Pandemia de coronavirus a pus la grea incercare companiile, nu doar din punct de vedere al gestionarii activitatii, ci si din perspectiva relatiilor interumane de la locul de munca si a noilor coordonate sociale si emotionale.
Astfel, nu sunt putine cazurile in care managerii se confrunta cu situatii dificile, legate atat de adaptarea la noul mediu de business, de necesitatea de a se reinventa, dar si de momentele delicate in care trebuie luata decizia suspendarii tenporare a activitatii ori a disponibilazarii angajatilor.
Florin Alexandru, analist comportamental acreditat Paul Ekman International, este de parere ca singura cheie pentru a trece cu bine compania si echipa prin toate aceste schimbari este inteligenta emotionala
IQ vs EQ. Cat de mult conteaza inteligenta emotionala in afaceri
Desi multi ar spune ca emotiile si afacerile nu au prea multe in comun, studiile din ultimii ani au relevat ca succesul profesional al unei persoane este conditionat mai degraba de "soft skills", de increderea in sine, de modul de relationare cu cei din jur mai degraba decat de cunostintele sale sau de experienta sa profesionala.
Odata ce avem clar setat "de ce"- ul nostru, ce ne place si ce ne motiveaza, drumul succesului in cariera se asterne neted in fata noastra.
"Asa cum spune si Simon Sinek, de ce-ul personal se naste din ceea ce suntem noi, iar noi suntem fiinte emotionale, simtim, gandim, apoi manifestam", explica Florin Alexandru. Asta presupune ca va trebui sa... mai mult
Miercuri, 20 Mai 2020, ora 15:41
Inteligenta emotionala este un aspect extrem de important, inclusiv pentru afacerea ta. Trebuie sa stii sa-ti controlezi emotiile foarte bine, astfel incat tu sa fii cel care-ti conduce viata tot atat de corect ca afacerea.
"Pentru orice manager este extrem de important sa reuseasca sa isi recunoasca si sa isi gestioneze propriile emotii. Acest aspect il poate ajuta enorm in viata de familie, in comunicarea din cadrul firmei sau in dezvoltarea si intretinerea de relatii de business", sustine Constantin Cornea, Psiholog si coach la Clinica Psievolution, pentru Business24.
De asemenea, la fel de important este si modul in care stii sa empatizezi cu familia, angajatii, partenerii de afaceri.
"O persoana despre care putem spune ca are o inteligenta emotionala dezvoltata este o persoana dispusa sa caute si sa gaseasca solutii atunci cand altii cedeaza. Uneori solutia poate fi la un pas distanta, trebuie doar sa puteti fi limpede sa o vedeti", sustine specialistul.
Atunci cand unul sau mai multe dintre rolurile de sot, tata, fiu, manager, angajator ti se pare ca te depasesc, ca nu iti mai aduc placere sau ca nu reusesti sa le impaci pe toate cu maxim de eficienta, poate este bine sa apelezi la un coach sau psiholog.
"Este posibil sa aveti o forma de depresie sau pur si simplu lucrati prea mult din punct de vedere al sarcinilor si al timpului alocat. Inteligenta emotionala inseamna descoperirea propriilor emotii, bune sau rele si gestionarea lor.
Nu este un... mai mult
Sambata, 21 Iunie 2014, ora 00:00
Da si Nu.Inteligenta emotionala cuprinde patru parti: constiinta de sine, managementul emotiilor, empatia si abilitatile sociale. Exista multe teste de inteligenta emotionala si majoritatea dintre ele demonstreaza ca femeile au un avantaj fata de barbati cand vine vorba despre abilitatile de baza pentru o viata fericita si de succes.
Acest avantaj are o valoare mai mare decat oricand in mediul organizatoric deoarece din ce in ce mai multe companii incep sa inteleaga avantajele unei inteligente emotionale dezvoltate atunci cand vine vorba de vanzari, echipe si leadership.
Pe de alta parte, nu este atat de simplu. De exemplu, unele teste sugereaza ca femeile sunt, in medie, mai bune decat barbatii la unele forme de empatie si barbatii se descurca mai bine cand vine vorba de gestionarea emotiilor distructive. Ori de cate ori vorbim despre aceste diferente de comportament in functie de gen, ne referim la doua "Bell Curves" diferite, una specifica barbatilor si cealalta specifica femeilor care se suprapun in mare masura. Aceasta inseamna ca orice barbat poate fi la fel de empatic sau chiar mai empatic decat orice femeie, iar o femeie poate fi la fel de buna sau chiar mai buna decat orice barbat cand vine vorba de gestionarea neplacerilor.
Haideti sa analizam empatia. Exista trei feluri de empatie: cognitiva - atunci cand esti apt sa stii cum vad celelalte persoane lucrurile; emotionala - sa simti ceea ce cealalta persoana simte; preocuparea empatica sau simpatia -... mai mult
Miercuri, 29 Mai 2013, ora 12:24
Un lider trebuie sa aiba tot timpul in vedere relationarea lui cu ceilalti, pentru ca de acest lucru depind viitorul si succesul afacerii sale. A relationa bine cu ceilalti implica insa existenta unei autocunoasteri si a intelegerii sentimentelor si emotiilor proprii, spun Daniel Goleman, Richard Boyatzis si Annie Mckee, autorii cartii "Inteligenta emotionala in leadership".
Autorii ofera raspunsuri esentiale privind conducerea bazata pe inteligenta emotionala, aducand in prim plan experientele multor lideri la care aceasta capacitate se manifesta pe deplin.
Autorii cartii "Inteligenta emotionala in leadership" au incercat sa afle ce resurse le sunt necesare liderilor pentru a fi eficienti, de unde isi trage forta launtrica un lider, cum ii poate inspira pe cei din jur si cum creeaza un climat favorabil inventivitatii, performantei si relatiilor interumane.
Dimensiunea emotionala a activitatii de conducere, element cheie in structura organizationala
Ideea de baza este ca dimensiunea emotionala a activitatii de conducere, aspect uneori ignorat de lideri, determina functionarea tuturor celorlalte aspecte organizationale. Explicatia consta in faptul ca actiunile liderilor si starile lor de spirit au un impact puternic asupra celor pe care ii indruma.
Inteligenta emotionala reprezinta abilitatea de a identifica, evalua si controla propriile emotii, pe ale altora sau pe ale unui grup. Acest tip de inteligenta presupune in primul rand constientizare de sine,... mai mult
Sambata, 30 Iunie 2012, ora 00:00
Margareta Mares, General Manager Europharm
Europharm Distributie, parte a companiei GlaxoSmithKline, este un lider al pietei de distributie de produse farmaceutice din Romania.
Europharm Distributie are 11 sucursale in intraga tara, peste 300 angajati si peste 4.000 parteneri de afaceri.
•Descopera si promoveaza individul in cadrul echipei tale
•Ratiune vs Inteligenta emotionala
•Cum transformi criza intr-o oportunitate pentru business-ul tau?
"Orice manager trebuie sa stie sa transforme criza intr-o oportunitate pentru compania sa. In aceasta perioada, avem nevoie de training-uri, fiecare membru al echipei trebuie sa fie in zona de invatare. Nu va mai plafonati la un target, incercati sa luati in fiecare zi cat mai mult din ceea ce va ofera piata", a declarat Margareta Mares, General Manager Europharm.
mai mult
Marti, 27 Iulie 2010, ora 04:22