Intr-o societate in care retelele de socializare au devenit o agora virtuala si fiecare persoana isi poate exprima liber parerile, reputatia si imaginea unei companii trebuie construite si mentinute cu foarte mare grija. Din ce in ce mai multi consumatori cer companiilor sa schimbe modul in care isi desfasoara activitatea, sa devina mai transparente si sa isi asume un rol activ in abordarea problemelor sociale, culturale si de mediu. In plus, in actualul context sanitar, solidaritatea si implicarea sociala au devenit foarte importante si relevante atunci cand vorbim despre imaginea unei companii. Responsabilitatea sociala corporativa (CSR) nu mai este doar un trend de PR, ci are un rol din ce in ce mai bine conturat in orice plan de business, iar companiile care ignora acest lucru o fac pe propria lor raspundere.
Iata de ce activitatile de responsabilitate sociala sunt atat de importante si cum pot ele ajuta la construirea unei bune reputatii.
Mesaje catre comunitate
Companiile care au politici de responsabilitate sociala le pun in practica, de obicei, prin diferite forme de donatii catre organizatii de caritate, prin programe de voluntariat ale angajatilor sau prin implementarea de bune practici privind mediul inconjurator. Atunci cand astfel de activitati sunt comunicate eficient, o companie transmite de fapt comunitatii din care face parte ca este in pozitia de a ajuta societatea si actioneaza in acest sens. Prin acest proces, companiile nu numai ca ajuta... mai mult
Luni, 07 Decembrie 2020, ora 17:57
Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a declarat joi ca nevalid un acord crucial ce permite transferul de date personale intre Uniunea Europeana si SUA, asa-numitul 'Privacy Shield', din cauza riscului pe care il reprezinta programele americane de supraveghere a acestor date, transmit AFP si Reuters.
Acest acord face "posibile ingerinte in drepturile fundamentale ale persoanelor ale caror date sunt transferate" spre Statele Unite, intrucat autoritatile americane pot avea acces la ele fara ca aceasta sa se limiteze "la strictul necesar", considera Curtea europeana in decizia sa.
Decizia a fost primita ca o victorie de avocatul si activistul austriac Max Schrems, aflat la originea acestei cauze, in urma plangerii sale impotriva Facebook.
Totusi, CJUE a mentinut validitatea mecanismului de transfer de date cunoscut drept 'clauze contractuale standard', subliniind ca autoritatile de supraveghere trebuie sa suspende sau interzica transferurile in afara UE daca protectia datelor nu poate fi asigurata.
Sute de mii de companii, printre care Facebook, giganti industriali si producatori auto, folosesc aceste clauze pentru a transfera date personale ale europenilor in alte tari, pentru servicii precum infrastructura cloud, gazduire de date, state de plata, finante si marketing.
Cauza (C-311/18 Facebook Irlanda si Schrems) a ajuns la CJUE din Luxemburg dupa ce austriacul Max Schrems a contestat in justitie folosirea de catre Facebook a clauzelor standard, acuzand... mai mult
Joi, 16 Iulie 2020, ora 13:23
InnerTrends, companie care ofera suport pentru echipele de marketing si managerii de produs prin furnizarea de date relevante despre consumatori, a facut o analiza a mediului de business si a ceea ce a presupus lucrul de acasa pentru o mare parte din companiile din Romania.
Astfel, dupa 10 ani de lucru remote, dar si dupa aproape doua luni in care romanii care au putut au lucrat de acasa, compania vine cu o serie de recomandari pentru antreprenori, in aceasta perioada.
"Este clar ca aproape orice business este afectat in contextul actual. Unele business-uri poate au inchis, altele functioneaza cu motoarele la minimum, iar antreprenorii trec prin situatii dificile.
Recomandarea mea pentru cei care vor sa ramana activi este sa foloseasca acest timp ca sa adune toate datele pe care le au disponibile despre clientii lor, despre produsele lor, despre furnizori si sa incerce sa inteleaga cat mai bine ce a functionat foarte bine, ce a functionat mai putin bine si ce ar trebui sa faca astfel incat sa optimizeze in momentul in care vor reveni in business cu toate motoarele turate", a explicat Claudiu Murariu, cofondator si CEO InnerTrends.
