Grupul auto Volkswagen AG va modifica doua dintre fabricile sale din Germania pentru a produce vehicule electrice, intrucat cel mai mare producator auto global isi accelereaza investitiile in masini cu emisii zero.
Fabricile VW din Emden si Hanovra ar urma sa fie transformate pentru productia de vehicule electrice pana in 2022. Deja la Zwickau se produc masini electrice. VW a alocat 1,2 miliarde de euro pentru formarea profesionala a celor 7.700 de angajati de la Zwickau, transmit DPA si Reuters.
Angajatii de la Emden (unde se produce acum modelul Passat) si Hanovra au primit asigurari ca locurile lor de munca sunt garantate pana in 2029, dar compania va incerca sa-si reduca numarul de angajati la aceste unitati prin pensionari anticipate.
Volkswagen a anuntat investitii de peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) in dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice si a masinilor fara sofer pana in 2022.
"Ne indreptam spre o accelerare a productiei de vehicule electrice. Emden si Hanovra vor fi fabrici model in Germania. Impreuna cu Zwickau, ele vor forma cea mai mare retea pentru fabricarea de vehicule electrice din Europa", a afirmat Gunnar Kilian, membru al Consiliului de Administratie al VW.
Saptamana aceasta, directorul general al grupului Volkswagen, Herbert Diess, anunta ca firma a pus la punct o platforma pentru vehicule electrice si a definitivat un program de achizitii de baterii care sa ii permita sa produca 50 de... mai mult
Joi, 15 Noiembrie 2018, ora 10:44
Jurnalistii britanici au realizat un top al celor mai bune masini noi sub 10 mii de lire sterline pe care le poti cumpara.
Publicatia The Independent considera ca Hyundai i10 este cea mai buna alegere pentru cei ce cauta o masina in acest buget.
Desi face parte din clasa mica, Hyundai i10 se bucura de un interior spatios si isi depaseste astfel rivalele la acest capitol.
Pe doi s-a clasat Skoda Citigo, o masina, de asemenea din clasa mica, care nu-ti va produce nicio problema in orice oras aglomerat.
Locul trei este ocupat de Volkswagen Up, care tocmai a venit cu o varianta noua, imbunatatita. In plus, se bucura de un interior placut.
In continuarea topului avem urmatoarele modele: locul 4 - Seat Mii, locul 5 - Suzuki Celerio, locul 6 - Opel Viva, locul 7 - Peugeot 108.
De asemenea, jurnalistii britanici recomanda ca modelul Renault Twingo sa fie evitat deoarece nu este confortabil la drum lung, desi are un aspect placut.
Toate aceste modele au preturi de pornire sub 10 mii de euro in Romania.
C.S.... citeste mai departe despre "Topul celor mai bune masini noi ieftine pe care le poti cumpara in 2017" pe Ziare.com mai mult
Marti, 31 Ianuarie 2017, ora 09:01
Grupul auto german Volkswagen a dezvaluit in data de 18 decembrie, la un eveniment intern dedicat directorilor grupului, un concept al propriul sau vehicul cu pret scazut, modelul urmand sa fie comercializat incepand din 2016 pe pietele emergente sub o marca specifica, informeaza revista economica franceza Challenges.
'Lucram la un vehicul cu pret scazut, logic cu tarife sub cele de la debutul gamei actuale a Volkswagen, adica mai putin de 80.000 de yuani (8.500 de euro) in China', a declarat recent Christian Klingler, responsabil de vanzari in comitetul director al Volkswagen. 'Prioritatea este China insa si cu declinari regionale in Rusia, America de sud sau in alte tari emergente', a spus Klingler. Intrebat daca marca va ajunge si in Europa de Vest, Klingler a raspuns: 'nu e bine sa spui niciodata nu. Insa acest lucru nu este prevazut a priori'.
Daca la inceput s-a aratat sceptic, Volkswagen a decis sa urmeze exemplul dat de Renault cu faimoasele Dacia Logan, lansat in 2004, Sandero sau Duster. Intre timp insa grupul francez a luat un avans serios pe segmentul low-cost si in 2014 ar urma sa vanda peste un milion de unitati, cu marje de profit semnificativ de peste 10% in cazul Duster.
Intrebat daca Volkswagen se inspira din exemplul constructorului francez, Christian Klingler a raspuns ca 'Renault s-a adaptat foarte bine cu vehiculele ieftine', dand exemplul Sandero 'vandut in Rusia, America de Sud si Europa'.
