Libra Internet Bank a inregistrat, la finalul anului 2014, o crestere de 33% a numarului de tranzactii realizate prin Internet Banking, ajungand la o valoare de peste 10 miliarde de lei.
Rezultatele bancii au fost premiate in cadrul Galei Online Banking, cand a obtinut premiul pentru "Cea mai mare crestere anuala a numarului total de tranzactii si a numarului de tranzactii efectuate de clientii persoane juridice in 2014".
Libra Internet Bank lanseaza abonamentul pentru IMM-uri
Aceasta crestere se datoreaza, in principal, tranzactiilor efectuate de clientii persoane juridice, dar mai ales "datorita imbunatatirii si dezvoltarii serviciului de Internet Banking, prin adaugarea de noi functionalitati si ...citeste mai departe despre "Libra Bank, crestere spectaculoasa a tranzactiilor realizate pe Internet" pe Ziare.com mai mult
Joi, 07 Mai 2015, ora 11:13
Activele Libra Internet Bank au urcat in primul trimestru cu 25% fata de finele anului trecut, la 857,2 milioane lei, iar soldul creditelor a avansat cu 16%, la 596,5 milioane lei, a anuntat miercuri institutia de credit.
Banca a obtinut in primele trei luni un profit net de 1,64 milioane lei (373.000 euro).
La sfarsitul anului trecut, Libra Bank avea active de 683,8 milioane lei si un profit net de 5,9 milioane lei.
Putin peste jumatate (52%) din totalul soldului de credite reprezinta finantari pentru IMM-uri, 36% pentru profesii liberale, 6% din imprumuturi au mers catre companii mari si medii, iar 6% catre persoane fizice.
"In primul trimestru al anului 2013, Libra Internet Bank a ales sa continue activitatea de creditare a clientilor, in special in randul marilor corporatii, precum si pe segmentele sale consacrate - IMM si profesii liberale. Destinatia creditelor acordate a vizat predominant sprijinirea dezvoltarii curente a clientilor, precum si cofinantarea proiectelor europene", se arata intr-un comunicat al bancii.
Institutia de credit avea, la finalul lunii martie, o rentabilitate a activelor (ROA) de 0,77% si o rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) de 4,02%, potrivit datelor IFRS neauditate. La finalul anului trecut, ROA era 0,88% si ROE se situa la 3,82%.
Totodata, raportul credite/depozite a fost 0,86 in primul trimestru, iar solvabilitatea bancii a fost de 13,66%, in scadere de la nivelul de 15,29% la sfarsitul lui 2012.
Libra Bank... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 13:34
Libra Internet Bank a lansat o noua versiune imbunatatita a platformei sale de Internet Banking, care, pe de o parte asigura o mai mare viteza de acces, dar pastreaza si optiunile precedente cum ar fi posibilitatea de a verifica online a unui partener de afaceri cu date de la RECOM, CIP, etc.
In noua versiune, clientii pot vedea din prima pagina soldurile conturilor actualizate in timp real dupa fiecare operatiune in timpul zilei, precum si calea directa spre cele mai frecvente operatiuni (plati, vizualizare solduri si extrase de cont, autorizare operatiuni, constituire/spargere depozite etc), au anuntat, marti, reprezentanti ai bancii.
De asemenea, pot efectuate rapid, intr-o singura pagina, mai multe plati din acelasi cont, catre mai multi beneficiari (OP multiplu) si parcurg mai putini pasi pentru autorizarea unui ordin de plata. Formularul pentru schimburi valutare a fost simplificat, iar evolutia cursului valutar BNR poate fi urmarita mai usor.
Noua versiune pastreaza optiunile precedente, cum sunt facilitatea setarii de alerte gratuite prin email/sms la procesarea unei plati sau o noua incasare, posibilitatea de import/export de ordine de plata din fisiere de tip CSV, optiunea de activare/dezactivare a cardului pentru utilizarea online (numai persoane fizice) si serviciul ACCES INVESTIGATOR, produs taxabil creat de Libra Internet Bank, care permite clientului investigarea online a partenerilor de afaceri, prin acces instant la bazele de date ale RECOM, CIP,... mai mult
Marti, 12 Februarie 2013, ora 11:50
Libra Bank a anuntat ca, incepand din luna august, isi schimba denumirea in Libra Internet Bank, banca pastrandu-si focusul pe nisa sa traditionala, cea a profesiilor liberale si a IMM-urilor, urmand sa exploateze si oportunitatile oferite de mediul online, informeaza NewsIn."Consecinta a deciziilor adoptate recent la nivel de actionariat si management al bancii, aceasta componenta marcheaza o noua etapa de dezvoltare pentru banca.
