Producatorii auto germani considera de mult timp China o piata majora, iar rivalii francezi, afectati de vanzarile slabe din Europa, vor sa ii ajunga din urma si se bazeaza pe popularitatea brandurilor de lux din Franta.
Franta este principala destinatie a turistilor chinezi, iar produsele franceze Louis Vuitton, Chanel si Cartier domina lista brandurilor preferate de cumparatorii bogati din China, potrivit Hurun Report Chinese Luxury Consumer Survey 2013, relateaza Automotive News Europe.
Citroen considera dezvoltarea in China o prioritate si va prezenta sambata, la salonul auto de la Shanghai, conceptul Wild Rubis, un model crossover care va fi comercializat pe piata chineza in cadrul gamei de lux DS.
PSA/Peugeot-Citroen anticipeaza ca China va devansa Franta ca principala sa piata pana cel mai devreme in 2015, urmand sa reprezinte 15% din vanzarile sale mondiale de vehicule.
Vanzarile PSA in China au urcat anul trecut cu 0,2%, la 441.512 de unitati, peste estimarile analistilor, conferind grupului o cota de piata de 3,5%.
Renault numeste China "noua sa frontiera" si urmareste o dezvoltare puternica pe aceasta piata. Grupul va deschide o fabrica de masini si motoare in China in colaborare cu partenerul japonez Nissan, in 2014.
Potrivit informatiilor din piata, la aceasta fabrica vor fi construite un SUV si un automobil electric, dar Renault nu a dorit sa comenteze. Renault este inca un jucator minor pe piata Chineza, o cota de 0,2%. Vanzarile de... mai mult
Vineri, 19 Aprilie 2013, ora 18:10
Vanzarile de produse de lux in 2012 ar putea atinge cifra de 302 miliarde de dolari la nivel mondial, cu 4% mai mult decat in 2011, indica studiul Euromonitor.
Statele Unite ale Americii si-au pastrat statutul de cea mai mare piata a bunurilor de lux din lume in 2012, potrivit celui mai recent studiu efectuat de Euromonitor.
Studiul Euromonitor evidentiaza ca 2012 ramane un an cu vanzari ridicate pe segmentul bunurilor de lux, in ciuda turbulentelor economice, a crizei din zona euro si a instabilitatii politice de pe pietele emergente, conform CPP-Luxury.
Cele mai mari piete pentru bunurile de lux, in afara de SUA, sunt Japonia, Italia si Franta, tari in care se inregistreaza aproape jumatate din vanzarile acestui segment.
Segmentul de bunuri de lux din Marea Britanie se confrunta cu diverse presiuni, pe masura ce inflatia creste, iar salariile sunt inghetate. Vanzarile pe acest segment ajung la 33 miliarde de euro, avand o pondere de 11% din totalul pietei. Pana in 2017, se estimeaza ca vanzarile pe acest segment in Marea Britanie vor creste cu 78%, pana la 59 miliarde de dolari, ajungand la o pondere de 16% din totalul pietei.
Brazilia are o pondere de 1% pe piata vanzarilor de bunuri de lux, insa se preconizeaza ca acest stat va deveni un punct cheie in viitor, pe fondul investitiilor demarate in regiune de mai multe branduri importante. Dezvoltarile de mall-uri din Brazilia sunt in vizorul producatorilor de lux, asteptandu-se ca numarul acestor... mai mult
Joi, 11 Octombrie 2012, ora 16:22
Vanzarile producatorilor de lux pe piata din China ar putea fi influentate de schimbarea atitudinii consumatorilor, care devin mai pretentiosi in legatura cu bunurile pe care le cumpara. In plus, aceste produse pot fi achizitionate de chinezi din Europa, la jumatate de pret.
Pe masura ce produsele Louis Vuitton, Gucci sau Omega au inceput sa fie comercializate in orase precum Beijing si Shanghai, cumparatorii au inceput sa evite produsele fabricate in serie pentru modele mai deosebite, potrivit Mediafax.
"Odata cu maturizarea pietei de lux, chinezii devin mai pretentiosi cu produsele pe care le cumpara. Nu este vorba doar de aspect", a declarat Fflur Roberts, analist la Euromonitor in Londra.
Orientarea cumparatorilor catre produse mai putin ostentative si deseori mai scumpe, care a avut loc si in Europa si Statele Unite dupa prabusirea Lehman Brothers in 2008, ar putea afecta cererea pentru Vuitton si Gucci, care pana recent vindeau peste jumatate din gentile de lux in China, potrivit estimarilor HSBC (Hong Kong and Shanghai Banking Corporation).
