Dupa atentatul cu furgoneta de pe bulevardul La Rambla din Barcelona, soldat cu 13 morti si 100 de raniti, presa franceza evoca vineri un nou atentat "low cost" revendicat de Statul Islamic.
Un al doilea atac a avut loc dupa cateva ore la Cambrils, o statiune balneara situata la 120 km sud-vest de Barcelona in sudul Cataloniei, in plina noapte. El s-a desfasurat dupa acelasi mod de operare, cu o masina care a intrat in multime. Cei cinci pasageri - "presupusi teroristi" - au fost ucisi.
In acest context, cotidianul Le Figaro asigura ca "terorismul low-cost a lovit din nou Europa in inima" si estimeaza ca "islamistii au luat inca o data drept tinta un simbol al societatilor noastre libere si festive".
La fel, Le Journal de la Haute Marne considera ca "este vorba de un terorism low-cost, dar care face teribil de mult rau" si isi exprima regretul ca un camion sau o furgoneta, cu un sofer asasin hotarat, sunt suficiente pentru "a semana moartea pe un traseu de sange in toata Europa".
"Culmea cinismului, atentatul de ieri corespunde perfect regulilor a ceea ce s-ar putea numi marketing terorist", se indigneaza editorialistul de la L'Union/L'Ardennais.
Sub titlul "No pasaran", publicatia Liberation saluta faptul ca "populatiile civile vizate cu regularitate de ucigasi refuza sa-si modifice obiceiurile sub presiunea terorista" si ca "imbecila si barbara strategie a asasinilor se loveste de rezistenta democratiilor".
Midi libre titreaza de asemenea "No pasaran"... mai mult
Vineri, 18 August 2017, ora 13:58
Opel va reinvia o masina de succes a anilor 1960, care va concura cu Dacia in Marea Britanie.
Vauxhall Viva va fi relansat in 2015, dupa mai bine de 50 de ani de la debutul acestui model, informeaza Car Buyer.
Masina va costa aproximativ 7.000 de lire sterline, astfel ca va fi mai ieftina cu 1.500 de lire decat rivalii Hyundai i10 sau VW up!. Prin intermediul ei, Opel vrea sa cucereasca piata low-cost britanica, dominata de Dacia.
In primele patru luni ale anului, producatorul auto roman a vandut 8.800 vehicule, in crestere cu 120,3% fata de perioada similara din 2013, cand a ...citeste mai departe despre "Opel scoate de la naftalina o masina low-cost de legenda. Atac la Dacia?" pe Ziare.com mai mult
Joi, 22 Mai 2014, ora 15:37
Marii producatori auto muta concurenta pe segmentul low cost, pregatind mai multe lansari pentru perioada urmatoare, intr-o incercare de a recupera din pierderile incasate pe alte segmente.
De la noul Logan si pana la "reinvierea" Datsunului, activitatea principalilor jucatori se concentreaza pe masinile accesibile ca pret.
Fiat, Nissan, Renault si Volkswagen sunt principalii producatori care au anuntat in mod oficial ca iau in considerare lansarea unor masini cu un pret mai mic de 7.000 de euro.
Fiat s-a inspirat de la Dacia, care a avut succes cu modelele low-cost, iar directorul general al producatorului auto italian, Sergio Marchionne, recunoaste ca Fiat ar putea relua o idee aparuta in urma cu cinci ani, dar care a fost abandonata din cauza problemelor financiare ale italienilor.
"Ne gandim daca este loc pentru o marca la fel ca Dacia in universul Fiat. Daca vrem sa vindem masina la un pret sub 7.500 de euro, trebuie sa o construim in afara Europei. Altfel, nu am avea profit", a declarat Marchionne, CEO Fiat, citat de Mediafax.
In timp ce reprezentatii Fiat inca se gandesc daca sa lanseze o noua versiune low cost, Volkswagen a luat deja decizia. Germanii vor produce in China, incepand cu anul 2015, un model ieftin, care initial va fi disponibil doar pe aceasta piata.
In urma anuntului facut de reprezentantii Volkswagen, competitia cu modelele Dacia devine din ce in ce mai evidenta, mai ales ca urmatoarea piata vizata este cea din India, pe care... mai mult
Vineri, 15 Februarie 2013, ora 15:15
Unul dintre motivele care explica rezistenta relativa a companiei Renault este deschiderea de fabrici "low-cost" in Romania si Maroc. Renault detine Dacia, un producator roman de succes cu marja mai mare de profit, care fabrica automobile la preturi mai mici, relateaza Financial Times (FT).
