Mai mult de 150 milioane de tweet-uri au fost trimise in timpul Jocurilor Olimpice de la Londra din acest an. Usain Bolt a fost sportivul despre care s-a discutat cel mai mult, dar si formatia Spice Girls a generat 116.000 tweet-uri pe minut in timpul ceremoniei de inchidere.
Sportivul jamaican Usain Bolt a generat 80.000 de tweet-uri pe minut in timp ce a castigat proba de 200 de metri sprint si 74.000 de tweet-uri pe minut in timpul probei de 100 metri, potrivit The Next Web.
Jucatorul scotian de tenis Andy Murray s-a clasat pe locul al treilea, cu 57.000 de tweet-uri pe minut, dupa ce a castigat medalia de aur. Pe locurile urmatoare s-au aflat Michael Phelps si Tom Daley.
Fotbalul a fost cel mai popular sport pe Twitter, cu peste cinci milioane de tweet-uri. Inotul, gimnastica si voleiul au generat de asemenea multe discutii in reteaua sociala.
Jocurile Olimpice de la Londra au fost descrise ca primele Jocurile Olimpice sociale, iar noul record inregistrat de Twitter confirma influenta activa a social media in cadrul competitiei sportive.
Ceremonia de deschidere a JO 2012 a inspirat 9,66 milioane de tweet-uri, iar primele 24 de ore ale competitiei au generat mai multe tweet-uri decat au inspirat Jocurile Olimpice din 2008 de la Beijing. mai mult
Luni, 13 August 2012, ora 11:59
Fotbalistul Michel Morganella, component al echipei olimpice a Elvetiei, a fost exclus din lot din cauza unor insulte cu caracter rasist la adresa coreenilor, postate de el pe Twitter, informeaza cotidianul Le Matin.
Morganella a scris un mesaj jignitor pe Twitter, dupa infrangerea, cu scorul de 1-2, din meciul cu Coreea de Sud, din grupele de la JO. Ulterior, el si-a cerut scuze, insa Comitetul Olimpic Elvetian a decis sa il trimita acasa de la Londra.
Jucatorul in varsta de 23 de ani este component al echipei italiene Palermo.
In urma cu patru zile, atleta greaca Voula Papachristou, specialista in proba de triplu salt, a fost exclusa din delegatia tarii sale pentru Jocurile Olimpice de la Londra, in urma unui mesaj cu tenta rasista, pe care l-a postat pe pagina sa de pe Twitter.
N-a apucat Jocurile Olimpice: O atleta a fost exclusa pentru un mesaj pe Twitter mai mult
Luni, 30 Iulie 2012, ora 20:33
Atleta greaca Voula Papachristou, specialista in proba de triplu salt, a fost exclusa din delegatia tarii sale pentru Jocurile Olimpice de la Londra, in urma unui mesaj cu tenta rasista, pe care l-a postat pe pagina sa de pe Twitter.
In varsta de 23 ani, Papachristou a scris in cursul zilei de miercuri pe Twitter: "Cu atatia africani in Grecia, cel putin tantarii West Nile vor manca hrana de acasa". Ea a sters ulterior acest mesaj, dupa ce a primit numeroase critici si a publicat un comunicat in care a precizat ca regreta profund afirmatiile facute.
Scuzele nu i-au mai folosit, insa, la nimic. Comitetul olimpic elen a decis excluderea atletei din lotul pentru Londra.
"Triplusaltista Paraskevi (Voula) Papachristou a fost exclusa din echipa greaca pentru Jocurile Olimpice din cauza comentariilor contrare valorilor si idealurilor miscarii olimpice", a precizat Comitetul olimpic grec.
Papachristou risca acum sanctiuni din partea Comisiei de disciplina a Federatiei elene de atletism, care va analiza cazul sau.
Excluderea triplusaltistei nu reprezinta o pierdere prea mare pentru delegatia greaca, Voula Papachristou nefigurand printre pretendentele la medaliile olimpice. Ea s-a clasat pe locul 11 la Campionatele Europene de la Helskinki, desfasurate luna trecuta, iar la Mondialele din 2011 nu a reusit sa se califice in finala. mai mult
Joi, 26 Iulie 2012, ora 11:10
Competitia pe piata sponsorilor Jocurilor Olimpice de la Londra este la fel de dura ca cea de pe terenurile sportive. Ce au de castigat companii precum Coca Cola, Heineken sau Puma din statutul de sponsor oficial?
IEG, o firma de consultanta, care a lucrat cu sponsorii si organizatorii Jocurilor Olimpice a identificat modalitati prin care companiile implicate in organizarea evenimentului au mari sase sa faca profit si din calitatea de sponsor, scrie Businessinsider.
