Reciclarea vestimentara a denimului, un teatru de improvizatie, o platforma pentru designeri sau o scoala alternativa bazata pe modelul de educatie Agile Learning sunt cateva dintre ideile de afaceri sau de noi linii de business pe care zece tineri antreprenori vor sa le finanteze prin crowdfunding, cu investitii initiale cuprinse intre 5.000 si 10.000 de euro.
Cele 10 idei au facut parte din Startarium Crowdfunding Makeathon, cel mai amplu proiect dedicat finantarii prin crowdfunding din Romania. Desi foarte diferite ca obiect de activitate, toate se adreseaza unui public urban activ, care vrea experiente si produse inedite, si sunt business-uri creative, care implica arta sau tehnologia digitala.
Atragerea finantarii necesare celor 10 produse sau servicii a inceput deja, odata cu campaniile de crowdfunding demarate prin Startarium Crowdfunding Makeathon. Lansate simultan pe 5 noiembrie in cadrul PitchDay, cea mai mare competitie pentru startup-uri din Romania, cele zece campanii de crowdfunding sunt in plin proces de finantare. Practic, cei interesati de produsele si serviciile acestor antreprenori le pot cumpara in avans, primind in schimb diferite recompense pentru sustinerea lor.
Pana pe 15 decembrie, cele 10 startup-uri vor sa stranga in total, pe platforma de crowdfunding sustinuta de Startarium, aproape 65.000 de euro, fie pentru a-si construi un business, fie pentru a-si dezvolta afacerea in noi directii. De la lansarea Startarium, 2.000 de romani au... mai mult
Marti, 12 Noiembrie 2019, ora 11:18
Trei din patru tineri antreprenori considera ca motivul principal pentru care nu reusesc sa-si puna ideile de afaceri in practica este lipsa fondurilor necesare investitiei initiale, arata un sondaj efectuat de platforma Startarium in randul celor inscrisi in Startarium Crowdfunding Makeathon, cel mai amplu proiect dedicat finantarii prin crowdfunding din Romania, care se desfasoara pana pe 15 decembrie.
Perceptia lor in acest sens vine in contextul in care jumatate dintre respondenti afirma ca suma de care ar avea nevoie pentru a-si transforma ideea intr-o afacere este de cel mult 20.000 euro. Alti 21% estimeaza investitia intre 20.000 si 50.000 de euro, iar restul spun ca ar depasi acest nivel.
Trei din cinci antreprenori inscrisi in proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon care au raspuns la sondaj spun ca au ideea de business pentru care cauta acum finantare printr-o campanie de crowdfunding de cel putin un an.
Pe langa lipsa fondurilor pentru demararea investitiei, lansarea afacerii a fost impiedicata si de lipsa lor de cunostinte care sa-i ajute sa-si puna ideile in practica (28%), de increderea scazuta in fortele proprii (25%), dar si de lipsa de sustinere (23%), de timp (21%) sau a unui partener de afaceri cu care sa imparta responsabilitatile si grijile (7%).
Totodata, cei mai multi respondenti considera ca sunt intr-un stadiu prea incipient al afacerii pentru a cauta finantare de la banca, neavand inca un istoric de activitate.
Iar fara un cadru... mai mult
Joi, 10 Octombrie 2019, ora 11:50
2000 de tineri din 18 orase au propus peste 115 de idei de business orientate spre viitor, iar cele mai bune idei vor fi rasplatite cu premii de 20.000 de euro, in total.
Ei au gasit, in cadrul Future Makers, solutii diverse pentru probleme din educatie, mediu, sanatate, mobilitate si pana la cele mai noi tehnologii care ne eficientizeaza activitatile in viata de zi cu zi si in business.
Future Makers, program educational de antreprenoriat de viitor, aflat la a doua editie, a desemnat acum finalistii care trec in urmatoarea etapa. Juriul format din experti si antreprenori romani a ales cele mai bune 55 de echipe care vor face parte din programul de incubare.
Din iulie pana in noiembrie cele 55 de echipe isi vor dezvolta impreuna ideile si afacerile pentru viitor prin ateliere, webinarii si sesiuni de lucru. Fiecare echipa va avea alaturi, in cele 4 luni de incubare, un mentor, antreprenor sau specialist cu experienta in industria aleasa. Echipele vor avea acces si la un centru de resurse online, spatiu de lucru si un bootcamp de 3 zile alaturi de celelalte echipe finaliste.
20.000 de euro premii
Faza finala a competitiei o reprezinta pitch-urile in fata juriului format din Ioan Iacob, Managing Partner QUALITANCE; Mirona Paun fondator Aventurile lui Tzitzi-Poc si mare castigator Future Makers 2018; Radu Manolescu, Fondator K.M. Trust&Partners; Nicoleta Eftimiu, Country Manager Coca Cola Romania; Mihai Toader-Pasti, co-fondator EFdeN; Irina Anghel-Enescu,... mai mult
Vineri, 28 Iunie 2019, ora 10:48
Educatie cu ajutorul teatrului si tehnologiei, biciclete din bambus sau un prototip care recicleaza masele plastice acolo unde sistemul public de salubrizare nu ajunge sunt doar trei ideile castigatoare ale primei editii a competitiei Future Makers.
