Numarul autovehiculelor diesel care circula pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, in crestere cu 74% comparativ cu anul 2016, cand a izbucnit scandalul Volkswagen, reiese dintr-o analiza a organizatiei Transport si Environment (T&E) de la Bruxelles, citata de 2Celsius Romania.
In acest context, Romania a inregistrat cea mai ridicata rata a importurilor de masini diesel in regiune, precizeaza documentul.
'Desi Romania se afla la mijlocul clasamentului, tara noastra a inregistrat cea mai mare rata de importuri a dieselurilor poluante in Europa Centrala si de Est. Acest fapt se datoreaza taxarii precare din ultimii trei ani a masinilor care emit noxe si pulberi in suspensie. Pe de alta parte, masurile administratiilor locale privind limitarea accesului masinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calitatii aerului in centrele urbane este semnificativ', declara Raul Cazan, presedintele 2Celsius.
Analiza releva o crestere cu 18%, in ultimele 12 luni, si un salt de 74%, din 2016. Realizatorii cercetarii sustin ca "avand in vedere ca Volkswagen este inca suspectata ca instaleaza dispozitive de manipulare a emisiilor, numarul real al masinilor poluatoare ar putea fi mult mai mare".
Calculele se bazeaza pe date referitoare la vanzarile din 2008 pana in prezent, precum si pe date privind emisiile reale din atmosfera. "Acestea arata ca producatorii de masini continua sa vanda autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea... mai mult
Luni, 23 Septembrie 2019, ora 10:22
Romania a importat aproximativ 520.000 de autoturisme second hand, in 2017, din care peste 70% sunt cu motorizare diesel poluanta, in timp ce varsta medie a acestora a crescut la 11,5 ani, de la aproximativ 9 ani, in perioada 2015 - 2016, reiese dintr-o analiza de specialitate realizata de Federatia Europeana pentru Transport si Mediu (T&E) si Asociatia 2Celsius, transmisa AGERPRES.
"Nivelul poluarii aerului in Romania e unul dintre cele mai grave din Europa. El cauzeaza anual peste 22.500 de decese premature, dintre care aproape 1.900 sunt direct imputabile emisiilor de NO210. Comisia Europeana da in judecata Romania la Curtea Europeana de Justitie pentru ca nu a reusit sa atinga limitele de emisii pentru 2010 la particulele cancerigene din aglomeratia Bucurestiului. Exportul de vehicule foarte poluante catre Romania este inacceptabil, avand in vedere ca nivelul poluarii aerului este deja foarte ridicat", noteaza realizatorii studiului.
Potrivit sursei citate, cota de peste 70% autoturisme rulate diesel importate in Romania depaseste procentul din tari precum Bulgaria (cu o pondere de o treime in total vanzari autoturisme second hand) si Polonia (40%).
De asemenea, mai mult de 80% dintre diesel-uri au fost produse inainte de anul 2011, adica inainte de intrarea in vigoare a standardelor Euro 5 pentru toate autoturismele si care necesitau filtre de particule diesel (DPF).
"Asta inseamna ca marea majoritate a acestor autoturisme importate nu sunt echipate cu DPF... mai mult
Marti, 30 Octombrie 2018, ora 15:54
In cateva zile, Hamburg va deveni primul oras german care introduce restrictii pentru masinile diesel cu norma inferioara celei Euro 6.
Momentan, interdictia se va aplica doar pe doua strazi din cartierul Altona, intrand in vigoare la finele lunii, in 31 mai.
Este vorba despre strada Stresemannstrasse, restrictia aplicandu-se pe 1,6 km, fiind interzisa circulatia vehiculelor diesel de 3,5 tone sau mai grele de atat; si strada Max-Brauer-Allee, restrictie aplicata pe 580 de metri ce include toate diesel-urile care nu sunt Euro 6.
In oras au fost instalate deja 100 de indicatoare care anunta noua masura.
Nivelurile de oxid de azot (NOx) emise de motoarele diesel si cunoscute drept cauze pentru diferite afectiuni respiratorii ar trebui sa scada semnificativ pe masura ce sunt vandute modelele eficiente Euro 6, iar actualizarile software-ului de curatare a emisiilor intra in vigoare, a declarat miercuri ministrul Transporturilor Andreas Scheuer, citat de Reuters.
