Ministrul Transporturilor a anuntat ca institutia pe care o conduce a rezolvat una dintre marile probleme de infrastructura provocata de organizarea meciurilor de la Campionatul European din 2020 in Romania.
Sorin Buse sustine ca, desi magistrala de metrou pana la aeroportul Otopeni nu va fi finalizata decat dupa turneul final, legatura cu principal nod aerian al Romaniei va fi totusi asigurata.
Ministrul spune ca va exista o legatura pe calea ferata intre Bucuresti si Otopeni, iar astfel se va indeplini conditia asumata de Romania in dosarul de candidatura.
"Din nou se pune problema Campionatului de fotbal si faptul ca realizarea metroului va depasi data campionatului, deci metroul este prevazut in 2021. Noi o sa incercam daca putem sa acceleram proiectul, dar sunt lucrari complexe si nu vrem sa acceleram in detrimentul calitatii. Am o alta veste buna pe care o anunt acum, dar o sa o confirm in doua saptamani. Vorbim despre o legatura de cale ferata intre Bucuresti si ...citeste mai departe despre "Ministrul Transporturilor anunta rezolvarea unei mari probleme in organizarea Euro 2020 la Bucuresti" pe Ziare.com mai mult
Marti, 04 Octombrie 2016, ora 11:28
Utilajul Tunelling Boring Machine (TBM) "Sfanta Parascheva" va incepe cel tarziu pe 15 august sapaturile la tunelul prin care va trece a doua linie dinspre Straulesti spre Laminorului, a anuntat, miercuri, directorul general al Metrorex, Catalin Homor.
TBM a strapuns, miercuri, peretele mulat la intrarea in statia Laminorului.
"Se produce perforarea peretilor mulati si strapungerea TBM a peretilor statiei, inclusiv intrarea in volumul statiei. Este un moment important pentru Bucuresti. Este o prima etapa foarte dificila parcursa cu ceas elvetian.
Lucrarile au fost realizate intr-un timp mai scurt decat era programat. Asta ne face sa speram ca lucrurile nu vor intarzia sa fie finalizate conform graficului. Obstacolele sunt inerente. Daca n-am fi lucrat, n-ar fi existat obstacole. Obstacolele intalnite sunt ordinare", a spus Homor, prezent la statia Laminorului.
Aberatia zilei: Cartita Sfanta Parascheva sapa la metrou
El a precizat ca pe aceasta linie TBM a avansat cu o ...citeste mai departe despre "Pas important pentru lucrarile de la magistrala M4 de metrou, spre Laminorului" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 10 Iunie 2015, ora 16:41
Metrorex vrea sa cumpere maxim 51 de trenuri noi de metrou pentru magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon in cadrul unui acord-cadru cu o durata de 7 ani si o valoare estimata de pana la 1,92 miliarde lei (439,5 milioane euro), inclusiv TVA.
Metrorex vizeaza achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri de metrou, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu pana la patru contracte subsecvente.
"Frecventa estimata a contractelor subsecvente ce urmeaza a fi incheiate: la doi ani, respectiv in anii 2014, 2016, 2018. Durata estimata a contractelor subsecvente: intre 15 si 28 de luni. Valoarea estimata a unui contract subsecvent: minim 396,69 milioane lei si maxim 762,87 milioane lei", se arata intr-un anunt de participare lansat de administratorul metroului bucurestean.
Contractul estimat la 1,556 miliarde lei, fara TVA, va fi finantat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, si bani de la buget.
Trenurile, cumparate in urma unei licitatii deschise
Trenurile vor fi cumparate in urma unei licitatii deschise, unde pretul ofertei are o pondere de 60%, celelalte criterii fiind performantele tehnice (15%), termenele de livrare (12%), conditiile si costurile de mentenanta (3%, respectiv 5%) si termenele de garantie (5%).
Data limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 18 august.