Tinerii din Romania sunt din ce in ce mai motivati de o cariera antreprenoriala si de infiintarea unor afaceri inovatoare, cu beneficii pentru comunitatea in care traim si care sa fie viabile in timp. De asemenea, studiile arata ca mediul antreprenorial din
Romania are nevoie de idei de afaceri indraznete, care sa faca fata provocarilor unei lumi ce va fi dominata de tehnologie.
Future Makers este un program educational de antreprenoriat adresat tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani ce pune la dispozitie premii totale in valoare de 20.000 euro, incubare si mentorat pentru idei care propun solutii concrete de rezolvare la provocarile pe care viitorul ni le pregateste.
Competitia Future Makers se afla la a doua editie, iar tinerii din toata tara isi pot inscrie ideile de business pana pe 2 iunie pe www.futuremakers.ro.
Mirona Paun este marele castigator in cadrul primei editii Future Makers si este cea care a pus bazele proiectului Aventurile lui Tzitzi-Poc.
Proiectul este destinat copiilor cu varste cuprinse intre 2 si 8 ani si isi propune, ca prin arta teatrala si poveste, sa creeze cadrul potrivit pentru ca cei mici sa identifice emotiile si sa invete sa le gestioneze.
"Future Makers ne-a... mai mult
Marti, 21 Mai 2019, ora 12:30
Putini sunt oamenii care lasa ceva memorabil in urma lor, iar Ovidiu Joita vrea sa fie unul dintre ei. Desi are afaceri ce tind spre jumatate de milion de euro in 2018, el isi doreste ceva mai mult: si-a propus sa creeze prima scoala de SEO din Romania.
Ideea s-a nascut, in primul rand, din lipsa acuta de personal calificat in online.
"Imi doresc sa cresc aceasta industrie. Imi doresc ca peste cativa ani sa las iAgency.ro pe mana unor oameni tineri cu viziune. Pentru a-mi atinge acest obiectiv am considerat ca cel mai bine este sa-i formez chiar eu", spune Ovidiu Joita, fondatorul iAgency.ro, intr-un interviu acordat Business24.
Spune-ne mai multe despre tine.
Am terminat Academia de Sudii Economice, Managementul firmei, in 1999. Am facut si un Master in cadrul Universitatii Bucuresti, in domeniul IT. Din anul al doilea de facultate am inceput sa lucrez.
Sunt foarte multe de spus despre povestea mea profesionala. Primul job l-am avut in domeniul vanzarilor. Am petrecut cativa ani in aceasta zona. Punctul culminat a fost pozitia de Country Manager pentru Kappa si Wampum, branduri italiene de haine casual si sport.
Ulterior am cunoscut lumea publicitatii, fiind 4 ani managerul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor din Industria de Publicitate. Apoi, am devenit actionar intr-o firma de publicitate clasica.
In 2008 am ajuns la concluzia ca a sosit momentul sa schimb "macazul" si sa trec din publicitatea clasica in cea digitala. Atunci am infiintat... mai mult
Marti, 23 Octombrie 2018, ora 11:00
Elena Serbanescu este diplomat, fost delegat de tineret al Romaniei la ONU si, mai nou, antreprenor social. Isi doreste sa puna in valoare comorile rurale ale tarii noastre si, convinsa ca promovarea Romaniei incepe de acasa, a lansat un proiect de familie: Casa Naturii.
Construita dupa principii de auto-sustenabilitate energetica si urmand sa fie promovata folosind turismul creativ, Casa Naturii va include programe comunitare menite sa incurajeze initiativele economice ale localnicilor si sa le ofere perspective inedite de munca si educatie in ospitalitate.
Dar pentru a realiza proiectia casei, studiile tehnice si primul an de ateliere pentru copii si tineri, Elena va avea nevoie de 50.000 de euro, bani pe care i-ar putea castiga la o competitie importanta.
Elena Serbanescu este semifinalista a Competitiei Europene de Inovare Sociala, cel mai mare concurs de inovare sociala din Europa, organizat de Comisia Europeana impreuna cu Ashoka.
Dintr-un total de 700 de idei participante din 20 de tari europene, au fost alese 30, iar Romania este a doua cea mai bine reprezentata tara, cu 3 idei semifinaliste.
House of Nature este una dintre ele, avand sansa sa castige unul dintre premiile cu o valoare totala de 150.000 de euro. Anul acesta Ashoka a adus competitia pentru prima oara in Romania: Academia de Mentorat a avut loc la Cluj, intre 16 si 18 iulie.
