Privatizarea HZ Cargo a fost sistata intrucat situatia companiei feroviare din Croatia s-a depreciat consistent de la lansarea procedurii, afirma proprietarul grupului Grampet, Gruia Stoica, care considera ca "deznodamantul nefericit" poate fi pus pe seama lipsei de experienta a partii croate.
"Dupa un lung proces de negociere, marcat pe tot parcursul lui de obstacole birocratice impuse de formatul in care a fost organizata privatizarea, Ministerul Transporturilor din Croatia a ajuns la concluzia ca barierele de natura legala si legate de starea financiara deteriorata a companiei feroviare de stat HZ Cargo fac imposibila finalizarea tranzactiei in conditiile stabilite initial. Partea croata a recunoscut, in cadrul negocierilor, dar si in conferinta de presa organizata astazi de ministrul Doncic (Sinisa Hajdas Doncic, ministrul croat al Transporturilor, n.r.), faptul ca situatia HZ Cargo s-a depreciat consistent de la inceputul procedurii de privatizare si pana acum si a ales sa sisteze negocierile, urmand sa rezolve aceste probleme inaintea lansarii unui nou proces de privatizare", a declarat agentiei Mediafax proprietarul Grampet.
Ministerul Transporturilor din Croatia a anuntat, vineri, ca acordul de privatizare privind vanzarea companiei croate de transport feroviar de marfa HZ Cargo catre Grup Feroviar Roman (GFR), parte a Grampet, a esuat dupa ce cumparatorul roman a schimbat unele conditii referitoare la achizitie fata de cele pe care le-a prezentat in oferta... mai mult
Marti, 28 Ianuarie 2014, ora 09:06
Privatizarea operatorului de transport feroviar de marfa HZ Cargo din Croatia a esuat dupa ce castigatorul licitatiei, Grampet Group, companie detinuta de omul de afaceri roman Gruia Stoica, a modificat conditiile aferente tranzactiei, au anuntat autoritatile croate.
Potrivit Ministerului Transporturilor din Croatia, compania din care face parte si Grup Feroviar Roman a modificat mai multe conditii pentru achizitionarea HZ Cargo fata de oferta depusa initial, iar procesul de vanzare nu poate fi continuat in aceste circumstante, informeaza Reuters.
Publicatiile croate au relatat in urma cu o saptamana ca privatizarea HZ Cargo ar fi fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group, insa reprezentantii companiei au infirmat aceste informatii.
Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo
Totusi, intr-un comunicat remis Ziare.com, acestia au precizat ca "procedura de preluare a HZ Cargo se va finaliza ...citeste mai departe despre "E oficial: Gruia Stoica da gres si in Croatia. De ce n-a mai cumparat HZ Cargo" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 26 Ianuarie 2014, ora 11:15
Privatizarea HZ Cargo din Croatia este in desfasurare, potrivit Grampet, care infirma informatiile legate de incetarea procesului, dar precizeaza ca preluarea se va incheia daca situatia transportatorului feroviar de marfa croat este conforma cu strategia grupului detinut de Gruia Stoica.
"Grampet Group doreste sa infirme informatiile aparute in mass-media romanesti si croate, potrivit carora procesul de privatizare a HZ Cargo Croatia ar fi incetat pentru ca Grampet Group nu ar fi depus 'garantiile financiare necesare'. Mai mult decat atat, reprezentantii Grampet si reprezentantii Ministerului Tranporturilor vor avea in zilele urmatoare o intalnire programata pentru a discuta toate elementele ce tin de acest proces. In ceea ce priveste motivul invocat, nedepunerea garantiilor financiare, dorim sa precizam ca in stadiul in care se afla acum procedura de privatizare a HZ Cargo nici nu este prevazuta depunerea unor astfel de garantii", se arata intr-un comunicat al grupului.
Articole mass-media romanesti sunt bazate pe relatari ale publicatiilor croate care atribuie ministrului croat de Finante o declaratie facuta luni dimineata la postul national de radio, potrivit careia s-ar fi decis "oprirea discutiilor cu Grampet si identificarea, in cadrul Guvernului, a altor solutii pentru HZ Cargo", potrivit sursei citate.
In cursul aceleiasi zile, Ministrul Transporturilor, Hajdas Doncic, autoritatea mandatata sa efectueaze privatizarea HZ Cargo, a infirmat declaratiile... mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 07:45
Grampet Group infirma informatiile potrivit carora procesul de privatizare a HZ Cargo Croatia ar fi incetat pentru ca Grampet Group nu ar fi depus "garantiile financiare necesare".
Publicatiile croate au relatat la inceputul saptamanii, citand surse guvernamentale, ca privatizarea HZ Cargo a fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group.
Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo
"Reprezentantii Grampet si reprezentantii Ministerului Transporturilor vor avea in zilele urmatoare o intalnire programata pentru a discuta toate elementele ce tin de acest proces.
In ceea ce priveste motivul invocat, nedepunerea garantiilor financiare, dorim sa precizam ca in stadiul in care se afla acum procedura de privatizare a HZ Cargo nici nu este prevazuta depunerea unor astfel de garantii", se precizeaza intr-un comunicat Grampet Group remis Ziare.com.
Potrivit reprezentantilor companiei de transport ...citeste mai departe despre "Gruia Stoica face lumina in privatizarea "CFR" -ului din Croatia: Continua sau nu negocierile?" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2014, ora 18:19
Dupa esecul inregistrat in procesul privatizarii CFR Marfa, Gruia Stoica, patronul Grampet Group, intampina dificultati si in Croatia, unde a castigat licitatia pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni al operatorului de transport feroviar HZ Cargo.
