Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA organizeaza in perioada 08-15 iunie 2015 licitatii deschise pentru atribuirea lucrarilor de reparatii la infrastructura feroviara de pe raza judetelor Olt, Dolj, Gorj si Ialomita.
Valoarea totala estimata a lucrarilor se ridica la suma de 16,7 milioane lei, fara TVA, sursa de finantare fiind asigurata din fonduri de la bugetul de stat.
Lucrarile de reparatii se executa la infrastructura feroviara- terasament, linii, podet - pe urmatoarele intervale de statii Mihaesti - Radomiresti, Leu - Malu Mare, Corbu - Sinesti, Musculesti - Barbatesti si Tandarei - Movila si au drept scop imbunatatirea sigurantei feroviare si reducerea cheltuielilor de intretinere.
Durata de valabilitate a contractelor este cuprinsa intre 90 de zile si 5 luni de la atribuire, criteriul de selectie fiind pretul cel mai scazut. Deschiderea ofertelor are loc la sediul Sucursalelor Regionale CF Craiova si Constanta.
Anunturile de participare, continand informatii asupra modului de desfasurare a procedurii, precum si documentatia de atribuire, sunt disponibile in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (S.E.A.P.), la adresa www.e-licitatie.ro, cu nr. 159435, 159596 si 159536. mai mult
Luni, 08 Iunie 2015, ora 12:35
Grup Feroviar Roman (GFR), companie condusa de Gruia Stoica, a luat act despre decizia Curtii de Apel Craiova de respingere a contestatiei depuse de CFR MARFA SA in legatura cu procedura de atribuire a contractului pentru transportul carbunelui in cadrul licitatiei organizate de Complexul Energetic Oltenia (CEO).
"Decizia definitiva a Curtii confirma pozitia Grup Feroviar Roman, care a sustinut ca aceasta licitatie a fost organizata in mod transparent si cu respectarea legislatiei si reglementarilor din domeniul achizitiilor.
Grup Feroviar Roman atrage atentia asupra faptului ca participarea operatorilor privati la aceasta licitatie a dus la oferte financiare care sunt aproape la jumatatea valorii contractului platit in prezent de CE Oltenia pentru serviciile de transport de carbune, de 473 de milioane lei pentru trei ani", se arata in comunicatul remis Ziare.com.
"Razboiul" CFR Marfa - GFR: Licitatia pentru transportul carbunelui a CE Oltenia, valabila
Compania condusa de ...citeste mai departe despre "GFR: Decizia instantei confirma corectitudinea licitatiei organizate de CE Oltenia" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 30 August 2014, ora 10:31
Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA va inchiria aproape 1.100 km de cale ferata care apartin infrastructurii feroviare neinteroperabile, in urma unei licitatii publice cu strigare organizata luni, 21 iulie, la Bursa Romana de Marfuri (BRM), operatiunea fiind parte a angajamentelor fata de FMI.
Contractul de inchiriere pentru cei 1.079,9 kilometri de cale ferata va fi incheiat pe o perioada de patru ani, iar oferta cu pretul cel mai mare va fi desemnata castigatoare. Firmele interesate pot depune ofertele pana in ziua licitatiei, la ora 9:00, plicurile urmand sa fie deschise o ora mai tarziu.
La licitatia de la BRM pot participa firme romanesti care au calitatea de operatori licentiati de transport feroviar, conform conditiilor mentionate in documentatie.
"Inchirierea sectiilor de cale ferata care apartin infrastructurii feroviare neinteroperabile reprezinta unul din angajamentele incluse in programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizeaza reducerea cheltuielilor si a activitatilor neprofitabile. Prin programul de eficientizare a activitatii, CFR SA respecta angajamentele Guvernului Romaniei cuprinse in Scrisoarea de Intentie, semnata cu Fondul Monetar International si Memorandumul de Intelegere cu Uniunea Europeana" a declarat intr-un comunicat directorul general al CFR SA, Macarie Moldovan.
Compania poate inchiria, prin licitatii la BRM, sectiile de circulatie apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile catre operatori economici,... mai mult
Miercuri, 16 Iulie 2014, ora 12:42
CFR a reluat licitatiile pentru reabilitarea a aproximativ 140 de kilometri de cale ferata pe sectiunea CF Frontiera - Curtici - Simeria, cu o valoare totala estimata la 2,3 miliarde euro, cu TVA.
