Ford, care vrea sa incheie perioada de pierderi in Europa, a anuntat ca nu intentioneaza sa faca noi reduceri a capacitatilor sale de productie in regiune si ca exista semne ca piata incepe sa se stabilizeze, transmite Bloomberg.
"Suntem intr-un moment in care nu mai avem de facut anunturi privind capacitatea. Intotdeauna am spus ca vom monitoriza situatia si, daca va fi si mai dificila, vom reactiona. Simtim ca am adoptat actiunile adecvate", a afirmat Stephen Odell, seful Ford Europa.
Ford inca intentioneaza sa-si diminueze prezenta in Europa pana in 2015, a avertizat Odell. In iunie, vanzarile producatorului auto american pe principalele sale 19 piete europene au crescut cu 6,4%, fata de un declin de 6,5% al industriei auto.Aceasta performanta a majorat cota de piata a Ford de la 7,2% la 8,2%.
Industria auto in Europa incepe sa arate semne de stabilizare. Inca nu estimam o redresare dar exista cu siguranta indicii promitatoare, a explicat seful Ford Europa.
In octombrie 2012, Ford a confirmat ca va inchide pana in 2014 fabrica din orasul belgian Genk, unde lucreaza 4.300 de angajati, si va transfera productia la uzina din Valencia (Spania), ca parte a procesului de restructurare a operatiunilor Ford din Europa.
La fabrica Ford din orasul Genk (estul Belgiei), inaugurata in 1964, se produc modelele de clasa medie Mondeo si Galaxy precum si minivanurile S-MAX. Compania americana a anuntat ca urmatoarea generatie a modelelor Mondeo, S-MAX si Galaxy va fi... mai mult
Vineri, 12 Iulie 2013, ora 16:48
Producatorul auto american Ford Motor a anuntat joi inchiderea celor doua fabrici din Australia in octombrie 2016, din cauza aprecierii dolarului australian, a scaderii vanzarilor si a costurilor de productie ridicate.
Ford a inceput sa produca masini in Australia inca din 1925 si este al treilea mare producator auto din aceasta tara. Anul trecut, Ford a produs in Australia 37.000 de vehicule si are aici peste 3.000 de angajati, transmit AP si Reuters.
Compania americana va inchide fabrica de motoare din Geelong si cea de asamblare a vehiculelor din Broadmeadows, ambele situate in statul Victoria, si va concedia 1.200 de oameni, a anuntat seful Ford Australia, Bob Graziano. Ford este afectata de aprecierea dolarului australian, a scaderii vanzarilor si a costurilor de productie ridicate in Australia.
"Costurile noastre sunt duble fata de Europa si de aproape patru ori mai mari decat in Asia. Producerea de masini in Australia nu mai este viabila pentru Ford", a declarat Graziano.
Ford a inregistrat in Australia pierderi dupa taxe de 141 milioane de dolari australieni (136 milioane de dolari SUA) in anul financiar 2012, dupa pierderi de 290 milioane de dolari australieni in 2011. Aproximativ 1.500 de angajati, inclusiv dealeri si persoane care lucreaza pentru dezvoltarea productiei, vor continua sa lucreze pentru Ford dupa inchiderea fabricilor, in octombrie 2016.
Dupa anuntul Ford, premierul australian Julia Gillard a declarat ca prioritatea Guvernului o... mai mult
Joi, 23 Mai 2013, ora 09:44
Ford Motor Co a anuntat ca va plati compensatii de 750 milioane de dolari angajatilor platiti cu ora de la fabrica din orasul Genk (estul Belgiei), care va fi inchisa in 2014.
La fabrica din Genk compania americana are 4.000 de angajati platiti cu ora si majoritatea lor au aprobat saptamana trecuta planul de inchidere a unitatii, transmite AP.
Nivelul platilor difera in functie de varsta angajatilor si vechimea in munca. Muncitorii care au 50 de ani sau mai putin vor obtine sume de bani ce echivaleaza cu plata pe doi ani si jumatate. Cei care au peste 52 de ani vor primi o suma de bani ca sprijin pentru pensionare, pana cand ajung la varsta de 65 de ani.
Compania americana a anuntat recent ca in acest an costurile de restructurare se vor ridica la doua miliarde de dolari.
In octombrie 2012, Ford a confirmat ca va inchide pana in 2014 fabrica din orasul belgian Genk, unde lucreaza 4.300 de angajati, si va transfera productia la uzina din Valencia (Spania), ca parte a procesului de restructurare a operatiunilor Ford din Europa.
