In conformitate cu planurile de a reduce si mai mult emisiile de CO2 si de a imbunatati consumul de combustibil in gama sa, Suzuki Romania anunta introducerea, incepand cu luna martie 2020, a trei noi versiuni hibride cu sistem de 48V Self-Charging, care vor include si unitatea pe benzina K14D Boosterjet.
Noul sistem hibrid va fi introdus pe modelele Vitara, SX4 S-Cross si Swift Sport, si promite emisii de CO2 cu 20% mai mici, mai mult cuplu motor si un consum (calculat la standardele WLTP) cu 15% mai bun. Aceste modele vor inlocui versiunile actuale care folosesc motorul 1.4 Boosterjet (K14C) cu transmisie manuala.
Cu principii de functionare similare cu sistemul de 12V Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) - cu care Suzuki a deschis calea hibridizarii in 2016 si care s-a regasit pe modelele Ignis si Swift cu transmisie manuala - noul ansamblu propulsor hibrid de 48V isi pastreaza calitatea de a fi usor, toate componentelor sale cantarind mai putin de 15 kilograme.
Noul - si mai puternicul - sistem hibrid Suzuki SHVS este alcatuit dintr-un acumulator litiu-ion de 48V, un demaror-generator integrat (cunoscut ca ISG) si un convertizor 48V-12V (DC/DC) pentru a alimenta componentele care necesita o tensiune mai mica: luminile, sistemul audio sau cel de climatizare.
ISG functioneaza atat ca generator cat si ca demaror, este conectat la motor printr-o curea si asista unitatea termica la demaraje, pentru mai mult cuplu motor: 235 Nm disponibili de la 2.000... mai mult
Vineri, 14 Februarie 2020, ora 09:00
Piata masinilor electrice si hibride din Romania creste incet, dar sigur, cel mai mare impediment fiind pretul, in ciuda ajutorului substantial acordat de stat.
Potrivit unui studiu realizat recent de Ipsos, 42% dintre romanii chestionati au sustinut ca, cel mai probabil, viitoarea lor masina va fi una electrica.
Principalele motive pentru care sunt interesati de astfel de automobile sunt reducerea emisiilor poluante si reducerea costurilor cu carburantii.
Pe de alta parte, cei care nu doresc sa cumpere o masina electrica au identificat trei cauze principale pentru aceasta decizie. Cea mai importanta ramane pretul prea mare al masinilor electrice, lucru mentionat de 75% dintre participantii la studiu, in ciuda faptului ca Romania ofera cel mai mare bonus pentru achizitionarea de astfel de vehicule dintre tarile incluse in studiu (echivalentul a aproape 10.000 de euro).
De asemenea, 41% dintre romani considera ca autonomia masinilor electrice este prea mica, in timp ce 48% sustin ca infrastructura de statii de incarcare este redusa.
La studiul Ipsos au participat 3.877 de persoane din Romania, Belgia, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia si Turcia.
Piata masinilor electrice si hibride din Romania
Potrivit datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, romanii au achizitionat in perioada ianuarie-noiembrie 2019 un... mai mult
Joi, 23 Ianuarie 2020, ora 00:00
Romanii au cumparat 3.541 de autoturisme ecologice in primele sapte luni ale anului, cu 60% mai multe decat in urma cu un an, in aceeasi perioada, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de AGERPRES.
Conform analizei reprezentantilor producatorilor si importatorilor de autoturisme din Romania, ponderea autoturismelor ecologice noi in totalul vanzarilor, la nivel national, s-a situat, in perioada de referinta, la 3,6%, comparativ cu 2,5% cat se inregistra in intervalul ianuarie - iulie 2018.
Totodata, din totalul vanzarilor de masini ecologice, inregistrat in primele sapte luni ale anului in curs, cele mai multe (2.670 de unitati) sunt autoturisme hibrid, in crestere cu 55,3% fata de aceeasi perioada din anul 2018, in timp ce 714 unitati se incadreaza in categoria electrice (+134,1%), iar 157 de unitati faceau parte din categoria plug-in (-16,5%).
Statistica APIA releva faptul ca, doar la nivelul lunii iulie 2019, au fost comercializate 562 de autoturisme "verzi", in scadere cu 19%, in comparatie cu luna anterioara, cand s-au vandut 694 de unitati.
Potrivit datelor APIA, in topul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, in primele sapte luni ale anului, primul loc a fost ocupat de Nissan - cu 218 unitati (fata de patru exemplare inregistrate in anul precedent), urmat de Renault - cu 194 de unitati (+208,4%), Volkswagen (98 de exemplare, +21%), smart (86 de unitati, +17,8%), BMW (81 de unitati,... mai mult
Duminica, 01 Septembrie 2019, ora 12:27
Volkswagen, gigantul producator auto german, a anuntat ca nu doreste sa se lase atras intr-un litigiu cu partenerul japonez Suzuki si ca spera sa rezolve problema in particular.
Volkswagen a anuntat ca discutiile intre parti vor avea loc strict pe plan intern si ca va incerca sa evite angajarea intr-un razboi public cu Suzuki.
Aceasta declaratie este raspunsul Volkswagen la avizul juridic emis de Suzuki saptamana trecuta, prin care anunta oficial ca Volkswagen nu i-a oferit accesul la tehnologie in calitate de partener si cere remedierea numeroaselor incalcari din aceasta alianta de rau augur.
