Efectele pandemiei raman sub semnul intrebarii, iar noile masuri luate pentru prevenirea unui scenariu dramatic risca sa duca economia mondiala in recesiune. Pe cat de sumbra este aceasta prognoza, pe atat de inventivi ne obliga sa fim si multi antreprenori romani cauta solutii pentru a trece prin acesta criza economica.
Altii, insa, si-au construit afacerile din start, astfel incat contactul uman sa fie redus la minim. Un astfel de exemplu este Alexandru Alecu, antreprenorul care a pus bazele Videt.ro in 2011 din bursa lui de student, pe vremea cand vanzarea ochelarilor online era ceva foarte rar intanit, chiar si in pietele vestice.
Astfel, platforma sa de optica e a fost printre primele de acest tip, in Romania.
"Am fondat Videt.ro in 2011, in perioada in care eram in anul I de masterat. Eram un student care isi propusese sa incerce experienta antreprenoriatului in afara bancilor scolii, indiferent de sacrificii sau riscuri.
Poate mi-au dat curaj mentorii mei (profesorii mei si oamenii de afaceri despre care citeam), poate am avut mai multa indrazneala decat alti tineri, dar am avut curajul sa ma lupt cu hartiile (inca de la inceput) si apoi cu riscul de a pierde tot.
Am zambit atunci cand am vandut prima pereche de ochelari. N-am regretat nicio clipa atunci cand mi-am investit bursele de student (cateva sute de euro) intr-o afacere si am fost deschis schimbarii inca din clipa in care am observat ca, pe langa ochelari, exista o nisa pe piata romaneasca de... mai mult
Luni, 30 Martie 2020, ora 12:41
Ecommerce-ul romanesc este inventiv. Cea mai noua idee este Home Try On-ul, un serviciu inspirat de timpul limitat pentru a face shopping in magazine si de nevoia de a proba ochelari fara nicio obligatie de a cumpara.
"E ca un test drive pentru ochelari. Am luat ce e mai bun din shopping-ul online si l-am combinat cu experienta dintr-un showroom", spune Alexandru Alecu, fondatorul Videt.ro, optica medicala care a lansat acest serviciu.
Despre cum va fi implementat si metoda prin care romanii se pot folosi gratuit de acest serviciu, vorbeste antreprenorul, pentru Business24.
Cum a aparut Home Try On-ul pentru ochelari?
Unul dintre motivele principale pentru care optiunea de home try-on este necesara este faptul ca ochelarii sunt unul din cel mai greu de cumparat produse online. Necesita o atentie speciala la masuratori (lentile, brate, punte nazala), la modul in care se adapteaza la fizionomia purtatorului, iar clientii isi doresc siguranta autenticitatii brandului, dar si alte detalii de estetica care impiedica o simpla achizitie.
Desi comparativ cu opticile din Mall-uri, online-ul vine pe zona de optica cu preturi de pana la 40% mai mici si reprezinta cea mai buna varianta de cost, o parte din cei care au nevoie de ochelari ezita in a finaliza achizitia pentru ca nu pot testa ramele alese - asa ca avantajul financiar nu mai este de ajuns.
Pornind de la aceasta situatie, Videt.ro vine cu prima initiativa de Home Try on din Romania, prin care timp de cinci... mai mult
Luni, 20 Ianuarie 2020, ora 12:01
In timp ce comertul electronic se afla in plina ascensiune, reputatia spatiilor fizice devine din ce in ce mai compromisa. Este oare offline-ul "Calul Troian" necesar ca magazinele online sa isi scaleze cresterea?
Despre impactul investitiei intr-un showroom aflam de la optica Videt.ro, a carei noua prezenta offline din Dorobanti revolutioneaza serviciile clasice de vanzare de ochelari si lentile de contact.
Cum? Prin puncte de atractie cum ar fi spatii dedicate social media si tech, o echipa in-house de specialisti in eyewear si printr-o colectie de mii de rame de ochelari de brand.
Iata cum a crescut cifra de afaceri Videt in urma investitiei in offline:
Abordarea mixta urmarita de Alexandru Alecu, CEO Videt.ro, da rezultate. Devenit lider in materie de lentile de contact in Romania, Videt a ales o directie noua de business - prin vanzarea de ochelari de vedere si soare - in acest mod raspunzand nevoilor unui segment mai mare de clienti.
Astfel, noul showroom din calea Dorobanti este the go-to place unde mediul online intalneste experienta 3D din offline pentru segmentul rame de ochelari de vedere si de soare.
Din Obor in Dorobanti, investitia de peste 100.000 de euro in noul spatiu a dus la 40% crestere dupa doar 6 luni
In urma extinderii in spatiul offline, Videt si-a inaugurat noul showroom din calea Dorobanti, anterior avand un showroom mai mic, ce functiona foarte mult ca pick-up point in zona Obor.
