Ford ar putea construi mai mult decat un singur model de vehicul electric bazat pe platforma pentru masini electrice a grupului Volkswagen AG, a afirmat directorul subsidiarei Ford din Europa, Stuart Rowley, intr-un interviu acordat publicatiei germane Handelsblatt.
Fabricarea unui singur model nu se justifica din punct de vedere financiar si o decizie privind construirea unui al doilea model ar putea fi adoptata curand, a explicat Rowley. Acesta a adaugat: "Da, sunt in discutii pe acest subiect".
In martie, Volkswagen a semnat un acord pentru a dezvolta o camioneta cu rivala Ford si a informat ca va continua discutiile privind extinderea aliantei lor pentru a include serviciile de mobilitate si conducere autonoma.
Volkswagen, care incearca sa treaca peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianta sa cu Ford ca avand o importanta strategica pentru a-si echilibra interesele regionale.
Cei doi producatori auto vor sa-si combine fortele in domeniul vehiculelor comerciale si camionetelor incepand din 2022 si sa dezvolte in comun vehiculelor electrice si autonome, o decizie prin care s-ar putea economisi miliarde de dolari.
Companiile Volkswagen si Ford sunt presate sa lanseze mai multe vehicule electrice in Europa, unde normele de poluare sunt inasprite dupa scandalul Dieselgate, in care a fost implicat VW.
Volkswagen si Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW si Daimler, pentru a dezvolta... mai mult
Marti, 17 Septembrie 2019, ora 10:18
Investitiile majore in vehiculele electrice si hibride au afectat profitul trimestrial al Bayerische Motoren Werke AG (BMW), in pofida majorarii vanzarilor, a anuntat joi producatorul german de masini de lux, transmit AP, Reuters si DPA.
Profitul inainte de taxe s-a situat la 2,05 miliarde de euro (2,26 miliarde de dolari) in trimestrul doi din 2019, in scadere cu 28% fata de perioada similara din 2018.
Pe plan global, vanzarile grupului BMW au crescut cu 1,5%, la 647.500 de vehicule, iar veniturile au crescut cu 2,9%, la 25,7 miliarde de euro (28,37 miliarde de dolari).
Costurile legate de cercetare si dezvoltare (R&D) au urcat cu 6%, la 1,4 miliarde de euro, in timp ce investitiile in modernizarea productiei au inregistrat un avans de 39%, la 1,2 miliarde euro.
"Procentul ridicat al vehiculelor electrice si hibride a contribuit la majorarea costurilor de productie, alaturi de efectele cursului de schimb si sporirea costurilor cu materiile prime", se arata in comunicatul BMW.
Marja de profit la divizia auto a scazut la 6,5 in trimestrul doi din 2019, de la 8,6 in urma cu un an.
Grupul german detine brandurile BMW, Mini si Rolls Royce. mai mult
Joi, 01 August 2019, ora 16:40
Volkswagen si Ford au anuntat joi extinderea aliantei lor globale cu acorduri care implica colaborarea in domeniul vehiculelor autonome si electrice, transmite Reuters.
Vineri vor fi prezentate noi detalii la New York, dupa intalnirea dintre seful Volkswagen, Herbert Diess, si directorul general al Ford, Jim Hackett.
Analistii se asteapta ca Volkswagen sa investeasca aproximativ un miliard de dolari in Argo AI, divizia Ford dedicata vehiculelor autonome.
Argo face parte din Ford Autonomous Vehicles LLC, subsidiara creata in 2018 de Ford, care va investi patru miliarde de dolari pana in 2023. De asemenea, compania americana cauta investitori pentru a investi in Argo, din cauza costurilor ridicate ale dezvoltarii tehnologiei pentru vehiculelor autonome.
Alte surse sustin ca VW va imparti cu Ford platforma sa pentru vehiculele electrice MEB.
In martie, Volkswagen a semnat un acord pentru a dezvolta o camioneta cu rivala Ford si a informat ca va continua discutiile privind extinderea aliantei lor pentru a include serviciile de mobilitate si conducere autonoma.
Volkswagen, care incearca sa treaca peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianta sa cu Ford ca avand o importanta strategica pentru a-si echilibra interesele regionale.
