Romania a importat aproximativ 520.000 de autoturisme second hand, in 2017, din care peste 70% sunt cu motorizare diesel poluanta, in timp ce varsta medie a acestora a crescut la 11,5 ani, de la aproximativ 9 ani, in perioada 2015 - 2016, reiese dintr-o analiza de specialitate realizata de Federatia Europeana pentru Transport si Mediu (T&E) si Asociatia 2Celsius, transmisa AGERPRES.
"Nivelul poluarii aerului in Romania e unul dintre cele mai grave din Europa. El cauzeaza anual peste 22.500 de decese premature, dintre care aproape 1.900 sunt direct imputabile emisiilor de NO210. Comisia Europeana da in judecata Romania la Curtea Europeana de Justitie pentru ca nu a reusit sa atinga limitele de emisii pentru 2010 la particulele cancerigene din aglomeratia Bucurestiului. Exportul de vehicule foarte poluante catre Romania este inacceptabil, avand in vedere ca nivelul poluarii aerului este deja foarte ridicat", noteaza realizatorii studiului.
Potrivit sursei citate, cota de peste 70% autoturisme rulate diesel importate in Romania depaseste procentul din tari precum Bulgaria (cu o pondere de o treime in total vanzari autoturisme second hand) si Polonia (40%).
De asemenea, mai mult de 80% dintre diesel-uri au fost produse inainte de anul 2011, adica inainte de intrarea in vigoare a standardelor Euro 5 pentru toate autoturismele si care necesitau filtre de particule diesel (DPF).
"Asta inseamna ca marea majoritate a acestor autoturisme importate nu sunt echipate cu DPF... mai mult
Marti, 30 Octombrie 2018, ora 15:54
Guvernul de la Paris vrea sa-i ajute pe producatorii auto si furnizorii de componente afectati de declinul vanzarilor de autovehicule diesel iar ministrul de Finante, Bruno Le Maire, a cerut companiilor auto "sa coordoneze transformarea spre masini echipate cu motoare pe benzina, hibride si electrice", transmite Automotive News Europe
In aprilie, Bruno Le Maire se va intalni cu liderii industriei auto pentru a discuta cum pot fi salvate cele 12.000 de locuri de munca legate de motoarele diesel si componente.
In timpul unei vizite la fabrica grupului PSA din Mulhouse, Franta, Le Maire a afirmat ca Executivul cauta "sa ajute marile companii, cum ar fi PSA, sa gestioneze transformarea spre masini echipate cu motoare pe benzina, hibride si electrice".
Anul trecut, Le Maire a anuntat crearea unui grup de lucru pentru a rezolva problemele legate de motoarele diesel, desi a precizat ca taxele pentru motorina vor fi majorate cu 0,03 euro per litru, pentru a ajunge la paritate cu taxele pe benzina.
In 2017, vanzarile de masini echipate cu motoare diesel au scazut cu 7,9% in Europa, arata datele JATO Dynamics, pe fondul scandalului emisiilor de la Volkswagen, al majorarii costurilor pentru indeplinirea normelor mai dure privind poluarea si al deciziei unor autoritati locale de a interzice unele masini echipate cu motoare diesel in centrele urbane.
In Franta, cota de piata a masinilor diesel a scazut la 47% anul trecut, de la 73% in 2012.
Producatorii auto incearca... mai mult
Miercuri, 28 Februarie 2018, ora 15:36
Un tribunal din orasul german Leipzig va decide joi daca marile orase pot interzice accesul autovehiculelor diesel mai vechi, o decizie care ar putea afecta valoare de revanzare a aproximativ 15 milioane de vehicule de pe cea mai mare piata auto.
Inconjurata de manifestanti ecologisti, biciclisti, militanti ai partidului verzilor si stangii radicale, Tribunalul administrativ federal s-a reunit incepand cu ora 10:00 GMT la Leipzig, estul Germaniei, si urmeaza sa anunte decizia sa in cursul acestei zile.
Concret, curtea ar urma sa decida daca autoritatile au obligatia, pentru a proteja calitatea aerului, sa interzica accesul in anumite zone al vehiculelor diesel cele mai poluante, responsabile pentru cea mai mare parte a emisiilor de dioxid de azot care favorizeaza bolile respiratorii si cardiovasculare, transmit Reuters si AFP.
Sunt vizate in principal aproximativ 9,4 milioane vehicule diesel care respecta normele mai vechi, Euro 5 si Euro 4, care sunt inmatriculate in Germania.
Pentru puternica industrie auto germana o astfel de interdictie ar fi dezastruoasa.
Numai posibilitatea unei astfel de interdictii a dus la scaderea vanzarilor de automobile diesel in tara care a inventat aceasta tehnologie. Cota de piata a automobilelor diesel a coborat de la 48% in 2015 la aproximativ 39% in 2017.
Acest dosar are implicatii si dincolo de Germania. Autoritatile din Paris, Madrid, Mexico City si Atena au anuntat ca intentioneaza sa interzica accesul automobilelor... mai mult
Joi, 22 Februarie 2018, ora 16:21
Primarii din Paris, Madrid, Atena si Mexico City au anuntat ca, pana in 2025, vor fi interzise masinile diesel si nici nu se va mai permite camioanelor sa intre in oras. Aceste masuri sunt luate pentru imbunatatirea calitatii aerului.
Anuntul a fost facut in Mexic, la o intrunire pe aceasta tema. Acolo, edilii au spus ca incurajeaza deja mersul pe jos si pe cel cu bicicleta si ca vor imparti stimulente pentru folosirea altor tipuri de vehicule (electrice, hibrid etc.), informeaza BBC.
La Paris, pentru a se imbunatati calitatea aerului, deja automobilele inmatriculate inainte de 1997 nu mai pot intra in oras. In plus, anumite zone din oras nu mai pot fi strabatute decat pe jos.
In ultima perioada, folosirea masinilor diesel a fost intens dezbatuta, din cauza impactului acestor ...citeste mai departe despre "Orasele care vor interzice masinile diesel si camioanele in cativa ani: Printre ele sunt si destinatii preferate de romani" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 02 Decembrie 2016, ora 18:10
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, vrea ca masinile cu motor diesel sa fie interzise in capitala franceza pana in anul 2020, ca parte a planurilor de a reduce poluarea.
"Vreau masinile diesel afara din Paris pana in 2020. Astazi, 60 la suta dintre parizieni deja nu mai au masini, comparativ cu 40 la suta in anul 2001. Lucrurile se schimba repede", a spus Hidalgo, intr-un interviu pentru o publicatie franceza, citat de BBC.
In plus edilul parizian vrea doar vehicule cu emisii reduse de gaze, precum si mai multe zone pentru pietoni si dublarea pistelor pentru biciclete.
Cum isi curata ...citeste mai departe despre "Primarul Parisului vrea sa scoata masinile diesel din oras" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 07 Decembrie 2014, ora 23:00