In timp ce, unele companii mizeaza pe recunoasterea internationala de pe urma calitatii de sponsor a Jocurilor Olimpice, altele profita de "ocazie" si de functie pentru a se promova.
Coca Cola, sponsor international
Pentru a face Olimpiada o experienta relevanta si pentru tineri, Coca Cola l-a delegat pe Mark Ronson sa creeze o linie melodica in care sa fie incorporate sunetele produse de atleti in timpul competitiilor. Melodia se numeste "Move to the Beat", iar Cola isi "provoaca" fani sa o remixeze si sa creeze videclipuri, pe care sa le promoveze pe retelele de social media.
Puma, sponsor oficial
Potrivit unui comunicat de presa, Puma a ales sa fie sponsor al Jocurilor Olimpice pentru a sustine evenimentele sportive, compania fiin partenerul oficial al atletilor din Jamaica. Adevarata miza este, insa, asocierea cu Usain Bolt. Marcile pe care le poarta ceilalti atleti devin neimportante in comparatie cu cea purtata de cel mai rapid om din lume.
Heineken, partener oficial si sponsor... mai mult
Marti, 17 Iulie 2012, ora 18:43
Reteaua de televiziune NBC devine mai sociala si mai digitala asa cum nu a fost niciodata, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Londra.
Televiziunea va face video streaming via NBCOlympics.com si prin intermediul aplicatiilor mobile, care vor fi lansate la mijlocul lunii iulie.
Unul dintre directorii grupului, Mark Lazarus, a declarat ca transmisia live de oriunde si oricand a fost o alegere usoara, avand in vedere stadiul de inovare tehnologica la care s-a ajuns.
Practic, NBC va avea live streaming pentru toate evenimentele care se vor desfasura in cadrul Jocurilor Olimpice.
NBC a adaugat, de asemenea, componente sociale pentru a-si promova transmisiile. Spre exemplu, a gazduit o conferinta video pe Google+ cu jucatorul de fotbal americxan Megan Rapinoel. La inceputul acestei saptamani, a anuntat un parteneriat "olimpic" cu Shazam.
"Vor fi primele Jocuri Olimpice pe Twitter si vom acorda un timp semnificativ intelegerii interactivitatii dintre oameni, cum se conecteaza acestia intre ei si ce inseamna acest lucru", a declarat Alan Wurtzel, cercetator sef in cadrul NBC Universal.
NBC nu este singura entitate care va face streaming video in aceasta vara de la Jocurile Olimpice. Canalul YouTube dedicat Jocurilor Olimpice va transmite 2.200 de ore de reportaje HD pentru locuitori din 64 de teritorii din Asia si Africa.
Mediul digital si social vor juca un rol masiv la Jocurile Olimpice de la Londra. In aprilie, Comitetul International Olimpic a lansat un... mai mult
Vineri, 29 Iunie 2012, ora 09:01
Intr-o miscare care nu doar ii intareste statutul de furnizor major de continut pentru cele mai mari evenimentele ale lumii, dar este si un pas inaintea rivalei Twitter, reteaua Facebook a lansat un hub dedicat Jocurilor Olimpice care furnizeaza linkuri catre Paginile atletilor, echipelor si sporturilor prezente in competitie.
Noua resursa de continut a fost anuntat intr-un eveniment dedicat, la Londra.
Portalul Facebook ii ofera utilizatorului posibilitatea de a naviga si de a da like paginilor sportivilor si echipelor care participa la Jocurile Olimpice 2012, dar si de a vedea noutatilor si actualizarile centrate in jurul sporturilor. Utilizatorii sunt invitati sa urmareasca ultimele noutati ale Jocurilor Olimpice si sa le primeasca in fluxul lor de stiri Facebook (News Feed).
In prezent, exista doar cateva sute de atleti, dar portalul va fi intregit inainte de inceperea Jocurilor, care incep in luna iulie.
Lansarea Facebook vine la cateva saptamani dupa ce Twitter a anuntat ca va promova brandurile si actualizarile asociate cu acestea.
Twitter a explicat ca oferi ultimele stiri din NASCAR cu mesaje, fotografii si informatii despre soferii din curse. De asemenea, in acelasi loc, Twitter va oferi actualizari de la familiile sportivilor, fani si comentatori.
Pentru a vizita pagina dedicata, utilizatorii ar putea accesa cuvantul special (hashtag) #NA SCAR.
Atat Facebook, cat si Twitter isi incurajeaza utilizatorii sa viziteze paginile dedicate, pentru a... mai mult
Marti, 19 Iunie 2012, ora 08:16
Jocurile Olimpice de vara mai au un pic pana la start si se anunta a fi cele mai discutate Jocuri in mediul social din istorie. Desi competitiile sportive urmeaza sa fie difuzate pe Internet, intrebarea ramane daca exista fani ai Olimpiadei care sa urmareasca spectacolul in fata calculatorului.
