Desi tehnologia si instrumentele de marketing se schimba intr-un ritm alert, brand-urile intampina intr-o oarecare masura aceleasi provocari.
Daca ar fi sa rezumam cele mai importante trei provocari pe care majoritatea partenerilor nostri spun ca le au, acestea ar fi: cum sa ajunga la clienti noi (deci la noi segmente de piata), cum sa fidelizeze clienti existenti si cum sa se diferentieze pe piata.
In acelasi timp, provocarea specialistilor in marketing ramane sa se adapteze rapid la noile tehnologii si instrumente pentru a le putea integra in mod eficient in cadrul strategiei, pentru a atinge obiectivele stabilite.
De ce YouTube?
YouTube este una dintre aceste tehnologii. Chiar daca are mai multa "istorie" in spate ca instrument de online marketing, versiunea locala YouTube Romania a fost lansata in anul 2013, iar odata cu ea a fost pusa la dispozitia advertiserilor din tara si platforma de publicitate.
De atunci, pe plan local, YouTube se transforma treptat in "noul TV" sau poate in "TV-ul alternativ".
Statisticile arata ca este al doilea motor de cautare din lume ca popularitate dupa Google, iar numarul total de utilizatori din Romania depaseste 6 milioane. Cel mai popular canal romanesc de YouTube are 1,4 milioane abonati, iar cel mai popular vlogger are peste 700.000 de subscribers.
Spre deosebire de televiziunea clasica, datele oferite de cercetarile Google (Consumer Barometer) arata ca 56% din romani prefera sa nu mai faca nimic altceva in timp... mai mult
Marti, 30 Iunie 2015, ora 10:00
Google a lansat youtube.ro, versiunea localizata a cunoscutei platforme video. Lansarea platformei in limba romana va da posibilitatea companiilor si agentiilor locale de publicitate sa se adreseze publicului tinta prin intermediul reclamelor video.
YouTube Romania va lansa un program de parteneriat cu toti producatorii de continut, mari si mici, pentru ca acestia sa genereze venituri din videoclipurile incarcate.
Muzicienii si compozitorii romani au incheiat deja un acord de licentiere cu YouTube, care va permite artistilor sa obtina venituri din vizualizarea clipurilor pe YouTube.
Roton, Cat Music, Hahaha Production, MediaPro Music si TVR au decis sa publice pe YouTube continut propriu, devenind primii partenerii ai YouTube Romania.
Dan Bulucea, country manager Google Romania
Venituri din YouTube
"Toti pot contribui si, incepand de astazi, pot monetiza acel continut postat pe YouTube. Devine o platforma care poate genera bani pentru creatia lor", a declarat Dan Bulucea, country manager Google Romania.
Potrivit sefului Google Romania, YouTube.ro va afisa pe pagina principala cele mai populare videoclipuri din Romania, singurul criteriu fiind numarul de vizualizari generate.
Potrivit reprezentantilor Google, compania este in discutii cu principalele televiziuni din Romania pentru stabilirea unui parteneriat, in urma caruia acestea sa plaseze continut video pe YouTube.
YouTube a depasit recent, la nivel global, un miliard de utilizatori pe luna.... mai mult
Joi, 25 Aprilie 2013, ora 10:18
Compania Google lanseaza, joi, versiunea romaneasca a portalului YouTube, un proiect mondial pus la cale in urma cu opt ani de catre Steve Chen, Chad Hurley si Jawed Karim, angajati ai PayPal.
Gazda evenimentului de lansare de joi va fi Dan Bulucea, director de tara al Google Romania, alaturi de echipa dedicata YouTube.
Proiectul YouTube a fost pus la punct, in 2005, de catre trei angajati ai companiei PayPal iar brandul YouTube a fost inregistrat pe data de 14 februarie 2005. In prezent, peste 70% dintre utilizatorii actuali ai programului sunt inregistrati in SUA.
Potrivit unui studiu recent, YouTube a devenit o sursa majora de informatii in ceea ce priveste actualitatea in lume. Centrul de cercetare Pew mentioneaza ca inregistrarile cu subiecte din actualitate au fost cele mai cautate pe YouTube cinci luni din 15, intre anii 2011-2012.
Google a achizitionat YouTube in 2006, pentru 1,65 de miliarde de dolari. Grupul nu a anuntat, pana in acest moment, profiturile provenite de la acest site, in pofida popularitatii sale imense.
In timp, YouTube si-a crescut putin cate putin continutul, de la inregistrarile in mare parte realizate de amatori de la inceput, la programe de televiziune si filme care pot fi vazute in integralitate, in incercarea de a atrage publicitate.
Clipurile muzicale raman cele mai populare pe Youtube
Volumul actual al traficului video de pe YouTube este echivalent cu tot traficul de pe toate canalele internet folosite in anul 2000,... mai mult
Joi, 25 Aprilie 2013, ora 09:23
Grupul Google pregateste lansarea YouTube Romania, asteptata cu mare interes de compozitorii romani, care urmeaza sa primeasca bani pentru videoclipurile incarcate pe acest site, in baza unui contract semnat, pe 6 martie, intre Google Ireland Limited si UCMR-ADA.
Organismul de gestiune a drepturilor de autor Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania - Asociatia pentru Drepturile de Autor (UCMR-ADA), care reprezinta pe teritoriul Romaniei 7.800-7.900 de compozitori si textieri de muzica, si-a informat membrii ca, pe 6 martie, a semnat cu Google Ireland Limited o "Autorizatie licenta neexclusiva de utilizare a operelor muzicale prin streaming oneros" pentru site-ul YouTube.
"Prin intermediul acestui contract, UCMR-ADA a obtinut pentru membrii sai dreptul de a colecta remuneratii, pentru utilizarile operelor muzicale pe internet, pe site-ul YouTube, prin streaming", se spune in anuntul UCMR-ADA.
Organismul de gestiune a drepturilor de autor isi atentioneaza membrii ca "data intrarii in vigoare a autorizatiei-licenta neexclusiva este data lansarii platformei YouTube-Romania".
"Aceasta data este stabilita de partenerii nostri de la Google, iar modalitatea de comunicare catre public va fi, cu siguranta, una de impact mediatic", precizeaza UCMR-ADA.
Este de asteptat ca prin lansarea YouTube Romania publicul sa aiba acces mai usor la un continut localizat, insa cei interesati vor putea accesa in continuare varianta internationala a YouTube.
Surse... mai mult
Sambata, 23 Martie 2013, ora 11:28