Ford ar putea construi mai mult decat un singur model de vehicul electric bazat pe platforma pentru masini electrice a grupului Volkswagen AG, a afirmat directorul subsidiarei Ford din Europa, Stuart Rowley, intr-un interviu acordat publicatiei germane Handelsblatt.
Fabricarea unui singur model nu se justifica din punct de vedere financiar si o decizie privind construirea unui al doilea model ar putea fi adoptata curand, a explicat Rowley. Acesta a adaugat: "Da, sunt in discutii pe acest subiect".
In martie, Volkswagen a semnat un acord pentru a dezvolta o camioneta cu rivala Ford si a informat ca va continua discutiile privind extinderea aliantei lor pentru a include serviciile de mobilitate si conducere autonoma.
Volkswagen, care incearca sa treaca peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianta sa cu Ford ca avand o importanta strategica pentru a-si echilibra interesele regionale.
Cei doi producatori auto vor sa-si combine fortele in domeniul vehiculelor comerciale si camionetelor incepand din 2022 si sa dezvolte in comun vehiculelor electrice si autonome, o decizie prin care s-ar putea economisi miliarde de dolari.
Companiile Volkswagen si Ford sunt presate sa lanseze mai multe vehicule electrice in Europa, unde normele de poluare sunt inasprite dupa scandalul Dieselgate, in care a fost implicat VW.
Volkswagen si Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW si Daimler, pentru a dezvolta... mai mult
Marti, 17 Septembrie 2019, ora 10:18
Volkswagen si Ford au anuntat joi extinderea aliantei lor globale cu acorduri care implica colaborarea in domeniul vehiculelor autonome si electrice, transmite Reuters.
Vineri vor fi prezentate noi detalii la New York, dupa intalnirea dintre seful Volkswagen, Herbert Diess, si directorul general al Ford, Jim Hackett.
Analistii se asteapta ca Volkswagen sa investeasca aproximativ un miliard de dolari in Argo AI, divizia Ford dedicata vehiculelor autonome.
Argo face parte din Ford Autonomous Vehicles LLC, subsidiara creata in 2018 de Ford, care va investi patru miliarde de dolari pana in 2023. De asemenea, compania americana cauta investitori pentru a investi in Argo, din cauza costurilor ridicate ale dezvoltarii tehnologiei pentru vehiculelor autonome.
Alte surse sustin ca VW va imparti cu Ford platforma sa pentru vehiculele electrice MEB.
In martie, Volkswagen a semnat un acord pentru a dezvolta o camioneta cu rivala Ford si a informat ca va continua discutiile privind extinderea aliantei lor pentru a include serviciile de mobilitate si conducere autonoma.
Volkswagen, care incearca sa treaca peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianta sa cu Ford ca avand o importanta strategica pentru a-si echilibra interesele regionale.
Cei doi producatori auto vor sa-si combine fortele in domeniul vehiculelor comerciale si camionetelor incepand din 2022 si sa dezvolte in comun vehiculelor electrice si autonome, o decizie prin care s-ar putea... mai mult
Vineri, 12 Iulie 2019, ora 10:35
Grupul german Volkswagen AG a avertizat marti ca va face noi concedieri, pe fondul accelerarii planurilor de a produce cat mai multe vehicule electrice, dupa scandalul emisiilor (Dieselgate).
Cel mai mare producator auto european, care include si brandurile Skoda, SEAT, Audi si Porsche, vrea ca pana in 2028 sa aiba aproximativ 70 de modele exclusiv electrice. In urmatorii zece ani, compania ar urma sa produca 22 de milioane de vehicule electrice, fata de obiectivul initial de 15 milioane de unitati, transmit Sky News, Reuters si Deutsche Welle.
Aceste tinte ambitioase vor avea ca rezultat noi concedieri. Directorul general Herbert Diess le-a declarat marti jurnalistilor: "Realitatea este ca producerea unui model electric presupune cu 30% mai putin efort decat in cazul masinilor care au motoare cu combustie interna. Aceasta inseamna ca va trebui sa reducem numarul locurilor de munca".
Nu au fost date publicitatii cifre exacte privind concedierile. In prezent, VW are pe plan global peste 600.000 de angajati.
Marja de profit la brandul VW a scazut la 3,8% anul trecut, de la 4,2% in 2017, in urma investitiilor masive in vehicule electrice. Pana in 2022, VW ar urma sa inregistreze un profit din vanzari de 6%.
