Poluarea de la noile masini diesel depaseste si de o mie de ori limita admisa, arata rezultatele unor teste realizate pe doua modele auto de top.
"Poluarea provenita de la noile masini diesel ajunge la valori si de 1.000 de ori mai mari decat cele normale, au aratat doua teste realizate pe doua modele auto de top. Astfel de varfuri de poluare sunt foarte periculoase si pot afecta instantaneu inima.
Ele sunt rezultatul unui proces de curatare a filtrelor prin care trec masinile, uneori chiar in zonele urbane, care se poate intinde pe 15 kilometri, un proces complet ignorat de testele oficiale de emisii.
Peste 45 de milioane de masini care circula pe drumurile din Europa au acest filtru, ceea ce inseamna 1,3 miliarde de procese de curatare intr-un an", scrie platforma 2Celsius, membra a Federatiei Europene pentru Transport si Mediu (T&E).
Potrivit platformei, organizatia T&E a comisionat testele independente si sustine ca legiuitorii trebuie sa accepte ca masinile diesel sunt inca foarte poluante si trebuie sa inaspreasca testarea si limitarea emisiilor.
Modelele testate
Modelele testate au fost Nissan Qashqai si Opel Astra, masini aflate pe locurile doi, respectiv patru in topul vanzarilor pe segmentele lor.
In urma testelor independente au reiesit depasiri cu 32%, respectiv cu 115% a limitei legale pentru emisii in timpul curatarii filtrelor.
"Ca urmare a unui gol in legislatie, insa, limita legala nu se aplica in timpul curatarii filtrelor, ceea ce... mai mult
Vineri, 31 Ianuarie 2020, ora 10:16
Numarul autovehiculelor diesel care circula pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, in crestere cu 74% comparativ cu anul 2016, cand a izbucnit scandalul Volkswagen, reiese dintr-o analiza a organizatiei Transport si Environment (T&E) de la Bruxelles, citata de 2Celsius Romania.
In acest context, Romania a inregistrat cea mai ridicata rata a importurilor de masini diesel in regiune, precizeaza documentul.
'Desi Romania se afla la mijlocul clasamentului, tara noastra a inregistrat cea mai mare rata de importuri a dieselurilor poluante in Europa Centrala si de Est. Acest fapt se datoreaza taxarii precare din ultimii trei ani a masinilor care emit noxe si pulberi in suspensie. Pe de alta parte, masurile administratiilor locale privind limitarea accesului masinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calitatii aerului in centrele urbane este semnificativ', declara Raul Cazan, presedintele 2Celsius.
Analiza releva o crestere cu 18%, in ultimele 12 luni, si un salt de 74%, din 2016. Realizatorii cercetarii sustin ca "avand in vedere ca Volkswagen este inca suspectata ca instaleaza dispozitive de manipulare a emisiilor, numarul real al masinilor poluatoare ar putea fi mult mai mare".
Calculele se bazeaza pe date referitoare la vanzarile din 2008 pana in prezent, precum si pe date privind emisiile reale din atmosfera. "Acestea arata ca producatorii de masini continua sa vanda autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea... mai mult
Luni, 23 Septembrie 2019, ora 10:22
Grupul auto Volkswagen AG a acceptat sa acopere o parte din costurile reconfigurarii sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel, a anuntat luni ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer.
"Avem un angajament de la Volkswagen pentru reconfigurarea sistemului hardware, costul fiind estimat la 3.000 euro per vehicul. VW va coperi 2.400 de euro din aceasta suma. Acum va trebui sa se ajunga la un acord in coalitia de guvernare privind acoperirea deficitului de finantare de 600 de euro", a explicat Andreas Scheuer, transmite Reuters.
Acesta a adaugat ca partidul sau, Uniunea Crestin-Sociala (CSU), care guverneaza alaturi de Uniunea Crestin-Democrata (CDU) a cancelarului Angela Merkel, nu vrea ca soferii masinilor diesel sa plateasca costuri suplimentare pentru reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi.
Poluarea urbana in multe orase germane este mai ridicata decat prevad normele UE, determinand autoritatile sa gaseasca metode de a reduce poluarea.
Germania s-a angajat ca pana la sfarsitul anului sa actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de masini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu pana la 30%.
In februarie, un tribunal german a decis ca orasele din Germania pot interzice circulatia celor mai poluante automobile diesel pe strazile lor. Teama ca aceste interdictii vor fi puse in aplicare a dus la scaderea semnificativa a vanzarilor de autoturisme diesel... mai mult
Luni, 01 Octombrie 2018, ora 15:52
Primarii din Paris, Madrid, Atena si Mexico City au anuntat ca, pana in 2025, vor fi interzise masinile diesel si nici nu se va mai permite camioanelor sa intre in oras. Aceste masuri sunt luate pentru imbunatatirea calitatii aerului.
Anuntul a fost facut in Mexic, la o intrunire pe aceasta tema. Acolo, edilii au spus ca incurajeaza deja mersul pe jos si pe cel cu bicicleta si ca vor imparti stimulente pentru folosirea altor tipuri de vehicule (electrice, hibrid etc.), informeaza BBC.