Suzuki a declarat ca, daca compania germana continua sa nu ii acorde accesul la tehnologiile hibrid, parteneriatul va inceta, informeaza Japan Today.
Citeste mai multe despre "Divort" intre Volkswagen si Suzuki? pe Ziare.com. mai mult
Miercuri, 19 Octombrie 2011, ora 10:15
Compania japoneza Suzuki a decis sa puna capat aliantei cu grupul german Volkswagen, iar acest "divort" se adauga unei liste in crestere de colaborari esuate in industria auto, punand sub semnul intrebarii rentabilitatea acestora, informeaza Mediafax.
"Parteneriatele transcontinentale sunt extrem de dificile", a declarat Thomas Sedran, director general la compania de consultanta AlixPartners.
El a aratat ca aceste proiecte au nevoie de mai mult timp pentru a da rezultate.
"Un proiect care are nevoie de 30 de luni pentru a fi finalizat in Germania sau Europa Centrala, ar putea dura 40 de luni in alte regiuni", a spus Sedran.
Cel mai spectaculos esec a fost cel al Daimler, acum patru ani, cand a renuntat la Chrysler si a "inghitit" pierderi de 30 de miliarde de dolari.
PSA Peugeot Citroen si Mitsubishi Motors, care lucreaza impreuna la proiecte precum automobilele electrice, au incercat un schimb de actiuni pentru a-si cimenta parteneriatul, dar au abandonat discutiile anul trecut.
Chiar si in Europa o serie de colaborari au esuat.
O alianta importanta, care a implicat detineri incrucisate de actiuni, intre Renault si Volvo, s-a rupt in 1994 dupa o revolta a actionarilor companiei suedeze.
Mai recent, BMW a vandut Rover, dupa sase ani de proprietate asupra companiei britanice care au dus la pierderi masive ale acesteia.
Sub presiuni intense de reducere a costurilor, producatori auto mai mici au incercat sa dezvolte sau sa extinda aliante care... mai mult
Marti, 13 Septembrie 2011, ora 19:14
Automobilele hibride sau cele electrice sunt nelipsite de la un salon auto international, iar japonezii de la Suzuki sunt si ei in trend. Versiunea plug-in hybrid a lui Swift va fi prezentata in cadrul Salonului Auto de la Tokyo, chiar daca exponatul este doar la stadiul de concept, informeaza Carscoop. Automobilul este construit pentru a functiona in baza energiei electrice, astfel ca emisiile de noxe vor fi reduse.
Pana la acest moment nu se cunosc date referitoare la consumul de combustibil pe care il va inregistra, insa motorul pe benzina va intra in functiune doar atunci cand bateriile au ajuns la un nivel scazut de energie. mai mult
Vineri, 02 Octombrie 2009, ora 10:21
Constructorul auto japonez Suzuki intentioneaza sa intre in 2011 pe piata nord-americana a autovehiculelor hibrid, folosind tehnologie dezvoltata in parteneriat cu General Motors, potrivit publicatiei economice Nikkei.Compania japoneza, recunoscuta in principal pentru autovehicule de dimensiuni mici, a ramas in urma grupurilor Toyota si Honda in domeniul dezvoltarii de masini ecologice.
Intrarea pe piata autovehiculelor hibrid va alimenta, probabil, competititia la nivelul preturilor, noteaza Nikkei.
Sistemele hibrid vor fi instalate pe sedanul Kizashi, a carui motorizare pe benzina va fi lansata pe piata din America de Nord la finele acestui an. General Motors a detinut, pana in 2006, 20% din Suzuki.
Compania japoneza are proiecte comune si cu alte companii auto, precum Opel si Fiat. mai mult
Duminica, 16 August 2009, ora 23:16
Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, analizeaza posibilitatea cooperarii cu grupul nipon Suzuki pentru construirea de masini cu o capacitate cilindrica foarte mica, potrivit unei surse apropiate situatiei. VW este la a doua tentativa de acest gen, dupa ce in 1992 a semnat un acord cu grupul auto japonez pentru dezvoltarea de masini mici, insa intelegerea s-a dovedit neproductiva. Suzuki, alaturi de Daihatsu, divizie a Toyota, domina piata nipona a autovehiculelor cu o capacitate a motorului de 660 centimetri cubi.Constructorul auto german incearca sa-si asigure cooperarea cu Suzuki prin achizitia a 10% din actiunile grupului, potrivit presei din Germania."Parteneriatul ar putea ajuta Suzuki sa se dezvolte mai mult pe segmentul vehiculelor hibrid si electrice, in conditiile in care aceste domenii par sa se extinda, in prezent, mai rapid decat s-a anticipat. Totodata, VW ar putea castiga un partener de seama in Asia, cu ajutorul caruia poate sa construiasca autovehicule mici, tot mai cautate de populatie, in detrimentul celor mari", a declarat Mitsuru Kurokawa, analist la IHS Global Insight, preluat de Mediafax.Suzuki mai coopereaza, in prezent, cu fostul actionar General Motors pe sectorul vehiculelor hibrid si al celor alimentate cu celule de combustibil. In plus, grupul are proiecte comune cu alte companii auto, precum Opel si Fiat. mai mult
Vineri, 26 Iunie 2009, ora 11:13