O noua metoda online de procesare a platilor, cu comisioane mai mici, care nu implica utilizarea cardului bancar, va fi disponibila incepand cu luna aprilie in Romania.
Serviciul de Initiere Plati pentru magazinele online este implementat de cea mai completa platforma fintech de plati si transferuri pentru companii din Romania, Paysera.
Momentul lansarii serviciului coincide cu cresterea platilor online pana la 60% din totalul platilor procesate de magazinele online romanesti, ca urmare a crizei legate de raspandirea Covid-19, in detrimentul platilor ramburs care, in februarie, reprezentau peste 70%.
"Ne asumam o munca de pionierat in ceea ce priveste educarea publicului privind Serviciul de Initiere Plati, pentru ca suntem primul fintech ce lanseaza acest serviciu in Romania. Beneficiile pentru magazinele online, cat si pentru clientii acestora, sunt comparabile cu momentul lansarii cardurilor in Romania. In zona statelor baltice, aceasta metoda de plata are o pondere mai mare de 50% din totalul platilor online, iar platile cu cardul de 20%", a declarat Daniel Turbatu, Country Manager Paysera Romania.
Serviciul este reglementat de Directiva Europeana PSD2 (OPEN BANKING) si presupune generarea, in momentul achitarii cosului de cumparaturi pe pagina de internet a magazinului online, a unui link care face trimitere catre Internet Banking-ul utilizatorului, urmand ca plata sa se realizeze si in absenta unui card bancar.
In luna aprilie, serviciul va fi... mai mult
Vineri, 03 Aprilie 2020, ora 11:54
Conform Google Romania, 45% dintre romani au in plan sa faca o achizitie de Black Friday. Cu toate acestea, oportunitatile aferente acestei perioade pot cauza tot atatea probleme pentru retailerii locali, aflati in goana dupa clienti si lichidarea stocurilor.
Radu Vilceanu, CEO si fondator ContentSpeed, prima agentie de e-commerce din Romania, vine cu cateva sfaturi simple, dar practice, pentru magazinele online care nu vor probleme de Black Friday.
1. Pregatirea din timp
Reducerile specifice de Black Friday nu sunt generatoare de profit, insa pot creste veniturile din luna respectiva cu pana la 30%. Beneficiile acestei campanii se duc in zona de atragere de noi clienti care, altfel, nu ar fi intrat in contact cu magazinul. O strategie de fidelizare pregatita din timp va sustine obiectivul ca acesti clienti sa revina ulterior in platforma.
O alta componenta care trebuie pregatita din timp este aspectul vizual al magazinului. Desi unii retaileri prefera sa aloce o sectiune dedicata ofertei de Black Friday, ContentSpeed recomanda o abordare mai directa, intrucat pagina de start a site-ului este primul contact pe care clientul il are cu magazinul. Vizual, ar trebui sa reiasa din start ca magazinul online are campanii specifice. Aceeasi sugestie este valabila nu doar pentru Black Friday, ci si pentru Mos Nicolae, Mos Craciun, Martisor si asa mai departe. "Este indicat sa capitalizezi pe fiecare ocazie sau sarbatoare care poate genera vanzari mai mari", subliniaza... mai mult
Miercuri, 14 Noiembrie 2018, ora 15:06
Retailerul de incaltaminte si accesorii Why Denis a deschis in luna iunie un magazin online, in urma unei investitii de cateva zeci de mii de euro, si estimeaza ca in primul an vanzarile se vor ridica la un milion de euro.
"Am luat decizia de a deschide un magazin online inca de la inceputul anului, tinand cont de vizibilitatea online-ului in randul clientilor nostri. Am vrut sa avem totul pregatit inainte de a ne aventura in acest nou segment, mai ales ca produsele pot fi comandate din orice colt al lumii, iar livrarile le facem atat in tara cat si in strainatate", a declarat Ana Cornea, manager si actionar al Why Denis.
Transport gratuit si preturi neschimbate
Produsele au aceleasi preturi ca in magazine, iar transportul, indiferent de zona, va fi gratuit. Livrarea se va face in maximum 24 de ore, iar plata online prin card bancar.
"Ne asteptam ca in primul an sa vindem online mai mult de 3.000 de perechi de pantofi, in valoare de 1 milion de euro. In primele zile de la deschidere, rezultatele au fost peste asteptari, avand comenzi inca din prima zi", a aratat Ana Cornea.
Why Denis estimeaza ca peste 70% dintre incaltamintea comercializata online va fi cea de dama.
Why Denis este unul dintre cele trei branduri ale producatorului si retailerului de pantofi Denis din Suceava. Compania opereaza in prezent 35 magazine sub brandurile Denis - unde o pereche de pantofi costa in medie 150-200 de euro, Why Denis - cu preturi medii de 300-400 lei si All Shoes -... mai mult
Joi, 12 Iunie 2014, ora 14:20
Cea mai mare plata online din 2012 a fost de peste 8.000 de euro, pentru un pachet de servicii turistice. E un fapt, care demonstreaza ca afacerile online din Romania au inceput sa-si miste rotitele, chiar daca 85% dintre romani nu au efectuat vreodata o plata online.