Initial, licitatiile au fost lansate in februarie, dar au fost anulate in aprilie, compania anuntand la acel moment ca decizia a fost luata pentru a evita incalcarea legislatiei, intrucat in urma contestatiilor depuse s-au descoperit erori sau omisiuni in fisa de date si in anuntul de participare.
CFR a anuntat vineri ca licitatiile in vederea atribuirii celor patru contracte de reabilitare a 141,3 km de cale ferata sunt programate la 29 iulie, potrivit Mediafax.
Lucrarile ar putea sa inceapa cel mai devreme in luna septembrie, pe termenele minime prevazute de lege si fara contestatii, a declarat purtatorul de cuvant al administratorului retelei feroviare, Oana Branzan.
Valoarea totala estimata a lucrarilor este de 8,2 miliarde lei, fara TVA. Contractele vor fi atribuite prin licitatie deschisa, pentru pretul cel mai scazut, si vor avea o durata de 5 ani (3 ani executia lucrarilor plus 2 ani perioada de garantie).
Initial, contractele urmau sa fie atribuite prin licitatie restransa. Lucrarile se vor executa pe subtronsoanele Km 614 - Cap Y Barzava (44,7 km), Cap Y Barzava - Cap Y Ilteu (36,1 km), Cap Y Ilteu - Gurasada (19,7 km) si Gurasada - Simeria (40,8 km), pe teritoriul judetelor Arad si Hunedoara.
Licitatia pentru primele doua loturi are o valoare... mai mult
Vineri, 13 Iunie 2014, ora 14:33
CFR SA va organiza joi la Bursa Romana de Marfuri o licitatie pentru inchirierea a 14 sectii de cale ferata care fac parte din infrastructura feroviara neinteroperabila, aferente sucursalelor Bucuresti, Timisoara, Cluj, Brasov si Galati.
Contractele vor avea o durata de patru ani si vor fi atribuite firmelor care ofera cel mai mare pret.
Printre sectiile de cale ferata licitate se numara Ploiesti Vest - Targoviste Nord - Fieni - Pietrosita, Campina - Campinita - Telega, Ploiesti Nord - Maneciu, Oravita - Anina, Campia Turzii - Turda si Faurei - Tecuci.
Castigatorii licitatiei vor prelua si personalul CFR existent sau care isi desfasoara activitatea pe sectia sau grupul de sectii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social.
In baza unei hotarari de Guvern din 2011, CFR a organizat mai multe licitatii la BRM, inchiriind astfel mai multe sectii neinteroperabile, ca parte a unui proces de eficientizare a activitatii asumat in relatia cu Fondul Monetar International si Uniunea Europeana. mai mult
Marti, 20 August 2013, ora 16:37
Contractul de privatizare a companiei CFR Marfa a fost aprobat de Guvern, in sedinta de miercuri, au declarat surse oficiale.
Hotararea de Guvern se refera la aprobarea elementelor principale ale contractului care urmeaza sa fie incheiat intre Ministerul Transporturilor si Grup Feroviar Roman (GFR) pentru transferul a 51% din capitalul CFR Marfa.
Surse guvernamentale au declarat, miercuri, dimineata, ca proiectul de hotarare de guvern privind aprobarea contractului cu GFR pentru pachetul majoritar de actiuni al CFR Marfa a fost inclus pe agenda sedintei de Guvern de miercuri.
Ulterior, premierul Victor Ponta a confirmat ca Guvernul va aproba, miercuri, contractul de privatizare a CFR Marfa si a precizat ca documentul va fi transmis insa si Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), astfel incat presedintele Traian Basescu sa nu lase Guvernul "sa greseasca".
Reprezentantii Ministerului Transporturilor au precizat ca lipseste avizul Ministerului Justitiei, dar premierul a precizat ca avizul respectiv a fost emis pe o "copie".
GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.
Stoica a declarat marti ca Grup Feroviar Roman discuta cu institutii financiare din top 5 mondial finantarea tranzactiei... mai mult
Miercuri, 24 Iulie 2013, ora 15:22
Ministerul Transporturilor are, in conditiile in care GFR a depus pentru CFR Marfa o oferta cu noi conditii, o singura optiune legala, respectiv descalificarea ofertantului, potrivit asocierii Transferoviar Grup-Donau Finanz, care s-a retras recent de la privatizarea operatorului de transport marfa.