La fabrica Ford din orasul Genk (estul Belgiei), inaugurata in 1964, se produc modelele de clasa medie Mondeo si Galaxy precum si minivanurile S-MAX. Compania americana a anuntat ca urmatoarea generatie a modelelor Mondeo, S-MAX si Galaxy va fi transferata in Valencia (Spania), iar 4.300 de angajati de la Genk isi vor pierde locurile de munca.
In Romania, Ford Motor a inceput in 25 iunie productia de serie a noului model de... mai mult
Miercuri, 20 Martie 2013, ora 11:51
Peste 20.000 de angajati ai Ford din Genk, Belgia, au protestat in cadrului unui miting dupa ce reprezentantii fabricii au decis sa o inchida.
Oamenii sunt nemultumiti din cauza masurilor luate de conducere in incercarea de a reduce costurile, arata Daily Echo, potrivit Ziare.com.
Angajatii, alaturi de familii, copii si colegi din alte fabrici, au marsaluit in cadrul unei parade zgomotoase si foarte colorata pentru a arata sefilor cat de nemultumiti sunt.
Protestatarii fac parte din trei sindicate, iar la eveniment au venit cu steaguri si bannere pe care le-au fluturat pe traseul de doi kilometri. mai mult
Luni, 12 Noiembrie 2012, ora 09:06
Comisia Europeana a anuntat ca este posibil sa utilizeze diferite instrumente financiare pentru a sprijini reconversia profesionala a muncitorilor de la fabrica pe care Ford o va inchide in Belgia pana in 2014.
In acest moment CE analizeaza impreuna cu autoritatile belgiene posibilitatile existente, iar seful guvernului belgian si cel al guvernului flamand si-au exprimant speranta ca aceste ajutoare europene se vor concretiza, scrie Agerpres, citand AFP.
"La fel ca si in cazurile anterioare de concedieri masive, Comisia Europeana este gata sa discute cu autoritatile belgiene ce poate fi accesibil via Fondul european de ajustare la globalizare", a declarat vineri Jonathan Todd, purtator de cuvant al Comisiei.
FEG dispune de 500 milioane de euro anual pentru reinsertia profesionala a muncitorilor afectati de consecintele globalizarii. Todd a reamintit ca pentru a putea beneficia de sprijinul FEG este nevoie sa existe o legatura intre locurile de munca pierdute si efectele globalizarii economiei.
FEG poate finanta programe de formare profesionala, consiliere sau sprijin in infiintarea unei societati fiind folosit deja petnru sprijinirea fostilor salariati de la Renault, PSA, Saab si General Motors.
De asemenea, Comisia Europeana a mai informat vineri ca in data de 8 noiembrie comisarul european pentru Industrie, Antonio Tajani, va prezenta un plan de actiune pentru dezvoltarea unei industrii auto competitive si durabile in Europa, plan botezat "Cars2020".... mai mult
Vineri, 26 Octombrie 2012, ora 17:09
Fabrica Ford din Belgia se va inchide din 2014, in conditiile in care criza a generat o scadere semnificativa a cererii pe piata auto.
Anuntul a fost facut de liderii de sindicat in urma unei intalniri cu managementul companiei. Productia fabricii din Genk se va muta in Spania, la Valencia, iar cei 4.300 de angajati ai uzinei belgiene vor fi disponibilizati, relateaza Reuters.
Reprezentantii Ford se intalnesc, miercuri, si cu prim-ministrul si ministrul muncii din Belgia, iar apoi cu membrii guvernului flamand, urmand sa discute procesul de inchidere al fabricii.
Ford urmeaza sa-si prezinte rezultatele pe trimestrul trei la sfarsitul lui octombrie, dar in iulie si-a dublat estimarile privind pierderile pe care le va suferi in acest an pe piata europeana pana la nivelul de un miliard de dolari. Compania a anuntat cu aceasta ocazie ca trebuie "sa scada productia astfel incat aceasta sa fie conform cererii reale".
Fabrica din Genk va fi cea de-a doua uzina auto belgiana inchisa in ultimii ani, dupa cea din Antwerp, apartinand General Motors.
Uzina a functionat cu un program de lucru saptamanal de patru zile pentru cea mai mare parte a lui 2012, iar pentru acest an nu au mai fost programate decat 15 zile de productie, dintre care nicio zi in decembrie.
Muncitorii au inceput luni sa blocheze portile fabricii, dupa ce au aparut primele zvonuri ca aceasta s-ar putea inchide. mai mult
Miercuri, 24 Octombrie 2012, ora 11:33
Ford ar putea inchide cel putin o fabrica europeana, unde se estimeaza ca supracapacitatea de productie a companiei o depaseste pe cea a General Motors, in contextul in care profitul este redus de pierderile de pe plan international.