Cristian Herghelegiu, country manager pentru PayU, cel mai mare procesator de plati electronice din Romania, a raspuns intrebarilor Business24, facand o radiografie a comertului online din Romania si a cifrelor care s-au vehiculat anul acesta in mediul de business online.
50-60% dintre romani nu au efectuat niciodata o plata cu cardul, iar 80-85% nu au facut o plata online, spunea Catalin Cretu (Visa) la ZF Digital. In cat timp estimati ca se va inversa aceasta statistica? Cand vom putea spune ca 80% dintre romani au efectuat cel putin o plata online?
Personal nu m-as hazarda la o astfel de estimare. Evolutia platii online depinde in primul rand de evolutia accesului la internet. In acest moment, aproximativ 40% din populatia tarii are acces la internet si sunt mai putini cei care il si utilizeaza frecvent. Practic, accesul la internet in mediul rural este sporadic. Pentru a ajunge la nivelul in care 80% sa faca cel putin o plata online ar trebui ca aproape toti romanii sa aiba acces la internet si sa il si utilizeze frecvent.
In consecinta, probabil nu vom vedea un astfel de procent in viitorul apropiat, sunt putine tari in lume unde acest lucru chiar se intampla.
Cat la suta dintre... mai mult
Miercuri, 31 Octombrie 2012, ora 07:10
Romanii au facut plati la magazinele online din strainatate in valoare de 500 milioane de euro, din totalul de 700 milioane de euro al platilor facute cu cardul, a declarat Catalin Cretu, directorul general pentru Romania din cadrul Visa Europe.
"Penetrarea platii cu cardul nu depaseste 5-6% in Romania", a spus Catalin Cretul, in cadrul ZF Digital 2012.
Motivul principal pentru care utilizatorii romani prefera magazinele din strainatate este ca nu au incredere in sistemul de plata online din Romania, desi acesta se numara printre cele mai sigure din Europa, din punct de vedere tehnologic, potrivit oficialului Visa.
"In jur de 50-60% dintre romani nu au facut niciodata o plata cu cardul, iar in jur de 80% dintre romani nu au facut niciodata o plata online cu cardul", a mai declarat Catalin Cretu.
Volumul platilor online cu cardul in Romania a crescut cu 38% in primele noua luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind volumul total inregistrat la nivelul anului 2011.
Conform datelor Romcard, romanii au platit online produse si servicii in valoare de 165,8 milioane euro, platforma PayU inregistrand tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro.
Aproximativ 86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.
Conform datelor din sistemul PayU, cele mai bune evolutii au fost inregistrate de magazinele... mai mult
Miercuri, 17 Octombrie 2012, ora 11:50
In 2011, valoarea tranzactiilor online cu cardul realizate de romani va creste cu 30% fata de anul trecut, iar numarul acestora va fi cu 50-60% mai mare, conform NewsIn.
Astfel, valoarea tranzactiilor online cu cardul va ajunge la peste 165 milioane euro, iar numarul tranzactiilor la 3,4-3,5 milioane, conform datelor RomCard.
"Valoarea tranzactiilor pe partea de e-commerce va creste in acest an cu 30%, in timp ce in volum vor fi cu 50-60% mai multe tranzactii comparativ cu nivelul din 2010. Avansul din punct de vedere valoric este mai mic fata de anii anteriori, dar trebuie sa luam in considerare faptul ca piata aceasta a ajuns la un grad de maturizare. Cele mai multe tranzactii vor fi in moneda nationala", a declarat presedintele RomCard, Marin Mitroi.
In 2010, numarul tranzactiilor online cu cardul s-a ridicat la 2,26 milioane. Romanii au platit in total 127,5 milioane euro.
Astfel, anul trecut, romanii au facut peste 1,73 milioane de tranzactii in moneda nationala pentru achizitia de diverse servicii si bunuri de pe internet cu cardul, valoarea totala fiind de 188,5 milioane lei. In euro, in 2010, numarul tranzactiilor a fost de peste 520.000, cu o valoare de 82,4 milioane euro, iar in dolari, volumul a fost de 13.700 tranzactii, estimate la 1,65 milioane dolari.
Tranzactiile e-commerce in valuta au vizat in special site-urile companiilor aeriene sau ale agentiilor de turism.