"Ne exprimam surprinderea si stupoarea ca, in conditiile in care Grup Feroviar Roman - ofertant in cadrul procedurii de privatizare - a depus o oferta care contine conditii suplimentare fata de cele continute in caietul de sarcini, Ministerul Transporturilor continua negocierile pentru privatizarea a 51% din SNTFM CFR Marfa", se arata intr-un comunicat al asocierii romano-austriece.
Consortiul sustine ca legislatia in vigoare si dosarul de prezentare cer ca etapa licitatiei cu oferta in plic sa presupuna depunerea ofertei financiare finale care sa nu contina niciun fel de conditii suplimentare fata de cele stipulate in strategia de privatizare si fata de forma finala a contractului de vanzare.
"Mai mult, strategia de privatizare (aprobata prin HG46/2013) prevede cu claritate ca termenul de plata a pretului actiunilor este de maxim 60 de zile. In aceste conditii, consideram ca singura optiune legala a Ministerului Transporturilor este descalificarea ofertantului GFR si inchiderea procesului de privatizare in curs fara desemnarea unui adjudecatar", se mai arata in comunicat.
Asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din... mai mult
Joi, 20 Iunie 2013, ora 17:30
Dupa ce a ramas singur in competitia pentru CFR Marfa, Gruia Stoica, omul care controleaza GFR a incercat, pe ultima suta de metri. Oferta: 202 milioane de euro, dar cu plata in rate, timp de trei ani, si cu un avans de 25 de milioane de euro. Dupa negocieri care au durat sapte ore, conditiile de plata au ramas cele din contractul asumat: plata integrala. Termenul este de doua luni de la data semnarii contractului.
Conditiile puse de Grup Feroviar Roman (GFR) chiar in ziua semnarii contractului il tineau in sah pe ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Acesta era "condamnat" sa bifeze privatizarea CFR pana la 26 iunie, pentru incheierea cu succes a acordului FMI cu Romania. Acest esec l-ar fi putut costa pe Fenechiu si fotoliul de ministru, fiind un bun pretext pentru premier sa-l schimbe.
Fenechiu:"A iesit fumul alb"
"Atat timp cat se va renunta la conditii, vom merge mai departe", a spus Relu Fenechiu, la ora 14.00, cand trebuia anuntata privatizarea si oferta facuta de GFR.
Ministrul Transporturilor preciza ca, din punct de vedere tehnic, GFR se califica, oferta companiei fiind "corecta". In ceea ce priveste oferta financiara, aceasta este superioara tintei stabilite de guvern - 180 de milioane de euro - insa era insotita de niste conditii pentru care negocierile continuau.
La cateva minute dupa ora 18.00, ministrul anunta ca "a iesit fumul alb, privatiarea a reusit". Evident satisfacut, ministrul a marturisit ca stia ca daca privatizarea ar fi esuat,... mai mult
Joi, 20 Iunie 2013, ora 14:20
Privatizarea CFR Marfa va continua doar cu Grup Feroviar Roman si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz, in conditiile in care plicul depus de americanii de la OmniTRAX nu continea oferta preliminara si neangajanta.
"Ministerul Transporturilor va informeaza ca, in cadrul procesului de privatizare a CFR Marfa s-a incheiat procedura de verificare a documentelor depuse de catre cei trei investitori inscrisi pe "Lista scurta", in etapa de negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante.
Potentialii cumparatori aveau obligatia depunerii plicurilor continand ofertele preliminare si neangajante, precum si comentariile asupra cadrului contractual, pana miercuri, 5 iunie 2013, ora 16.00, acesta fiind termen de decadere.
In urma analizarii documentelor de mai sus, s-a constatat ca Grup Feroviar Roman si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz au depus ofertele preliminare si neangajante si comentariile asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni, conform anuntului si dosarului de prezentare, iar plicul depus de catre OmniTRAX nu continea oferta preliminara si neangajanta si nici comentariile asupra contractului de vanzare-cumparare de actiuni", se arata intr-un comunicat al ministerului.
Comisia de Privatizare din Ministerul Transporturilor va organiza sesiuni de clarificari cu cei doi ofertanti care au depus documentatia completa.
Termenul limita pentru ultima etapa a privatizarii: 19 iunie 2013
Pentru a participa la ultima etapa,... mai mult
Joi, 06 Iunie 2013, ora 14:44