Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a dezvaluit ca s-a intalnit cu ministrul Transporturilor, Catalin Drula, pentru a discuta despre proiectul privind realizarea magistralei de metrou din Pantelimon.
"Hai cu M5-ul in Pantelimon.
Dependenta de masina personala trebuie sa scada in Bucuresti. E singura rezolvare pentru traficul sufocant de aici. Nu e o revolutie cum au promis altii. O astfel de schimbare se intampla gradual si in timp. Nu e o directie populara, dar e singura plauzibila.
Asta am sustinut la intalnirea cu ministrul transporturilor Catalin Drula.
Am zis-o in campanie si o repet de cate ori am ocazia. Cred ca a devenit evident pentru toata lumea ca nu mai avem spatiu pentru masini; nici in trafic, nici in parcari, nici macar pe trotuare.
Asta inseamna ca marea majoritate a eforturilor privind mobilitatea din Bucuresti trebuie sa sustina un viitor cu mai putine masini si mai mult transport in masa. Sa investim masiv in metrou, in tramvai si in mijloace alternative. Sa gasim solutii prin care sa ne deplasam predictibil si eficient fara masina.
Pentru Sectorul 2 avem nevoie ca de aer de linia M5 (mai degraba decat M6 pana la aeroport, daca ma intrebati pe mine). Avem nevoie de nod intermodal la Obor si la Pipera, de prelungirea M2 plus statiile aferente, de poduri/pasaje acolo unde drumul se intersecteaza cu calea ferata (Baicului, Andronache si Petricani). Am discutat si de M7, linia de metrou care va strabate cartierul Colentina, dar care... mai mult
Marti, 19 Ianuarie 2021, ora 11:27
Lucrarile la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate in primul trimestru din 2019, a afirmat, luni, Dumitru Sodolescu, directorul general al Metrorex.
"Sistemul de automatizare este cel care conditioneaza darea in exploatare a Magistralei 5. Pe de alta parte, nu trebuie sa ne ascundem, lucrarile se desfasoara intr-un ritm mai lent decat cel care ar trebui din cauza problemelor financiare pe care Astaldi le are, la nivel de grup. Cu toate acestea, in primul trimestru al anului viitor lucrarile vor fi complet finalizate. Vor ramane cel putin doua lucrari nefinalizate pana la sfarsitul anului, respectiv legatura intre Eroilor 1 si Eroilor 2, si legatura de la statia Drumul Taberei cu tramvaiul 41. Tot in primul trimestru al anului viitor va fi finalizata si la suprafata, toata zona. Poate finisajele sa mai intarzie o luna, dar nu mai mult de atat", a subliniat Sodolescu.
Intrebat cand va circula efectiv primul tren pe Magistrala 5 de metrou, seful Metrorex a mentionat ca in maximum 10 luni de la data cand instanta va da o sentinta definitiva in procesul ce exista pe rol cu societatea.
"Eu va spun ca in noua luni de zile de la data cand instanta de judecata va da sentinta definitiva vom semna contractul, dupa care urmeaza procedura de receptie, de punere in functiune. Deci, haideti sa zicem 10 luni de zile. Nu avem nicio datorie contractuala fata de Astaldi, nici pentru infrastructura, nici pentru finisaje. Avem datoria stabilita de instanta de judecata, dar asa cum... mai mult
Marti, 04 Decembrie 2018, ora 13:40
Ministerul Transporturilor a anuntat, joi, ca Magistrala 6 de metrou, care ar urma sa faca legatura intre zona 1 Mai si Aeroportul Otopeni, va fi finantata de Comisia Europeana, in prezent avand loc negocieri in acest sens.
Potrivit unui comunicat de presa al Ministerului Transporturilor remis joi Ziare.com, se negociaza valoarea maxima a fondurilor europene nerambursabile ce vor fi alocate proiectului.
"Comisia Europeana a anuntat Ministerul Transporturilor ca va finanta proiectul legaturii de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni) . In acest moment au loc negocieri privind valoarea maxima a fondurilor nerambursabile ce vor fi alocate prin Programul Operational Infrastructura Mare.
Valoarea finala depinde si de discutiile dintre autoritatile romane, Comisia Europeana si Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei", transmite ministerul.
Potrivit documentului citat, noua linie de metrou ar urma sa aiba 14,2 km si 12 statii, iar poriectul va fi cofinantat de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala.
"Obiectul cererii de finantare este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe intre Bucuresti si Otopeni, respectiv intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km si 12 statii de metrou.
Valoarea totala a proiectului este 1 391 634 272 euro, iar cofinantarea va fi asigurata din imprumut de la Banca Japoneza... mai mult
Joi, 13 Septembrie 2018, ora 16:37
Ministerul Transporturilor a aprobat si transmis la Comisia Europeana cererea de finantare pentru Magistrala 6 de metrou 1 Mai - Otopeni, cu o valoare totala a proiectului de circa 1,392 miliarde de euro.
"Ministerul Transporturilor, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, a aprobat si transmis la Comisia Europeana, in data de 24 decembrie 2017, cererea de finantare pentru proiectul major Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni) ", se mentioneaza intr-un comunicat al MT, remis miercuri AGERPRES.
Obiectul cererii de finantare 'Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni) ' este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe intre Bucuresti si Otopeni, respectiv intre Gara de Nord Bucuresti si Aeroportul International Henri Coanda, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km si 12 statii de metrou.
Valoarea totala a proiectului este de 1.391.634.272 euro. mai mult
Miercuri, 27 Decembrie 2017, ora 17:46
Magistrala de metrou care leaga Gara de Nord de Aeroportul Otopeni este asteptata cu nerabdare de toti cei care calatoresc spre sau dinspre Capitala cu avionul, insa mai avem de asteptat pana cand proiectul va fi finalizat.