Desi concedierile masive si inchiderea fabricilor este o strategie dificila in Europa, inclusiv din punct de vedere politic, General Motors si PSA Peugeot Citroen au anuntat recent ca vor inchide cate o uzina de pe continent, ceea ce ar putea atenua reactia publicului si a politicienilor la o decizie similara din partea Ford, proprietarul Automobile Craiova.
Cele mai vulnerabile fabrici Ford ar fi cea din Southampton, Marea Britanie sau Genk, Belgia. GM va inchide fabrica Opel din Bochum, Germania, iar Peugeot pe cea de la Aulnay, Franta.
Pietele din Europa, Asia si America Latina aduc pierderi consistente
Ford a precizat in luna iunie ca profitul din trimestrul al doilea avea sa fie afectat "substantial" de pierderile inregistrate in Europa, Asia si America Latina, care sunt triple fata de cele din primul trimstru, urcand la 570 milioane de dolari.
Ford utilizeaza numai 63% din capacitatea de productie din Europa, iar pierderile inregistrate in acest an pe continent ar putea depasi 1,1 miliarde de dolari, dublu fata de estimarile companiei, anticipeaza analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley.
"Dupa calculele noastre, gradul de utilizare a fabricilor Ford din Europa este chiar mai redus decat in cazul General Motors, chiar... mai mult
Vineri, 20 Iulie 2012, ora 13:45
General Motors (GM) va inchide pana in 2017 fabrica din Bochum (Germania), in urma unei decizii luate miercuri, dar marii productori auto ar trebui sa renunte in total la cel putin cinci uzine din Europa pentru a rezolva problema supraofertei.
Inchiderea fabricii GM din Bochum, prima masura de acest tip luata de grupul american in Germania dupa al doilea Razboi Mondial, va rezolva numai o mica parte din problemele industriei auto europene.
"Ar trebui ca marii producatori auto sa inchida cel putin cate o fabrica, ceea ce ar insemna in total cinci unitati", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Paris pentru Bloomberg.
El s-a referit, pe langa General Motors, la Renault, PSA Peugeot Citroen, Fiat si Ford Motor.
Presati politic sa nu reduca numarul de locuri de munca, producatorii europeni au mentinut uzinele neprofitabile, inchizand numai doua in ultimii patru ani, o fabrica GM in Belgia si una a Fiat in Sicilia.
Odata cu scaderea cererii, supracapacitatea de productie din vestul Europei ar putea creste de peste doua ori, la circa doua milioane de vehicule in 2012, potrivit companiei de analiza a pietei IHS Automotive.
Piata auto europeana se va contracta cu 7% in acest an, a estimat saptamana trecuta Asociatia Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Anuntul GM de inchidere a fabricii din Bochum reflecta dificultatile cu care se confrunta producatorii auto europeni. Masura va fi aplicata pana in 2017, pentru a se tine cont de un acord... mai mult
Joi, 14 Iunie 2012, ora 19:30
Ford a inaugurat cea de-a patra fabrica in China care va produce modelul Ford Focus, intr-o incercare de a castiga teren pe o piata-cheie pentru compania auto.
Fabrica a fost construita in Chongqing, prin intermediul unui parteneriat cu Mazda. Avand o capacitate de productie de 150 de mii de masini anual, fabrica va mari capacitatea de productie a modelelor Ford in China la 600 de mii pe an, potrivit Detroit Free Press.
"Este o zi foarte speciala. Nu inauguezi in fiecare zi o noua fabrica. Este rezultatul a 10 ani de investitii si va schimba vietile a mii de oameni", a declarat Joe Hinrichs, presedintele Ford pentru Asia si Africa.
General Motors si Volkswagen sunt liderii pietei auto chineze in acest moment. Daca Ford a vandut aproximativ 520 de mii de masini in China in anul 2011, General Motors si Volkswagen vand mai mult de 2 milioane de masini in fiecare an.
China, centru de productie important
Ford mai are o fabrica de asamblare in Chongqing, pe langa alte unitati de fabricare a motoarelor, zona devenind astfel cel mai mare nucleu de productie pentru companie, dupa Michigan.
Noua unitate de productie din Chongqing va avea capacitatea de a fabrica 6 modele diferite, printre care si noul Ford Focus care va fi lansat in aceasta primavara.
"Ford este dedicat natiunii chineze si unui viitor mai verde. Noul Ford Focus este un model de succes extrem de popular la nivel mondial si sunt incantati sa incepem productia lui si in China", a declarat Dave... mai mult
Duminica, 26 Februarie 2012, ora 11:48