Dupa ce a lansat vehicule low-cost, Renault are... mai mult
Luni, 22 Decembrie 2014, ora 08:50
Volkswagen a aprobat conceptul si designul noii sale masini low-cost, cu care producatorul german isi propune sa atace suprematia masinilor Dacia si sa patrunda pe pietele emergente.
"Conceptul si designul au fost aprobate. Vom produce toate componentele in China", a spus un oficial al companiei, Hans Demant, pentru Reuters, cu ocazia salonului auto de la Beijing, potrivit Autocar.
Noul brand a fost deja aprobat de conducerea companiei, acesta urmand sa fie lansat pe piata in 2016. Primul model low-cost ar ...citeste mai departe despre "Volkswagen, tot mai aproape de modelul de 6.000 de euro, cu care ameninta Dacia" pe Ziare.com mai mult
Marti, 29 Aprilie 2014, ora 08:30
Volkswagen doreste sa se extinda pe piata masinilor ieftine prin dezvoltarea unui model al carui pret s-ar situa la 6.000 - 7.000 de euro. Acesta ar urma sa intre in productie in 2015 si sa fie vandut in special pe pietele din China, India si Africa.
"Nu a fost luata inca o decizie definitiva. Vom dezvolta o masina de buget in clasa de pret 6.000 - 7.000 de euro. Peste 3 milioane de masini pe an pot fi vandute doar in China pe acest segment, la care se adauga un milion in India. Africa este de asemenea o piata foarte promitatoare", a afirmat directorul general al Volkswagen intr-un interviu pentru Der Spiegel, conform Mediafax.
El a adaugat ca dezvoltarea modelului va avea loc in Germania, unde se va decide cum va arata masina si cu ce motorizari va fi echipata, dupa ce a fost intrebat ce are de gand sa faca in privinta absentei Volkswagen de pe segmentul automobilelor low-cost, cu preturi mai mici de 8.000 de euro.
"Apoi dezvoltarea va continua in China cu unul dintre partenerii nostri, productia urmand sa inceapa in 2015", a afirmat seful companiei.
Revista germana Auto Bild scria in luna octombrie ca Volkswagen are de gand sa copieze succesul Dacia prin lansarea unui brand auto low-cost in al treilea trimestru din 2015, vizand initial 3 modele cu preturi intre 6.000 - 8.000 euro.
Directorul de vanzari al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, in septembrie, la Salonul Auto de la Paris, ca grupul analizeaza variante pentru a intra pe segmentul... mai mult
Joi, 14 Februarie 2013, ora 15:39
Cel mai mare producator auto din Europa, Volkswagen, va fabrica masini low-cost, cu preturi incepand de la 5.000 de euro, pentru pietele in dezvoltare.
"Avem nevoie de o masina ieftina pentru pietele emergente...ar costa intre 5.000 si 10.000 de euro", a declarat Bernd Olsterloh, seful consiliului ce reprezinta angajatii grupului, pentru portalul de afaceri Handelsblatt.
Oficialul companiei a spus ca acest model ar putea fi scos pe piata in doi ani.
Volkswagen ar terbui sa "atace noi piete", precum Asia de Sud Est si Africa, mai agresiv, a spus Olsterloh. El a adaugat ca marile piete, precum India si China, ar putea fi piete de desfacere pentru vehicule low-cost.
"Nu trebuie sa reinventam roata pentru asta", a spus seful Volkswagen, subliniind faptul ca, la constructia noilor modele, ar putea fi folosite parti de la alte masini.
Handelsblatt scrie ca un grup de experti va prezenta consiliului de administratie al Volkswagen, pana la sfarsitul anului, planul pentru intrarea pe piata masinilor ieftine, unul dintre putinele segmente in care producatorul de automobile nu este prezent.
Cum o duce Dacia
In acest an, vanzarile prin programul "Entry", prin care se folosesc piese de la alte modele pentru asamblarea celor low-cost, ar urma sa ajunga la un milion de unitati, respectiv o treime din productia intregului grup Renault, potrivit producatorului francez.
In doar cativa ani, constructorul Dacia, cu autoturismele sale ieftine, s-a impus pe piata... mai mult
Vineri, 05 Octombrie 2012, ora 14:11
Toyota Aygo, Smartfortwo, Volkswagen Golf sau Fiat Panda sunt doar cateva modele potrivite pentru traficul in oras, datorita consumului redus de carburant. Pretul mic al masinilor, in general sub 10.000 de euro, este un alt criteriu luat in considerare.