Metrorex a scos recent la licitatie si lucrari la sectiunea Raul Doamnei-Eroilor, din tronsonul Drumul Taberei - Universitate, dar si la... mai mult
Joi, 26 Iunie 2014, ora 15:55
Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari ar putea costa 1,5 miliarde euro, iar constructia ei s-ar putea intinde pe durata a sase ani, a anuntat, luni, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, la seminarul franco-roman privind parteneriatele public-private in infrastructura de transport.
"Magistrala 7 de metrou Bragadiru-Voluntari face parte din lista proiectelor de infrastructura din domeniile de activitate ale Ministerului Transporturilor, propuse a fi abordate in regim de parteneriat public privat (PPP)/concesiune de lucrari publice. Aceasta magistrala ar putea costa 1,5 miliarde euro, iar constructia ei s-ar putea intinde pe durata a sase ani", a afirmat Ramona Manescu.
Potrivit acesteia, pe lista mentionata apare si proiectul referitor la renovarea si administrarea principalelor 15 statii de cale ferata din Romania, cu o valoare estimata de 65 de milioane de euro, dar si dezvoltarea de terminale intermodale rutier-feroviare - Centrul Intermodal de Transport Marfa Suceava, cu o valoare estimata de 26 de milioane de euro.
'Printre cele 15 statii care vor fi renovate s-ar putea afla cele de la Arad, Bacau, Brasov, Cluj, Constanta sau Galati, iar valoarea proiectului este estimata la 65 de milioane de euro. Procesul de dezvoltare de terminale intermodale rutier-feroviare s-ar putea desfasura pe durata a 36 de luni', a mai spus ministrul Transporturilor.
Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a declarat, intr-un interviu acordat in luna decembrie... mai mult
Marti, 11 Februarie 2014, ora 08:58
Lucrarile la tunelul de metrou dinspre statia Academia Militara catre Orizont, pe firul doi, au demarat joi, odata cu punerea in functiune a noului echipament Tunnelling Boring Machine (TBM).
Potrivit estimarilor, in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor, remis, joi, Agerpres.
Termenul preconizat pentru inaugurarea tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este semestrul al doilea din 2016.
La inceputul lunii noiembrie, a fost realizata legatura prin tunel intre primele doua statii ale magistralei de metrou din Drumul Taberei (vestul Bucurestiului).
Guvernul mentiona, miercuri, intr-un comunicat, ca statiile de metrou Academia Militara si Favorit sunt cele mai avansate lucrari de pe magistrala de metrou Drumul Taberei - Pantelimon, tronson care va avea 10 statii si o lungime de aproximativ 6 kilometri. mai mult
Joi, 21 Noiembrie 2013, ora 18:23
Presedintele Microsoft Bill Gates, cel mai bogat om din lume, a cumparat pentru 113,5 milioane euro un pachet de 6% din actiunile companiei spaniole de constructii FCC, prezenta si in Romania, unde participa la mai multe proiecte mari de infrastructura.
Bill Gates a devenit astfel al doilea mare actionar al FCC, dupa Esther Koplowitz, una dintre cele mai bogate femei din Spania, care detine participatia majoritara de 53,9%, a anuntat FCC, citata de Wall Street Journal, preluat de MarketWatch.
Gates a preluat actiunile prin intermediul fondurilor de investitii pe care le controleaza, noteaza FCC.
Performantele financiare ale companiei
Cea mai mare companie de constructii din Spania, aflata intr-o situatie financiara dificila, a vandut actiunile la pretul de la finalul sedintei bursiere de vineri, de 14,86 euro. Titlurile au inchis luni la 15,67 euro si au urcat marti cu 9%, la 17,04 euro.
Valoarea actiunilor FCC s-a dublat in ultimele 12 luni, investitorii anticipand ca managementul va incheia cu succes negocierile cu creditorii pentru refinantarea datoriilor care ajung la maturitate in acest an si in 2014, in valoare totala de 5 miliarde euro.
FCC a raportat pentru prima jumatate a anului vanzari nete de 3,13 miliarde euro, in scadere cu 13,7% fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, si o pierdere de 607,6 milioane euro, cauzata in principal de deprecierea activelor in zona energiei regenerabile si deconsolidarea din grup a companiei... mai mult
Marti, 22 Octombrie 2013, ora 14:56
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, doreste continuarea constructiei Magistralei 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea ca este prea scump si nu este justificat de traficul existent.
