Apetitul mondial pentru aur in trimestrul al treilea a atins cel mai scazut nivel din ultimii cinci ani, in conditiile in care cumparatorii din China si-au redus achizitiile cu o treime, arata cel mai recent raport al Consiliului Mondial al Aurului (WGC) publicat joi, transmite Reuters.
Cererea totala de aur in perioada iulie-septembrie 2014 a scazut cu 2,5% in ritm anual pana la 929,3 tone, cel mai scazut nivel inregistrat dupa trimestrul patru 2009. In trimestrul al treilea cererea globala de aur pentru bijuterii, cel mai mare domeniu de consum pentru metalul galben, a scazut cu 4% pana la 534,2 de tone. De asemenea, achizitiile globale de lingouri si monede de aur au scazut cu 21% pana la 245,6 tone. Bancile centrale din intreaga lume au adaugat 92,8 tone la rezervele lor de aur in trimestrul al treilea, cu 8,6% mai putin decat in perioada similara a anului trecut. Chiar daca este in scadere achizitiile de aur ale bancilor centrale au inregistrat al 15-lea trimestru consecutiv de crestere, potrivit Agerpres.
Cererea de bijuterii a scazut masiv si pe cea mai mare piata din lume
Pe piata din China, care anul trecut a fost cel mai mare consumator mondial, consumul de bijuterii de aur a scazut cu 39% in timp ce investitiile in lingouri si monede de aur au scazut cu 30%. In total, cererea de aur a consumatorilor chinezi a scazut cu 37%. In aceste conditii, India a redevenit cel mai mare consumator mondial de aur, cumparand 225,1 tone de bijuterii, lingouri si... mai mult
Joi, 13 Noiembrie 2014, ora 11:13
1China ar putea depasi India in 2012 in topul celor mai mari piete de consum pentru aur, pe fondul cresterii cererii de bijuterii, dar si al nivelului de trai, potrivit unui raport al World Gold Council, organizatia mondiala a producatorilor de aur.
Cererea de aur in China, cel mai mare producator de aur din lume, a crescut anul trecut cu 20%, pana la 769,8 tone, in timp ce consumul in India a scazut cu sapte procente, pana la 933,4 tone, scrie Bloomberg.
Cererea de bijuterii din China a crescut in fiecare trimestru din 2011, astfel incat in cea de-a doua jumatate a anului tara asiatica devenind cea mai mare piata de desfacere pentru produse din aur.
"Cel mai probabil China va deveni cea mai mare piata din lume a auruluii in 2012, pentru prima data", a declarat Marcus Grubb, directorul de investitii al organizatiei.
Analizele trimestriale au aratat ca, in lunile octombrie, noiembrie si decembrie 2011, China devenise deja cel mai mare consumator din lume, cu o cerere de 190,9 tone, in comparatie cu cele 173 de tone utilizate in India, potrivit consiliului.
"Cererea devine tot mai mare. India si China au crescut, atat din punctul de vedere al populatiei, cat si al nivelului de trai", sustine Jeremy Friesen, reprezentant al Societe Generale Hong Kong.
Investitorii chinezi au cumparat 258,9 tone de lingouri de aur si monede din aur anul trecut, in crestere cu 38% fata de 2010. In plus, cererea de bijuterii din aur a crescut cu 13 procente pana la 510,9 tone,... mai mult
Joi, 16 Februarie 2012, ora 12:33
Diwal, sarbatoarea luminilor din India, marcheaza trecerea in noul an hindus, insa deschide si sezonul vanzarilor de aur. Vanzatorii bijuteriilor vaneaza profituri mari inca de la jumatatea lunii octombrie, potrivit Business Insider.
India continua sa fie cel mai mare consumator de aur din lume, cu toate ca in ultima perioada preturile ridicate au tinut clientii departe de vitrinele pline cu bijuterii.
Bugetele mai stricte si inflatia care a devalorizat rupia au afectat vanzarile de aur.
Prima zi a festivalului Diwali, Dhanteras, este considerata a fi o zi de bun augur pentru vanzarea bijuteriilor de aur, in timp ce in cea de-a patra zi a festivalului, "padva", vanzarile scad semnificativ.
Potrivit ritualului, in cea de-a patra zi a festivalului bijutierii se viziteaza intre ei, urandu-le un an nou fericit.
Cu toate ca s-a dat startul sezonului in care aurul devine vedeta magazinelor, vanzarile sunt slabe, cu scaderi de pana la 30-40% fata de anii trecuti.
Odata cu festivalul luminilor in India incepe si sezonul nuntilor, care va aduce noi scumpiri ale bijuteriilor.
Bazarul Mumbai Zaveri este cunoscut pentru piata de aur. 65% din dealerii de aur ai Indiei isi procura bijuteriile din acest targ indian.
Cu toate ca este cautat de marii bijutieri si dealer, bazarul Zaveri nu a scapat insa de teroristi. Potrivit ultimelor rapoarte, acesta a fost tinta a trei atacuri in 1993, 2009 si cel mai recent, in iulie 2011.
Acest colier bogat ornamentat... mai mult
Miercuri, 02 Noiembrie 2011, ora 13:58