Momentan, drumul din Bucuresti catre Aeroportul Henri Coanda este destul de anevoios, majoritatea calatorilor fiind nevoiti sa aleaga dintre doua variante proaste pentru un oras aglomerat: masina sau autobuzul.
Astfel, solutia salvatoare este Magistrala 6 Gara de Nord - Otopeni, un proiect de un miliard de euro fara TVA, dupa cum a precizat directorul Metrorex, Aurel Radu, pentru Ziare.com.
Metrorex va plati un miliard euro pentru lucrarile la Magistrala 6
Acesta a vorbit despre stadiul in care se afla proiectul, magistrala fiind construita de la statia 1 Mai, situata pe Magistrala 4 Gara de Nord - Parc Bazilescu.
"Lucrarile pentru Magistrala 6: 1 Mai - Otopeni se afla in stadiu de avizare a Proiectului Tehnic Preliminar si intocmire a Documentatiei ...citeste mai departe despre "Ce se mai intampla cu metroul spre aeroport si cum a fost ales traseul" pe Ziare.com mai mult
Luni, 21 Iulie 2014, ora 16:23
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, doreste continuarea constructiei Magistralei 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea ca este prea scump si nu este justificat de traficul existent.
Manescu s-a intalnit luni, la sediul ministerului, cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discutiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999 si care, din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei.
Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.
"Ne dorim sa continue proiectul de constructie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta in cadrul Guvernului pentru a identifica solutii de finantare care sa sustina proiectul alaturi de imprumutul de la partenerii niponi", a declarat Manescu, citata intr-un comunicat al ministerului.
Pozitia japonezilor
Ambasadorul Japoniei la Bucuresti a mentionat ca, in perioada urmatoare, Guvernul Japoniei asteapta o scrisoare din partea Guvernului Romaniei cu privire la solutiile avute in vedere pentru continuarea proiectului. Ulterior, Guvernul Japoniei vizeaza demararea unor... mai mult
Miercuri, 25 Septembrie 2013, ora 08:44
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat miercuri ca investitia pentru Magistrala 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, este una "uriasa" si nu este justificata de traficul existent, urmand sa propuna in loc un proiect suprateran mai ieftin.
"In ceea ce priveste legatura dintre Gara de Nord si Otopeni, Magistrala 6, asa cum este numita, dati-mi voie sa va spun ca un miliard si vreo 200 de milioane de euro cat este estimarea pentru aceasta magistrala, mie personal mi se pare uriasa, si eu nu cred ca vom avea vreodata pasageri pentru ca aceasta linie sa fie eficienta.
Daca aceasta magistrala nu va face decat legatura intre aeroportul Otopeni si Gara de Nord, vreau sa va ganditi ca nivelul maxim de pasageri pe care il poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Daca faceti o comparatie cu nivelul de pasageri pe care il are pe un tronson similar Metrorex, veti vedea ca este de vreo suta de ori mai mare.
Suntem intr-o situatie usor delicata, pentru ca exista un contract cu japonezii, eu o sa propun Guvernului sa inlocuim acest proiect cu un proiect suprateran, pentru ca avem infrastructura feroviara pana aproape de aeroportul Otopeni si am putea prelungi aceasta infrastructura si eventual sa o introducem in subteran, in zona aeroportului Otopeni, si sa avem o legatura de zece ori mai ieftina si care sa parcurga aceasta distanta intr-un timp similar", a spus ministrul, intr-o conferinta de presa.... mai mult
Miercuri, 03 Iulie 2013, ora 16:16
Metrorex va organiza procedura de atribuire pentru lucrarile la statiile si tunelele pentru Magistrala 6, legatura cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni, contract estimat la circa un miliard de euro, a anuntat marti compania.
Lungimea estimata a traseului este de 14 km, fiind incluse 12 statii.
Durata contractului pentru realizarea lucrarilor la structura de rezistenta este estimata la 60 luni.
Finantarea va fi asigurata din credit extern, garantat de stat, si alocatie de la bugetul de stat.
Pentru finantarea proiectului privind realizarea legaturii retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni a fost semnat un acord de imprumut in martie 2010 intre Romania si Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei (JICA). mai mult
Marti, 08 Mai 2012, ora 12:20
Metrorex a primit doua oferte finale pentru proiectarea si supervizarea lucrarilor de constructie a Magistralei VI, respectiv legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni), valoarea estimativa a contractului fiind de 60 milioane euro, potrivit Mediafax. Cele doua oferte au fost depuse de consortiul PADECO (Japonia)/Oriental Consultants Ltd Japonia/METROUL SA Romania/SENECA Group International/SYSTRA (Franta) si de la asocierea Ingerop International (Franta)/Ingerosec Corporation (Japonia)/High-Point Redel (Anglia) /IPTANA Romania/SALFO (Grecia).
Initial, in prima runda a licitatiei, Metrorex a mai primit, pe langa cele doua oferte mentionate, alte trei, de la asocierile SYSTRA (Franta)/PROIECT Bucuresti, Lavalin Romania/Tractabel Engineering Romania/Louis Berger (Franta) si de la firma spaniola IDOM Ingeniera Y Consultoria.
"La sfarsitul perioadei de evaluare a ofertelor tehnice (circa o luna) si urmare avizarii de catre Agentia Guvernamentala Japoneza JICA a tuturor actiunilor realizate, Metrorex va derula negocierile cu consultantul clasat pe primul loc, in vederea perfectarii formei finale a contractului", se arata intr-un comunicat al Metrorex.
Firma castigatoare va asigura servicii de consultanta tehnica, economica, servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizarea lucrarilor, inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor echipamentelor si produselor pe perioada garantiei, pentru implementarea... mai mult
Vineri, 30 Septembrie 2011, ora 16:16