Orasele din Germania pot aplica astfel de restrictii in zone restranse, care cu timpul se vor extinde, dupa o decizie a celei mai inalte instante administrative.
Amintim ca in luna februarie Curtea Administrativa Federala din Leipzig a luat o hotarare istorica pentru automobilismul din Germania, aproband masura interzicerii masinilor diesel in unele zone din marile orase ale tarii.
Asta inseamna ca orasele germane care se confrunta cu probleme mari din cauza poluarii pot interzice masinile cu... mai mult
Miercuri, 23 Mai 2018, ora 17:03
Tribunalul federal din Leipzig a decis ca interzicerea accesului autovehiculelor diesel in centrul oraselor este legala, in anumite conditii. Motivarea deciziei anuntate in luna februarie a fost publicata vineri si le da ocazia si altor municipalitati germane sa interzica masinile alimentate cu motorina pe strazile din centrul oraselor.
Desi decizia Tribunalului din Leipzig viza in mod direct doar doua orase, Dusseldorf si Stuttgart, care puteau pune in practica astfel de interdictii, hotararea curtii deschidea calea si pentru alte orase din Germania sa introduca restrictii privind utilizarea automobilelor diesel.
In motivatia de 30 de pagini publicata vineri, Tribunalul administrativ federal din Leipzig a precizat ca nu ar trebui sa existe perioade de gratie pentru introducerea interdictiilor de circulatie.
"Astfel de restrictii nu merg dincolo de alte interdictii care sunt justificate de legislatia rutiera si pe care automobilistii trebuie sa le accepte", apreciaza Tribunalul administrativ federal.
Introducerea cu efect imediat a unor interdictii de circulatie cu privire la drumurile sau sectiuni de drum importante ar fi legitima si ar putea afecta toate modelele, exceptand cele care indeplinesc standardele de emisii Euro-6, se arata in motivatia tribunalului.
Pentru zonele metropolitane mai mari, care cuprind mai multe drumuri si strazi, tribunalul a recomandat o implementare treptata a interdictiilor, incepand cu automobilele diesel mai vechi care... mai mult
Vineri, 18 Mai 2018, ora 22:50
Tendinta de scadere a vanzarilor de autoturisme echipate cu motoare diesel in Germania s-a agravat in martie, prima luna care a urmat dupa ce un tribunal german a decis ca autoritatile locale pot interzice accesul vehiculelor diesel mai vechi.
Potrivit datelor publicate miercuri de Autoritatea Federala din domeniul Transporturilor (KBA), vanzarile de autoturisme diesel in Germania, cea mai mare piata auto din Europa, au scazut cu un sfert luna trecuta, dupa o scadere de 19,5% in luna februarie si una de 17,6% in luna ianuarie, transmite Reuters.
In luna februarie, cel mai important tribunal administrativ din Germania a decis ca orasele au dreptul de a interzice circulatia celor mai poluante autovehicule diesel pentru a combate poluarea aerului. Pentru a evita scaderea vanzarilor de automobile diesel, producatorii auto, inclusiv Volkswagen si Daimler, au prelungit stimulentele pentru cumparatorii de noi automobile diesel. Insa, ingrijorarile cu posibile restrictii de circulatie si oferta limitata de vehicule echipate cu cea mai noua generatie de motoare diesel Euro 6d vor afecta vanzarile in lunile urmatoare, sustin analistii.
"Pentru moment, vanzarile de noi automobile diesel nu isi vor reveni", subliniaza Peter Fuss, partener la firma de consultanta EY. "Mai degraba, trendul descrescator va continua in lunile urmatoare", a prognozat Fuss, adaugand ca ponderea ocupata de automobilele diesel in vanzarile totale de automobile din Germania va scadea pana la 25% de la... mai mult
Miercuri, 04 Aprilie 2018, ora 17:22
Circa 29 de milioane de masini echipate cu motoare diesel care circula in UE emit mai multe gaze poluante decat limita autorizata prin lege.
