Esti ingrijorat de modul in care sunt folosite datele tale personale de pe Facebook, mai ales in lumina celui mai recent scandal in care este implicata compania americana, dar nu vrei sa iti stergi contul?
Exista cateva lucruri pe care le poti face chiar tu pentru a limita "valorificarea" acestor informatii in scopuri dubioase, cum ar fi influentarea rezultatului alegerilor, folosind optiunile privind modificarea setarilor pe care Facebook le pune la dispozitia utilizatorilor.
Dezactiveaza serviciile de localizare
Prin intermediul acestor servicii se poate sti unde te afli in orice moment si ce locuri frecventezi - informatii foarte valoroase pentru companiile care cumpara reclame pe Facebook.
Pentru a impiedica accesul companiei lui Mark Zuckerbeg sau al oricarei aplicatii care nu trebuie neaparat sa stie unde te afli, pe telefoanele cu iOS, intra la Settings (Setari) > Privacy (Confidentialitate) > Location Services (Servicii de localizare).
Aici ai optiunea de a dezactiva complet serviciile de localizare sau de a dezactiva aceasta functie doar pentru anumite aplicatii din lista pe care o vei gasi mai jos (poate nu vrei sa o dezactivezi pentru aplicatii ca Google Maps sau Uber, in cazul carora are sens sa le acorzi permisiunea de a vedea unde esti). De asemenea, poti opta si ca serviciul sa fie activat doar atunci cand folosesti aplicatiile respective.
Pe telefoanele cu Android, intra la Settings > Location. La fel ca mai sus, poti alege sa dezactivezi... mai mult
Joi, 22 Martie 2018, ora 09:13
Guvernul Romaniei a cerut informatii despre mai mult de 100 de conturi de Facebook, in anul 2016.
Potrivit unui raport Facebook privind solicitarile guvernamentale, anul trecut au fost 54 de solicitari de la Bucuresti, dintre care 3 in procedura de urgenta.
Numarul total de conturi pentru care s-au facut solicitarile este de 118, dintre care 11 in procedura de urgenta.
Au fost oferite informatii in cazul a putin peste jumatate dintre solicitari.
"Raspundem solicitarilor valide legate de cazuri penale. Fiecare solicitare pe care o primim este verificata pentru suficienta juridica si respingem sau solicitam o mai mare specificatie despre cererile care sunt prea cuprinzatoare sau vagi", transmite Facebook, in ce priveste solicitarile de informatii venite din Romania.
La nivel mondial, solicitarile guvernamentale au crescut cu 9 la suta in a doua jumatate a anului 2016, fata de prima parte, cu 9 la suta, de la 59.229 la 64.279.
"Aproape jumatate din solicitarile primite de la autoritatile din SUA contineau un ordin de nedivulgare care ne interzicea sa notificam utilizatorul", se arata in raportul Facebook.
"Avem o abordare riguroasa pentru fiecare solicitare guvernamentala pe care o primim, pentru a proteja informatiile celor care ne folosesc serviciile. Examinam fiecare cerere pentru suficienta legala, indiferent ce tara face solicitarea", mai transmite Facebook.
Compania explica si care sunt serviciile pentru care sunt facute solicitarile si care este... mai mult
Miercuri, 03 Mai 2017, ora 15:41
Autoritatile romane au formulat 16 solicitari de informatii catre Facebook privind 36 de utilizatori ai retelei de socializare, in primele sase luni ale acestui an, potrivit unui raport al companiei dat publicitatii marti.
Facebook a facut public primul raport global privind cererile de informatii primite din partea statelor - Global Government Requests Report -, referitor la perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2013.
In raport sunt enumerate tarile care au solicitat informatii, cu precizarea numarului de cereri primite de la fiecare tara si a numarului de conturi sau utilizatori de Facebook la care solicitarile faceau referire. De asemenea, este precizat in ce masura, in urma primirii respectivelor solicitari, compania a fost obligata de lege sa dezvaluie un minim de informatii.
Astfel, potrivit raportului, autoritatile romane au trimis 16 solicitari privind 36 de conturi, iar in 63 la suta dintre ele compania are obligatia legala de a furniza unele informatii.
Cele mai multe solicitari au venit din partea SUA - intre 11.000 si 12.000, privind peste 20.000 de conturi, guvernul american fiind indreptatit sa primeasca unele informatii in cazul a 79 la suta din aceste solicitari.
