Constructorul auto francez Renault analizeaza posibilitatea lansarii unei game de patru modele de mici dimensiuni, cu preturi reduse. Primul model al gamei va fi lansat in India vara viitoare si va costa aproximativ 3.500 de euro.
O decizie cu privire la lansarea in Europa a acestei game va fi luata in 2015. Productia masinilor urmeaza sa aiba loc in Tanger, Maroc, scrie Les Echos.
Este a doua etapa a extinderii companiei Renault pe piata low cost. La zece ani dupa lansarea Logan, constructorul ...citeste mai departe despre "Renault pregateste patru noi modele de masini ultra-low cost" pe Ziare.com mai mult
Joi, 11 Decembrie 2014, ora 10:30
Alianta Renault-Nissan va investi 30 de miliarde de yeni (250 milioane de euro) intr-o noua uzina de asamblare in India care va produce automobile ieftine, informeaza un articol publicat vineri in cotidianul japonez Nikkei, preluat de AFP.
Potrivit Nikkei, cei doi constructori auto vor construi aceasta uzina la Chennai (sudul Indiei), unde au deja o fabrica in comun. Noua uzina ar urma sa demareze productia in a doua jumatate a anului viitor si va avea o capacitate anuala de 200.000 de vehicule pe an, precizeaza Nikkei.
Noua facilitate ar urma sa produca doar vehicule ieftine, in special automobile Datsun, o veche marca pe care Nissan vrea sa o relanseze din 2014, dar si noile modele ieftine ce urmeaza a fi lansate de Renault. Cea mai mare parte a productiei realizata la aceasta uzina este destinata pietei locale, dar o parte ar putea fi exportata spre Europa, Orientul Mijlociu si Africa, sustine Nikkei.
Un purtator de cuvant de la Nissan nu a confirmat dar nici nu a infirmat aceste informatii. 'Avem de gand sa producem autovehicule ieftine la uzina comuna Nissan-Renault pe care o avem deja, dar nu va putem spune mai mult', a declarat purtatorul de cuvant.
La fel ca si Nissan, Renault incearca sa se extinda pe o piata indiana in crestere. In 2012 grupul auto francez a vandut pe piata din India putin peste 35.000 de vehicule (marcile Renault si Dacia), adica de 25 de ori mai mult decat in 2011, gratie succesului inregistrat de modelul Duster.
Partenerul... mai mult
Vineri, 22 Februarie 2013, ora 10:15
Marii producatori auto muta concurenta pe segmentul low cost, pregatind mai multe lansari pentru perioada urmatoare, intr-o incercare de a recupera din pierderile incasate pe alte segmente.
De la noul Logan si pana la "reinvierea" Datsunului, activitatea principalilor jucatori se concentreaza pe masinile accesibile ca pret.
Fiat, Nissan, Renault si Volkswagen sunt principalii producatori care au anuntat in mod oficial ca iau in considerare lansarea unor masini cu un pret mai mic de 7.000 de euro.
Fiat s-a inspirat de la Dacia, care a avut succes cu modelele low-cost, iar directorul general al producatorului auto italian, Sergio Marchionne, recunoaste ca Fiat ar putea relua o idee aparuta in urma cu cinci ani, dar care a fost abandonata din cauza problemelor financiare ale italienilor.
"Ne gandim daca este loc pentru o marca la fel ca Dacia in universul Fiat. Daca vrem sa vindem masina la un pret sub 7.500 de euro, trebuie sa o construim in afara Europei. Altfel, nu am avea profit", a declarat Marchionne, CEO Fiat, citat de Mediafax.
In timp ce reprezentatii Fiat inca se gandesc daca sa lanseze o noua versiune low cost, Volkswagen a luat deja decizia. Germanii vor produce in China, incepand cu anul 2015, un model ieftin, care initial va fi disponibil doar pe aceasta piata.
In urma anuntului facut de reprezentantii Volkswagen, competitia cu modelele Dacia devine din ce in ce mai evidenta, mai ales ca urmatoarea piata vizata este cea din India, pe care... mai mult
Vineri, 15 Februarie 2013, ora 15:15
Unul dintre motivele care explica rezistenta relativa a companiei Renault este deschiderea de fabrici "low-cost" in Romania si Maroc. Renault detine Dacia, un producator roman de succes cu marja mai mare de profit, care fabrica automobile la preturi mai mici, relateaza Financial Times (FT).
