Masina Google care se conduce singura a fost implicata intr-un accident cu un autobuz, insa seful Departamentului de Transporturi al SUA, Anthony Foxx, considera ca acest lucru nu a fost o surpriza.
Oficialul SUA a dat explicatii legate de automobilul autonom intr-un interviu acordat BBC.
Motivul uluitor pentru care masina Google care se conduce singura a fost trasa pe dreapta de un politist
El considera ca accidentele reprezinta ceva inevitabil, iar tehnologia nu are cum sa fie perfecta.
Masina Google care se conduce singura ar putea comunica cu pietonii (Foto)
Nimeni nu a fost ranit in urma accidentului care a avut loc in februarie, insa este pentru prima data cand masina autonoma a Google este responsabila pentru provocarea unui incident in trafic.
Anthony Foxx este unul dintre oficialii americani care sustin ca masinile autonome sa mearga pe strazile SUA in numar cat mai ...citeste mai departe despre "Masina Google care se conduce singura a facut accident - Oficial american: Nu a fost o surpriza" pe Ziare.com mai mult
Marti, 15 Martie 2016, ora 10:12
Grupul american Google poarta discutii cu constructorul auto american Ford Motor Co pentru a ajuta compania de Internet sa faca progrese cu proiectul sau privind masinile "fara sofer".
Daca se va ajunge la un acord, cel mai probabil acesta ar urma sa fie anuntata in mod oficial cu ocazia salonului Consumer Electronics Show care are loc in prima saptamana a lunii ianuarie la Las Vegas, informeaza publicatia Automotive News citand surse din apropierea discutiilor, transmite Reuters.
Masina Google care se conduce singura ar putea comunica cu pietonii (Foto)
Un purtator de cuvant de la Google a declarat pentru Automotive News ca firma nu doreste sa faca comentarii cu privire la speculatii, insa o serie de oficiali ai Google au confirmat ca grupul poarta discutii cu mai multi constructori auto.
La inceputul acestui an, ...citeste mai departe despre "Ford se alatura Google, in demersul pentru o masina fara sofer" pe Ziare.com mai mult
Marti, 22 Decembrie 2015, ora 09:31
Nascuta din dorinta unei lumi fara accidente auto, masina care se conduce singura are exact efectul opus in prezent.
Vehiculele fara sofer sunt implicate in mai multe accidente decat cele conduse de oameni, iar motivul este surprinzator la prima vedere: respectarea regulilor de circulatie, fara nicio exceptie, noteaza Bloomberg.
Pare modul corect de a programa un robot sa conduca o masina, dar un astfel de stil este dificil de integrat in traficul haotic de pe autostrazile aglomerate, unde limita de viteza este frecvent depasita.
In contextul in care au loc tot mai des accidente, desi pana acum nu au fost inregistrate decat unele zgarieturi minore, specialistii iau in considerare ideea de a invata masinile cum sa comita din cand in cand 'infractiuni', pentru a evita problemele.
Conform unui studiu al Institutului de Cercetare privind Transporturile din cadrul Universitatii Michigan, rata accidentelor este de doua ori mai mare pentru vehiculele autonome comparativ cu cele ...citeste mai departe despre "A iesit la iveala un defect major al masinilor care se conduc singure" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 20 Decembrie 2015, ora 07:42
Masina Google fara sofer, aflata in teste pe soselele americane, a reactionat haotic intr-o intersectie in care se afla langa un biciclist care incerca sa isi mentina echilibrul.
Yibada informeaza ca vehiculul autonom demara si frana brusc la fiecare miscare a persoanei respective.
Biciclistul incerca doar sa isi mentina echilibrul, asa ca se misca dintr-o parte in alta.
Insa masina Google accelera de parca s-ar fi luat la intrecere cu el si se oprea imediat.
Totusi, biciclistul a povestit ca nu a simtit ca e in ...citeste mai departe despre "Masina Google fara sofer a luat-o razna in preajma unui biciclist (Video)" pe Ziare.com mai mult
Luni, 31 August 2015, ora 10:45
Masinile ce se conduc singure au intrat intr-o noua etapa a testelor, iar un american care a urmarit cu atentie comportamentul lor a povestit modul de manifestare al acestora.
Masinile autonome sunt testate de cateva luni in California, iar un american ce nu a dorit sa-si faca numele public a prezentat impresiile pe care le are dupa ce le-a studiat cu atentie, conform Time.
"Masinile Google conduc precum bunica ta. Nu pleaca niciodata primele de la stop, nu accelereaza brusc, nu baga viteza si nu fac depasiri periculoase", povesteste motociclistul american.
De ...citeste mai departe despre "Poftiti in masina viitorului: E enervant de politicoasa si conduce precum o bunicuta" pe Ziare.com mai mult
Marti, 02 Iunie 2015, ora 22:04
Google ar putea deveni "o amenintare foarte competitiva si serioasa" pentru industria auto, daca va continua sa dezvolte agresiv masinile autonome, a declarat directorul pentru dezvoltare de produs al General Motors (GM), Mark Reuss.
GM, care lucreaza la propria tehnologie pentru masini autonome, nu se afla in cursa cu Google pentru a crea "masina fara sofer", a declarat Reuss, citat de Bloomberg.
Google a anuntat ca vrea sa produca cel putin 100 de masini complet autonome, proiectate de companie, pentru a efectua teste anul acesta. Masinile, cu doua locuri, vor avea o viteza maxima de 25 de mile (40 de kilometri) pe ora si vor fi lipsite de volan, pedala de acceleratie si pedala de frana. Anterior, Google a testat tehnologia autovehiculelor autonome folosind masini precum Toyota Prius.