Cei doi producatori auto vor sa-si combine fortele in domeniul vehiculelor comerciale si camionetelor incepand din 2022 si sa dezvolte in comun vehiculelor electrice si autonome, o decizie prin care s-ar putea... mai mult
Vineri, 12 Iulie 2019, ora 10:35
Uniunea Europeana intentioneaza sa permita acordarea de ajutoare de stat pentru cercetari in domeniul bateriilor destinate vehiculelor electrice si va oferi cofinantare in valoare de miliarde de euro companiilor care vor sa construiasca unitati gigant de producere a bateriilor, se arata intr-un articol publicat luni de Financial Times (FT).
Bruxelles-ul este ingrijorat ca industria auto a UE, unde sunt 13 milioane de angajati, ar putea ramane in urma in cursa pentru producerea in masa a vehiculelor electrice, din cauza dependentei de bateriile din Asia.
Carlos Ghosn, directorul general al aliantei Renault-Nissan-Mitsubishi, a afirmat recent, la Salonul Auto de la Paris, ca industria "nu poate continua sa prospere" daca nu iti construieste propriile capacitati de producere a bateriilor.
"Stim foarte clar ca viitorul este al vehiculelor electrice si trebuie pur si simplu sa prindem din urma aceasta tehnologie de producere a bateriilor. Nu putem dezvolta noi modele sau masini de inalta calitate daca nu avem competentele, inovatia si cercetarile legate de baterii", a declarat Maros Sefcovic, vicepresedintele Comisiei Europene, responsabil pentru uniunea energetica.
Statele membre ale UE vor putea finanta integral cercetarile, atat timp cat e vorba si de unele proiecte transfrontaliere. In cadrul programului "Orizont 2020" au fost incluse fonduri de 200 de milioane de euro pentru proiecte in domeniul bateriilor, 800 de milioane de euro sunt disponibili pentru a... mai mult
Luni, 15 Octombrie 2018, ora 09:44
Germania a depasit Norvegia, devenind cea mai mare piata din Europa pentru autovehiculele electrice, un semn ca cei mai multi dintre consumatori primesc cu bratele deschise aceasta tehnologie, exact in momentul in care cei de la Volkswagen Group si Daimler isi pregatesc gamele, adaugandu-le baterii, pentru a intra in competitie cu Tesla.
Vanzarile de autovehicule electrice au ajuns la o cifra de 70% in Germania, insumand 17.574 de masini vandute in primul trimestru, si asezand astfel Germania inaintea Norvegiei (cu doar 16.182 de masini electrice vandute), pentru prima data in istorie, potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA) . Cifrele includ masini complet electrice, precum Modelul S al celor de la Tesla, dar si hibridele plug-in precum BMW seria 2 Active Tourer.
VW, Daimler si BMW isi retehnologizeaza liniile de asamblare ca raspuns la reglementarile mult mai stricte din Uniunea Europeana in ceea ce priveste motoarele cu combustie si ca urmare a scaderilor pietei, inregistrate ca urmare a scandalului din 2015 legat de fraudarea testelor de emisie de catre Grupul Volkswagen.
Desi consumatorii nu mai prefera demult motoarele diesel - mai ales in Germania - producatorii de masini au nevoie ca acestia sa imbratiseze motoarele cu propulsie electrica, pentru a-si recupera investitiile masive pe care le fac.
Volkswagen, de pilda, a declarat recent ca a alocat un buget de 84 de miliarde de dolari pentru contracte cu... mai mult
Joi, 12 Iulie 2018, ora 16:46
Producatorul de masini electrice Tesla a reusit sa atinga o valoare de piata mai mare decat cea a rivalilor de la Ford, actiunile companiei fondate de Elon Musk apreciindu-se cu peste 7 procente, in urma raportarii unei cresteri record a productiei de masini electrice in primul trimestru al acestui an.
Dupa inchiderea sedintei de tranzactionare din 3 aprilie, valoarea de piata a Tesla a ajuns la 49 de miliarde de dolari, cu 3 miliarde mai mult decat cea inregistrata de Ford, anunta BBC.
In primele trei luni ale anului, Tesla a livrat peste 25.000 de automobile electrice, marcand o crestere neasteptata, de aproape 70%, a productiei, fapt care a starnit automat si interesul investitorilor pentru compania americana.
Cifra reprezinta o treime din totalul masinilor puse in vanzare anul trecut de catre Tesla, dar nu se apropie nici pe departe de vanzarile raportate de Ford in 2016: 6,7 milioane automobile.
