"Victor Ciubotaru este cofondator al agentiei Digitalgoal, o agentie de consultanta si marketing care cu timpul a dezvoltat mai multe produse proprii. Printre acestea se numara FabricatinRO - platforma producatorilor din Romania, un proiect amplu, realizat in cololaborare cu fondatorul acestuia, Adrian Ambrose, si nou brand de genti, numit ALLUXURI, proaspat lansat pe piata romaneasca. In cadrul acestui interviu ii vom da cuvantul lui Victor si vom discuta despre marketing si antreprenoriat din punctul de vedere al unui cofondator de agentie digitala."
Victor, in primul rand ne pare bine ca ai raspuns invitatiei noastre, iar in al doilea am vrea sa ne povestesti despre cum ai ajuns sa-ti deschizi propria agentia de marketing?
As putea spune ca am antreprenoriatul in sange. Mi-am deschis prima firma de webdevelopment in anul 2008, cand am terminat facultatea de informatica. Din pacate, in mai putin de 2 ani, din cauza crizei financiare, am fost nevoit sa suspend activitatea pentru ca aproape nimeni nu mai era dispus sa investeasca in mediul online, care si asa la momentul acela, in Romania, era intr-o faza incipienta.
Ulterior, am decis sa imi transform cel mai mare hobby in job si astfel, am devenit jucator profesionist de poker pentru o perioada de mai bine de 8 ani. Dupa cativa ani mi-am creat propria scoala de poker coaching, care la ora actuala este cea mai mare scoala de tipul ei din Romania.
Din dorinta de a-mi promova scoala de poker, am apelat mai... mai mult
Miercuri, 28 Octombrie 2020, ora 12:01
Nu e usor sa faci marketing de calitate pe Facebook. Dincolo de a crea reclame persuasive care sa atraga clientii, trebuie sa faci asta in mod constant. Te-ai gandit vreodata ce bine ar fi sa creezi iar si iar continut calitativ care sa treaca testul timpului cu succes?
Din fericire, acest lucru nu este imposibil, iar in cele ce urmeaza vom discuta despre practica atemporala in marketing (evergreen) si despre promovare facebook cu strategii evergreen.
Marketingul "evergreen" - ce inseamna?
In marketing, conceptul de "evergreen" face referire la un continut mereu proaspat si nou. Desi unele piese de continut pot avea o vechime considerabila (cum ar fi continutul postat in urma cu mai multe luni sau mai multi ani), anumite tipuri de continut, cum ar fi testimonialele si tutorialele, pot ramane permanent relevante si oarecum "noi" fara sa se schimbe prea mult de-a lungul anilor.
Acest tip de continut este usor de creat si poate deveni un pilon fundamental pentru site-ul si si chiar pentru anunturile de promovare facebook.
Tutoriale
Este suficient sa ne uitam la popularitatea tutorialelor de pe YouTube ca sa intelegem ce impact fabulos au aceste forme de continut. Cel mai probabil, in prezent exista cate un tutorial pentru orice - de la cum sa-ti repari singur masina, pana la cum sa te machiezi si cum sa desenezi simplu.
Din fericire, cu putina creativitate, astfel de tutoriale video sau postari cu sfaturi practice pot fi folosite cu mare succes in... mai mult
Miercuri, 23 Septembrie 2020, ora 16:44
In SEO, ca in orice alta tehnica de marketing online, continutul este cel care poate face diferenta intre succes si insucces.
Altfel spus, cuvintele "care vand" reprezinta sufletul comertului / al promovarii in cazul oricarui brand. Acest aspect este valabil indiferent ca ne referim la mediul online sau la formele clasice de publicitate (radio, TV, campanii de brand awareness desfasurate stradal, materiale tipizate distribuite outdoor sau indoor etc.).
Puterea cuvantului este, in principal, cea care converteste potentialii clienti, transformandu-i in clienti efectivi si, eventual, fidelizandu-i. Un slogan cu rezonanta sau titlul atractiv al unei oferte poate capta atentia publicului tinta instantaneu.
Dar, pe langa textele de marketing, imaginile (statice sau dinamice) sunt si ele un element central al strategiei de promovare. O fotografie aleasa in mod inspirat, un material video relevant sau o melodie potrivita poate completa cu succes un text reusit, in functie de specificul campaniei.
In marketingul online, astfel de elemente sunt cunoscute sub denumirea de rich media. Conceptul desemneaza totalitatea elementelor multimedia care pot imbunatati promovarea pe Internet. Dintre acestea, video marketingul se pare ca este "pe val" la ora actuala mai mult ca oricand. In ultima vreme, "febra" TikTok-urilor sau a story-urilor de pe retelele de socializare precum Instagram si Facebook, printre altele, contribuie tot mai mult la setarea unui nou trend inclusiv in... mai mult
Miercuri, 16 Septembrie 2020, ora 11:50
In prezent, companiile intra in contact cu clientii lor prin tot mai multe canale, atat online, cat si offline. Insa, timpul pe care consumatorii il petrec in relatie cu un brand este limitat, de aceea trebuie sa primeasca informatii corecte, exact in momentul in care au nevoie. RTB House face o analiza a modului in care pot fi folosite cat mai bine aceste oportunitati de a interactiona direct cu clientii de catre branduri.
