Dorin Boerescu este un antreprenor cu o experienta de business de mai bine de 15 ani in publicitate si online. Daca in 2011 cucerea piata din Bulgaria cu proiectul sau 2Parale, iata ca in 2015 tinteste catre Polonia, Cehia, Ungaria, Croatia, Slovenia si Slovacia.
Iar pasul a venit absolut natural, explica antreprenorul: "Polonia e o tara care are o piata de e-commerce de 5 ori mai mare ca Romania, iar Cehia de 2 ori".
Desi planurile sale sunt marete, estimarile financiare sunt "prudente" pentru anul viitor, in contextul in care oportunitatea in regiune este de minimum 10 milioane de euro pe an din afiliere.
"Estimam ca vom depasi 1.000 de clienti in total la final de 2016", mai spune Dorin Boerescu.
"Ne bazam pe experienta bogata pe care am acumulat-o in ultimii ani in Romania si Bulgaria, unde am fost deschizatori de drumuri in ceea ce priveste marketingul afiliat", continua acesta, intr-un interviu acordat Business24.
Daca in 2011 va propuneati sa "cuceriti" piata bulgara, iata ca in 2015 v-ati propus o extindere majora in Polonia, Cehia, Ungaria, Croatia, Slovenia, Slovacia. Ce anume v-a determinat sa faca pasul catre extinderea in regiune?
N-as spune ca ne-am propus neaparat cucerirea pietei in 2011 - pe atunci, am pornit la drum cu gandul de a testa cum functioneaza e-commerce-ul si intr-o alta tara din regiune. A fost, intr-adevar, o experienta din care am invatat multe, uitandu-ne in urma: business-ul de acolo a crescut foarte frumos in toti acesti... mai mult
Sambata, 25 Iulie 2015, ora 00:00
Dorin Boerescu ne-a povestit despre primii pasi ai marketingului afiliat in Romania si cum a fost impresionat de sumele castigate din afiliere chiar inainte de a deveni CEO al 2Parale.
"Am fost fascinat sa vad in timp real ce vanzari genereaza publicitatea pe site-ul meu, iar faptul ca primeam un comision din vanzare mi s-a parut extrem de motivant", explica omul de afaceri.
A crezut cu tarie intr-un sistem promovat chiar de gigatnul Amazon, prin programul Amazon Partners, in 2009, si iata ca intuitia nu l-a inselat: 2Parale a rulat in 2014 peste 1,5 milioane de euro.
Iar pentru 2015 planurile sunt clare: crestere de 50% a cifrei de afaceri si performanta, puncteaza antreprenorul. Toate acestea, fara sa sacrifice vreun weekend sau pasiunea sa pentru tenis.
"Sunt fan Federer si Halep, ii urmaresc cu maxim interes la toate turneele importante, indiferent de fusul orar. (...) Desi joc tenis mai rar, o fac intotdeauna cu mare placere atunci cand reusesc", spune Dorin Boerescu, CEO 2Parale, intr-un interviu acordat Business24.
Povestiti-ne despre marketing-ul afiliat si despre primii pasi pe care i-ati facut in aceasta zona la inceput.
Ca domeniu, afilierea exista de mult timp, dar a inceput sa creasca in mod sustinut din 1996, cand Amazon si-a lansat propriul program de afiliere - Amazon Partners.
Ulterior, au aparut zeci de retele la nivel global si, in acest moment, exista zeci de mii de clienti (poate chiar sute de mii) care folosesc marketingul... mai mult
Sambata, 07 Martie 2015, ora 00:00
Un antreprenor roman a reusit sa ajunga de la un simplu angajat al unei agentii care livra "Mos Craciun la domiciliu" la conducerea unei firme profitabile de marketing.
Ziare.com prezinta traseul parcurs in afaceri de Dorin Boerescu, in prezent CEO la firma de marketing afiliat 2Parale, care a avut in 2013 o cifra de afaceri de 4,9 milioane de lei.
Care a fost primul job? La ce varsta v-ati angajat prima data? Cum vi s-a parut intrarea in noua etapa a vietii dvs?
La 19 ani m-am angajat agent de vanzari la o publicatie de anunturi - Telefax. Eram student si mi-a placut foarte mult independenta adusa de job, chiar daca nu am stat mult acolo.
Insa, la scurt timp dupa aceea, m-am angajat ca agent de vanzari la o agentie care livra "Mosi Craciun la domiciliu", unde am avut succes si am incheiat contracte de valori mai mari cu cateva firme si magazine care mi-au adus comisioane frumoase.