De asemenea, grupul german se asteapta in acest an la o crestere a veniturilor de pana la 5% si a profitului din vanzari intre 6,5% si 7,5%.
In 2018, grupul Volkswagen a inregistrat o crestere de 6% a profitului net, la 12,15 miliarde de euro (13,17... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 16:37
Grupul auto Volkswagen AG va modifica doua dintre fabricile sale din Germania pentru a produce vehicule electrice, intrucat cel mai mare producator auto global isi accelereaza investitiile in masini cu emisii zero.
Fabricile VW din Emden si Hanovra ar urma sa fie transformate pentru productia de vehicule electrice pana in 2022. Deja la Zwickau se produc masini electrice. VW a alocat 1,2 miliarde de euro pentru formarea profesionala a celor 7.700 de angajati de la Zwickau, transmit DPA si Reuters.
Angajatii de la Emden (unde se produce acum modelul Passat) si Hanovra au primit asigurari ca locurile lor de munca sunt garantate pana in 2029, dar compania va incerca sa-si reduca numarul de angajati la aceste unitati prin pensionari anticipate.
Volkswagen a anuntat investitii de peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) in dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice si a masinilor fara sofer pana in 2022.
"Ne indreptam spre o accelerare a productiei de vehicule electrice. Emden si Hanovra vor fi fabrici model in Germania. Impreuna cu Zwickau, ele vor forma cea mai mare retea pentru fabricarea de vehicule electrice din Europa", a afirmat Gunnar Kilian, membru al Consiliului de Administratie al VW.
Saptamana aceasta, directorul general al grupului Volkswagen, Herbert Diess, anunta ca firma a pus la punct o platforma pentru vehicule electrice si a definitivat un program de achizitii de baterii care sa ii permita sa produca 50 de... mai mult
Joi, 15 Noiembrie 2018, ora 10:44
Volkswagen vrea sa intre tot mai puternic pe piata masinilor electrice si pregateste lansarea unui model rival pentru Tesla.
Dupa ce mai multe orase importante au inceput sa interzica masinile cu motoare diesel, cei de la Volkswagen si-au dat seama ca trebuie sa schimbe strategia.
In acest sens, nemtii intentioneaza sa lanseze mai multe modele electrice, conform unor surse din cadrul companiei preluate de Reuters.
Marea surpriza este lansarea unei masini electrice care sa concureze cu Tesla Model 3. Atuul ar urma sa fie pretul, mai mic de 20 de mii de euro (aproximativ 23 de mii de dolari) . In comparatie, Tesla Model 3 are un pret de 35 de mii de dolari.
Conducerea Volkswagen se va intalni intr-o sedinta pe 16 noiembrie pentru a pune la punct toata strategia, a mai afirmat sursa din cadrul companiei.
Citeste mai departe despre "Volkswagen pregateste un model rival pentru Tesla la un pret neasteptat de mic" pe Ziare.com. mai mult
Vineri, 09 Noiembrie 2018, ora 10:22
Volkswagen promite sa devina cel mai mare producator mondial de automobile electrice, in urmatorii ani, cu speranta ca poate si consumatorii vor uita astfel mai repede scandalul legat de emisiile poluante ale masinilor sale diesel.
"Pana in 2025 vrem sa ajungem sa vindem anual cate un milion de masini electrice si sa devenim lideri mondiali in acest sector. Masinile electrice vor fi noua imagine reprezentativa pentru viitorul Volkswagen", a explicat directorul de brand Herbert Diess, la inceputul acestei saptamani.
Mutarea catre masini cu motorizare electrica va fi sustinuta de noi programe de investitii si de restructurari si face parte din strategia de reinventare a brandului VW, afectat de dezvaluirile privind instalarea unui soft care truca rezultatele testelor de poluare din laborator.
Scandalul izbucnit in Statele Unite, in toamna anului trecut, s-a extins la nivel global, afectand aproximativ 11 milioane de masini cu motoare diesel produse sub diverse marci intre 2008 si 2015.
Firma a anuntat deja cea mai mare operatiune de restructurare din istoria sa, 30.000 de locuri de munca urmand sa dispara, pentru a economisi anual 3,7 miliarde de euro pana in 2020, suma urmand sa fie folosita pentru despagubirea clientilor nemultumiti, remedierea motoarelor implicate in scandalul Dieselgate si trecerea catre era masinilor electrice, fara sofer si a digitalizarii.
