Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) tine inchisa de 5 luni o investitie de sute de milioane de euro, atrage atentia Asociatia Pro Infrastructura intr-o postare pe Facebook.
Este vorba despre lotul 3 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva, gata de trafic din august, insa s-au gasit probleme la aparatele de reazem ale podului peste Mures.
"CNAIR reuseste, si sub noua guvernare, sa tina inchisa deja de 5 luni o investitie de sute de milioane de euro, sub niste pretexte puerile. Vorbim de lotul 3 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva (Ilia-Holdea) care era gata de trafic din august.
Dupa expertize minutioase, au fost gasite probleme la aparatele de reazem ale podului peste Mures. CNAIR ne spune ca podul are sute de tone, si totul apare intr-o lumina grava.
Ce nu ne spun insa nici CNAIR si nici ministrul este ca remedierea este o operatiune banala care presupune ridicarea podului cu cativa milimetri si se poate executa sub trafic. Asemenea remedieri s-au executat sub trafic in zeci de locuri din tara", se arata in comunicatul asociatiei.
Pro Infrastructura subliniaza ca aceasta este o noua bataie de joc la adresa romanilor, iar cei 21 de km de autostrada vor fi dati in circulatie cand le convine politicienilor din Ministerul Transporturilor si functionarilor din CNAIR.
"Acest pod, chipurile avariat, este o noua bataie de joc a CNAIR si MT la adresa romanilor. Prin aceasta operatiune de imagine, CNAIR incearca sa acopere decizia dezastruoasa de a... mai mult
Duminica, 15 Decembrie 2019, ora 08:39
Asociatia Pro Infrastructura solicita premierului Viorica Dancila implicarea "directa si rapida" in vederea deblocarii situatiei in care se afla lotul 3 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva si urgentarea inaugurarii acestuia.
"Stimata doamna prim-ministru, va scriem pentru a va solicita implicarea directa si rapida in vederea deblocarii situatiei in care se afla lotul 3 al Autostrazii A1 Lugoj-Deva, un tronson de autostrada finalizat in proportie de 99%, platit aproape integral de cetatenii romani si europeni si reziliat de CNAIR la sfarsitul lunii august 2019.
Acest sector de autostrada de 21 de kilometri, parte a Coridorului European ce leaga portul Constanta de vestul Europei prin Bucuresti, Pitesti, Sibiu, Deva, Timisoara, Arad, a fost contractat de catre Compania de Drumuri in august 2013 cu aproape 600 de milioane de lei.
Ordinul de incepere a fost emis in noiembrie 2013, termenul contractual de finalizare a lucrarilor fiind mai 2016", se arata in scrisoarea deschisa transmisa premierului Dancila.
Conform asociatiei, din cauza modificarilor survenite intr-un nou acord de mediu obtinut ulterior semnarii contractului, dar si a problemelor tehnice din teren intampinate de constructor, termenul a fost depasit cu mai bine de 3 ani, antreprenorul cerand receptia lucrarilor abia in august 2019.
"La acel moment, constructorul solutionase toate problemele tehnice identificate de-a lungul executiei, cu exceptia unei singure neconformitati aflate la capatul lotului... mai mult
Joi, 19 Septembrie 2019, ora 11:08
Primul tronson al Autostrazii Lugoj - Deva, in lungime de 27 de kilometri, a fost deschis circulatiei luni seara, lucrarile fiind finalizate cu noua luni mai tarziu decat termenul stabilit.
Potrivit reprezentantilor Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, primul lot al Autostrazii Lugoj-Deva a fost deschis circulatiei luni seara, in jurul orei 21.00, fiind dati la o parte parapetii care opreau accesul autoturismelor pe acest tronson.
Potrivit fisei tehnice, acest tronson de autostrada, in lungime de 27,620 de kilometri, ar fi trebuit sa fie finalizat in 10 aprilie, insa lucrarile au durat pana in luna decembrie.
Accesul pe autostrada se face direct de pe DJ 609 A, in dreptul localitatilor Sanovita si Chizatau, judetul Timis. Dupa primii zece kilometri este amplasat primul nod rutier, in dreptul localitatii Balint, care face legatura cu centura ocolitoare a municipiului Lugoj. Iesirea de pe autostrada se face pe DN 68 A, care leaga orasul Faget din judetul Timis si municipiul Deva din judetul Hunedoara.