In continuare, in topul tarilor care au facut cele mai multe solicitari se afla India (3.245 de solicitari, 4.144 de conturi), Marea Britanie (1.975 de solicitari, 2.337 de conturi), Germania (1.886 de solicitari, 2.068 de conturi), Italia (1.705 solicitari, 2.306 conturi) si Franta (1.547... mai mult
Miercuri, 28 August 2013, ora 16:31
Foarte multe companii mici si mijlocii din Romania au inceput sa-si faca publicitate prin intermediul retelei Facebook. Reclamele sunt targetate si apar in functie de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook: caror branduri da like, ce subiecte il intereseaza, cu cine interactioneaza, ce prieteni are etc.
Facebook ofera oricui posibilitatea de a-si achizitiona reclama in retea, un functie de bugetul planificat si de preferintele publicitare, precum localitatea/tara, varsta, un anumit interes (exemplu, alergare), tipul de utilizator (oricine, doar cei conectati cu pagina companiei, doar cei are nu sunt conectat cu pagina companiei), bugetul avut la dispozitie.
Targetarea Facebook este destul de precisa. Spre exemplu, un producator de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclama, vizibila doar alergatorilor amatori din Bucuresti si va avea o audienta de 12.820 de oameni.
Google AdWords, serviciul pentru publicitate online oferit de Google, permite, de asemenea, o targetare complexa a audientei.
O firma mica sau mijlocie isi poate pune problema, care sistem de publicitate este mai eficient? Care sistem de publicitate ii va aduce mai multi vizitatori sau ii va genera mai multe vanzari?
Potrivit firmelor contactate de Business24, reteaua sociala Facebook genereaza mai mult "buzz", dar Google AdWords ii face pe utilizatori sa cumpere.
Unde se vand mai bine prajiturile, pe Facebook sau pe Google?
Vlad Telibasa este un tanar... mai mult
Luni, 11 Martie 2013, ora 15:20
Actiunile Facebook vor fi tranzactionate, din 7 decembrie 2012, pe sistemul alternativ de tranzactionare ATS al Bursei de Valori Bucuresti, sectiunea Internationala, sub simbolul FB.
Facebook devine astfel a 26-a companie straina disponibila la tranzactionare la BVB, pentru care SSIF Tradeville este market maker, se precizeaza intr-un comunicat BVB, citat de Agerpres.
Tradeville: Facebook se va tranzactiona pe BVB, cat de curand
Facebook Inc. detine si opereaza cea mai mare retea sociala din lume, lansata in februarie 2004, care le permite utilizatorilor sa fie conectati cu prietenii lor si sa impartaseasca informatii.
Pe 14 septembrie 2012, Facebook a atins numarul de un miliard de utilizatori activi lunar, 600 de milioane dintre ei folosind un dispozitiv mobil pentru a accesa platforma. Facebook este acum al doilea cel mai vizitat site de pe Internet, dupa motorul de cautare Google. Majoritatea veniturilor companiei provin din publicitate.
Facebook a fost listata pe 18 mai 2012, intr-una dintre cele mai mari oferte publice initiale din istoria pietelor americane.
Compania este controlata de fondatorul si actualmente directorul general, Mark Zuckerberg, care detine circa 18% din actiuni, dar peste 50% din drepturile de vot, multumita structurii duale.
Investitorii institutionali detin 36% din actiuni, printre actionarii importanti numarandu-se fondurile de investitii Fidelity Management & Research si Goldman Sachs Asset Management. mai mult
Vineri, 30 Noiembrie 2012, ora 11:01
Peste 200.000 de romani sunt pacaliti ca pot afla cine ii urmareste pe Facebook, mai bine de jumatate dintre acestia ajutand la propagarea atacului pentru ca "vorbesc despre asta".
Tag-jacking-ul, cel mai simplu mecanism de propagare a escrocheriilor in retelele sociale ramane, in continuare, foarte eficient.
Reteta de baza a aplicatiei frauduloase este una destul de veche: pe scurt, ti se promite lista completa a celor care ti-au vizitat profilul pe Facebook. Pana acum aceasta inselatorie circula doar in limba engleza, insa acum o gasim adaptata in limba romana, intr-un mod foarte ingenios, ce da suficienta credibilitate.