Libra Internet Bank va pastra focusul pe nisa sa traditionala - cea a profesiilor liberale si a IMM-urilor- adaptandu-se insa contextului actual, dar si ritmului si cerintelor clientilor, oferindu-le servicii virtuale competitive, servicii care nu se vor limita la serviciile clasice disponibile in prezent in mediul bancar.", se arata intr-un comunicat al bancii.Potrivit reprezentantilor bancii, primii pasi in exploatarea oportunitatilor de dezvoltare oferite de mediul online au fost deja facuti de banca, incepand cu pozitionarea serviciului Internet Banking sub platforma Next Level Internet Banking.
Libra Internet Bank a inregistrat la sfarsitul anului 2010 un profit net de 10,08 milioane lei (dupa standardele IFRS). Pentru primul semestru al acestui an, banca a raportat un profit net cumulat in suma de 9,15 milioane lei (dupa standardele RAS). mai mult
Joi, 18 August 2011, ora 16:27
Libra Bank a obtinut un profit net de 9,15 milioane lei in primul semestru din 2011, potrivit standardelor de raportare financiara internationale (IFRS), fata de 251.196 lei in intervalul similar din 2010, se arata intr-un comunicat al bancii. De asemenea, Libra Bank anunta ca a inregistrat, la sfarsitul anului 2010, un rezultat pozitiv in suma de 10,08 milioane lei, fata de o pierdere de circa 16 milioane lei la finele lui 2009, informeaza NewsIn.
Activele bancii la finele anului 2010 insumau 586 milioane lei, in scadere cu 5,8% fata de nivelul inregistrat la 31 decembrie 2009.
"Nu am creditat excesiv in valuta si nici in zone considerate riscante. Am evaluat garantiile in conformitate cu conditiile de piata, adica prudent", a declarat Emil Bituleanu, presedinte Libra Bank.
In ceea de priveste prima parte a acestui an, reprezentantii bancii sustin ca unul din elementele incurajatoare in aceasta perioada este reprezentat de incetinirea semnificativa a ritmului formarii creditelor neperformante, veniturile din recuperari de provizoane acoperind practic, la nivelul anului 2011, cheltuielile aferente acestor credite neperformante.
In acelasi timp, solvabilitatea confortabila, conform datelor inregistrate in decembrie 2010, se afla in crestere cu 0,9 puncte procentuale fata de media sistemului bancar pentru aceeasi perioada - 15,6%, fata de media de 14,7%.
"De la inceputul acestui an, am adaugat retelei teritoriale o noua sucursala in Bucuresti si alta la Cluj, urmand ca... mai mult
Marti, 19 Iulie 2011, ora 12:50
Libra Bank a relansat serviciul de internet banking, pe o noua platforma online performanta, cu o interfata moderna si foarte usor de folosit, serviciul de Internet Banking de la Libra Bank se pozitioneaza incepand din aceasta luna sub conceptul: Next- Level Internet Banking. „Next Level Internet Banking inseamna a merge dincolo de operatiunile elementare, standard, regasite la majoritatea serviciilor de tip Internet Banking. Folosim tehnologia pentru a aduce avantaje reale clientilor nostri, pentru a satisface nevoile complexe pe care acestia le au, depasind nivelul strict al operatiunilor bancare.
Pentru aceasta, imbunatatim constant serviciul atat la nivel de facilitati oferite cat si la nivel de intuitivitate si accesibilitate, transformand interactiunea online pe care clientii o au cu banca intr-o experienta pozitiva si realmente utila.” a declarat Emil Bituleanu, Presedinte Libra Bank.
Noua pozitionare este sustinuta de serviciile superioare oferite care transforma serviciul IBK de la Libra Bank intr-un instrument cotidian in desfasurarea activitatilor financiare, pastrand in acelasi timp avantajele de baza ale internet banking-ului: securitate, rapiditate si comoditate. In plus, specialistii Libra Bank sunt alaturi de clienti si acorda suportul necesar – direct sau prin telefon - pentru orice operatiune desfasurata prin intermediul serviciului IBK.Next Level Internet Banking vine cu doua noi servicii, Acces Investigator si Serviciul de Alerte,... mai mult
Luni, 24 Ianuarie 2011, ora 16:13
Libra Bank lanseaza Cardul InternetBanking.ro, primul card Libra care ofera utilizatorilor atat un grad mare de control cat si o protectie sporita impotriva fraudelor. Cardul InternetBanking.ro este un card destinat in special utilizarii pe internet, la plata tranzactiillor efectuate online, si are dubla functionalitate, putand fi utilizat atat ca un card de credit, cu perioada de gratie, cat si ca un card de debit, si se poate folosi de persoanele fizice, avand utilizare interna si internationala.