Banca estimeaza ca vanzarile unor branduri de lux de nisa precum Bottega Veneta si Yves Saint Laurent, detinute de compania PPR, vor inregistra o crestere de aproape trei ori mai mare decat media industriei de profil, chiar in conditiile in care incetinirea avansului economic isi pune amprenta asupra cererii.
"Cumparatorii din China continua sa cheltuiasca, dar intr-un mod diferit. Pe masura ce chinezii devin mai... mai mult
Miercuri, 26 Septembrie 2012, ora 08:05
Casa de moda italiana Roberto Cavalli va deschide in decembrie un magazin monobrand in Romania. Acesta va fi situat in galeria comerciala a Hotelului Marriott din Bucuresti. Alte branduri de lux care si-au anuntat prezenta pe piata din Romania sunt Escada si Montegrappa.
Noul magazin va fi operat in sistem de franciza de omul de afaceri Robert Coman, fostul proprietar al retelei de magazine Best Computers, care in prezent deruleaza afaceri in domeniul energiei, potrivit CPP-Luxury.
Omul de afaceri Robert Coman detine si opereaza in sistem de franciza magazinul Valentino din Bucuresti, inaugurat la inceputul acestui an. Firma lui Robert Coman va deschide si primul magazin monobrand al companiei Porsche Design la Bucuresti, in primavara anului viitor.
Anuntul privind deschiderea noului magazin Roberto Cavalli vine dupa inaugurarea unitatii monobrand Brunello Cucinelli in Bucuresti, operata in sistem de franciza de retailerul de produse de lux Distinto - Canali si reteaua de monobranduri Moschino.
Pana la sfarsitul acestui an, producatorul de instrumente de scris de lux Montegrappa va deschide un magazin monobrand in Bucuresti, prima unitate de acest tip a brandului din Europa de Sud-Est.
Montegrappa activeaza pe piata din Romania de cinci ani, in sistem de distributie multibrand.
Magazinul monobrand Montegrappa din Bucuresti, aflat in incinta galeriei comerciale a Hotelului Marriott, va fi operat in sistem de franciza de Resonor, o noua companie de pe... mai mult
Joi, 20 Septembrie 2012, ora 16:25
Reprezentantii companiilor care activeaza pe segmentul produselor de lux vad diferit modul in care poate fi solutionata criza economica din Europa.
In timp ce unii dintre ei sustin ca statul trebuie sa joace un rol important in sprijinirea agentilor economici, altii pun accent pe cresterea calitatii produselor de lux sau pe necesitatea existentei unui context stabil, la nivel politic si economic.
CPP-Luxury a prezentat opiniile unor jucatori de pe piata produselor de lux in ceea ce priveste criza economica, fiind evidentiate o serie de perspective asupra acestui fenomen.
Patrick Thomas, CEO Hermes, este de parere ca nu exista o masura globala care ar putea rezolva criza din zona euro, pentru ca economiile tarilor sunt diferite. Patrick Thomas adauga ca reconcilierea politica ar putea reprezenta singura masura cu aplicabilitate globala.
Oficialul Hermes atrage atentia ca este nevoie ca statele sa lanseze planuri de stimulare economica pentru companii: "Exista un subiect in care sunt de acord cu presedintele francez - daca o companie se confrunta cu probleme financiare, reducerea costurilor nu o poate salva, astfel ca lansarea simultana a unui plan de stimulare economica, atat timp cat poate fi finantat fara crearea altor pagube, este o idee buna".
Giorgio Armani, presedinte al companiei Griorgio Armani SpA, insista pe ideea valorii produselor achizitionate: "Cred ca situatia se poate imbunatati daca exista un scop in procesul de achizitie, astfel ca ceea ce... mai mult
Miercuri, 22 August 2012, ora 16:57
Vanzarile pe piata produselor de lux din Romania au scazut cu 30% in primele sase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2011, potrivit CPP Luxury Industry Management Consultants Ltd.
Cele mai importante scaderi s-au inregistrat pe segmentele de moda, accesorii, bijuterii si ceasuri, conform CPP-Luxury.
Brandurile de lux Belstaff si Pal Zileri au anuntat rezultate in scadere luna trecute. In luna iunie, mai mult de 40% dintre locatiile premium de pe Calea Victoriei au fost inchise. Brandurile Furla si Guess si-au inchis magazinele, mutandu-se intr-unul din cele mai importante mall-uri din Romania.