As vrea sa vorbim pentru inceput despre tine, despre evolutia ta profesionala si implicarea in zona de... mai mult
Vineri, 07 Septembrie 2018, ora 10:37
Cunoastem ca Romania este tara cu una dintre cele mai rapide conexiuni la Internet, stim ca specialisti romani sunt foarte buni in tehnologia informatiilor si ca ponderea industriei de IT&C in PIB-ul Romaniei concureaza cu productia industriala.
Si totusi cand inventariem factorii care conduc la aceasta dezvoltare a industriei de IT&C din Romania regasim putine startup-uri si companii antreprenoriale in tehnologie. Putine, prin comparatie cu tarile baltice si central europene.
Cel putin asa arata datele din The European Digital City Index realizat de Netguru - digitalcityindex.eu, acolo unde Bucurestiul e abia pe locul 10 in ce priveste ecosistemul de startup si locul 6 in ce priveste ecosistemul de scaleup din Europa de Est.
Avem putini antreprenori in IT
Spiritul antreprenorial nu este foarte prezent in industria de tehnologie a informatiei din Romania. Sunt initiative care se sting rapid din cauza dificultatii de accesare a fondurilor necesare, necunoasterii schemelor de finantare minimis, prin bursa, respectiv pe piata AeRO, sau din lipsa unui business plan riguros. Educatia de profil este structurata nerelevant pentru competitivitatea acestei piete.
Multi dintre specialistii de IT prefera sa fie salariati si nu parteneri intr-un business antreprenorial. Au idei pe care le tin sub obroc de teama sa nu le "fure" cineva. Spiritul de asociere este deficitar, iar exemplele de succes strabat cu greu in spatiul public.
Mai mult, companiile din Romania nu... mai mult
Joi, 21 Iunie 2018, ora 11:45
Mai sunt cateva saptamani in care tinerii intre 20 si 29 de ani pot aplica la competitia de idei antreprenoriale, Future Makers. Inscrierile se fac pana pe 20 mai, completand formularul de pe www.futuremakers.ro, sectiunea Aplica.
In ultimele 2 luni, aproximativ 1.000 de tineri au participat la evenimentele si atelierele de antreprenoriat organizate in peste 15 orase din tara.
Tinerii au invatat ca a "incepe de azi ideile de maine" nu e o metafora, ci este cat se poate de pragmatic.
Populatia lumii creste, progresul tehnologic este foarte rapid, experimentam schimbari climatice nemaiintalnite, se epuizeaza resursele si toate aceste provocari cer solutii inovative.
Tinerii din toata tara mai au la dispozitie cateva saptamani sa aplice la competitia de idei antreprenoriale, sa intre in programul de incubare si mentorat si sa castige premiile de 20.000 de euro puse la bataie.
Din juriul Future Makers fac parte:
Wadia Ait Hamza (World Economic Forum)Nicoleta Eftimiu (Coca Cola Romania, Country Manager)Mihai Toader Pasti (EFdeN, General Manager & Co-founder)Sergiu Negut (Maastricht School of Management Romania, Associate Dean of Entrepreneurial Growth)Irina Anghel Enescu (South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association, Managing Director)Ioan Iacob (Qualitance, Founder and CEO)Sorina Campean (Entrepreneurship Centre Said Business School, University of Oxford Networks and Partnerships Manager)Florin Cobuz (NOD MAKERSPACE, Managing... mai mult
Joi, 03 Mai 2018, ora 13:52
Zece echipe de tineri ce dezvolta produse tech creative in zonele Disruptive Retail si Mobile si-au prezentat prototipurile in fata partenerilor, mentorilor si investitorilor.
Printre proiecte se numara si aplicatii pentru pasionatii de fitness, pentru companiile de cercetare de piata, pentru oamenii interesati de Bitcoin si multe altele.
Pe 25 mai toate echipele isi vor prezenta prototipurile finale in fata unui juriu de top si a potentialilor investitori si utilizatori, intrand in competitie pentru finantare si sprijin: luna care urmeaza este, prin urmare, decisiva pentru ei.
Business24 va prezinta cateva dintre cele mai interesante idei aduse de tineri la Innovation Labs 2015:
Vitabox.me este o aplicatie pentru pasionatii de fitness ce propune planuri de suplimentare nutritionala in functie de obiceiurile de antrenament ale fiecarui utilizator.
Echipa a plecat de la observatia ca piata romaneasca de suplimente nutritive pentru fitness este in crestere, optiunile sunt variate, dar posibilitatea de a primi recomandari personalizate este foarte redusa.
Astfel, echipa Vitabox.me creeaza profiluri personalizate ale utilizatorilor in functie de informatiile primite de la diferitele dispozitive de monitorizare a activitatii fizice.
Pentru fiecare profil, nutritionisti si antrenori de prestigiu vor oferi recomandari fiecarui utilizator in parte, existand si optiunea cumpararii directe a suplimentelor necesare.
BuyerBrain ofera o solutie ce masoara... mai mult
Joi, 23 Aprilie 2015, ora 11:16