Citeste mai departe despre Romanul care a trecut de la "Mos Craciun la domiciliu" la o afacere profitabila in marketing - Interviu pe Ziare.com. mai mult
Joi, 26 Februarie 2015, ora 07:07
Black Friday, ziua marilor reduceri, nu inseamna doar bani cheltuiti pe produse cu discount sau incasari uriase pentru retaileri. Acest eveniment poate deveni si o sursa de venit pentru cei care detin un blog, un site sau sunt pasionati de marketing online.
In Romania exista de cativa ani programe de marketing afiliat pe Internet.
Acesta presupune un circuit simplu. Advertiserii, in general magazinele online, ofera diferite instrumente, cum ar fi bannere, reclame sau linkuri, pentru a-si promova produsele si serviciile pe paginile web.
Afiliatii, adica bloggerii, cei care detin un site sau pasionatii de marketing online ce vor sa castige bani din recomandarea de produse se pot alatura campaniilor initiate de advertiseri.
Ei vor castiga un comision din fiecare vanzare facuta prin intermediul blogului, site-ului sau recomandarii facute.
Ziare.com a stat de vorba cu Dorin Boerescu, CEO 2Parale, despre cum poti castiga de pe urma cumparaturilor facute de Black Friday. Citeste integral interviul Black Friday 2013: Cum poti sa faci bani de ziua reducerilor nebune - Interviu pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 20 Noiembrie 2013, ora 08:25
Dupa ce Marius Pahomi, seful Conversion Marketing, a explicat pentru Business24 care este strategia de marketing afiliat a companiei eMAG, azi, concurentul direct, platforma 2Parale, raspunde prin vocea managerului Dorin Boerescu:"eMAG are un business online absolut remarcabil.(...) Acelasi business cred insa ca il va incurca in construirea unei retele".
Piata de marketing afiliat din Romania va creste anul acesta cu aproximativ 70%, impinsa de catre cei doi mari jucatori din domeniu: eMAG si 2Parale.
eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, si 2Parale, platforma de marketing afiliat cu cele mai multe magazine inscrise in reteaua sa, isi disputa suprematia pe segmentul vanzarilor online generate prin intermediul afilierii.
Lupta dintre cele doua companii se da in contextul in care piata de publicitate online este estimata anul acesta la 40 de milioane de euro, din care eMAG.ro, cel mai mare retailer online din Romania, cu venituri in valoare de 180 de milioane de euro estimate pentru anul 2012, vrea o cota de cinci milioane de euro.
eMAG a inregistrat anul trecut rezultate remarcabile prin intermediul marketingului afiliat. Doar in ziua reducerilor de BlackFriday afiliatii magazinului au generat vanzari de 11,5 milioane de lei.
Recent, sistemul de marketing afiliat al eMAG, ProfitShare, a fost preluat de catre Conversion Marketing, care-l va pune la dispozitia si altor retaileri, iar aceasta mutare va ascuti competitia pe piata de marketing online,... mai mult
Joi, 04 Aprilie 2013, ora 11:44
Dorin Boerescu, directorul executiv al celei mai mari retele de marketing afiliat din Romania, 2Parale, asteapta plin de nerabdare 2013, la sfarsitul caruia estimeaza ca reteaua pe care o conduce va ajunge la peste 400 de magazine, dar si an in care vrea sa faca mai mult sport.
Dorin Boerescu, care conduce reteaua 2Parale de patru ani, termina anul 2012 in forta. Business-ul sau se va extinde la nivel international in mai multe tari din Centrul si Sud-Estul Europei si Turcia. Consolidarea la nivel international vine dupa intrarea pe piata din Bulgaria, in 2011, prin intermediul 2Leva. Reteaua 2Parale este activa in prezent si pe pietele din Serbia, Irak si Cipru.
Potrivit lui Dorin Boerescu, afacerile retelei din Romania si Bulgaria vor atinge in 2012 pragul de un milion de euro.
Business24 a vorbit cu seful 2Parale despre care au fost provocarile sale profesionale si personale in 2012, dar si despre ce asteapta in 2013.
Privind retrospectiv, 2012 a fost un an mai greu sau mai usor fata de 2011?
Sunt norocos, fiecare an este mai interesant decat precedentii. Astept cu nerabdare 2013.
Ce realizari ai avut in 2012, atat in ceea ce priveste 2Parale, cat si in plan personal?
Am intrat in grupul Leo Burnett, am organizat ecomTIM si SEMdays, am cunoscut multi oameni frumosi, am crescut echipa si am dublat portofoliul de clienti si cifra de afaceri, am avut cea mai buna zi din istoria comertului online din Romania - Black Friday 2012 - la care am contribuit... mai mult
Luni, 31 Decembrie 2012, ora 00:00