"Oricine poate face orice cu suficient timp si destui bani. Daca vor, nu am nicio indoiala ca ar putea deveni o amenintare foarte serioasa si competitiva", a spus el.
GM a prezentat anul trecut tehnologia Super Cruise, cu functii de conducere semiautomata, printre care mentinerea benzii, precum si control la accelerare si franare in anumite conditii. De asemenea, producatorul auto are in China un proiect numit EN-V, pentru dezvoltarea unui autovehicul autonom.
Masinile autonome vor deveni treptat o norma in sectorul auto, a spus Reuss.
Firma de cercetare IHS Automotive estimeaza ca masinile autonome vor ajunge la vanzari de 11,8 milioane de unitati la nivel global in 2035.... mai mult
Joi, 29 Mai 2014, ora 13:30
Google a dezvoltat primele prototipuri ale masinii "fara sofer" la care lucreaza mai multi ani si intentioneaza sa construiasca in parteneriat cu companii auto 100-200 de automobile pentru teste, complet autonome si lipsite de elemente precum volan, pedale de acceleratie si frana.
Compania americana a prezentat unul dintre aceste prototipuri intr-un clip video de promovare.
"Masina cu doua locuri seamana cu o gondola pe roti. Nu are volan, pedala de acceleratie sau pedala de frana. In schimb masina se foloseste de propriii senzori si de programe pentru a-si face treaba", scrie cotidianul american Wall Street Journal.
Anuntul Google a venit marti noaptea, in timp ce cofondatorul Google Sergey Brin discuta programul masinii autonome la o conferinta organizata la Rancho Palos Verdes, California.
"Le veti vedea conducand si vrem sa va explicam ce sunt", a spus Brin.
Compania a lucrat pana in prezent la masini fara sofer echipand autovehicule existente pe piata cu tehnologia pe care a dezvoltat-o in acest scop. Google afirma ca masinile autonome pot contribui la reducerea numarului de accidente rutiere.
Viteza primului prototip a fost limitata la 25 de mile (40 de kilometri) pe ora.
"Vrem sa construim circa 100 de masini prototip, iar mai tarziu pe parcursul verii soferii nostri vor incepe sa testeze versiuni initiale ale acestor masini cu control manual. Daca totul merge bine, am vrea sa derulam un mic proiect pilot in California in urmatorii ani", a... mai mult
Miercuri, 28 Mai 2014, ora 11:31
Google a depasit un moment de referinta in proiectarea unui automobil capabil sa ruleze fara sofer, masinile testate fiind capabile sa circule nu doar pe autostrata, ci si in conditii de trafic urban.
"Suntem tot mai optimisti ca ne indreptam spre indeplinirea unui obiectiv realizabil, un vehicul care sa opereze integral fara interventie umana", a postat pe blog seful de proiect, Chris Urmson, aceasta fiind prima informare oficiala facuta de Google pe aceasta tema din 2012, relateaza CNBC, citat de Mediafax.
Potrivit sefului de proiect, Chris Urmson, masinile testate pot face fata unor mii de situatii din traficul urban, la care nu s-ar fi adaptat acum un an sau doi.
Google vrea sa lanseze masina fara sofer in 2017
Obiectivul Google este ca noua tehnologie a vehiculului fara sofer sa devina publica in 2017.
Proiectul apartine laboratorului Google X, care mai are in lucru dispozitive precum ochelarii inteligenti Google Glass si lentilele de contact care pot masura glicemia din lacrimi.
Initial, soferii ar trebui sa fie gata sa preia controlul asupra automobilului, in cazul unor erori ale computerului, dar promisiunea Google este ca in cele din urma nu va mai fi nevoie de contributia unui sofer, astfel ca pasagerii unui astfel de automobil vor putea sa citeasca, sa viseze cu ochii deschisi, sa doarma sau sa munceasca, in timp ce masina se va conduce singura.
Obiectivul companiei este in prezent sa perfectioneze tehnologia instalata pe o flota de peste 20... mai mult
Marti, 29 Aprilie 2014, ora 09:03
Google a platit o amenda de 1 milion de euro in Italia, dupa ce autoritatile au decis ca automobilele Street View care filmeaza pe drumurile din tara nu sunt suficient de bine diferentiate, incalcand dreptul la viata privata al trecatorilor prinsi din intamplare in imagini.
Este cea mai mare amenda platita de Google in numeroasele dispute cu autoritatile din statele Uniunii Europene privind respectarea intimitatii cetatenilor, potrivit Bloomberg, citat de Mediafax.
Compania a mai fost amendata dupa ce s-a constatat ca masinile Street View adunau date si interceptau comunicatii personale de pe retelele wireless nerestrictionate ale locuitorilor.
Google avea la finele anului trecut rezerve de 60 miliarde de dolari.
Compania a luat deja masuri pentru ca masinile Street View care circula in Italia sa fie mai vizibile pentru trecatori, iar locuitorii sa fie informati cand cartierul lor va fi vizitat de astfel de autoturisme, potrivit autoritatilor italiene.
Google a mai fost amendata in Spania, Franta si Germania in legatura cu nereguli privind masinile Street View.
Uniunea Europeana vrea sa consolideze prerogativele autoritatilor nationale pentru a putea impune amenzi mai putin simbolice impotriva unor companii de marimea Google in cazul incalcarii drepturilor legate de viata privata.
Reformele propuse ar putea introduce amenzi de pana la 100 milioane euro, sau chiar 5% din cifra anuala de vanzari la nivel global. mai mult
Duminica, 06 Aprilie 2014, ora 16:51