exprimata printr-un tichet cu valoare nominala, mai spun cei de la Ministerul Mediului.
De asemenea, pentru achizitionarea unui autovehicul nou pot fi utilizate cel mult trei tichete valorice.
Pentru acest an, Administratia Fondului pentru Mediu a prevazut un buget de 114 milioane lei care permite scoaterea din uz a 30.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani. In ultimii doi ani, prin programul Rabla au au fost casate 305.964 autoturisme uzate si au fost achizitionate 101.766 autoturisme noi, dintre care, 40.269 de origine autohtona. mai mult
Marti, 03 Aprilie 2012, ora 15:59