Fiecare firma, indiferent de gradul de dezvoltare sau de domeniul de activitate, elaboreaza strategii pentru a-si mari profitul si pentru a atrage cat mai multi clienti, cautand cele mai bune instrumente in acest sens. Daca si tu te afli in momentul strategic al planificarii si cauti astfel de instrumente care sa te ajute sa evoluezi si sa te adresezi unui numar cat mai mare de cumparatori, marketingul digital este o solutie pe care iti recomandam sa o ai in vedere.
Ce este marketingul digital si cum te ajuta?
Marketingul digital este un intreg proces, care foloseste metode digitale de promovare, pentru a te ajuta sa-ti vinzi mai usor produsele si serviciile. Cu ajutorul marketingului digital poti castiga noi clienti, insa vei acorda o atentie sporita si clientilor mai vechi sau recurenti.
Content marketingul poate fi facut in regie proprie, insa de cele mai multe ori se prefera varianta de a lucra cu o agentie specializata de marketing, deoarece etapele si solutiile ce necesita sa fie implementate trebuie sa fie identificate corect, cu ajutorul unor instrumente specializate.
In plus, timpul scurt de care dispui ca antreprenor si multitudinea de task-uri zilnice te pot impiedica sa analizezi, sa masori si sa implementezi singur anumite idei si solutii, asa ca un ajutor specializat de la o firma de marketing este mai mult decat binevenit.
Content marketing - o componenta importanta a marketingului online
O componenta importanta a marketingului digital este... mai mult
Miercuri, 28 Iulie 2021, ora 18:57
La cat de accesibil si de popular e internetul astazi nu e de mirare ca ponderea bugetelor alocate campaniilor de outbound si inbound marketing tinde sa creasca in favoarea celor din urma.
Conform Datareportal, in Romania:
Sunt 19 milioane locuitori si 26 milioane conexiuni mobileExista 15 milioane utilizatori de internet si 93,2% dintre ei acceseaza continut online utilizand dispozitivele mobile97% dintre utilizatorii de internet, cu varsta cuprinsa intre 16 si 64 de ani, sunt posesori de smartphonesExista 12 milioane de conturi active pe social media54% din trafic se realizeaza de pe telefoanele mobile si 44,1% de pe laptopuri si desktopuriRomanii petrec in medie 7 ore si 26 min pe zi pe internet si dedica 3 ore si 20 min canalelor TV (broadcast si streaming)2 ore si 16 min sunt investite zilnic in social media1 ora si 22 min - este timpul mediu petrecut in fiecare zi cu rasfoirea si citirea presei (online si print)83 de minute sunt alocate zilnic emisiunilor de radioMedia de ascultare zilnica a podcasturilor este de 30 min, cam tot atat cat se petrece si cu jocurile video accesate de pe console.1 ora si 10 minute pe zi sunt destinate muzicii (ale carei variatiuni in materie de gusturi merita dezbatere publica, la radio & podcast)
Care sunt avantajele inbound marketingului?
Cel mai important aspect este legat de faptul ca marketingul digital iti permite sa-i abordezi doar pe cei care au cele mai mari sanse sa fie interesati de produsele si serviciile tale.... mai mult
Joi, 27 Mai 2021, ora 13:23
In ultimii ani oamenii au ales sa isi cumpere de la magazinele online produsele, iar din acest motiv antreprenorii doresc ca magazinele lor online sa fie cat mai usor gasite de catre potentialii cumparatori, iar acest lucru poate fi realizat cu ajutorul unor strategii de marketing online eficiente.
In ultimii ani oamenii au ales sa isi cumpere de la magazinele online produsele, iar din acest motiv antreprenorii doresc ca magazinele lor online sa fie cat mai usor gasite de catre potentialii cumparatori, iar acest lucru poate fi realizat cu ajutorul unor strategii de marketing online eficiente.
Exista mai multe posibilitati de promovare a unui business in mediul online, iar aici discutam despre e-mail marketing, reclame sponsorizate sau optimizare seo. Va prezentam in continuare cele mai importante informatii despre fiecare dintre aceste trei metode eficiente de promovare a unei afaceri in mediul online.
E-mail marketing
O asemenea campanie va ajuta sa creati o stransa legatura cu clientii si cu posibilii clienti. In acest sens va trebui sa folositi adresa de e-mail a firmei pentru a transmite cele mai noi oferte si promotii pentru consumatorii fideli.
Oamenii apreciaza ca sunt informati din timp in ceea ce priveste reducerile pe care le oferiti sau produsele noi. Este important de asemenea sa le oferiti reduceri semnificative consumatorilor fideli, iar astfel va veti asigura ca vor fi clientii dvs. pentru mult timp.
Reclame sponsorizate
Vedem adesea... mai mult
Marti, 23 Martie 2021, ora 12:23
In SEO, ca in orice alta tehnica de marketing online, continutul este cel care poate face diferenta intre succes si insucces.