Cand vorbesti cu directorii de la PSA Peugeot Citroen, un lucru care devine evident este dorinta de a deveni in mai mare masura la fel ca marele lor rival intern, Renault, noteaza ziarul mentionat.
Acest lucru nu are nimic de-a face cu masinile in sine, potrivit FT, ci este o recunoastere a progreselor facute de Renault in afara Europei, fapt care i-a asigurat o protectie mai mare impotriva ravagiilor crizei datoriilor.
In Europa, Renault lupta la fel ca Peugeot impotriva expunerii la Franta, Spania si Italia. In cele trei luni care au precedat luna septembrie, vanzarile grupului au scazut cu 18,4% an de an, pe continent. Ambele companii sunt afectate de agresiva Volkswagen si producatorii de automobile in ascensiune din Coreea de Sud, Hyundai si Kia.
La sfarsitul lunii septembrie, Renault a declarat ca 55% din vanzarile sale s-au facut in afara Europei, cu o performanta deosebit de puternica in America Latina, care i-a ajutat sa mentina declinul veniturilor globale la 5,8%.
Un alt factor care contribuie la sanatatea sa financiara este o miza de 43% in Nissan din Japonia. Producatorul auto japonez a contribuit la cea mai mare parte a venitului net al Renault in prima... mai mult
Duminica, 02 Decembrie 2012, ora 12:18
Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, ar urma sa anunte la inceputul anului viitor lansarea unui model cu un pret de cost de aproximativ 5.000 de euro, informeaza un articol publicat marti pe pagina de Internet latribune.fr care citeaza o sursa industriala.
Noul model low-cost, dezvoltat impreuna cu partenerul japonez Nissan, ar urma sa fie produs la uzina de la Chennai, India, si va fi comercilizat de la sfarsitul lui 2014. Acest model nu ar urma sa ajunga si in Europa, deoarece costurile logistice ar fi prea mari, iar in prezent nu se preconizeaza construirea modelului la uzinele din Romania sau Maroc.
De asemenea, Renault si Nissan se gandesc la o masina si mai ieftina, categoria 'ultra low-cost', cu un pret de cost de aproximativ 3.000 de euro destinat pietei din India unde ar urma sa concureze cu Tata Nano. Insa pentru moment, potrivit surselor citate de latribune.fr, inginerii Renault nu au reusit sa ajunga la un nivel de securitate suficient.
Gama 'Entry' reprezinta o treime din vanzarile grupului Renault, iar in 2012 acest segment ar urma sa reprezinte aproximativ un milion de unitati, dintre care 62% sub marca Renault si 38% sub marca Dacia, rezervata pentru Europa (cu exceptia Rusiei) si Africa de Nord. mai mult
Marti, 20 Noiembrie 2012, ora 18:02
Renault mizeaza pe noile versiuni ale Logan si Sandero pentru continuarea cresterii vanzarilor de vehicule low-cost, care reprezinta peste 36% din total, dar avertizeaza ca ar putea sa nu atinga obiectivul unor livrari de un milion de unitati in acest an, relateaza Les Echos.
"Vanzarile din acest an ar putea fi in jurul a 950.000 de vehicule, poate 1,02 milioane", a declarat Arnaud Deboeuf, directorul programului low-cost care include modelele Logan, Sandero, Duster si Lodgy.
Cresterea vanzarilor acestei game este limitata de doi factori, pe de o parte situatia iraniana, respectiv inasprirea sanctiunilor internationale care afecteaza productia grupului, si pe de alta parte, scaderea pietei europene, unde au loc 17,8% din vanzarile gamei.
In 2011, au fost vandute 813.000 de vehicule din programul Entry, sub marca Dacia sau Renault, iar cresterea a fost de peste 10%.
La sfarsitul lunii septembrie, vanzarile de vehicule low-cost ale grupului au atins 701.000 de unitati si au confirmat statutul gamei de "varf de lance" al Renault, reprezentand 36,4% din vanzarile din primele noua luni si marje de peste 6%.
In cazul modelului 4X4 Duster, marja operationala este de 12%-13%.
Pentru 2013, Renault va miza pe continuarea internationalizarii gamei low-cost si pe succesul Duster, care ar putea fi in acest an cel mai bine vandut model din programul Entry.
Renault se bazeaza totodata pe noile modele Logan si Sandero.
Dacia a lansat marti noile versiuni Logan,... mai mult
Miercuri, 14 Noiembrie 2012, ora 15:50
Producatorul auto american Ford intentioneaza sa dezvolte un model low-cost bazat pe subcompactul Fiesta, care va fi vandut in intreaga lume, dar nu va fi un brand independent low-cost.