Dupa aproape 6 luni de la deschiderea... mai mult
Vineri, 08 Noiembrie 2019, ora 14:12
Ochelarii de soare "fake" pot varia de la replici foarte prost facute, la unele foarte detaliate, asa ca uneori nu este foarte simplu sa distingi, mai ales daca vrei sa-i cumperi online.
Daca este un brand de ochelari care se bucura de o mare notorietate atat la nivel international, dar si in Romania, cu siguranta acela este Ray-Ban. Din pacate brandul se confrunta si cu cele mai multe produse contrafacute, mai ales faimoasele modele Aviator si Wayfarer.
Ca sa eviti cumpararea unor perechi de ochelari fake, am pregatit impreuna cu echipa opticii medicale de la Videt.ro, specializata pe ochelari de brand, opt sfaturi care sa te ajute sa nu cheltui banii pe produse de origine si calitate indoielnica.
Videt.ro face parte din reteaua internationala de parteneri autorizati sa vanda branduri de ochelari din portofoliul Luxottica, printre care se numara si Ray Ban.
Asa ca daca vrei sa-ti achizitionezi o pereche de ochelari Ray-Ban, e important sa iei in considerare urmatoarele aspecte:
1. Pretul
Primul aspect de verificat este pretul ochelarilor Ray-Ban. Brandul Ray Ban face parte din grupul Luxottica, liderul in piata de eyewear, care gestioneaza zeci de branduri de rame si ochelari, si are o politica foarte stricta privind pretul, fiind complet neobisnuit sa gasesti reduceri la ochelarii Ray-Ban, mai ales pe alte site-uri fata de cel oficial.
Mai concret, daca o pereche noua de ochelari Ray-Ban este vanduta la un pret sub 100 de lei, este 100% clar ca nu ai... mai mult
Marti, 27 August 2019, ora 10:21
Pana nu demult romanii isi cumparau ochelarii de soare sau de vedere direct din magazine, dar Videt, magazinul online de optica, a spart gheata si a inclinat balanta tot mai mult in favoarea online-ului.
Daca in ceea ce priveste hainele ori incaltamintea ne cunoastem masurile, cu ochelarii poate fi mai complicat. Alegerea unei perechi perfecte presupune sa probam mai multe pana decidem care ne vine bine si care nu, in functie de fizionomia fetei.
Pentru ca nu toti avem timp sa mergem in multe locuri sa probam ochelari, Videt.ro magazinul de lentile si ochelari, a venit cu o solutie care ne scuteste de drumurile la magazinele de optica si elimina complet riscul nepotrivirii: probarea online a ochelarilor preferati printr-un try on video, care afiseaza live modul in care ochelarii arata pe fata oricaruia dintre noi.
Lider in materie de lentile de contact in Romania, Videt vrea faca din experienta de shopping nu doar ceva placut, dar si util astfel incat clientii sa fie 100% multumiti de achizitii. Acest lucru este, totodata, si in beneficiul Videt. Costurile totale se micsoreaza deoarece rata retururilor scade, iar timpul cumparatorilor este mult mai bine petrecut.
Am discutat cu Alexandru Alecu, CEO Videt despre noua tehnologie de probare a ochelarilor, dar si cum poate fie ea folosita in mod concret.
Noua tehnologie de probare Augumented Reality si probarea online
Noul feature implementat de Videt ii va bucura pe romani, mari impatimiti ai tehnologiei.... mai mult
Vineri, 19 Iulie 2019, ora 10:29
Videt, unul dintre cele mai mari magazine online de optica din Romania, anunta inaugurarea unui nou showroom in Bucuresti, care poate fi gasit pe Calea Dorobantilor nr. 126-130.
In noul spatiu, clientii au la dispozitie o gama foarte bogata de ochelari de vedere si de soare, dar acestia se vor putea bucura si de alte servicii oferite de Videt, precum ridicarea comenzilor online de lentile de contact sau ochelari, verificarea gratuita a dioptriilor si adaptarea gratuita la lentile de contact medicale.
"Inauguram noul showroom, pentru ca avem nevoie de o abordare mixta in dezvoltarea afacerii, cu prezenta online si offline. In acest moment, achizitia online de ochelari este la indemana oricarui tip de cumparator, beneficiind atat de transport gratuit la majoritatea produselor, cat si de retur gratuit, bucurandu-se, de asemenea, de preturi mai atractive, in general, decat in piata offline.
Ne propunem totodata sa raspundem personalizat acelor clienti care doresc sa fie consiliati din mai multe perspective: ii asteptam intr-un spatiu primitor, unde pot gasi si proba produse diferite (atat in ceea ce priveste gama, brandul, cat si pretul); isi pot verifica gratuit dioptriile si cu ajutorul specialistilor nostri, vor gasi varianta optima in ceea ce priveste lentilele de contact, ochelarii de vedere sau de soare doriti. Nu in ultimul rand, ceea ce consideram foarte important, este practicarea preturilor online, la toate produsele, si in mediul offline.
Prin noul... mai mult
Joi, 21 Martie 2019, ora 18:10
Am fost la oftalmolog si am rezultat cu vestea, proasta probabil, ca vederea noastra nu este atat de buna cum speram. Bulversant. Vestea buna este ca ne putem cumpara ochelari, pune lentile de contact, ca exista solutii.