Manescu s-a intalnit luni, la sediul ministerului, cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discutiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999 si care, din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei.
Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.
"Ne dorim sa continue proiectul de constructie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta in cadrul Guvernului pentru a identifica solutii de finantare care sa sustina proiectul alaturi de imprumutul de la partenerii niponi", a declarat Manescu, citata intr-un comunicat al ministerului.
Pozitia japonezilor
Ambasadorul Japoniei la Bucuresti a mentionat ca, in perioada urmatoare, Guvernul Japoniei asteapta o scrisoare din partea Guvernului Romaniei cu privire la solutiile avute in vedere pentru continuarea proiectului. Ulterior, Guvernul Japoniei vizeaza demararea unor... mai mult
Miercuri, 25 Septembrie 2013, ora 08:44
Constructia liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei va continua cu finantare asigurata din creditul BEI si din fonduri guvernamentale, lucrarile nefiind oprite in acest moment, a declarat, luni, premierul Victor Ponta, dupa intalnirea cu presedintele Bancii Europene de Investitii, Werner Hoyer.
Ponta a aratat ca, inaintea intalnirii cu presedintele Bancii Europene de Investitii (BEI), a avut, impreuna cu ministrul Finantelor si ministrul pentru Buget, o discutie cu conducerea Metrorex si directorii celor doua companii care lucreaza la acest proiect, Astaldi si Max Bogel, si s-a putut convinge ca lucrarile continua.
"M-am convins exact de la reprezentantii companiilor ca nu s-a oprit nicio lucrare acolo. Necesarul de finantare pentru acest proiect va continua sa fie asigurat. In primul rand, avem in continuare inca 300 milioane de euro din creditul de la BEI, care urmeaza sa fie accesat intr-un calendar care sa se incadreze si in obligatiile noastre privind deficitul bugetar. De asemenea, e vorba de fonduri guvernamentale care sunt afectate", a sustinut primul-ministru.
Acesta a adaugat ca valoarea investitiei se ridica la 1,2 miliarde euro, suma egala cu cea necesara pentru constuctia autostrazii Bucuresti-Comarnic.
BEI a acordat Romaniei o finantare de 465 milioane euro pentru proiectarea si constructia acestei linii de metrou.
Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului,... mai mult
Luni, 11 Martie 2013, ora 17:50
Lucrarile de constructii la magistrala de metrou Gara de Nord - Otopeni vor demara in iarna acestui an, iar in perioada octombrie - noiembrie va fi lansata licitatia pentru selectarea constructorului, a declarat vineri, Gheorghe Udriste, director general Metrorex.
"In toamna vom lansa licitatia pentru construirea metroului Gara de Nord - Aeroport Otopeni, iar din iarna incep lucrarile. In 2013, vom avea lucrari pe patru tronsoane de metrou, Drumul Taberei - Eroilor, Universitate - Pantelimon, Parc Bazilescu - Lac Straulesti si Gara de Nord - Otopeni", a declarat Gheorghe Udriste.
Acesta a precizat ca Metrorex a obtinut deja zece milioane de franci elvetieni de la Guvernul Elvetiei pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul, care va face legatura cu sudul Capitalei.
De asemenea, acesta a subliniat ca exista posibilitatea ca aceste lucrari sa fie co-finantate din fonduri europene incepand din 2014.
Valoarea investitiilor pentru realizarea noilor tronsoane de metrou
Magistrala care va face legatura intre Bucuresti si Aeroportul Otopeni este estimata la 1,5 miliarde de euro.
Lungimea estimata a traseului este de 14 kilometri, iar numarul de statii propus ajunge la 12. Durata contractului pentru realizarea lucrarilor la structura de rezistenta este preconizata la 60 de luni. Finantarea investitiei urmeaza sa fie asigurata din credit extern (garantat de stat) si alocatie de la bugetul de stat.
Pentru finantarea proiectului... mai mult
Vineri, 20 Iulie 2012, ora 10:32