Presa croata relateaza despre arestarea patronului Grup Feroviar Roman (GFR), Gruia Stoica, cel care a incercat recent sa preia compania nationala de transport feroviar de marfa din Croatia, HZ Cargo.
Dupa aflarea vestii retinerii lui Stoica, Parlamentul croat si-a intrerupt sesiunea timp de zece minute. Parlamentarul Boro Grubisic, membru al partidului HDSSB, a cerut demisia ministrului Transporturilor, Hajdas Doncic, scrie 24hata.hr.
Motivele arestarii lui Gruia Stoica: A mintit in legatura cu onorariul de 3 milioane de euro
El a afirmat ca de HZ Cargo depinde nu doar soarta a 3.500 de angajati, ci si a portului Rijeka si a caii ferate dintre Rijeka si Budapesta.
La randul lui, Doncic a amintit ca nu a fost semnat contractul cu romanii. "Pentru noi, povestea s-a terminat in urma cu o saptamana", a spus acesta, potrivit Index.hr
Stenograme in dosarul lui Gruia Stoica: Cine este mai influent acolo, Fenechiu sau ...citeste mai departe despre "Ce reactii a starnit arestarea lui Gruia Stoica in Parlamentul croat. Se cere demisia ministrului Transporturilor" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 01 Februarie 2014, ora 09:16
Privatizarea HZ Cargo a fost sistata intrucat situatia companiei feroviare din Croatia s-a depreciat consistent de la lansarea procedurii, afirma proprietarul grupului Grampet, Gruia Stoica, care considera ca "deznodamantul nefericit" poate fi pus pe seama lipsei de experienta a partii croate.
"Dupa un lung proces de negociere, marcat pe tot parcursul lui de obstacole birocratice impuse de formatul in care a fost organizata privatizarea, Ministerul Transporturilor din Croatia a ajuns la concluzia ca barierele de natura legala si legate de starea financiara deteriorata a companiei feroviare de stat HZ Cargo fac imposibila finalizarea tranzactiei in conditiile stabilite initial. Partea croata a recunoscut, in cadrul negocierilor, dar si in conferinta de presa organizata astazi de ministrul Doncic (Sinisa Hajdas Doncic, ministrul croat al Transporturilor, n.r.), faptul ca situatia HZ Cargo s-a depreciat consistent de la inceputul procedurii de privatizare si pana acum si a ales sa sisteze negocierile, urmand sa rezolve aceste probleme inaintea lansarii unui nou proces de privatizare", a declarat agentiei Mediafax proprietarul Grampet.
Ministerul Transporturilor din Croatia a anuntat, vineri, ca acordul de privatizare privind vanzarea companiei croate de transport feroviar de marfa HZ Cargo catre Grup Feroviar Roman (GFR), parte a Grampet, a esuat dupa ce cumparatorul roman a schimbat unele conditii referitoare la achizitie fata de cele pe care le-a prezentat in oferta... mai mult
Marti, 28 Ianuarie 2014, ora 09:06
Privatizarea operatorului de transport feroviar de marfa HZ Cargo din Croatia a esuat dupa ce castigatorul licitatiei, Grampet Group, companie detinuta de omul de afaceri roman Gruia Stoica, a modificat conditiile aferente tranzactiei, au anuntat autoritatile croate.
Potrivit Ministerului Transporturilor din Croatia, compania din care face parte si Grup Feroviar Roman a modificat mai multe conditii pentru achizitionarea HZ Cargo fata de oferta depusa initial, iar procesul de vanzare nu poate fi continuat in aceste circumstante, informeaza Reuters.
Publicatiile croate au relatat in urma cu o saptamana ca privatizarea HZ Cargo ar fi fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group, insa reprezentantii companiei au infirmat aceste informatii.
Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo
Totusi, intr-un comunicat remis Ziare.com, acestia au precizat ca "procedura de preluare a HZ Cargo se va finaliza ...citeste mai departe despre "E oficial: Gruia Stoica da gres si in Croatia. De ce n-a mai cumparat HZ Cargo" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 26 Ianuarie 2014, ora 11:15
Privatizarea HZ Cargo din Croatia este in desfasurare, potrivit Grampet, care infirma informatiile legate de incetarea procesului, dar precizeaza ca preluarea se va incheia daca situatia transportatorului feroviar de marfa croat este conforma cu strategia grupului detinut de Gruia Stoica.