Altfel spus, cuvintele "care vand" reprezinta sufletul comertului / al promovarii in cazul oricarui brand. Acest aspect este valabil indiferent ca ne referim la mediul online sau la formele clasice de publicitate (radio, TV, campanii de brand awareness desfasurate stradal, materiale tipizate distribuite outdoor sau indoor etc.).
Puterea cuvantului este, in principal, cea care converteste potentialii clienti, transformandu-i in clienti efectivi si, eventual, fidelizandu-i. Un slogan cu rezonanta sau titlul atractiv al unei oferte poate capta atentia publicului tinta instantaneu.
Dar, pe langa textele de marketing, imaginile (statice sau dinamice) sunt si ele un element central al strategiei de promovare. O fotografie aleasa in mod inspirat, un material video relevant sau o melodie potrivita poate completa cu succes un text reusit, in functie de specificul campaniei.
In marketingul online, astfel de elemente sunt cunoscute sub denumirea de rich media. Conceptul desemneaza totalitatea elementelor multimedia care pot imbunatati promovarea pe Internet. Dintre acestea, video marketingul se pare ca este "pe val" la ora actuala mai mult ca oricand. In ultima vreme, "febra" TikTok-urilor sau a story-urilor de pe retelele de socializare precum Instagram si Facebook, printre altele, contribuie tot mai mult la setarea unui nou trend inclusiv in... mai mult
Miercuri, 16 Septembrie 2020, ora 11:50
Campaniile de marketing online au devenit obligatorii pentru orice business care vinde pe internet, mai ales daca esti un magazin online. Rezultatele campaniilor depind foarte mult de dimensiunea bugetelor alocate si de modul in care este construit.
Specialistii din cadrul agentiei de marketing online Gun Media ne explica modul in care trebuie construit un buget de marketing si elementele care il influenteaza si ne ofera un exemplu care poate ajuta orice magazin online sa-si calculeze bugetele necesare in functie de asteptarile reale de la o campanie.
"Inainte de a demara orice campanie, trebuie sa-ti stabilesti obiective clare. Trebuie sa stii: cat iti doresti sa vinzi si cui doresti sa vinzi. Valoarea bugetului variaza in functie de nisa careia te adresezi, pentru ca fiecare segment vine cu propriul nivel de concurenta. De asemenea, bugetul este influentat si de politica de pret si de pozitionare. Acest lucru inseamna ca ai nevoie de acces la o baza de statistici cat mai bogata. Abia apoi poti incepe sa-ti calculezi bugetul necesar", declara Robert Trandafir, cofondator Gun Media si, totodata, coordonatorul campaniilor din cadrul agentiei.
Exemplu de calcul
Pentru a ajuta responsabilii de vanzari sa-si calculeze bugetele de marketing necesare si pentru a atinge rezultatele dorite, Gun Media a creat urmatorul exemplu simplificat care poate fi folosit drept model de calcul.
Sa spunem ca avem un magazin online care are 10 comenzi pe zi, respectiv 300 comenzi... mai mult
Joi, 30 Mai 2019, ora 14:30
In ultimii ani, a devenit din ce in ce mai important sa ne adaptam strategia de marketing online la modul in care generatiile consuma continut si reactioneaza la acesta.
Generatia X, Generatia Z si Milenialii deopotriva petrec timp online si au dorinta de a face cumparaturi in acest mediu. O provocare pentru oamenii de marketing este sa grupeze toate aceste categorii de clienti in functie de perioada in care s-au nascut si sa li se adreseze "pe limba lor".
Inteligenta artificiala schimba, insa, regulile jocului.
Datorita algoritmilor de deep learning utilizati in campaniile de retargeting, putem raspunde nevoilor individuale ale fiecarui utilizator, indiferent de generatia pe care o reprezinta.
Cand un client intra intr-un magazin la intamplare, pentru simplul fapt ca ii iese in cale, dar iese fara sa cumpere nimic, omul de vanzari poate doar sa spere ca acesta va reveni.
Eventual, proprietarii vor lua in calcul sa redecoreze magazinul astfel incat sa arate mai atragator pentru trecatori. In universul e-commerce, lucrurile sunt diferite.
Clientii viziteaza magazinele deseori fara sa finalizeze o comanda, dar cu ajutorul instrumentelor de retargeting, se poate pastra mai usor legatura cu acestia.
Mai mult decat atat, datorita inteligentei artificiale, reclamele pot fi concepute astfel incat sa se potriveasca perfect nevoilor celor caruia ii sunt adresate.
Acest lucru este posibil prin utilizarea structurilor matematice inspirate din neuronii umani,... mai mult
Marti, 24 Aprilie 2018, ora 16:33
Crystal Dental Clinic creste nivelul stomatologiei de peste 17 ani, e una dintre cele mai dinamice clinici dentare din Bucuresti, 10 cabinete dotate cu echipamente stomatologice "state of art", o echipa de peste 20 de specialisti si o dorinta constanta de a face performanta.