In proiect nu era prevazut un nod rutier la Sanovita deoarece acest tronson de autostrada urma sa fie unit cu lotul al doilea al Autostrazii Timisoara - Lugoj.
Primul lot al Autostrazii Lugoj - Deva a fost construit de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d'Acqua- Cossi Construzioni, valoarea investitiei fiind de 681.040.913,98 lei, la care se adauga TVA.
Garantia pentru acest lot de autostrada este de patru ani.
Acest prim... mai mult
Marti, 24 Decembrie 2013, ora 08:00
Proiectarea si executarea loturilor 2 si 3 din autostrada Lugoj - Deva, estimate initial la aproape 2,1 miliarde de lei (peste 464 milioane de euro) fara TVA, au fost atribuite de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) asocierilor conduse de italienii de la Salini, respectiv de romanii de la Teloxim Con.
Valoarea celor doua contracte atribuite depaseste valoarea de 1,14 miliarde de lei (circa 254 milioane de euro). Acestea prevad proiectare si executarea celor doua loturi, sectorul Dumbrava - Ilia si sunt finantate din Fondul de Coeziune (85%), in cofinantare cu Bugetul de Stat (15%).
Durata de executie este de 30 luni, din care sase luni pentru proiectare si 24 luni pentru executia lucrarii, iar perioada de notificare a defectiunilor este de 48 luni.
Autostrada Lugoj-Deva este inclusa de guvern pe lista lucrarilor publice care vor fi tratate anul viitor cu prioritate la finantare, urmand sa fie inaugurata in 2015.
Lotul 2, contract de 125 milioane de euro
Lucrarile pentru lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva erau estimate initial la aproape 1,1 miliarde de lei, iar oferta castigatoare a fost de aproape 563 milioane de lei (125 milioane euro) fara TVA>
Contractul a fost atribuit de CNADNR asocierii dintre Salini (liderul asocierii) si Secol - Societa Edile Costruzioni e Lavori. La aceasta licitatie au fost primite 18 oferte, din care numai trei au fost admise.
Salini va subcontracta serviciile de proiectare a autostrazii, parte... mai mult
Miercuri, 20 Noiembrie 2013, ora 12:15
CNADNR a semnat cu asocierea Tehnostrade - Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, un contract de 419,4 milioane lei (95,3 milioane euro), fara TVA, pentru proiectarea si constructia lotului 4 al autostrazii Lugoj - Deva.
Proiectul vizeaza constructia a 22,1 de kilometri de autostrada intre Deva si localitatea Ilia.
Contractul, atribuit prin licitatie deschisa, are o durata de proiectare de sase luni si un interval de executie de doi ani, perioada de garantie fiind de patru ani.
Pentru 85% din valoarea eligibila a contractului a fost solicitata o finantare nerambursabila de la Uniunea Europeana, diferenta urmand sa fie asigurata de la bugetul de stat.
Reprezentantii CNADNR au declarat recent Mediafax ca se asteapta sa semneze in august contractele pentru constructia loturilor 2, 3 si 4 ale autostrazii Lugoj-Deva, proiecte care insumeaza peste 70 de kilometri si au o valoare totala estimata la peste trei miliarde de lei (circa 680 milioane euro), fara TVA.
Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini - Secol, lotul 3 consortiului Teloxim Con SRL (controlata de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa SA (Spania) - Aldesa Construcciones SA (Spania) - Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 asocierii Spedition UMB- Tehnostrade.
La Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) au fost inregistrate in perioada 20-23 mai mai multe contestatii formulate de Spedition UMB si Strabag referitoare la procedura de... mai mult
Joi, 01 August 2013, ora 12:21
Companiile italiene Salini si Secol si mai multe firme romanesti, printre care Tehnostrade si Spedition UMB, ale omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, Teloxim Con, controlata de Theodor Berna,si reprezentanta locala a Aldesa (Spania) vor construi trei loturi ale tronsonului de autostrada Lugoj-Deva.
Astfel, lotul 2 al tronsonului va fi construit de asocierea Salini - Secol, lotul 3 de consortiul Teloxim Con SRL - Comsa SA - Aldesa Construcciones SA - Arcadis Eurometudes SA, iar lotul 4 de asocierea Tehnostrade - Spedition UMB, potrivit datelor anuntate joi de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.
Sursa citata a anuntat finalizarea procedurii de licitatie si ofertele declarate castigatoare, nu si valoarea acestora. mai mult
Joi, 23 Mai 2013, ora 11:28