Reteaua de televiziune NBC devine mai sociala si mai digitala asa cum nu a fost niciodata, cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Londra.
Televiziunea va face video streaming via NBCOlympics.com si prin intermediul aplicatiilor mobile, care vor fi lansate la mijlocul lunii iulie.
Unul dintre directorii grupului, Mark Lazarus, a declarat ca transmisia live de oriunde si oricand a fost o alegere usoara, avand in vedere stadiul de inovare tehnologica la care s-a ajuns.
Practic, NBC va avea live streaming pentru toate evenimentele care se vor desfasura in cadrul Jocurilor Olimpice.
NBC a adaugat, de asemenea, componente sociale pentru a-si promova transmisiile. Spre exemplu, a gazduit o conferinta video pe Google+ cu jucatorul de fotbal americxan Megan Rapinoel. La inceputul acestei saptamani, a anuntat un parteneriat "olimpic" cu Shazam.
"Vor fi primele Jocuri Olimpice pe Twitter si vom acorda un timp semnificativ intelegerii interactivitatii dintre oameni, cum se conecteaza acestia intre ei si ce inseamna acest lucru", a declarat Alan Wurtzel, cercetator sef in cadrul NBC Universal.
NBC nu este singura entitate care va face streaming video in aceasta vara de la Jocurile Olimpice. Canalul YouTube dedicat Jocurilor Olimpice va transmite 2.200 de ore de reportaje HD pentru locuitori din 64 de teritorii din Asia si Africa.
Mediul digital si social vor juca un rol masiv la Jocurile Olimpice de la Londra. In aprilie, Comitetul International Olimpic a lansat un... mai mult
Vineri, 29 Iunie 2012, ora 09:01
Intr-o miscare care nu doar ii intareste statutul de furnizor major de continut pentru cele mai mari evenimentele ale lumii, dar este si un pas inaintea rivalei Twitter, reteaua Facebook a lansat un hub dedicat Jocurilor Olimpice care furnizeaza linkuri catre Paginile atletilor, echipelor si sporturilor prezente in competitie.
Noua resursa de continut a fost anuntat intr-un eveniment dedicat, la Londra.
Portalul Facebook ii ofera utilizatorului posibilitatea de a naviga si de a da like paginilor sportivilor si echipelor care participa la Jocurile Olimpice 2012, dar si de a vedea noutatilor si actualizarile centrate in jurul sporturilor. Utilizatorii sunt invitati sa urmareasca ultimele noutati ale Jocurilor Olimpice si sa le primeasca in fluxul lor de stiri Facebook (News Feed).
In prezent, exista doar cateva sute de atleti, dar portalul va fi intregit inainte de inceperea Jocurilor, care incep in luna iulie.
Lansarea Facebook vine la cateva saptamani dupa ce Twitter a anuntat ca va promova brandurile si actualizarile asociate cu acestea.
Twitter a explicat ca oferi ultimele stiri din NASCAR cu mesaje, fotografii si informatii despre soferii din curse. De asemenea, in acelasi loc, Twitter va oferi actualizari de la familiile sportivilor, fani si comentatori.
Pentru a vizita pagina dedicata, utilizatorii ar putea accesa cuvantul special (hashtag) #NA SCAR.
Atat Facebook, cat si Twitter isi incurajeaza utilizatorii sa viziteze paginile dedicate, pentru a... mai mult
Marti, 19 Iunie 2012, ora 08:16
In cazul Facebook, grupul american a considerat ca spoturile publicitare distribuite pe reteaua de socializare au un impact redus asupra consumatorilor, iar in cazul finalei campionatului de fotbal american - SuperBowl, GM spune ca preturile sunt mult prea mari pentru bugetul sau.
"Stim ce impact are un eveniment de genul finalei SuperBowl, insa, preturile au crescut destul de mult in utima perioada, asa ca nu ne mai putem permite acest lux", sustine Joel Ewanick, directorul de marketing al constructorului auto american.
Decizia General Motors de a renunta la campaniile publicitare de pe Facebook si din timpul finalei SuperBowl coincide cu eforturile lui Joel Ewanick de a reorganiza strategia de marketing a companiei, in speranta ca vor fi reduse costurile cu doua miliarde de dolari pe o perioada de cinci ani.
Schimbarile de anul acesta mai includ si un nou contract cu compania Carat, care apartine de Aegis Gruoup, pentru media planning si achizitii, si consolidarea imaginii marcii Chevrolet alaturi de o noua companie denumita Commonwealth. Chevrolet a utilizat, in trecut, peste 70 de agentii de publicitate de pe intreg mapamondul.
"Impreuna cu cealalta decizie importanta, renuntarea la promovarea prin intermediul Facebook, noua agentie de publicitate globala a Chevrolet, Commonwealth, transmite mesajul ca, acum este un nou sef in oras pe domeniul acesta", sustine Michelle Krebs, analist la siteul auto Edmunds.com.
