Vedeta anului 2020 in domeniul afacerilor a fost comertul electronic. Sunt extrem de multe articole in media despre ascensiunea puternica din e-commerce in Romania, iar foarte multi antreprenori au beneficiat din plin de acest trend. Lucrurile vor evolua foarte bine in mediul online si in anii viitori, deci este inca o perioada foarte potrivita pentru un start-up in domeniu.
Cu o investitie nu foarte mare, se poate lansa rapid un magazin online care poate deveni in scurt timp unul de succes. Totul depinde de alegeri, de inspiratie, de atentie la detalii. Totul conteaza, de la planul de gazduire web pe care il alegi (lucreaza cu un partener de top in materie de web hosting), la domeniu web si platforma de e-commerce. Conteaza enorm si politica de marketing, planul de afaceri in sine, echilibrul dintre cheltuieli si incasari, competenta echipei care administreaza magazinul online... Nimic nu este simplu in afaceri, dar un e-shop are perspective excelente in Romania in acest moment!
Cert este ca un magazin online implica riscuri mult mai scazute fata de o afacere clasica, iar resursele necesare pentru investitia initiala si pentru operare sunt mai reduse. Potentialul este imens, doar ai ca public milioane de romani, trebuie doar sa stii cum sa ajungi la ei si cum sa ii convingi sa cumpere produsele sau serviciile pe care le propui.
Exista extrem de multe nise pe care poti lansa un magazin online in 2021, practic in orice domeniu poti identifica spatiu pe care poti... mai mult
Miercuri, 13 Ianuarie 2021, ora 18:14
Comisia Europeana a salutat acordul la care au ajuns statele membre ale UE cu privire la masurile detaliate necesare pentru simplificarea normelor in materie de TVA pentru vanzarile online de bunuri, masuri care asigura totodata faptul ca pietele online contribuie la lupta impotriva fraudei fiscale, se arata intr-un comunicat al Executivului comunitar.
Noile norme convenite marti vor asigura introducerea armonioasa a noilor masuri privind TVA pentru comertul electronic convenite in decembrie 2017, care vor intra in vigoare in ianuarie 2021. Noile norme ar trebui, de asemenea, sa ajute statele membre sa recupereze pierderile de venituri fiscale anuale de cinci miliarde de euro din acest sector - cifra care ar urma sa se ridice la sapte miliarde de euro pana in 2020.
Comisarul pentru afaceri economice si financiare, impozitare si uniune vamala, Pierre Moscovici, a declarat: "Pas cu pas, eliminam lacunele care duc la pierderea veniturilor fiscale, privand tarile Uniunii de fonduri care ar putea fi utilizate pentru servicii si investitii publice. In acelasi timp, aducem normele in materie de TVA in secolul XXI, adaptandu-le la o economie din ce in ce mai digitala si globalizata. Companiile ar trebui sa se poata bucura de o tranzitie lina catre sistemul mai amplu al TVA pentru comertul electronic in 2021".
Companiile din tari terte, inclusiv cele care utilizeaza depozite sau asa-numitele "centre de executare a comenzilor" in UE, pot vinde bunuri consumatorilor din... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 14:10
Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) va cheltui mai mult de 2 milioane de lei pe studii si analize din care sa afle, printre altele, daca Romania are nevoie de o noua autoritate.
Aceasta ar urma sa certifice magazinele online de incredere, din care romanii pot cumpara fara teama de a fi inselati.
Reprezentantii magazinelor virtuale apreciaza, insa, ca prioritare pentru MCSI ar trebui sa fie mai degraba investitiile in infrastructura si educatie digitala, capitole la care Romania ramane codasa in Europa.
MCSI ii va plati societatii Deloitte Consultanta SRL 2.020.719 lei pentru a realiza mai multe studii, analize si evaluari privind comertul electronic din Romania, potrivit unui anunt de atribuire publicat pe SEAP pe 9 martie.
Deloitte Consultanta SRL a castigat contractul in cadrul unei licitatii deschise si va trebui sa-i furnizeze ministerului, printre altele:
o propunere de politica publica in domeniul comertului electronic, realizata in colaborare cu institutiile care reglementeaza acest domeniu;o analiza exhaustiva a cadrului normativ actual din domeniul comertului electronic national;o analiza de impact cu privire la necesitatea crearii/desemnarii unei autoritati de certificare a magazinelor online de incredere;un plan de actiuni pana in 2020 in domeniul comertului electronic.
MCSI vrea ca, in cadrul aceluiasi proiect, sa initieze 80 de functionari publici in domeniul comertului electronic.
Comertul ar creste mai bine daca... mai mult
Joi, 15 Martie 2018, ora 12:14
Febra cumparaturilor a cuprins din nou Romania, la inceput de primavara, si, pentru ca timpul nu ne mai permite sa strabatem magazinele, online-ul este cea mai la indemana solutie.