In primele cinci luni ale acestui an, numarul total de tranzactii a fost... mai mult
Duminica, 19 Iunie 2011, ora 10:36
Comertul electronic cu plata online prin card a crescut cu 38% in 2010, la 127,8 milioane de euro, in timp ce numarul de tranzactii procesate a avansat cu 82%, fiind inregistrate 2,26 milioane de tranzactii, conform datelor furnizate de Romcard, anunta Mediafax.La nivelul anului 2009, ritmul de crestere a comertului electronic cu plata online a fost de 75%, la 92,8 milioane euro.
In perioada analizata, prin sistemul ePayment, administrat de GeCAD ePayment International, au fost procesate 2,08 milioane de tranzactii in valoare de 121 de milioane de euro, se arata intr-un comunicat GeCAD ePayment remis MEDIAFAX.
"Piata de comert electronic a intrat in etapa de maturizare, caracterizata printr-un ritm moderat de crestere, diversificarea produselor si serviciilor oferite online si cresterea numarului de cumparatori care aleg plata online cu cardul. Anul 2010 a fost marcat de intrarea a noi comercianti pe piata, care au cautat atat extinderea businessului in mediul online, cat si solutii mai avantajoase la costuri mai mici.
Cumparatorii, pe de alta parte, au fost foarte receptivi la promotii si reduceri de pret, astfel incat campaniile cu concept clar si implementare eficienta au reusit sa atraga platitori din offline in online", a declarat directorul general al GeCAD ePayment, Daniel Nicolescu.
In 2010, in sistemul ePayment, valoarea medie a unei tranzactii a fost de 58 de euro, in scadere fata de valoarea inregistrata in 2009, de 79 de euro.
"Industriile in care s-au procesat... mai mult
Joi, 06 Ianuarie 2011, ora 13:21
Aproape 70% din incasarile cu card bancar ale magazinelor online din Romania in prima jumatate din 2009 au provenit de la romani aflati in afara granitelor tarii. Din 68,5 de milioane de euro, cat au cumulat platile online cu card bancar in prima jumatate a acestui an, aproximativ 47,5 de milioane de euro au fost tranzactii efectuate din strainatate, judecand dupa IP-ul folosit, potrivit unei statistici interne a ePayment, compania care proceseaza mai bine de 90% din platile electronice realizate pe magazinele online romanesti achizitionata recent de grupul Allegro detinut de gigantul media sud-african Naspers.In total, in perioada ianuarie-iulie a acestui an, 498.500 dintre cele aproape 1,2 de milioane de tranzactii realizate in magazinele online din Romania au fost efectuate de pe calculatoare aflate in afara tarii.
In medie, o plata facuta in Romania s-a ridicat la 30 de euro, in timp ce una realizata de romani din strainatate s-a apropiat in medie de 100 de euro.
"In afara granitelor Romaniei exista o piata cu potential, o categorie importanta de cumparatori interesati de produsele si serviciile magazinelor online romanesti accesibila numai prin intermediul platilor online", apreciaza Daniel Nicolescu, directorul executiv al ePayment.Este vorba mai exact despre romani care lucreaza in strainatate, dar care achita abonamente telefonie sau facturi de utilitati in Romania, calatoresc frecvent din strainatate in tara sau invers si, nu in ultimul rand, achizitioneaza... mai mult
Miercuri, 20 Octombrie 2010, ora 17:05
Produsele din magazinele Okazii.ro vor putea fi platite online, in urma parteneriatului cu mobilpay.ro, potrivit unui comunicat de presa. Se estimeaza ca, pana la sfarsitul anului, pe Okazii.ro vor fi disponibile peste 1.500.000 de produse, din care vor putea fi platite cu cardul peste 300.000. Okazii.ro, cea mai mare platforma de comert online din Romania, cu peste 1000 de magazine inregistrate, 840.000 de produse disponibile si 2,3 milioane de vizitatori unici lunar ofera utilizatorilor sai posibilitatea de a plati cu cardul pentru cea mai mare varietate de produse din online-ul romanesc.
Okazii.ro si Netopia Sistem, operatorul mobilpay.ro, estimeaza ca cele mai tranzactionate produse prin intermediul platii cu cardul vor fi telefoanele mobile si laptopurile.
In acest moment, conform oficialilor Okazii.ro, in cadrul celui mai accesat magazin virtual din Romania, vizitatorii sunt interesati cu precadere de computere, telefoane mobile, accesoriile auto-moto, electronice, imbracaminte si incaltaminte. De asemenea, printre cele mai cautate produse se afla si obiectele de colectie.
"Implementarea proiectului pentru Okazii.ro a fost o adevarata provocare pentru mobilpay. Consider ca parteneriatul cu cel mai mare magazin online din Romania reprezinta un mare pas inainte pentru comertul electronic local si o noua abordare pentru platile cu cardul din .ro", a declarat Antonio Eram, Founder&CEO al Netopia Sistem.
Prin parteneriatul incheiat cu mobilpay, magazinele din... mai mult
Joi, 29 Aprilie 2010, ora 11:19