"Industria auto va trece prin schimbari fundamentale in urmatorul deceniu. Pentru majoritatea... mai mult
Miercuri, 23 Noiembrie 2016, ora 18:36
1In ciuda scandalului "Dieselgate" care era cat pe ce sa scufunde grupul auto Volkswagen, producatorul german da semne ca vrea sa recupereze teren pe o piata noua, unde imaginea nu i-a fost atat de serios afectata ca in SUA sau UE.
Producatorul auto german a semnat un contract preliminar cu Anhui Jianghuai Automobile (JAC Motors) in vederea construirii unor automobile electrice si hibrid destinate pietei din China, anunta CNN Money.
"Credem ca aceasta cooperare va servi nu doar intereselor celor doua companii, ci si clientilor, prin crearea unui mediu sanatos in societatea chineza", a afirmat presedintele Volkswagen, Matthias Mueller, intr-un comunicat al companiei.
In China, imaginea Volkswagen a ramas cat de cat nestirbita, doar 3.000 de automobile diesel fiind depistate cu probleme in ceea ce priveste nivelul noxelor emise.
Numarul pare infim fata de cifra de 480.000 de automobile descoperite in Statele Unite sau 8,5 milioane gasite pe piata europeana.
Este poate si unul din motivele pentru catre Volkswagen a decis sa incerce lansarea unor vehicule electrice pe o piata unde renumele sau nu este inca patat.
Alte considerente luate in calcul par a fi expansiunea pietei auto din China cu 6,9% in primele 6 luni ale acestui an si problemele de mediu din marile orase, fapt catre necesita o noua abordare a acestei piete.
Planurile grupului auto german includ dezvoltarea a 30 de vehicule 10% electrice in urmatorul deceniu, aceasta fiind o buna sansa de a... mai mult
Joi, 08 Septembrie 2016, ora 16:56
Gigantul auto Volkswagen nu are dificultati majore numai cu masinile diesel, a caror problema cu emisiile prea mari este cunoscuta, ci si cu cele electrice.
Noul e-Golf, versiunea cu propulsie integral electrica a celebrului model de la Volkswagen, risca sa se opreasca in drum din cauza unor probleme de soft.
Potrivit celor de la CNet, producatorul german a decis sa recheme in service toate masinile e-Golf fabricate intre 21 mai 2014 si 1 martie 2016 pentru a rezolva aceasta problema.
Sursa citata scrie ca problema e la sistemul de diagnoza al autoturismelor (On-board diagnostics sau OBD), ...citeste mai departe despre "Volkswagen are probleme si cu masinile electrice: Noul e-Golf se poate opri in drum" pe Ziare.com mai mult
Marti, 29 Martie 2016, ora 08:50
Volkswagen, cel mai mare producator auto din Europa, va construi masini electrice in China pana in 2013, declara CEO-ul diviziei chineze Volkswagen, care adauga ca se indreapta catre cea mai mare piata auto din lume tocmai pentru a raspunde cererii tot mai ridicate de masini nepoluante.
Guvernele din China si Europa devin tot mai consitente ca masinile electrice ar putea inlocui rapid motoarele pe baza de combustie interna, este de parere Karl-Thomas Neumann CEO Volkswagen China.
In plus, masinile electrice au nevoie de ceva timp sa se dezvolte, adauga oficialul, in cadrul unei vizite la salonul auto de la Guangzhou, in sudul Chinei, citat de Business Week.
Volkswagen isi propune sa obtina titlul de cel mai mare producator de masini din lume pana in 2018, iar pentru a atinge acest obiectiv, trebuie sa ii depaseasca pe cei de la General Motors si Toyota, cu ajutorul celei mai mari piete auto din lume.
In acest sens, compania are in plan cheltuieli de 10,6 miliarde de euro pana in 2015, pentru a se extinde in tara in care intra acum zece ani intr-un efort de a spori vanzarile pe pietele emergente.
Newman a reiterat planurile Volkswagen de a dubla capacitatea de productie pana in 2015.
Producatorul Jetta Sedan si Tiguan SUV a vanzut 1,89 vehicule in primele 10 luni, in crestere cu 15% fata de anul anterior, explica Neumann pe 11 noiembrie.
In China, cererea totala de automobile ar putea sa creasca pana la 2 procente anul acesta, iar livrarile de masini ar... mai mult
Luni, 21 Noiembrie 2011, ora 12:30