Cifrele sunt facute publice in urma unui studiu al ONG-ului Transport & Environment publicat, luni, la un an de la izbucnirea scandalului Volkswagen, relateaza AFP.
Mai mult de patru vehicule din cinci cu standardul de emisie Euro 4, vandute in perioada 2010-2014, emit de trei ori mai mult oxid de azot la testele de laborator decat limita fixata, potrivit ONG-ului.
In cazul motoarelor Euro 6, vandute din 2015, doua treimi dintre ele emit de pana la trei ori mai mult decat limita fixata, se mai arata in studiu.
T&E a compilat date referitoare la cele 230 de modele obtinute din anchete ale guvernelor din Franta, Marea Britanie si Italia, in marja ...citeste mai departe despre "29 de milioane de masini diesel din UE emit gaze poluante peste limita permisa" pe Ziare.com mai mult
Luni, 19 Septembrie 2016, ora 14:08
Comisia Europeana a luat recent o decizie controversata, fiind de acord cu o solicitare a producatorilor auto de a permite autoturismelor diesel Euro 6 sa polueze de doua ori mai mult decat maximul acceptat de aceasta norma pana in anul 2019.
Relaxarea in privinta normei de poluare Euro 6 se va extinde chiar pana dincolo de orizontul anului 2019.
Conform britanicilor de la AutoExpress, norma de poluare Euro 6 inseamna ca fiecare autoturism care o respecta trebuie sa emita cel mult 80 de miligrame de oxizi de azot per kilometru.
Ca urmare a acestei noi decizii a Comisiei Europene, producatorii vor putea comercializa ...citeste mai departe despre "Comisia Europeana a luat o decizie controversata: Ce se intampla cu masinile diesel Euro 6" pe Ziare.com mai mult
Joi, 29 Octombrie 2015, ora 20:39
Testele pe drumuri dezvaluie ca masinile emit gaze care depasesc de sapte ori nivelul permis al emisiilor de gaze, atunci cand sunt testate in conditii reale de trafic.
In plus, 9 din 10 masini cu motor diesel despasesc limita de poluare a Uniunii Europene, potrivit unui raport citat de The Guardian.
Astfel, cand sunt testate pe drumuri, in trafic, aceste masini depasesc noile limite de poluare impuse de UE, spre deosebire de testele pe circuite. Nivelul emisiilor de gaze este in medie de 7 ori mai mare, insa exista si masini care emit de 22 de ori mai mult noxe decat limita permisa.
Mai ingijorator este ca modele ale fiecarui producator auto important au depasit limita atunci cand au fost ...citeste mai departe despre "Cat de mult polueaza masinile diesel - de pana la 22 de ori peste limita" pe Ziare.com mai mult
Luni, 14 Septembrie 2015, ora 23:04
Franta a starnit un razboi impotriva masinilor care merg cu motorina: Primarul Parisului, Anne Hidalgo, nu mai vrea acest tip de automobile sa circule in metropola pana in 2020. Daca pana de curand motoarele diesel aveau parte de sustinere, ce s-a schimbat intre timp?
La finalul lunii trecute, premierul Hexagonului, Manuel Valls, a anuntat ca anul viitor va fi lansat un sistem care va clasifica automobilele in functie de nivelul de poluare.
Acesta va veni in ajutorul autoritatilor locale, care vor putea sa limiteze accesul celor care elibereaza foarte multe gaze toxice in marile orase, conform Reuters.
La nivelul UE, masinile sunt clasificate deja in functie de emisiile nocive (Euro 1-6) printr-o directiva europeana. Insa aceasta reprezinta "pasi generici" care trebuie respectati de statele membre, asa ca ramane de vazut daca si cat de diferit va fi sistemul francez.
Este posibil ca Hexagonul sa se ia dupa Germania, care are propria catalogare a masinilor (notate cu D). De ...citeste mai departe despre "Franta vrea eliminarea masinilor diesel, de teama poluarii. Sunt in pericol si in Romania?" pe Ziare.com mai mult
Luni, 15 Decembrie 2014, ora 07:37