Industria de media si divertisment din Romania va atinge in 2019 pragul de 3 miliarde de dolari, in crestere cu 7,1% comparativ cu 2018, insa ramane cea mai mica piata din Europa Centrala si de Est (ECE), conform celei de-a 20-a editii a raportului PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 (GEMO).
Pana in 2023, rata de crestere medie anuala va depasi 6%, urmand ca valoarea pietei sa ajunga la 3,8 miliarde dolari.
"Urmand tendinta globala, personalizarea si digitalizarea sunt adoptate tot mai rapid si pe piata de media si divertisment din Romania, estimarile raportului indicand ca acest segment va avea cele mai mari rate de crestere pana in 2023. Aceasta evolutie va genera o concurenta tot mai agresiva pe piata, dar si un val de investitii in inovatie. Rezultatul va fi o lume media in care consumatorii, inclusiv din Romania, vor putea controla si selecta pe scara larga tipul de continut la care isi doresc sa aiba acces folosind mijloace tot mai diverse, fie ca vorbim de dispozitive inteligente, solutii Over-The-Top (OTT), casa inteligenta sau masina conectata la internet", spune Florin Deaconescu, Partener si Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media si Telecom, PwC Romania.
Valoarea pietei de servicii OTT (ex. Netflix si HBO Go) din Romania a avut cea mai mare crestere pe piata media si de divertisment, de circa cinci ori, din 2014 pana in prezent, fiind estimata in acest an la 24 milioane dolari. Pana in 2023, va continua sa... mai mult
Luni, 22 Iulie 2019, ora 12:00