Cand vorbesti cu directorii de la PSA Peugeot Citroen, un lucru care devine evident este dorinta de a deveni in mai mare masura la fel ca marele lor rival intern, Renault, noteaza ziarul mentionat.
Acest lucru nu are nimic de-a face cu masinile in sine, potrivit FT, ci este o recunoastere a progreselor facute de Renault in afara Europei, fapt care i-a asigurat o protectie mai mare impotriva ravagiilor crizei datoriilor.
In Europa, Renault lupta la fel ca Peugeot impotriva expunerii la Franta, Spania si Italia. In cele trei luni care au precedat luna septembrie, vanzarile grupului au scazut cu 18,4% an de an, pe continent. Ambele companii sunt afectate de agresiva Volkswagen si producatorii de automobile in ascensiune din Coreea de Sud, Hyundai si Kia.
La sfarsitul lunii septembrie, Renault a declarat ca 55% din vanzarile sale s-au facut in afara Europei, cu o performanta deosebit de puternica in America Latina, care i-a ajutat sa mentina declinul veniturilor globale la 5,8%.
Un alt factor care contribuie la sanatatea sa financiara este o miza de 43% in Nissan din Japonia. Producatorul auto japonez a contribuit la cea mai mare parte a venitului net al Renault in prima... mai mult
Duminica, 02 Decembrie 2012, ora 12:18
Constructorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, ar urma sa anunte la inceputul anului viitor lansarea unui model cu un pret de cost de aproximativ 5.000 de euro, informeaza un articol publicat marti pe pagina de Internet latribune.fr care citeaza o sursa industriala.
Noul model low-cost, dezvoltat impreuna cu partenerul japonez Nissan, ar urma sa fie produs la uzina de la Chennai, India, si va fi comercilizat de la sfarsitul lui 2014. Acest model nu ar urma sa ajunga si in Europa, deoarece costurile logistice ar fi prea mari, iar in prezent nu se preconizeaza construirea modelului la uzinele din Romania sau Maroc.
De asemenea, Renault si Nissan se gandesc la o masina si mai ieftina, categoria 'ultra low-cost', cu un pret de cost de aproximativ 3.000 de euro destinat pietei din India unde ar urma sa concureze cu Tata Nano. Insa pentru moment, potrivit surselor citate de latribune.fr, inginerii Renault nu au reusit sa ajunga la un nivel de securitate suficient.
Gama 'Entry' reprezinta o treime din vanzarile grupului Renault, iar in 2012 acest segment ar urma sa reprezinte aproximativ un milion de unitati, dintre care 62% sub marca Renault si 38% sub marca Dacia, rezervata pentru Europa (cu exceptia Rusiei) si Africa de Nord. mai mult
Marti, 20 Noiembrie 2012, ora 18:02
Renault mizeaza pe noile versiuni ale Logan si Sandero pentru continuarea cresterii vanzarilor de vehicule low-cost, care reprezinta peste 36% din total, dar avertizeaza ca ar putea sa nu atinga obiectivul unor livrari de un milion de unitati in acest an, relateaza Les Echos.
"Vanzarile din acest an ar putea fi in jurul a 950.000 de vehicule, poate 1,02 milioane", a declarat Arnaud Deboeuf, directorul programului low-cost care include modelele Logan, Sandero, Duster si Lodgy.
Cresterea vanzarilor acestei game este limitata de doi factori, pe de o parte situatia iraniana, respectiv inasprirea sanctiunilor internationale care afecteaza productia grupului, si pe de alta parte, scaderea pietei europene, unde au loc 17,8% din vanzarile gamei.
In 2011, au fost vandute 813.000 de vehicule din programul Entry, sub marca Dacia sau Renault, iar cresterea a fost de peste 10%.
La sfarsitul lunii septembrie, vanzarile de vehicule low-cost ale grupului au atins 701.000 de unitati si au confirmat statutul gamei de "varf de lance" al Renault, reprezentand 36,4% din vanzarile din primele noua luni si marje de peste 6%.
In cazul modelului 4X4 Duster, marja operationala este de 12%-13%.
Pentru 2013, Renault va miza pe continuarea internationalizarii gamei low-cost si pe succesul Duster, care ar putea fi in acest an cel mai bine vandut model din programul Entry.