"Cercetam oportunitatile din intreaga lume pentru a oferi o masina al carei pret sa fie sub cel al modelului Fiesta", a declarat Alan Mulally, directorul general al Ford, citat de site-ul inautonews.com.
Modelul va avea aceeasi marime ca Fiesta, dar va costa mai putin. Seful Ford nu a dat detalii privind locul in care va fi produs noul model si unde va fi vandut.
Ford are deja in Europa un model mai mic si mai ieftin decat Fiesta, masina de clasa mini Ford Ka, pe care Fiat o produce pentru Ford in Polonia.
Masinile mini cum ar fi Ka nu sunt considerate modele capabile sa devina masini globale pentru ca nu exista multe piete unde sa existe cerere pentru acest tip de vehicule. Dar Mulally crede ca modelele mini ale Ford pot fi vandute pe plan mondial si a explicat ca pretul viitorului model low-cost produs de Ford va fi mentinut scazut prin componentele produse in intreaga lume si folosirea unui design global.
Ford a prezentat 15 modele noi
Saptamana trecuta, Ford a prezentat 15 modele noi sau restilizate pentru piata europeana, care vor fi lansate in urmatorii cinci ani, pentru a stimula vanzarile.
Strategia de piata a companiei Ford este diferita fata de cea a altor producatori auto. In timp ce alte companii amana lansarea noilor modele din cauza cererii scazute... mai mult
Luni, 10 Septembrie 2012, ora 15:01
Dacia, marca low-cost care sustine vanzarile Renault, are probleme pe pietele emergente, insa se bucura de succes in statele dezvoltate, unde cumparatorii incearca sa faca economii, ceea ce erodeaza performantele modelelor mai scumpe, potrivit Mediafax. Renault a pornit in urma cu sase ani sa cucereasca pietele emergente cu o masina accesibila ca pret si cu dotari modeste.
Acum, producatorul auto francez are probleme cu vanzarea modelului in unele state in curs de dezvoltare, precum India, insa masinile sunt cumparate de clienti din tarile bogate care incearca sa economiseasca bani, ceea ce loveste in vanzarile de automobile mai scumpe ale Renault.
Anul trecut, peste un sfert din vanzarile Renault au fost reprezentate de modele fara pretentii din categoria "entry", care costa mai putin de doua treimi din pretul unei masini standard echivalente.
Grupul a vandut anul trecut 684.882 de masini din variantele low-cost, jumatate din acestea fiind reprezentate de masini marca Dacia, livrate in principal pe pietele europene, restul fiind modele low-end Renault, destinate statelor emergente.
"Nu asa se astepta Renault sa fie", potrivit Wall Street Journal. Dacia a fost destinata pietelor emergente, iar Europa de Vest era o idee secundara, a afirmat Tim Urquhart, analist la IHS Global Insight.
"Europa de Vest a devenit un succes mai mare decat s-a anticipat", a adaugat el. La putin timp dupa lansarea productiei modelului Logan, produs de Dacia in Romania, importatori independenti... mai mult
Joi, 03 Februarie 2011, ora 11:08
Bilete de avion de la companii low-cost, telefonie prin Internet, renegocierea chiriilor si reducerea consumului la utilitati sunt masuri de criza luate la MAE, a anuntat luni ministrul Baconschi, adaugand ca delegatiile romanesti in strainatate nu vor mai avea transport gratuit de la ambasada, relateaza Mediafax."Ministerul de Externe a operat deja o serie de reduceri de personal si de cheltuieli materiale.
De exemplu, am solicitat inca de acum cateva luni tuturor misiunilor diplomatice si oficiilor consulare stabilirea unor masuri pentru reducerea cu 20% a cheltuielilor cu bunuri si servicii in structura bugetara pe 2010.
In urma acestor masuri se poate realiza o reducere a cheltuielilor de 1.273.459, dolari respectiv de 564.772 euro", a spus ministrul, luni, intr-o conferinta de presa de bilant la sase luni de mandat.
Baconschi a anuntat, totodata, ca delegatiile romanesti care se deplaseaza in strainatate nu vor mai beneficia de transport din partea ambasadelor.
"Am trecut in parcul rece al misiunilor toate masinile care puteau fi trecute din parcul activ in parcul rece pentru a reduce si consumul de carburanti.(...)
Am reusit sa aplicam - nu stiu daca peste tot - o regula care deja aparuse pe hartie, si anume ca ambasadele noastre sa nu mai faca servicii gratuite de taximetrie pentru numeroasele delegatii romane care se deplaseaza in strainatate.
Cutuma aceasta era. Din motive dictate de circumstantele economico-financiare, fiecare delegatie, indiferent de institutia... mai mult
Luni, 12 Iulie 2010, ora 14:59