Recomandarea InnerTrends pentru antreprenorii care inca au business-ul operational e sa faca un efort si sa inteleaga povestea din spatele datelor. Lumea se schimba, clientii se schimba, business-ul se va schimba si, cu siguranta, lucrurile nu se vor mai derula la fel ca pana acum.
Cei care vor intelege acest lucru mai repede si... mai mult
Miercuri, 13 Mai 2020, ora 18:18
Omniconvert, companie romaneasca specializata in dezvoltarea de tehnologii de marketing pentru companiile din comertul electronic, ofera posibilitatea tuturor IMM-urilor din acest sector sa acceseze tehnologii prin care sa isi imbunatateasca rata de conversie.
Valoarea totala cumulata a finantarii este de 5 milioane de euro si sunt vizate companiile mici si mijlocii din noua sectoare de activitate din intreaga lume.
Pe masura ce provocarea medicala creata de pandemia COVID-19 devine o amenintare reala in tot mai multe tari, este clar ca nivelul de incertitudine economica creste.
In aceasta perioada, cele mai afectate sunt IMM-urile, care trebuie sa gaseasca modalitati noi de eficientizare a eforturilor de marketing.
Aceste business-uri trebuie sa faca schimbari semnificative si sa obtina cat mai mult din investitiile de marketing pe care le fac.
Omniconvert se implica in sprijinirea companiilor mici si mijlocii din comertul electronic, indiferent de zona geografica unde acestea activeaza, fiind cele care sunt in aceasta perioada cele mai vulnerabile, si le ofera solutii de imbunatatire a ratelor de conversie.
"Trecem cu totii printr-o perioada care ne pune la incercare si intelegem ca unul din sectoarele afectate este cel al companiilor mici si mijlocii, de aceea, ne bucuram sa le putem veni in ajutor.
Punem la dispozitia IMM-urilor din intreaga lume din sectorul eCommerce platforma creata de noi la Omniconvert, prin care antreprenorii si specialistii... mai mult
Luni, 30 Martie 2020, ora 15:25
Creatorul celebrului model de planificare de business SOSTAC, PR Smith, a fost pentru prima oara in Romania, la invitatia Institutului de Marketing, pentru un training intensiv de planificare de marketing.
Proiectul Academia de Marketing a reunit 30 de profesionisti implicati in strategia de marketing a BCR. Scopul propus a fost sa creasca alinierea intregii companii cu nevoile clientilor si folosirea de instrumente si de criterii comune in planificarea si masurarea performantei de marketing.
Modelul SOSTAC a fost votat cel de-al treilea cel mai popular model de marketing din lume in sondajul Chartered Institute of Marketing (CIM), cea mai mare asociatie globala a profesionistilor de marketing, deoarece este usor de retinut si asigura structurarea planurilor pentru diferite activitati de planificare.
Marketingul bine planificat si masurat, motorul principal al business-urilor performante
Motivele pentru care cele mai multe planuri de marketing esueaza, dincolo de bunele intentii, sunt lipsa de comunicare si colaborare interna si granitele dintre departamente.
Pentru prima data a fost livrat la BCR un training cu o echipa cross-functionala, care a avut de realizat un plan prezentat si discutat cu reprezentantii celorlalte departamente si cu feedback de la vicepresedintele de Retail si Private Banking al companiei, Dana Dima (Demetrian).
"Pana nu stim sa justificam bugetele de marketing, sa aratam cum cream valoare si cum multiplicam fiecare investitie, nu... mai mult
Marti, 05 Noiembrie 2019, ora 15:45
Accendo Training va organiza pe data de 25 aprilie 2014, la Bucuresti, conferinta "Marketing la puterea X", un eveniment ce se adreseaza persoanelor care lucreaza in marketing sau departamente afiliate.
Cu 11 speakeri de top, 2 workshop-uri integrate si peste 10 teme premium "Marketing la puterea X" nu este doar un eveniment despre marketing ci si un mediu de networking.