In schimb, investitorii par sa exulte cand vine vorba de compania lui Elon Musk, iar acest lucru se vede clar in evolutia pe piata a actiunilor, intretinuta, ce-i drept, si de date mult mai concrete, cum ar fi punerea in vanzare, incepand cu acest an, a unui automobil Tesla mai ieftin: Model 3.
"Cu 5 ani in urma, nimeni nu stia ce este Tesla. Acum lumea isi doreste o masina Tesla. Practic, pe piata americana, a uzurpat BMW din pozitia de automobil aspirational", este de parere Ben Kallo, analist pentru tehnologii electrice la Robert W. Baird.
Secretul pare sa... mai mult
Marti, 04 Aprilie 2017, ora 11:57
Constructorul german BMW pregateste o schimbare totala pana in 2025.
Potrivit The Hollywood Reporter, citata de Ecorazzi, BMW va renunta la motoarele diesel si va produce doar vehicule electrice.
BMW a investit in ultimii ani miliarde de dolari in Project I, o subdivizie a companiei ce a scos pe piata doua modele ce s-au bucurat de un succes de rasunet, i3 si i5 - ambele electrice.
Noile ...citeste mai departe despre "BMW pregateste o decizie fara precedent: Va renunta la motoarele diesel" pe Ziare.com mai mult
Marti, 30 Iunie 2015, ora 14:42
Surse din interiorul guvernului de la Beijing sustin ca nivelul investitiilor in statiile de reincarcare a automobilelor va fi unul record in perioada imediat urmatoare.
Oficialul chinez care a facut dezvaluirea a dorit sa isi pastreze anonimatul, dar a vehiculat suma de 100 de miliarde de yuani, aproximativ 16 miliarde de dolari americani ca fiind cea prognozata pentru realizarea programului guvernamental.
La ora actuala, China este si cel mai mare emitent de dioxid de carbon din lume, masura putand reprezenta un pariu ambitios al Executivului de la Beijing in domeniul politicilor de mediu.
De bun augur pentru toata lumea?
Investitia chinezilor ar pune pe picioare atat concernele locale importante din sectorul auto: BYD si Kandi Tehnologies Group, cat si alti mari producatori auto de pe piata mondiala.
Volkswagen, BMW si alte mari grupuri auto si-au dozat deja o mare parte din sectorul productiv in China, inregistrand si vanzari semnificative in zona asiatica, iar proiectele lor de automobile electrice sunt din ce in ce mai vizibile pe strazi. Cel mai probabil, masura urmeaza sa fie anuntata oficial in ultimul trimestru al acestui an, dar aceasta s-ar putea dovedi o lovitura dura pentru producatorul american Tesla, daca proiectul statiilor de reincarcare a autoturismelor electrice din China va fi unul incompatibil cu modelele de autoturisme produse de compania americana, considera analistii publicatiei Bloomberg.
Bursa in crestere
Zvonul a dat... mai mult
Joi, 28 August 2014, ora 15:55
BMW ofera, in SUA, clientilor care cumpara modelul electric i3 optiunea de a utiliza in timpul vacantelor sau calatoriilor cu familia un automobil SUV de rezerva, pentru a combate "teama de drum lung", principala problema de marketing a masinilor cu baterii.
Astfel, clientii primului model electric al BMW pot inchiria timp de cateva saptamani pe an, la preturi preferentiale, un automobil X5, transmite Bloomberg.
Compania nu a anuntat inca pretul la care va fi disponibila optiunea, menita sa ajute clientii sa depaseasca principalul motiv de ingrijorare legat de automobile electrice: autonomia redusa.
Printre masurile luate de BMW pentru a risipi teama de drum lung a clientilor se numara oferirea unui motor optional pe baza de combustie care poate genera electricitate din mers, asistenta rutiera pentru clientii care raman cu bateria goala la margine de drum, precum si un sistem de navigatie care poate ghida conducatorul auto pana la cea mai apropiata statie de reincarcare cu electricitate.
Totodata, pentru a promova automobilele electrice, compania asigura cursuri speciale de training pentru dealeri si a introdus o echipa de test drive care poate vizita clientii.
Proiectul i3, primul automobil cu propulsie exclusiv electrica produs de BMW, a necesitat investitii de peste 2 miliarde euro, potrivit analistilor. Autoturismul este echipat cu o baterie de 230 de kilograme (20% din masa totala a masinii), care alimenteaza un motor electric de 170 cai putere.... mai mult
Luni, 29 Iulie 2013, ora 12:51