Raspunsul sta in transformarea strategiei traditionale de marketing in una moderna, de omnichannel marketing. O strategie care nu este doar valoroasa pentru consumatori, dar care in egala masura colecteaza date, astfel incat o companie sa poata raspunde nevoilor viitoare ale clientilor tai.
Omnichannel - comunicarea de brand care sa multumeasca toti consumatorii
Chiar daca este jumatatea primaverii, sezonul cald se apropie cu pasi repezi, cand cei mai multi dintre noi isi vor da seama ca au nevoie de aer conditionat, motiv pentru care multe dintre magazinele offline raman fara aceste produse pe stoc.
Insa, acest lucru nu s-ar intampla daca magazinele care comercializeaza astfel de produse apeleaza la o strategie de marketing "cross-channel", care sa permita clientilor sa consulte site-ul, sa verifice ce magazin are suficiente produse in stoc si, eventual, sa puna deoparte unul online, pe care apoi sa il poata ridica dintr-un magazin fizic atunci cand doresc.
Insa, pentru a satisface nevoile clientului, o strategie care sa acopere toate... mai mult
Marti, 12 Mai 2020, ora 12:37
Cand ai adus ultima data acasa un articol promotional? De unde l-ai primit?
Produsele promotionale sunt ca si cadourile. Oamenii se bucura sa le primeasca si sa le aduca acasa.
Ce poate face un articol promotional personalizat pentru afacerea ta?
Asociatia britanica promotionala a marfurilor (BPMA) a efectuat mai multe sondaje si a facut cercetari care ofera dovezi ca exista o corelatie directa intre publicitatea de produse promotionale si o imbunatatire a recunoasterii marcii si cresterea vanzarilor.
Cercetarea a inclus sondaje pe un numar de 15.000 de persoane care au primit gratuit un produs promotional in anul precedent.
66% dintre participanti au afirmat ca si-ar putea aminti brandul pe produsul promotional primit in ultimele 12 luni.9% ar alege sa faca din nou afaceri cu compania.Aproximativ jumatate (56%) au declarat ca impresia lor despre companie s-a imbunatatit dupa ce a primit un cadou promotional.
Minunat, nu? Produsele promotionale reprezinta o parte impresionanta a strategiei de marketing a companiei, dar cum le puteti folosi pentru afacerea vaostra?
1. Lansari de produse pentru produse sau servicii noi. Ai un produs sau serviciu nou? Anuntarea acestuia intr-un buletin de stiri sau postare pe blog este o modalitate excelenta, dar proiectarea unui produs promotional personalizat ar putea fi un mod inteligent si util de a sensibiliza.
2. Multumiri utile. Este important sa tineti cont de clienti dar si de angajati. Pentru ca oamenii sa se... mai mult
Vineri, 03 Aprilie 2020, ora 14:48
Institutul de Marketing si Oxford College of Marketing lanseaza azi un nou program de training virtual care sa sprijine profesionstii din Romania sa se perfectioneze prin programe de certificare internationale in contextul izolarii, care nu permite momentan cursuri la zi.
Cursantii vor avea astfel acces la suport interactiv suplimentar de la distanta si posibilitatea de a-si sustine examenele prin lucrari de evaluare trimise online.
Cursurile virtuale vor avea loc saptamanal, incepand cu 18 mai, timp de 8 saptamani, cu sesiuni online de cate doua ore, pe langa suportul la distanta cu webinare saptamanale, lectii interactive, podcasturi si suport individual cu tutori din Marea Britanie pentru lucrarea aplicata.
Programul virtual este costa 520 lire + TVA, adica aproximativ 3360 lei cu TVA inclus, pentru un modul de sase luni de training. Numarul de participanti va fi limitat, pentru a asigura calitate si interactiune celor inscrisi.
Pentru a finaliza un program de certificare complet, cursantii trebuie sa parcurga si sa promoveze cu succes trei module de certificare.
Evaluarea se face de catre Chartered Institute of Marketing, care asigura si certificarea internationala.
Primii inscrisi vor putea finaliza un prim modul si sustine probele de evaluare in noiembrie 2020.
Un program complet se poate parcurge intr-un interval cuprins intre 18 luni si doi ani.