Cele mai slabe rezultate inregistrate de brandurile de lux in primele sase luni ale acestui an in Romania au apartinut firmelor Gucci, Moschino, Alfred Dunhill, Valentino, Emporio Armani, Hugo Boss and Burberry. Louis Vuitton si-a mentinut pozitia de lider de piata, insa este putin probabil ca cifra sa de afaceri sa atinga valoarea record de anul trecut, si anume 5,1 milioane de euro.
Brandurile rmenegildo Zegna, Canali, Gucci, Max Mara si Emporio Armani inregistreaza fiecare o cifra anuala a afacerilor de 1,5 milioane de euro pe an. Desi magazinele de pe Calea Victoriei sunt pe jumatate goale, chiriile nu au scazut semnificativ.
Christian Dior, care are magazin pe Calea Victoriei 46, este cel mai bine vandut brand de lux, cu o gama larga de produse. Brandurile care au disparut de pe piata magazinelor multi-brand sunt Chloe, Bottega Veneta,... mai mult
Marti, 07 August 2012, ora 18:32
Cele mai mari trei conglomerate de lux din lume - LVMH, PPR si Richemont - au raportat castiguri ridicate in prima jumatate a acestui an, pe fondul cresterii pe segmente precum ceasurile si bijuteriile.
Cea mai importanta crestere pe segmentul produselor de lux s-a inregistrat pe pietele emergente, precum China, unde nicio companie nu a raportat o diminuare a vanzarilor, in ciuda temerilor privind evolutia negativa a acestia, potrivit Luxury Society.
"Intr-o lume in care companiile se lupta cu o scadere a cererii pe piata europeana, iar media este plina de vesti proaste, companiile producatoare de bunuri de lux precum LVMH su PPR par sa vina de pe alta planeta", spune Luca Solca, seful departmantului de Instrumente de capitaluri proprii ak CA Cheuvreux.
LVMH
LVMH, cel mai mare conglomerat de lux din lume, a anuntat o crestere de 12% a veniturilor in prima jumatate a acestui an, la 12,97 miliarde de euro, pe fondul cresterii puternice a comertului cu amanuntul si a vanzarilor diviziei de vinuri si bauturi alcoolice.
Divizia de fashion si bunuri din piele a inregistrat o crestere de 10%, mai mica decat estimarile analistilor. Divizia de fashion si bunuri din piele include branduri precum Louis Vuitton sau Givenchy & Celine.
Potrivit LVMH, costurile de marketing au diminuat castigurile Louis Vuitton, dar se asteapta ca profitul brandului sa creasca in a doua jumatate a acestui an.
Richemont
Compagnie Fianciere Richemont, al doilea producator de... mai mult
Marti, 07 August 2012, ora 09:46
Dupa rezultate record obtinute in 2011, specialistii estimeaza o diminuare a ritmului de crestere a vanzarilor pentru piata retailerilor de lux, potrivit unui raport publicat de HSBC Global Research.
"Prognozele realizate de specialistii arata o incetinire a vanzarilor cu 10% in 2012 si 9 procente in 2011", se precizeaza in raportul HSBC, citat de CPP-Luxury.
La nivel global se asteapta o diminuare a ritmului de crestere in Asia, exceptie facand Japonia. Un nivel peste medie al vanzarilor va fi mentinut in China.
Un motiv de ingrijorare pentru retailerii de pe piata de lux sunt rezultatele obtinute pe pietele din Sua si Europa, puternic afectate de criza datoriilor suverane. Analistii estimeaza rezultate mai slabe pe piata SUA decat cele obtinute in 2011 in cazul in care situatia economica globala nu se imbunatateste. Se asteapta ca nivelul de crestere a vanzarilor sa nu depaseasca patru procente.
Retailerii produselor de lux nu se asteapta la rezultate spectaculoase nici de la tarile europene.
"Criza datoriilor suverane care afectezea si moneda de circulatie internationala va afecta si vanzarile de produse de lux. Cu toate acestea, ne asteptam ca turismul, in special turistii din Asia sa ajute vanzarile pe acesta nisa" se arata in sursa citata.
In ciuda crizei financiare cu care se confrunta Europa, specialistii HSBC estimeaza o crestere a vanzarilor cu 5%, iar in Japonia o crestere de 2%.
In 2011 jucatorii de pe piata de produse si servicii de lux... mai mult
Marti, 13 Martie 2012, ora 18:50