Privatizarea HZ Cargo a fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group, companie controlata de Gruia Stoica, a anuntat la inceputul saptamanii Ministerul Transporturilor din Croatia, potrivit Railway Gazette.
Grampet Group detine si Grup Feroviar Roman (GFR), care a castigat in luna iunie 2013 licitatia pentru privatizarea CFR Marfa. Tentativa de privatizare a esuat ca urmare a depasirii termenului limita de 14 octombrie pentru finalizarea vanzarii.
Privatizarea CFR Marfa, esuata - Gruia Stoica: Am fost informati ca nu se poate finaliza tranzactia (Video)
Sapte companii si-au manifestat initial interesul pentru achizitionarea a unei participatii de 75% la compania de stat din Croatia, insa doar oferta ...citeste mai departe despre "Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2014, ora 16:21
Presedintele Grampet Group, Gruia Stoica, a primit din partea Forbes premiul 'Cel mai dinamic om de afaceri', dupa ce compania pe care o conduce, Grampet Group, a participat la nu mai putin de patru privatizari internationale ale unor operatori feroviari de transport de marfa, in doar primele 8 luni ale acestui an, potrivit unui comunicat al grupului.
"Sunt onorat sa primesc acest premiu, pe care vreau sa-l dedic managementului Grampet Group-Grup Feroviar Roman, celor 9.000 de angajati ai Grupului, precum si echipelor de lucru si de negociere care, in doar 8 luni de zile, au avut de gestionat nu mai putin de patru privatizari majore, strategice, in patru tari, patru culturi diferite: privatizarea din Romania a CFR Marfa, privatizarea din Croatia a HZ Cargo, privatizarea din Bulgaria a BDZ Cargo si privatizarea din Grecia a TRAINOSE. Este o activitate dificila chiar si pentru cele mai mari dintre companiile globale (...)", a precizat Gruia Stoica.
In Romania, privatizarea CFR Marfa a esuat, intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de Guvern.
Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata, pe 20 iunie 2013, castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre... mai mult
Luni, 28 Octombrie 2013, ora 08:35
Firmele Grampet Service si Transbordare Vagoane-Marfa, ambele controlate de omul de afaceri Gruia Stoica, prin Grup Feroviar Roman (GFR), figureaza cu datorii la stat de peste 100.000 de euro, impotriva lor fiind deschisa procedura de executare silita, conform datelor oficiale ANAF. Reprezentantii acestei institutii declarau, luni, ca GFR nu figureaza in bazele de date ale Agentiei pe lista datornicilor.
Reprezentantii ANAF declarau, pentru Gandul, ca societatea Grup Feroviar Roman SA nu figureaza cu sechestre instituite, conturi blocate si nici pe lista datornicilor ANAF.
Gruia Stoica nu recunoaste datoriile catre buget
Omul de afaceri Gruia Stoica "condamna cu vehementa toate insinuarile cu privire la
asa-zise probleme fiscale, penale sau de capacitate financiara" cu care s-ar confrunta
GFR-Grampet.
Grupul arata, intr-un comunicat oficial, ca GFR-Grampet nu are probleme de bonitate, fiind chiar in discutii avansate cu institutii financiare internationale din top 5 mondial, in vederea finantarii tranzactiei pentru CFR Marfa. De asemenea, grupul are achitate la zi toate impozitele si taxele datorate bugetului de stat, si nu are restrictii impuse conturilor.
Totodata, "omul de afaceri Gruia Stoica nu face obiectul niciunui dosar penal aflat in derulare, iar peste 90% dintre contractele grupului se deruleaza cu operatori privati", se arata in comunicat.
GFR, o victima mediatica
Reprezentantii GFR acuza "atacuri mediatice", si se considera "tinta unei... mai mult
Luni, 05 August 2013, ora 14:42
Bogdan Chiritoiu, seful Consiliului Concurentei, spune ca se analizeaza privatizarea CFR Marfa si preluarea companiei de stat de catre Grup Feroviar Roman (GFR), grup controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, si ca procesul de analiza poate dura sase luni, dar mentioneaza ca "suntem flexibili. Nu vrem ca o activitate birocratica sa blocheze o privatizare".
"Nu suntem un obstacol, imi doresc sa privatizam o companie si vom face tot ce se poate ca acest lucru sa se intample. Legea ne permite sa fim flexibili, putem sa incepem analiza imediat. Nu este usor sa blocam 200 de milioane de euro. Suntem deschisi la orice varianta procedurala, pentru ca nu vrem ca o activitate birocratica sa blocheze o privatizare", a declarat seful Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, la Digi24.
A trecut o luna de cand Grupul Feroviar Roman a fost desemnat castigator licitatiei pentru preluarea CFR Marfa, dar privatizare se afla in impas, blocata intre institutiile statului. Guvernul nu a adoptat nici acum hotararea privind privatizarea transportatorului feroviar, in lipsa careia contractul nu poate fi semnat.
Potrivit proiectului de act normativ prin care se aproba vanzarea CFR Marfa, Gruia Stoica are la dispozitie 10 zile de la avizul Consiliului Concurentei pentru a vira banii in conturile statului, dar nu mai mult de 150 de zile de la semnarea contractului. Analiza Consiliului Concurentei ar putea dura insa si cateva luni.
"Din momentul in care avem toate informatiile, avem... mai mult
Marti, 23 Iulie 2013, ora 17:00