Cursurile sunt disponibile pentru Diploma Profesionala in Marketing, Diploma Profesionala in... mai mult
Marti, 31 Martie 2020, ora 16:41
Omniconvert, companie romaneasca specializata in dezvoltarea de tehnologii de marketing pentru companiile din comertul electronic, ofera posibilitatea tuturor IMM-urilor din acest sector sa acceseze tehnologii prin care sa isi imbunatateasca rata de conversie.
Valoarea totala cumulata a finantarii este de 5 milioane de euro si sunt vizate companiile mici si mijlocii din noua sectoare de activitate din intreaga lume.
Pe masura ce provocarea medicala creata de pandemia COVID-19 devine o amenintare reala in tot mai multe tari, este clar ca nivelul de incertitudine economica creste.
In aceasta perioada, cele mai afectate sunt IMM-urile, care trebuie sa gaseasca modalitati noi de eficientizare a eforturilor de marketing.
Aceste business-uri trebuie sa faca schimbari semnificative si sa obtina cat mai mult din investitiile de marketing pe care le fac.
Omniconvert se implica in sprijinirea companiilor mici si mijlocii din comertul electronic, indiferent de zona geografica unde acestea activeaza, fiind cele care sunt in aceasta perioada cele mai vulnerabile, si le ofera solutii de imbunatatire a ratelor de conversie.
"Trecem cu totii printr-o perioada care ne pune la incercare si intelegem ca unul din sectoarele afectate este cel al companiilor mici si mijlocii, de aceea, ne bucuram sa le putem veni in ajutor.
Punem la dispozitia IMM-urilor din intreaga lume din sectorul eCommerce platforma creata de noi la Omniconvert, prin care antreprenorii si specialistii... mai mult
Luni, 30 Martie 2020, ora 15:25
Mesageria text este cel mai raspandit si cel mai des utilizat canal de comunicare din lume. Are puterea de a trimite mesaje mult mai directe si mai personale decat e-mailul. Noua din zece firme doresc sa transmita astfel de reclame pentru business-ul lor, insa doar 48% dintre ele sunt echipate pentru a face acest lucru.
In marketing, este important sa abordezi usor textele pe care vrei sa le comunici. Desi avantajele SMS-urilor sunt interminabile, poti face mai mult rau decat bine daca nu urmezi cele mai bune practici.
Mai jos sunt prezentate 3 dintre cele mai frecvente greseli de SMS marketing pentru business-ul tau, impreuna cu sfaturi pentru a le evita.
Urmand recomandarile de mai jos, campania ta va fi un instrument puternic atat pentru a atrage si loializa publicul, cat si pentru a construi o relatie puternica cu clientii.
Iata ce NU trebuie sa faci pentru a avea o campanie de marketing prin SMS de succes:
Greseala nr. 1: Trimiterea de mesaje text nesolicitate
Nimanui nu ii place sa primeasca mesaje promotionale daca nu si-a dat expres acordul in acest sens. Inainte de a incepe sa expediezi in masa, asigura-te ca ai permisiunea de a face acest lucru!
De asemenea, este important sa respecti reglementarile locale si politicile de mesagerie ale operatorilor wireless, pentru a te asigura ca SMS-urile sunt livrate clientilor care doresc sa le primeasca.
Solutie: Obtine permisiunea folosind un formular de inscriere
Poti solicita consumatorilor sa... mai mult
Luni, 16 Martie 2020, ora 16:56
Oana Sav a fondat Institutul de Marketing in 2011, din dorinta de a oferi sprijin si in Romania celor care isi doreau sa se perfectioneze in marketing prin programe profesionale certificate international.
Institutul asigura astazi toate nevoile specialistilor, inclusiv Diploma Profesionala in Marketing.
"In orice disciplina este nevoie de pregatire continua, mai ales in domenii atat de dinamice cum este marketingul, iar aici noi venim cu solutii mai adaptate realitatilor internationale de business", explica Oana Sav, fondatoarea Institutului de Marketing, intr-un interviu acordat Business24.
Pentru inceput as vrea sa ne spuneti cateva cuvinte despre evolutia dvs. profesionala.
Intr-adevar, mi-am facut o puternica deviza si chiar o mantra din vorbele: "Singura solutie, propria evolutie". Si am fost norocoasa ca acest traseu a fost si este permanent ghidat sau inspirat de intalniri esentiale. Cu profesori, cu mentori sau pur si simplu cu acei oameni speciali care apar chiar si pasager in viata ta, atat cat sa-ti deschida un drum, sa-ti dea speranta cand ai nevoie si sa te inspire prin propriile alegeri.
Am fost, pe rand si uneori in acelasi timp, dascal, specialist in comunicare si relatii publice, coordonator sau "expert" marketing, - acel eufemism folosit pentru cei care fac de toate intr-o companie - trainer, consultant, fundraiser si antreprenor.
Am avut norocul sa urmez o formare pedagogica la Blaj cu profesori foarte buni si un curriculum care-ti... mai mult
Miercuri, 05 Februarie 2020, ora 10:10