Un studiu recent arata ca, in ciuda eforturilor depuse pentru difuzarea online a Jocurilor Olimpice, nu multi vor opta pentru aceasta optiune, scrie Mashable.
Conform grupului media Perform, care a realizat studiul, doar 16% dintre fanii sporturilor din SUA intentioneaza sa urmareasca competitiile prin intermediul PC-ului si doar 7% prin intermediului unui alt dispozitiv conectat la Internet. Cu toate acestea, site-ul NBCOlympics.com va difuza toate evenimentele din toate categoriile sportive, dar si ceremoniile de decernare a medaliilor, in total peste 3.500 de ore in iulie si august.
Studiul mai releva si faptul ca 71% dintre americani vor urmari Jocurile in fata televizoarelor. 23% au spus ca se vor informa cu privinta la probe prin intermediul PC-urilor si 7% prin dispozitivele mobile, in timp ce 27% se vor informa din sursele media traditionale si 12% prin platformele de social media.
In Australia, unde mare parte din competitii se vor desfasura in timpul orelor de munca, numarul celor care vor urmari Jocurile Olimpice online este mic. Doar 10% din respondentii din Australia au spus ca vor accesa site-ul NBC, in timp ce doar 6% au spus ca vor face acest lucru de... mai mult
Miercuri, 13 Iunie 2012, ora 13:01
Jocurile Olimpice de la Londra au fost "botezate", de catre organizatori, drept primele jocuri "social media", si nu este greu de aflat de ce anume. In ultimii ani, retelele de socializare au redus "distanta" dintre atletul vedeta si grupul sau de admiratori.
Acesta este si motivul pentru care Comitetul Olimpic International a lansat saptamana aceasta hub-ul oficial al Jocurilor Olimpice de la Londra. La 16 ani dupa lansarea primului site special dedicat Jocurilor Olimpice, actualul portal ofera un director de conturi verificate, sectiune de premii pentru fanii activi si continut exclusiv.
Nu pare sa fie un pas asa de mare pentru organizatia internationala, insa, la Jocurile Olimpice din 2008, Facebook era "mic copil", avand inregistrati doar 100 de milioane de utilizatori. La vara, cand se va da startul la jocurile de la Londra, reteaua lui Mark Zuckerberg va gazdui nu mai putin de 845 de milioane de utilizatori.
La fel s-a intamplat si cu Twitter, care in 2008 avea sase milioane de utilizatori, in timp ce astazi reteaua numara nu mai putin de 140 de milioane de membri.
O infografie a Comitetului Olimpic International ilustreaza cum va contribui social media la o noua experienta pentru atleti si admiratorii acestora.
In cadrul primelor Jocuri Olimpice, desfasurate in 1896 la Atena, oamenii au aflat de eveniment din presa scrisa.
Berlin 1936 - A fost pentru prima oara cand Jocurile Olimpice au fost transmise la radio. Au fost lansate in eter peste 2.500 de... mai mult
Vineri, 20 Aprilie 2012, ora 18:46
Cu mai putin de 100 de zile pana la startul Jocurilor Olimpice, Comitetul International Olimpic (CIO) a lansat o platforma de social media prin care fanii pot tine legatura cu sportivii.
"Olympic Athletes Hub" agrega feed-urile a peste 1.000 de conturi verficate ale unor fosti concurenti sau ale unor sportivi care participa in prezent la Olimpiada, scrie Mashable.
Va fi postat continutul de pe pagina de Facebook sau conturile de Twitter, platforma permitandu-le fanilor sa interactioneze cu sportivii. Utilizatorii vor putea primi informatii cu privire la programul antrenamentelor, sau pot castiga premii in functie de prezenta si activitatea pe platforma.
"Un alt element interesant privind aceasta aplicatie, este faptul ca sportivii pot interactiona nu doar cu fanii, ci si intre ei, atat pe parcursul Jocurilor Olimpice, cat si dupa finalizarea acestora. Este o platforma prin care toata lumea poate interactiona cu toata lumea", a declarat Alex Huot, responsabilul cu activitatea pe retelele de social media.
Prima "olimpiada sociala"
In timpul Jocurilor Olimpice din iulie si august, pe site vor aparea actualizari in timp real in sectiunea de socializare incorporata, unde vor fi tinute si sesiuni de chat cu atleti. Jocurile de la Londra din 2012 sunt deja caracterizate ca fiind prima "olimpiada sociala". Multi au ramas insa surprinsi deoarece exista restrictii cu privire la folosirea canalelor de social media la anumite probe.
Cu toate acestea, Huot considera... mai mult
Joi, 19 Aprilie 2012, ora 08:43