"Textele capteaza atentia prin faptul ca sunt foarte bine scrise, la persoana intai, intr-un mod care suscita interesul, iar in imaginea care se presupune ca prezinta topul urmaritorilor tai apar poze reale de profil ale celor din lista ta de prieteni. De remarcat faptul ca numele paginii nu are nicio legatura cu rolul ei in aceasta escrocherie, acesta fiind, probabil, un truc la care creatorii ei au recurs pentru a evita blocarea de catre sistemul de monitorizare al Facebook", explica Tudor Florescu, Online Threats Analyst, Bitdefender.
Odata captata atentia, clicul care ii va duce pe curiosi pe pagina aplicatiei este foarte usor de obtinut. Pentru a putea instala aplicatia promisa, vizitatorii trebuie sa dea "Like" paginii pe care au ajuns, astfel incat orice continut publicat pe ea, inclusiv eventuale linkuri periculoase, vor aparea in... mai mult
Luni, 19 Martie 2012, ora 18:51
Numarul de utilizatori romani pe reteaua sociala Facebook a depasit 4,4 milioane, din care peste 91% si-au declarat orasul de resedinta, conform informatiilor publicate joi de Facebrands.
Numarul de utilizatori ai acestei retele sociale a crescut cu 83% fata de inceputul anului 2011, cand numara doar 2,4 milioane de utilizatori si cu 5,8% fata de luna decembrie 2011, cand cifra acestora ajunsese la 4,16 milioane.
Din datele culese de serviciile Facebrands si Facebrands PRO, 4,03 milioane de de utilizatori ai retelei sociale Facebook si-au declarat in profilul creat pe aceasta retea orasul de resedinta. Procentul utilizatorilor romani de Facebook care si-au declarat orasul de resedinta s-a dublat fata de luna ianuarie 2011, cand se situa la 48%.
Conform ultimelor date, cei mai multi utilizatori ai retelei Facebook in Romania sunt in Bucuresti (1,053 milioane - 26,13%), urmat de Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi, cu peste 4% din total.
Impartirea geografica a utilizatorilor romani de Facebook pe regiuni arata ca Muntenia (inclusiv Bucuresti) detine 38,64 procente, Transilvania - 19,18%, Moldova - 14,24%, Banat - 6,23%, Oltenia - 6,14%, Dobrogea - 5,24%, Crisana - 4,15%, Bucovina - 3,25%, Maramures - 2,75%
De asemenea, catre acesti utilizatori au fost afisate in ultimele 4 luni peste 11.000 de ad-uri si au fost create pe cele 15.600 de pagini monitorizate peste 6000 de tab-uri, stranse de echipa Facebrands PRO intr-un modul dedicat de Intelligence, disponibil in... mai mult
Vineri, 27 Ianuarie 2012, ora 16:57
Reteaua de socializare Facebook are circa 2,5 milioane de abonati romani, dintre care aproximativ jumatate locuiesc in Bucuresti, potrivit unui raport publicat de Facebrands.ro, un serviciu de monitorizare a paginilor de Facebook din Romania administrat de Standout si Byte Flux, anunta Mediafax.Cifrele www.facebrands.ro pe orase si judete sunt calculate pe baza datelor despre orasul de resedinta introduse la crearea profilului de catre utilizatorii retelei de socializare.
Dintr-un total de 2.591.100 de utilizatori de Facebook in Romania, 1.252.440 (48,34%) au adaugat orasul de resedinta la profilul lor de Facebook, iar din acestia, 24,22% (303.360) sunt din Bucuresti.
Orasele cu cei mai multi utilizatori de Facebook, in afara de cei din Bucuresti sunt din Cluj-Napoca (105.100 utilizatori - 8.39%), Timisoara (90.780 - 7,25%), Iasi (84.440, 6,74%), Constanta (61.860 - 4.94%) si Brasov (56.720 - 4,53%).
"Este pentru prima data cand putem vedea structura utilizarii retelei Facebook in Romania la nivel de oras si de judet. Publicitatea pe Facebook are o importanta componenta locala si de aceea aceste cifre sunt din ce in ce mai importante" a declarat Ionut Oprea, managerul agentiei Standout.
Facebrands.ro monitorizeaza paginile romanesti de Facebook create de persoane si institutii (companii, ONG-uri etc), aratand cresterea numarului de fani al acestora pe zile si saptamani, impreuna cu alte pagini din aceeasi categorie.
La aceste informatii se adauga analize pe baza... mai mult
Marti, 25 Ianuarie 2011, ora 16:44