Relatiile interpersonale ne influenteaza viata intr-un mod decisiv, iar atunci cand exista dificultati in comunicare, ele se rasfrang nu doar asupra familiei si apropiatilor, ci si asupra evolutiei profesionale.
"Un bun manager este acela care investeste in propria dezvoltare personala, pentru a-i putea ajuta la randul sau pe cei din echipa sa constientizeze toate aceste lucruri si sa le depaseasca", sustine Antonia Noel, consultant in comunicare, trainer de dezvoltare personala si practician ESPERE®, interviu acordat Business24.
In ce masura pot afecta problemele interpersonale cariera unui manager?
Cariera unui manager este strans legata de relatiile interpersonale ale acestuia, atat la locul de munca cat si in afara lui.
Ce sunt relatiile interpersonale, de fapt? Sunt acele legaturi care se stabilesc intre oameni, dincolo de cadrul dat sau de functia celor doi care intra in relatie.
Cu alte cuvinte, daca un manager este la serviciu, el este mai intai de toate un om ce exercita o functie, care intra in contact cu o alta persoana, aceasta avand si ea o functie in cadrul intreprinderii.
Importanta legaturii dintre cei doi oameni, a afectului, a mesajelor care circula din ambele parti, a comportamentelor defineste implicit si relatia profesionala care ii leaga pe cei doi.
In foarte multe cazuri, in intreprindere, asa-zisele probleme de organizatie sunt, de fapt, dificultati nesolutionate ce tin de relatiile interpersonale. E bine sa recunoastem ca... mai mult
Sambata, 26 Ianuarie 2013, ora 00:00