La Paris, pentru a se imbunatati calitatea aerului, deja automobilele inmatriculate inainte de 1997 nu mai pot intra in oras. In plus, anumite zone din oras nu mai pot fi strabatute decat pe jos.
In ultima perioada, folosirea masinilor diesel a fost intens dezbatuta, din cauza impactului acestor ...citeste mai departe despre "Orasele care vor interzice masinile diesel si camioanele in cativa ani: Printre ele sunt si destinatii preferate de romani" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 02 Decembrie 2016, ora 18:10
Circa 29 de milioane de masini echipate cu motoare diesel care circula in UE emit mai multe gaze poluante decat limita autorizata prin lege.
Cifrele sunt facute publice in urma unui studiu al ONG-ului Transport & Environment publicat, luni, la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen, relateaza AFP.
Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vandute in perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decat limita fixata, potrivit ONG-ului.
In cazul motoarelor Euro 6, vandute din 2015, doua treimi dintre ele emit de pana la trei ori mai mult decat limita fixata, se mai arata in studiu.
T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obtinute din anchete ale guvernelor din Franta, Marea Britanie si Italia, in marja ...citeste mai departe despre "29 de milioane de masini diesel din UE emit gaze poluante peste limita permisa" pe Ziare.com mai mult
Luni, 19 Septembrie 2016, ora 14:08
Masinile diesel polueaza mai mult atunci cand temperatura de afara scade sub 18 grade Celsius, arata un nou studiu.
Compania Emissions Analytics a testat 213 de automobile pe baza de motorina, de la 31 de producatori, in diverse conditii, informeaza BBC.
Rezultatele au aratat ca odata cu scaderea temperaturii are loc o crestere a emisiilor poluante, iar cea mai acuta problema o au masinile Euro 5.
Dar de ce se intampla acest lucru?
Intr-adevar, legislatia europeana permite ca autovehiculele sa reduca controlul emisiilor poluante, dar doar pentru a proteja motorul. Ideea este ca unii producatori de masini diesel s-au folosit de aceasta portita legala pentru a-si face de cap.
De exemplu, companiile auto sustin ca ...citeste mai departe despre "Motivul pentru care masinile diesel polueaza mai mult cand temperatura scade sub 18 grade Celsius" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 22 Iunie 2016, ora 13:14
Masinile diesel de la Volkswagen nu sunt singurele care emit noxe peste limitele admise, dar exista o mare diferenta intre constructorul german si ceilalti: VW a fost singurul care a instalat un soft ilegal, in timp ce ceilalti s-au folosit de o "portita" legala.
New York Times prezinta efectele scandalului care ar putea zgudui din temelii industria masinilor diesel.
Sursa citata arata ca tot mai multe studii guvernamentale si private demonstreaza ca Volkswagen nu e nici pe departe singura companie care nu a tinut cont de limitele legale ale emisiilor poluante.
Insa in timp ce VW a manipulat in mod ilegal rezultatele testelor oficiale, alti constructori auto s-au folosit de o portita de scapare existenta in lege, care le permitea sa micsoreze cantitatea de substante poluante de fiecare data cand exista riscul ca motorul sa fie in pericol de a fi avariat - adica aproape tot timpul.
Odata ajunse in atentia Comisiei Europene, astfel de informatii au starnit mari semne de ...citeste mai departe despre "Producatorii de masini diesel ne-au pacalit cu legea in mana" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 11 Iunie 2016, ora 19:51
Marea majoritate a autoturismelor diesel aflate in circulatie nu respecta normele de poluare.
O spune chiar fostul ministru francez al Ecologiei, Delphine Batho, care incearca sa traga un semnal de alarma.
"Noua vehicule diesel din zece nu respecta noile norme antipoluare", a declarat fostul ministru francez, conform Turbo.fr.
Reactia acesteia vine dupa ce autoritatile din Hexagon au decis recent sa renunte la facilitatile fiscale pentru acest tip de combustibil, ...citeste mai departe despre "Anunt socant despre masinile diesel: 90% dintre ele nu respecta normele de poluare" pe Ziare.com mai mult
Joi, 22 Octombrie 2015, ora 10:54
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, vrea ca masinile cu motor diesel sa fie interzise in capitala franceza pana in anul 2020, ca parte a planurilor de a reduce poluarea.
"Vreau masinile diesel afara din Paris pana in 2020. Astazi, 60 la suta dintre parizieni deja nu mai au masini, comparativ cu 40 la suta in anul 2001. Lucrurile se schimba repede", a spus Hidalgo, intr-un interviu pentru o publicatie franceza, citat de BBC.
In plus edilul parizian vrea doar vehicule cu emisii reduse de gaze, precum si mai multe zone pentru pietoni si dublarea pistelor pentru biciclete.
Cum isi curata ...citeste mai departe despre "Primarul Parisului vrea sa scoata masinile diesel din oras" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 07 Decembrie 2014, ora 23:00