Provocarea 2017
Construirea unui mix de marketing online integrat, pentru generarea de programari in clinica si pentru amplificarea brand awareness-ului.
Am pornit
In Martie 2017 in urma unui audit, implementand strategia de marketing digital. Preluasem atunci un site cu 2000 de vizitatori, iar in Aprilie, dupa ce activasem canalul Search Engine Marketing, dublasem traficul si implicit cererile de programari online.
A urmat apoi
Extinderea colaborarii, integrand solutia Craft Email Marketing in procesele de comunicare ale clinicii. In Iunie preluam comunicarea in retele sociale, mixand planurile lunare editoriale cu bugetul de advertising, accelerand cresterea programarilor si a awareness-ului online.
Promisiunea brand-ului
A fost sustinuta prin content marketing, publicand constant clipuri video si articole educationale in domeniul stomatologic, campanii de blogeri pentru vizibilitatea marita in sfera influencerilor si in motoarele de cautare.
Apoi am inceput constructia unui model de performance marketing, cu o echipa implicata in toate activitatile de marketing, optimizand constant comunicarea online si campaniile gestionate.
In iulie 2017
Eram deja o echipa... mai mult
Marti, 23 Ianuarie 2018, ora 11:45
GPeC Summit se va desfasura in zilele de 11-12-13 Mai 2015, la Bucuresti, evenimentul sarbatorind 10 ani de existenta ai GPeC (Gala Premiilor eCommerce).
Invitatul special al GPeC Summit este geniul in marketing online, Neil Patel, care va vorbi pentru prima oara in Romania de pe scena GPeC. Atat Neil, cat si restul speakerilor invitati, sunt experti recunoscuti si urmariti online cu frecventa mare de intreaga industrie de e-commerce si marketing online din Romania.
8 experti de talie mondiala vin la GPeC Summit!
Neil Patel este co-fondatorul Crazy Egg, Hello Bar si KISSmetrics si unul dintre cei mai cunoscuti bloggeri de marketing de peste hotare. Printre clientii sai se numara companii precum Amazon, NBC sau HP pe care i-a consiliat si i-a ajutat sa isi creasca vanzarile. Wall Street Journal l-a desemnat unul dintre cei mai influenti oameni din online, iar Forbes l-a plasat in top 10 marketeri online. Presedintele SUA, Barack Obama, l-a plasat in top 100 antreprenori sub 30 de ani.
Chris Goward este Presedintele WiderFunnel si creierul din spatele metodelor LIFT™ si Kaizen™. Chris a dezvoltat strategii de optimizare a conversiilor pentru clienti cum ar fi Google, Electronic Arts, Magento si BuildDirect.com si este autorul cartii "You Should Test That", un bestseller international despre cum orice afacere se poate imbunatati semnificativ prin A/B testing.
Craig Sullivan este, din 2006, unul dintre cei mai cunoscuti experti la nivel mondial in Analytics,... mai mult
Marti, 07 Aprilie 2015, ora 14:15
Fie ca scriu mesaje scurte pe Twitter, posteaza informatii pe Facebook, trimit mai departe video-uri pe YouTube sau comenteaza pe bloguri, clientii unei afaceri se angajeaza zilnic in conversatii si impartasesc informatii, care se pot dovedi esentiale pentru succesul afacerii. Daca nu faci parte din aceasta conversatie, vei rata o ocazie de a-ti extinde baza de clienti, simplu si fara costuri.
Diferenta dintre marketing pe retelele sociale si e-mail marketing
Retelele sociale functioneaza ca un forum: oricine are o parere, o informatie sau un link de impartasit poate sa se alature conversatiei.
Partea mai putin buna este ca informatiile sunt perisabile iar aici apare diferenta intre retelele sociale si comunicarea prin e-mail.
Post-urile de pe retelele sociale dispar treptat, fiind mereu inlocuite de alte post-uri, mai recente iar tweet-ul de dimineata ar putea fi ratat de clientii care se logheaza dupa amiaza.
Folosind e-mailul, contactul cu utilizatorii devine mai apropiat.
Sfaturi pentru un mix de marketing online de succes
Fii acolo unde se afla clientii tai. Fiecare persoana are preferinta ei in ceea ce priveste obtinerea si schimbul de informatii.
Unii utilizatori prefera platforma de microblogging Twitter, altii stau cel mai mult timp pe Facebook, iar altii isi construiesc reteaua profesionala pe LinkedIn.
Scopul tau trebuie sa fie prezenta pe toate cele mai importante retele sociale, pentru a intra in contact cu cat mai multi potentiali clienti.
Foloseste-te... mai mult
Joi, 27 Mai 2010, ora 13:57