Renault se bazeaza totodata pe noile modele Logan si Sandero.
Dacia a lansat marti noile versiuni Logan,... mai mult
Miercuri, 14 Noiembrie 2012, ora 15:50
Cel mai mare producator auto din Europa, Volkswagen, va fabrica masini low-cost, cu preturi incepand de la 5.000 de euro, pentru pietele in dezvoltare.
"Avem nevoie de o masina ieftina pentru pietele emergente...ar costa intre 5.000 si 10.000 de euro", a declarat Bernd Olsterloh, seful consiliului ce reprezinta angajatii grupului, pentru portalul de afaceri Handelsblatt.
Oficialul companiei a spus ca acest model ar putea fi scos pe piata in doi ani.
Volkswagen ar terbui sa "atace noi piete", precum Asia de Sud Est si Africa, mai agresiv, a spus Olsterloh. El a adaugat ca marile piete, precum India si China, ar putea fi piete de desfacere pentru vehicule low-cost.
"Nu trebuie sa reinventam roata pentru asta", a spus seful Volkswagen, subliniind faptul ca, la constructia noilor modele, ar putea fi folosite parti de la alte masini.
Handelsblatt scrie ca un grup de experti va prezenta consiliului de administratie al Volkswagen, pana la sfarsitul anului, planul pentru intrarea pe piata masinilor ieftine, unul dintre putinele segmente in care producatorul de automobile nu este prezent.
Cum o duce Dacia
In acest an, vanzarile prin programul "Entry", prin care se folosesc piese de la alte modele pentru asamblarea celor low-cost, ar urma sa ajunga la un milion de unitati, respectiv o treime din productia intregului grup Renault, potrivit producatorului francez.
In doar cativa ani, constructorul Dacia, cu autoturismele sale ieftine, s-a impus pe piata... mai mult
Vineri, 05 Octombrie 2012, ora 14:11
Dacia Citadine ar putea fi masina ultra-low-cost pe care isi doreste sa o lanseze grupul francez Renault.
In contextul in care Renault a declarat recent ca planuieste sa produca o masina de 2.500 de euro, revista germana Auto Bild sugereaza ca aceasta ar putea fi Dacia Citadine, relateaza ProMotor.
Noua Dacia Citadine ar putea fi o masina de oras, lunga de 3,5 metri, cu 5 usi, concurand direct cu Volkswagen Up, potrivit publicatiei germane.
In prezent, pe piata masinilor ultra-low-cost se afla doar Tata Nano, recunoscuta drept cea mai ieftina masina din lume. mai mult
Joi, 24 Noiembrie 2011, ora 14:34
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a dezmintit miercuri informatiile aparute in presa franceza potrivit carora intentioneaza sa lanseze un nou model low-cost de 2.500 de euro destinat pietelor emergente.
Responsabilul pentru gama "Entry" (Logan, Sandero si Duster) se va ocupa intr-adevar de un nou model pentru pietele din India, insa nu este vorba despre o masina low-cost spune purtatorul de cuvant al grupului Renault, citat de AFP.
Echipa care va fi condusa de Gerard Detourbet se va ocupa cu "dezvoltarea de masini mici care, in termeni de pret, se vor situa imediat sub Renault Pulse sau Nissan Micra fara a cadea insa in zona ultra low cost", a precizat purtatoarea de cuvant.
Aceasta a adaugat ca grupul Renault nu a dezvaluit inca pretul noului sau model care va fi comercializat in India de la 1 ianuarie, dar ca va fi vorba de un pret "net superior celui de 2.500 de euro". In prezent, partenerul japonez Nissan vinde pe piata din India modelul Micra la un pret de aproximativ 5.900 de euro.
Prin programul "entry-level", Renault a vandut anul trecut aproximativ 685.000 de vehicule, mai mult de o patrime din vanzarile totale ale producatorului auto francez, de 2,6 milioane de masini si vehicule usoare. Principalele piete pentru programul "entry-level" sunt Franta, Brazilia, Rusia, Germania si Iran.
Compania Dacia de la Mioveni a fost preluata de Renault in anul 1999. Renault a lansat, pana in prezent, sapte modele sub marca Dacia, respectiv... mai mult
Miercuri, 23 Noiembrie 2011, ora 16:28