Speakeri propusi in cadrul evenimentului:
Doina Costache - Head of Branding Google Romania
Victor Dobre - Director General IAA
Alin Teodorescu - Director general IMAS
Eugen Margasoiu - The Network,Managing Partner, Management Consulting/Strategie
Lucian Nistoroiu - Online Brand Manager Strauss Group Romania (Doncafe)
Sorin Psatta - Integrated Communication Director BBDO
Bobby Voicu - fost reprezentant Yahoo Romania si Cofondator MavenHut
Catalin Tenita - Managing Partner Treeworks
Ioana Barbu - Social Media Manager Webuzz
Mihai Holhos - Audience Marketing Manager Doza de has
Raluca Duta - Community Manager Golin Harris Bucuresti
Persoanele care se inscriu pana pe data de 1 aprilie beneficiaza de oferta early bird, 70 Euro (TVA inclus). mai mult
Vineri, 21 Martie 2014, ora 13:45
Construirea unui logo pentru o companie sau pentru produsele sale nu este intotdeuna un lucru usor. Uneori, dureaza luni de zile pana cand este creata imaginea potrivita care sa reprezinte firma. Alteori, de-a lungul timpului, logo-ul sufera modificari pana ajunge sa reprezinte cu succes produsul sau profilul companiei.
Dar, ca in orice domeniu, si pe piata logo-urilor exista creatii care trec neobservate, dar si creatii care atrag atentia prin ingeniozitate. De multe ori, "advertiserii" cauta sa exprime cat mai multe printr-un desen, fara insa a-l incarca.
Astfel, in unele sigle prezentate mai jos se poate observa cum diferite simboluri sunt folosite pentru a intari profilul firmei sau doar pentru a crea un sentiment pozitiv consumatorilor. Si desi nu intotdeauna aceste simboluri sunt evidente, cu siguranta creierul uman le percepe si le asimileaza, nu intotdeauna ca elemente grafice, ci uneori ca idei sau emotii, scrie Webneel.
Un bun exemplu in acest sens este logo-ul ...citeste mai departe despre "Mesaje ascunse in siglele produselor: de la ursul discret al Toblerone, la explicatia siglei Carrefour" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 22 Decembrie 2013, ora 16:12
Bruce Dickinson, solistul trupei Iron Maiden, a fost numit in functia de director de marketing al companiei aeriene Astraeus Airlines cu sediul in Gatwick (Islanda), care opereaza curse de tip charter, informeaza guardian.co.uk. In trecut, solistul britanic a lucrat timp de cativa ani ca pilot pentru aceasta companie aeriana. Informatia a fost postata pe site-ul companiei.
"Bruce (Bruce Dickinson, n.r.) este excelent in domeniul comunicatiei. El cunoaste pe de rost toate detaliile din industria aviatica", a declarat Shaun Monnery, directorul departamentului comercial al companiei islandeze.
Bruce Dickinson, in varsta de 52 de ani, detine de multi ani brevetul de pilot si a pilotat nu doar charterele comerciale ale companiei Astraeus, ci si avionul trupei Iron Maiden cu ocazia deplasarilor grupului britanic in diverse colturi ale lumii.
Muzicianul a participat de asemenea la cateva operatiuni de salvare pe calea aerului a unor turisti britanici aflati in situatii dificile.
Una dintre trupele de top ale heavy metal-ului, Iron Maiden a lansat de-a lungul carierei nu mai putin de 15 albume, vandute in aproximativ 70 de milioane de exemplare. Hituri precum "The Trooper", "Flight of Icarus", "Where Eagles Dare", "To Tame A Land", "Wasted Years", "Bring Your Daughter... to the Slaughter", "Afraid to Shoot Strangers", "Wasting Love" au transformat Iron Maiden intr-una dintre cele mai longevive si influente trupe de heavy metal din intreaga lume. Grupul este format din Steve... mai mult
Vineri, 17 Septembrie 2010, ora 01:01
In criza companiile fac erori de management prin reducerea costurilor de marketing. In cateva luni vor incepe sa caute vizibilitate, iar piata publicitatii se va revigora, crede Corina Dragomirescu, Administrator Cores Group.Afla mai multe urmarind interviul de pe 3idei.ro mai mult
Marti, 30 Iunie 2009, ora 18:38