"Unii analisti sunt de parere ca aceasta... mai mult
Luni, 21 Mai 2012, ora 08:41
Comitetul international olimpic a lansat, in perspectiva Jocurilor Olimpice de la Londra, o pagina web pentru a facilita contactele pe retelele sociale dintre sportivii olimpici si suporterii lor.
Pagina, www.olympic.org/hub functioneaza ca un director, in care se gasesc conturi de twitter si facebook ale sportivilor, depistabile prin nume, tara, sport, disciplina sau proba, putand fi accesate doar paginile oficiale.
Peste 1.000 de sportivi si-au dat acordul pentru aceasta pagina, printre care si doua legende vii ale olimpismului, romanca Nadia Comaneci si americanul Mark Spitz, care vor da chiar si sfaturi de antrenament.
In timpul Jocurilor Olimpice de la Londra, pagina va avea o sectiune specifica dedicata sportivilor care se afla in competitie. De asemenea, vor fi organizate chat-uri intre suporteri si sportivii gazduiti in Satul Olimpic.
Jocurile de la Londra sunt primele in care CIO a indemnat expres sportivii sa posteze pe conturile lor din retele sociale, cu anumite limite, pentru a proteja si drepturile de televiziune. mai mult
Duminica, 22 Aprilie 2012, ora 14:59
Jocurile Olimpice de la Londra au fost "botezate", de catre organizatori, drept primele jocuri "social media", si nu este greu de aflat de ce anume. In ultimii ani, retelele de socializare au redus "distanta" dintre atletul vedeta si grupul sau de admiratori.
Acesta este si motivul pentru care Comitetul Olimpic International a lansat saptamana aceasta hub-ul oficial al Jocurilor Olimpice de la Londra. La 16 ani dupa lansarea primului site special dedicat Jocurilor Olimpice, actualul portal ofera un director de conturi verificate, sectiune de premii pentru fanii activi si continut exclusiv.
Nu pare sa fie un pas asa de mare pentru organizatia internationala, insa, la Jocurile Olimpice din 2008, Facebook era "mic copil", avand inregistrati doar 100 de milioane de utilizatori. La vara, cand se va da startul la jocurile de la Londra, reteaua lui Mark Zuckerberg va gazdui nu mai putin de 845 de milioane de utilizatori.
La fel s-a intamplat si cu Twitter, care in 2008 avea sase milioane de utilizatori, in timp ce astazi reteaua numara nu mai putin de 140 de milioane de membri.
O infografie a Comitetului Olimpic International ilustreaza cum va contribui social media la o noua experienta pentru atleti si admiratorii acestora.
In cadrul primelor Jocuri Olimpice, desfasurate in 1896 la Atena, oamenii au aflat de eveniment din presa scrisa.
Berlin 1936 - A fost pentru prima oara cand Jocurile Olimpice au fost transmise la radio. Au fost lansate in eter peste 2.500 de... mai mult
Vineri, 20 Aprilie 2012, ora 18:46
Cu mai putin de 100 de zile pana la startul Jocurilor Olimpice, Comitetul International Olimpic (CIO) a lansat o platforma de social media prin care fanii pot tine legatura cu sportivii.
"Olympic Athletes Hub" agrega feed-urile a peste 1.000 de conturi verficate ale unor fosti concurenti sau ale unor sportivi care participa in prezent la Olimpiada, scrie Mashable.
Va fi postat continutul de pe pagina de Facebook sau conturile de Twitter, platforma permitandu-le fanilor sa interactioneze cu sportivii. Utilizatorii vor putea primi informatii cu privire la programul antrenamentelor, sau pot castiga premii in functie de prezenta si activitatea pe platforma.
"Un alt element interesant privind aceasta aplicatie, este faptul ca sportivii pot interactiona nu doar cu fanii, ci si intre ei, atat pe parcursul Jocurilor Olimpice, cat si dupa finalizarea acestora. Este o platforma prin care toata lumea poate interactiona cu toata lumea", a declarat Alex Huot, responsabilul cu activitatea pe retelele de social media.
Prima "olimpiada sociala"
In timpul Jocurilor Olimpice din iulie si august, pe site vor aparea actualizari in timp real in sectiunea de socializare incorporata, unde vor fi tinute si sesiuni de chat cu atleti. Jocurile de la Londra din 2012 sunt deja caracterizate ca fiind prima "olimpiada sociala". Multi au ramas insa surprinsi deoarece exista restrictii cu privire la folosirea canalelor de social media la anumite probe.
Cu toate acestea, Huot considera... mai mult
Joi, 19 Aprilie 2012, ora 08:43