Formata atat din marii retaileri care livreaza orice intr-o singura zi, cat si din micile magazine online nisate, aceasta este solutia salvatoare: mica piata de e-commerce care prinde contur in Romania.
E drept ca nu suntem inca la nivelul altor state europene, in ceea ce priveste comertul online, dar tocmai acest aspect ascunde un potential urias, spune Doina Vilceanu, Business Development Manager ContentSpeed, intr-un interviu acordat Business24.
De curand, Iulian Stanciu de la eMag a declarat ca in 2018 preconizeaza ca se vor deschide 7.000 de magazine online. "Online e mai simplu", explica Doina Vilceanu intr-o analiza a pietei romanesti de e-commerce.
Potrivit Eurostat, Romania se afla in 2016 pe ultimul loc din UE la capitolul vanzari online. Cum au evoluat lucrurile in 2017? Am depasit necesitatea de "a vedea si a pune mana" atunci cand facem cumparaturi?
Intr-adevar, comertul online este foarte slab dezvoltat in Romania comparativ cu alte tari din Europa si nu numai. Insa, tocmai de aceea, potentialul este urias.
Comisia Europeana a publicat ultimul raport DESI, in care Romania figureaza pe ultimul loc.
Indicele DESI (Digital Economy and Society Index) reprezinta gradul de digitalizare al economiei si al societatii fiecareia din cele 28 de tari ale Uniunii Europene.... mai mult
Joi, 01 Martie 2018, ora 16:30
15 magazine stradale se inchid in fiecare zi in Marea Britanie, in locul acestora aparand peste noapte cabinete medicale, birouri ale agentiilor imobiliare sau tutungerii.
Magazinele de moda trec printr-o criza in insula, dupa cum relateaza The Guardian, iar analistii de piata din Regatul Unit cred ca tendinta va persista, publicul cumparator fiind din ce in ce mai orientat spre comertul online.
Absenta retailerilor de pe arterele comerciale din orasele britanice incepe sa devina sesizabila cu ochiul liber, dupa cum arata o analiza efectuata de companiile Local Data si Pricewaterhouse Cooper.
Lantul de magazine BHS a intrat in faliment, inchizand toate cele 164 de magazine detinute in regat, in vreme ce Gap a anuntat retragerea brandului Banana Republic din Marea Britanie.
Pentru retailerii din fashion care detin magazine fizice, piata britanica se transforma intr-un peisaj de cosmar: migratia clientilor catre online, reducerea cheltuielilor pe imbracaminte, incaltaminte si accesorii cu 700 de lire in medie si numarul mare de magazine pun mari probleme investitorilor.
"Este cea mai dura piata de retail din ce am vazut pana acum. Si asta inca nu-i nimic, de la anul va fi si mai rau. Sunt deja prea multe magazine si magazine online.
Zicala 'deschide un magazin si clientii vor aparea singuri' e valabila doar in visele copiilor mici, in afaceri, lucrurile nu stau deloc asa", considera Richard Hyman, analist pe piata de retail din Marea Britanie.
Spusele... mai mult
Miercuri, 26 Octombrie 2016, ora 10:20
Evolutia tot mai incurajatoare a comertului online din Romania atrage o multime de investitori in aceasta piata. Daca vrei sa investesti si tu, ai grija ca tehnicile prin care incerci sa-ti faci vizibila prezenta sa fie adaptate cerintelor momentului si pune-ti la punct o strategie pe termen mediu si lung.
Internetul poate fi un teritoriu plin cu zone de "nisip miscator" pentru antreprenori, iar ajutorul specialistilor in promovarea produselor si serviciilor sau in gestionarea continutului dintr-un site devine esential, explica Sorin Draghici, Managing Partner & New Business Development la Digital Workforce, intr-un interviu acordat Business24.
Piata e-commerce din Romania este in continua crestere, dar, cu toate acestea, multi antreprenori neglijeaza importanta continutului introdus pe blog. Cat de important este acest aspect in pozitionarea unui magazin in acest mediu concurential?
Intr-adevar, un studiu DWF realizat pe un esantion de 3.000 magazine online arata ca doar 1 din 12 magazine online a implementat un blog in cadrul platformei de e-commerce.
Prin intermediul blogului, magazinele online pot oferi informatii suplimentare despre produsele pe care le comercializeaza, dar se pot pozitiona si ca experti prin continutul creat pe nisa pe care ei activeaza.
Cu ajutorul blogului, magazinele pot targeta intentiile de informare ale potentialilor clienti, astfel ajutand la cresterea increderii pe care acestia o au in brandul lor.