Toyota Aygo
Pret: de la de la 8.500 de euro cu TVA
Consum urban: de la 4,4 litri/suta de kilometri
Japonezii de la Toyota au lansat si in Romania editia speciala Mandarin pentru modelul Aygo. Principala caracteristica este culoarea portocalie a caroseriei care predomina si in interiorul autovehicului. Sistemul audio a fost imbunatatit, acum soferul poate profita de Bluetooth cu functie de apelare hands-free si de un ecran multifunctional. Pachetul de dotari include airbaguri pentru sofer si pasager, ABS+EBD+BA, aer conditionat cu reglare manuala, geamuri electrice fata, inchidere centralizata cu telecomanda, Radio CD cu patru difuzoare si volan cu reglare in inaltime.
Smart Fortwo
Pret: de la 10.700 de euro cu TVA
Consum urban: de la 3,3 litri/suta de kilometri
Multumita dimensiunii reduse, micul Smart Fortwo se poate parca foarte usor, un avantaj considerabil, tinand cont ca in Capitala, dar si in marile orase din tara un loc de parcare este dificil de gasit. Dotarile standard pentru masina produsa de fabricile Mercedes includ airbaguri pentru sofer si pasager, ABS si sistem de franare hydraulic cu dublu circuit, servo-asistat.
Volkswagen Golf
Pret: de la 15010 cu TVA
Consum urban: de... mai mult
Vineri, 31 August 2012, ora 09:16
Grupul german Volkswagen nu a reusit sa gaseasca un succesor adevarat pentru Beetle, asa ca incearca sa atace piata masinilor ieftine, populare, cu gama de modele Up, ca parte a strategiei de a ajunge la vanzari anuale de 10 mil. de vehicule pana in 2018.
Dupa esecul VW Fox si Lupo, producatorul auto german a decis sa transforme masina de oras Up intr-un vehicul de familie entry-level, pentru a castiga cota de piata de la Fiat si a-si atinge obiectivul unor vanzari de 10 milioane de vehicule pe an pana in 2018, scrie Bloomberg.
"Clone" ale Up vor fi comercializate sub brandurile Skoda si Seat si o versiune ieftina va fi destinata cumparatorilor aflati la prima masina din tari precum China, Brazilia si India.
"Automobilul Up este un element esential pentru VW in strategia de atingere a tintei de vanzari. Extinderea gamei va mari presiunile asupra concurentilor", a declarat Albrecht Denninghoff, analist la firma de cercetari Silvia Quandt Research din Frankfurt.
Vanzarile de automobile subcompacte sunt in crestere datorita cumparatorilor care vor masini de oras, in timp ce guvernele incurajeaza producatorii sa construiasca vehicule cu consum redus de carburanti.
Vanzarile de automobile mini, ar putea creste cu 25% la nivel mondial pana in 2015
Vanzarile de automobile mini, precum Up si Fiat Panda ar putea creste cu 25% la nivel mondial, la 11,2 milioane unitati, pana in 2015, potrivit IHS Automotive.
Dupa lansarea unor modele scumpe, precum sedanul... mai mult
Joi, 12 Aprilie 2012, ora 10:45
Grupul japonez Toyota nu vrea sa lanseze masini foarte ieftine pentru a-si creste vanzarile pe pietele emergente, deoarece ar pierde din profitabilitate, si va continua sa se concentreze pe clientii atenti la fiabilitate, a declarat joi presedintele companiei, Akio Toyoda, citat de Reuters.
Nissan a anuntat miercuri revigorarea marcii Datsun, care se va adresa pietelor emergente prin vehicule cat mai ieftine.
Grupul Volkswagen pregateste o miscare strategica similara, potrivit presei germane.
"Suntem un constructor de automobile care se adreseaza tuturor segmentelor. Dar pentru a creste in mod sustenabil trebuie sa obtinem un anumit nivel de profitabilitate pe automobilele noastre, indiferent cat sunt de mari sau de mici. Poate Toyota sa faca masini de 500.000 yeni (6.000 de dolari), ca Tata Motors? Nu cred", a spus seful companiei japoneze, facand referire la grupul indian care si-a castigat renumele mondial prin lansarea celui mai ieftin automobil din lume, Tata Nano.
Toyoda a subliniat ca nu va risca sa sacrifice calitatea pentru a se incadra intr-un anumit plafon de pret.
Cererea de pe pietele auto din tarile dezvoltate a ajuns la saturatie, astfel ca marii constructori auto, in cautare de o strategie care sa le asigure cresterea, si-au adaptat gamele de produse la conditiile pietelor emergente, urmarind sa atraga in special clientii care cauta sa cumpere pentru prima data o masina noua, renuntand la vehicule pe doua roti sau automobile la mana a doua.... mai mult
Joi, 22 Martie 2012, ora 15:59