E drept ca mai bine nu eram in situatia asta, dar oricum, mai devreme sau mai tarziu, toti avem nevoie de ochelari pentru citit.
Cum facem sa intoarcem situatia sis a transformam ochelarii intr-un accesoriu care sa ne avantajeze, sa ne puna in valoare, sa ne.. complimenteze?
Reteta e scrisa de medic, este un document obligatoriu. Medicul oftalmolog sau optometristul sunt singurii in masura sa faca acel control amanuntit si sa ne recomande lentilele potrivite pentru problema noastra.
De fapt, recomanda unele caracteristici tehnice ale lentilelor, poate si diferite tratamente ce trebuie aplicate pentru a ne proteja ochii (tratament antireflex, filtru de lumina albastra, etc.).
Producatorul de lentile va putea fi ales de noi, in functie de cunostintele in domeniu sau si mai bine, studiind putin problema astfel incat sa alegem cea mai buna varianta pentru noi, in concordanta cu bugetul si cu grija pentru ochii nostri. In plus, mai putem adauga tratamente antizgariere, oleofobe, hidrofobe, care tin in prima faza de comoditatea noastra in a ingriji ochelarii.
Dar, ceea ce este mult mai vizibil si care ne afecteaza in mod direct aspectul este alegerea ramelor. Ce ne facem? Incotro ne indreptam? O varianta ar fi magazinul de optica de la iesirea... mai mult
Luni, 28 August 2017, ora 12:27
"Interzis accesul in sala cu Google Glass" - se poate citi la intrarea tuturor cinematografelor lantului Alamo Drafthouse, dupa ce presedintele sau, Tim League, a anuntat ca inovatorul dispozitiv este complet interzis in salile sale, informeaza site-ul Deadline.com, citat vineri de ABC.
Spectatorii nu vor putea utiliza acesti ochelari de ultima generatie din momentul in care se stinge lumina si pe tot parcursul vizionarii filmului. 'Am incercat personal ochelarii si mi-am dat seama de pericolul pe care il reprezinta in ce priveste piratarea', a spus directorul Tim League.
Decizia acestui lant de cinematografe prezent in sase state din SUA (Texas, Virginia, Michigan, Missouri, Colorado si New York) si cu o viitoare extindere in California are insa si un revers. In ianuarie, un spectator, care viziona un film in Columbus (Ohio) si care purta astfel de ochelari Google Glass, a fost 'invitat' sa paraseasca sala.
Dupa ce a fost supus unui interogatoriu din partea Departamentului de Securitate Nationala s-a aflat ca el purta ochelarii nu pentru a inregistra filmul, ci pentru ca era miop. Intreaga poveste s-a incheiat cu scuzele de rigoare adresate de Motion Picture Association of America (MPAA, Asociatia salilor de cinema din SUA) si cu patru intrari gratuite la film.
Ochelarii inteligenti filmeaza la o simpla comanda vocala
Ochelarii inteligenti reprezinta un gadget de ultima generatie ce poate fi activat prin comanda vocala, actionand ca un mini-computer.... mai mult
Vineri, 13 Iunie 2014, ora 13:24
Ochelarii de soare sunt mai mult decat un accesoriu, ai nevoie de ei din ce in ce mai mult, nu doar pentru a-ti proteja ochii de efectele nocive ale ultravioletelor ci si pentru a impiedica imbatranirea pielii din jurul ochilor si aparitia ridurilor.
"Ochelarii de soare pot fi purtati atat vara cat si in orice anotimp. Iarna, de exemplu, radiatiile ultraviolete sunt reflectate de stratul de zapada. Persoanele care prezinta fotosensibilitate accentuata dar si cei preocupati de sanatatea oculara pot folosi ochelarii cu lentile ce protejeaza atat UVA cat si UVB.
Specialistii Centrului European de Meteorologie au emis avertizari cu privire la pericolul expunerii la radiatii ultraviolete, cauzat de diminuarea stratului de ozon, responsabil cu filtrarea a aproximativ doua treimi din radiatiile ultraviolete emise de soare. De asemenea si Centrul European pentru Prognoze Meteo pe termen mediu a atentionat ca stratul subtire de ozon migreaza spre Europa", explica Mirela Paduraru, Consilier in estetica si Trainer Cosmetica & Machiaj Profesional.
De aceeasi parere este si Monica Muntz, specialist si director al Optica Optiserv, care sustine ca avem nevoie de ochelari de soare "oricand suntem in exterior, pe uscat, pe zapada sau navigam, si soarele 'ne vede'. In mod special iarna, sa ne protejam ochii (si fata!) de el si atunci cand e ascuns dupa o perdea subtire de ceata, nori sau pacla si pare inofensiv. Atunci razele 'rele' UV sunt prezente in cantitate mare, mai ales... mai mult
Sambata, 01 Iunie 2013, ora 00:00