Cardul InternetBanking.ro poate fi activat sau dezactivat pentru utilizarea online in orice moment in timp real direct din serviciul Internet Banking pus la dispozitie in mod gratuit de catre Libra Bank.
In plus, desi este un card destinat cu preponderenta utilizarii online, cardul InternetBanking.ro are o arie larga de utilizare, putand fi folosit atat pentru plati la comercianti cat si pentru retrageri de numerar la POS si ATM. De asemenea, pentru toti posesorii cardului InternetBanking.ro, Libra Bank ofera gratuit polita de asigurare impotriva uzului fraudulos, asigurare de care clientul beneficiaza inca din momentul emiterii cardului si care acopera atat pagubele rezultate din furt si pierdere cat si utilizarea frauduloasa online prin furtul din retelele informatice.
Astfel, indiferent daca utilizatorul a pierdut sau i-au fost furate cardul bancar sau datele continute de acesta, achizitia de bunuri sau retragerea de bani in aceste circumstante sunt acoperite de... mai mult
Marti, 28 Septembrie 2010, ora 11:16
Sistemul de carduri al Libra Bank nu va funtiona in noapte de miercuri spre joi, intre orele 23:30 si 05:30, pentru efectuarea unor lucrari de mentenanta, a anuntat marti banca intr-un comunicat. "Scopul lucrarilor este de optimizare a parametrilor de functionare ai sistemului, urmand ca in intervalul de timp mentionat, atat retelele de ATM (bancomate n.r.) si POS (aparate pentru plata cu cardul la comercianti n.r.), cat si cardurile emise de Libra Bank sa fie nefunctionale pentru retragerile sau depunerile de numerar si pentru platile la comercianti", se arata in comunicatul bancii.
Libra Bank, specializata pe nisa profesiilor liberale, are o retea de 24 de sucursale si ofera servicii pentru 5.000 de IMM-uri si 9.000 de centre de sanatate, clinici, cabinete medicale, medici, farmacii, birouri de avocatura si contabilitate si alti specialisti ai profesiilor liberale.
In prezent, clientii IMM reprezinta aproximativ 50% din portofoliul de credite al Libra Bank, urmati de cei din sfera profesiilor liberale, cu 40%, si de clientii persoane fizice, cu 10%. mai mult
Marti, 16 Februarie 2010, ora 15:52
Libra Bank a lansat un nou produs de finantare pentru farmacii, Pharma Limit, care are ca scop deblocarea platilor acestora si asigurarea rulajului si a disponibilului de lichiditati, potrivit unui comunicat transmis, miercuri, de banca, informeaza NewsIn. "Prin Pharma Limit, farmaciile vor putea sa-si sconteze facturile de la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS), urmand ca la incasarea sumelor de la CNAS sa isi poata stinge obligatia fata de banca", se precizeaza in comunicatul Libra Bank.
Farmaciile pot obtine, pe baza facturilor CNAS cesionate in favoarea bancii, finantari de pana la 200.000 lei, cu o perioada maxima de incasare de 210 zile, in conformitate cu cel mai mare termen de incasare al facturilor de la CNAS.Pentru finantari mai mari de 200.000 lei, intreprinzatorii farmacisti au flexibilitate in alegerea garantiilor, acestea putand fi ipoteci, stocuri de marfa, flota auto, garantii in baza conventiei FNGCIMM etc.Limita de credit Pharma Limit are o valabilitate de 12 luni si poate fi folosita pentru activitatea curenta a beneficiarului - plati catre furnizori, salarii, viramente catre bugetul de stat, iar utilizarea creditului se face prin mai multe trageri succesive, rambursarea unei trageri dand dreptul la noi utilizari.Beneficiarii Pharma Limit sunt farmaciile constituite ca societati comerciale, care au un contract activ incheiat cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. mai mult
Miercuri, 20 Ianuarie 2010, ora 14:54