Continutul de pe blog este... mai mult
Joi, 21 Iulie 2016, ora 00:00
Apple a redus la jumatate timpul necesar pentru returnarea produselor cumparate online, masura considerata de specialisti ca fiind un pas mic, dar foarte important, in incercarea de a atrage tot mai multi clienti.
Masura luata va aduce chelutiele mai mari pentru Apple, insa are putea aduce beneficii pe termen lung in incercarea companiei de a castiga clientii altor retaileri online, cum ar fi Amazon sau Best Buy, spun analistii, citati de Reuters.
Conform companiei de cercetare si analiza StellaService, clientii care cumpara online produse de la Apple le pot returna in mai putin de o saptamana, fata de zece zile, cat era termenul inainte de aceasta masura.
Masura luata de Apple nu va aduce costuri suplimentare
Aceasta returnare mai rapida este posibila deoarece Apple foloseste acum serviciul FedEx2Day, iar produsele preplatite pot ajunge inapoi in depozitele sale in trei zile.
Pentru prima oara, StellaService a remarcat o imbunatatire a procesului de returnare a produselor in luna noiembrie, insa acesta a fost oprit ca urmare a numarului mare de comenzi din perioada Sarbatorilor de Iarna. Compania, care a facut mai multe comenzi online de la Apple pentru o campanie de cercetare, a remarcat ca pachetele purtau etichete "FedEx 2Day", si nu "Newgistics".
O sursa apropiata de aceasta noua masura luata de compania americana a confirmat ca nu vor fi platite costuri aditionale de catre clienti.
"Este prima data cand a aparut o investitie pentru returnarea... mai mult
Luni, 12 Mai 2014, ora 16:44
eMenatwork.ro, magazin online pentru materiale de constructii si amenajari, parte a grupului de firme Menatwork, si-a bugetat pentru 2014 afaceri in crestere cu 50% si investitii de peste 200.000 de euro.
Cresterea estimata se bazeaza pe experienta celor trei ani de activitate, pe tendinta de crestere a comertului online, dar si pe planurile de dezvoltare ale companiei pentru anul in curs.
"Afacerile companiei in primul trimestru al acestui an echivaleaza cu cele din primul semestru al anului trecut. Acest aspect impreuna cu experienta acumulata in cei trei ani si strategia de dezvoltare si investitii pentru anul in curs, reprezinta principalii factori care vor genera anul acesta o crestere a afacerilor eMenatwork de aproximativ 50 de procente", a declarat Oliviu Vasilescu, C.O.O. Emenatwork.
Investitiile vizeaza dezvoltarea platformei, tehnic, logistic si comercial
Investitiile companiei pentru 2014 vizeaza dezvoltarea platformei online, din punct de vedere tehnic, logistic si comercial.
"Pȃna la sfȃrsitul anului vom lansa versiunea 3.0, ce va avea ca puncte principale, integrarea aplicatiei ecommerce cu ERP-ul companiei, dezvoltarea aplicatiilor de livrare si tracking si poate cel mai important: imbunatatirea sistemului de ofertare. Cu siguranta vom investi si in componenta logistica a businessului, extinzand propriul parc auto", a spus Vasilescu.
Strategia de dezvoltare de parteneriate strategice cu furnizorii importanti ai bransei continua si... mai mult
Joi, 03 Aprilie 2014, ora 16:35
Segmentul de vanzari online are un potential din ce in ce mai ridicat, astfel ca retailerii fac investitii pentru a obtine cote cat mai mari din piata.
Daca eMAG a investit masiv in infrastructura de vanzari online si in strategii de marketing, cum ar fi cel afiliat, un nou jucator in piata, Germanos Telecom, anunta lansarea noului website.
"Ne dorim ca acest nou website sa optimizeze experienta utilizatorilor si sa creasca productivitatea, prin reducerea activitatilor precedente vanzarii. Oferim astfel tuturor celor pasionati de tehnologie o navigare mai placuta si mai eficienta printre produsele si serviciile noastre, pornind de la obiceiurile de consum online si interesele utilizatorilor in privinta afisarii produselor si a informatiilor despre acestea. Angajatii magazinelor vor continua sa aiba un rol esential in filozofia noastra de a 'conecta cu tehnologia', furnizand clientilor detalii despre cele mai noi smartphone-uri, tehnologii si tendinte actuale sau viitoare", a declarat Panos Makris, Chief Commercial Officer COSMOTE & Germanos.
Si Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), vorbeste despre importanta digializarii, mai ales pentru marii retaileri din Romania. Din punctul sau de vedere, digitalizarea ramane un risc doar pentru cei care nu investesc in ea.
"Riscurile apar pentru retailerii care raman in urma si nu tin pasul cu vremurile: orice domeniu de activitate antreprenoriala poate fi profitabil, daca folosesti social media... mai mult
Vineri, 22 Martie 2013, ora 16:01