"Grampet Group doreste sa infirme informatiile aparute in mass-media romanesti si croate, potrivit carora procesul de privatizare a HZ Cargo Croatia ar fi incetat pentru ca Grampet Group nu ar fi depus 'garantiile financiare necesare'. Mai mult decat atat, reprezentantii Grampet si reprezentantii Ministerului Tranporturilor vor avea in zilele urmatoare o intalnire programata pentru a discuta toate elementele ce tin de acest proces. In ceea ce priveste motivul invocat, nedepunerea garantiilor financiare, dorim sa precizam ca in stadiul in care se afla acum procedura de privatizare a HZ Cargo nici nu este prevazuta depunerea unor astfel de garantii", se arata intr-un comunicat al grupului.
Articole mass-media romanesti sunt bazate pe relatari ale publicatiilor croate care atribuie ministrului croat de Finante o declaratie facuta luni dimineata la postul national de radio, potrivit careia s-ar fi decis "oprirea discutiilor cu Grampet si identificarea, in cadrul Guvernului, a altor solutii pentru HZ Cargo", potrivit sursei citate.
In cursul aceleiasi zile, Ministrul Transporturilor, Hajdas Doncic, autoritatea mandatata sa efectueaze privatizarea HZ Cargo, a infirmat declaratiile... mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 07:45
Grampet Group infirma informatiile potrivit carora procesul de privatizare a HZ Cargo Croatia ar fi incetat pentru ca Grampet Group nu ar fi depus "garantiile financiare necesare".
Publicatiile croate au relatat la inceputul saptamanii, citand surse guvernamentale, ca privatizarea HZ Cargo a fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group.
Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo
"Reprezentantii Grampet si reprezentantii Ministerului Transporturilor vor avea in zilele urmatoare o intalnire programata pentru a discuta toate elementele ce tin de acest proces.
In ceea ce priveste motivul invocat, nedepunerea garantiilor financiare, dorim sa precizam ca in stadiul in care se afla acum procedura de privatizare a HZ Cargo nici nu este prevazuta depunerea unor astfel de garantii", se precizeaza intr-un comunicat Grampet Group remis Ziare.com.
Potrivit reprezentantilor companiei de transport ...citeste mai departe despre "Gruia Stoica face lumina in privatizarea "CFR" -ului din Croatia: Continua sau nu negocierile?" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2014, ora 18:19
Dupa esecul inregistrat in procesul privatizarii CFR Marfa, Gruia Stoica, patronul Grampet Group, intampina dificultati si in Croatia, unde a castigat licitatia pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni al operatorului de transport feroviar HZ Cargo.
Privatizarea HZ Cargo a fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group, companie controlata de Gruia Stoica, a anuntat la inceputul saptamanii Ministerul Transporturilor din Croatia, potrivit Railway Gazette.
Grampet Group detine si Grup Feroviar Roman (GFR), care a castigat in luna iunie 2013 licitatia pentru privatizarea CFR Marfa. Tentativa de privatizare a esuat ca urmare a depasirii termenului limita de 14 octombrie pentru finalizarea vanzarii.
Privatizarea CFR Marfa, esuata - Gruia Stoica: Am fost informati ca nu se poate finaliza tranzactia (Video)
Sapte companii si-au manifestat initial interesul pentru achizitionarea a unei participatii de 75% la compania de stat din Croatia, insa doar oferta ...citeste mai departe despre "Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2014, ora 16:21
Presedintele Grampet Group, Gruia Stoica, a primit din partea Forbes premiul 'Cel mai dinamic om de afaceri', dupa ce compania pe care o conduce, Grampet Group, a participat la nu mai putin de patru privatizari internationale ale unor operatori feroviari de transport de marfa, in doar primele 8 luni ale acestui an, potrivit unui comunicat al grupului.
"Sunt onorat sa primesc acest premiu, pe care vreau sa-l dedic managementului Grampet Group-Grup Feroviar Roman, celor 9.000 de angajati ai Grupului, precum si echipelor de lucru si de negociere care, in doar 8 luni de zile, au avut de gestionat nu mai putin de patru privatizari majore, strategice, in patru tari, patru culturi diferite: privatizarea din Romania a CFR Marfa, privatizarea din Croatia a HZ Cargo, privatizarea din Bulgaria a BDZ Cargo si privatizarea din Grecia a TRAINOSE. Este o activitate dificila chiar si pentru cele mai mari dintre companiile globale (...)", a precizat Gruia Stoica.
In Romania, privatizarea CFR Marfa a esuat, intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de Guvern.
Compania Grup Feroviar Roman a fost declarata, pe 20 iunie 2013, castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vanzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre... mai mult
Luni, 28 Octombrie 2013, ora 08:35