Magiunul de Topoloveni, dupa ce a ajuns pe masa familiei regale din Romania sau a soldatilor din NATO, ar putea ajunge si in tari extracomunitare precum Elvetia, Norvegia sau Rusia.
Sonimpex, producatorul celebrului magiun de Topoloveni, a depus un proiect de finantare europeana in valoare totala de peste 800 mii de euro, pentru promovarea produsului romanesc in tari din afara spatiului comunitar, a declarat intr-un interviu acordat Business24, Bibiana Stanciulov, directorul general al companiei.
O suma mare, dar care nu este aruncata pe fereastra, ne asigura Stanciulov. Magiunul de Topoloveni se vinde singur: in prezent, se afla pe rafturile hipermarketurilor, datorita presiunii clientilor care au gustat produsul la targuri.
Aveti experienta in construirea unui brand de succes la nivel international. Pe scurt, cum ati ajuns la aceasta performanta?
In primul rand m-au ajutat increderea in capacitatile de aliment functional ale magiunului si dorinta de a demostra ca Romania este o tara in care oamenii respecta traditia.
M-a ajutat profesia mea de sociolog si cea de om de radio. Am inteles ca pentru ca un consumator nu are nevoie de reclame ca sa fie convins. Are nevoie sa guste. Am participat la targuri din primul moment, din 2008 si am sa convingem pe fiecare om sa guste magiunul nostru.
Eu lupt acum impotriva curentului.
Nu am urmarit banii. Cred ca sunt firma cu cele mai multe datorii. Banii vor veni, am vrut sa nu se mai vorbeasca rau de... mai mult
Vineri, 19 Octombrie 2012, ora 16:33
Magiunul de Topoloveni va fi prezent din 2013 pe pietele din Finlanda, Elvetia si Japonia datorita unui proiect european derulat de compania Sonimpex, in colaborare cu parteneri din Grecia si Italia.
Oficialii Sonimpex au precizat ca au realizat constituirea unui grup de producatori cu doi parteneri din Grecia si Italia, pentru a atrage fondurile alocate de Uniunea Europeana pentru promovarea produselor traditionale cu indicatie geografica protejata (IGP). Este vorba de o suma de 730.000 de euro alocata Romaniei. Celelalte doua tari vor beneficia de sume similare pentru acest proiect.
Dosarul va fi depus pe data de 30 septembrie 2012, iar reprezentantii Sonimpex asteapta ca proiectul sa poata fi derulat in trei - patru luni.
Proiectul va fi implementat pe pietele din Finlanda, Elvetia si Japonia, timp de doi ani, si va presupune organizarea unor targuri si expozitii cu degustare de produse, finantarea fiind asigurata in proportie de 50% de UE, 30% de Ministerul Agriculturii si 20% de producator.
Directorul general al companiei Sonimpex, Bibiana Stanciulov, a precizat ca intentioneaza sa certifice magiunul de Topoloveni ca produs ecologic, in conditiile in care prunele achizitionate de la un furnizor din localitatea Iancu Jianu sunt in primul an de conversie.
Estimarile reprezentantilot Sonimpex pentru anul 2012
Compania Sonimpex estimeaza pentru 2012 injumatatirea productiei din cauza secetei care a afectat semnificativ productia de prune. Productia din... mai mult
Vineri, 07 Septembrie 2012, ora 19:38