Privatizarea operatorului de transport feroviar de marfa HZ Cargo din Croatia a esuat dupa ce castigatorul licitatiei, Grampet Group, companie detinuta de omul de afaceri roman Gruia Stoica, a modificat conditiile aferente tranzactiei, au anuntat autoritatile croate.
Potrivit Ministerului Transporturilor din Croatia, compania din care face parte si Grup Feroviar Roman a modificat mai multe conditii pentru achizitionarea HZ Cargo fata de oferta depusa initial, iar procesul de vanzare nu poate fi continuat in aceste circumstante, informeaza Reuters.
Publicatiile croate au relatat in urma cu o saptamana ca privatizarea HZ Cargo ar fi fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group, insa reprezentantii companiei au infirmat aceste informatii.
Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo
Totusi, intr-un comunicat remis Ziare.com, acestia au precizat ca "procedura de preluare a HZ Cargo se va finaliza ...citeste mai departe despre "E oficial: Gruia Stoica da gres si in Croatia. De ce n-a mai cumparat HZ Cargo" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 26 Ianuarie 2014, ora 11:15
Dupa esecul inregistrat in procesul privatizarii CFR Marfa, Gruia Stoica, patronul Grampet Group, intampina dificultati si in Croatia, unde a castigat licitatia pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni al operatorului de transport feroviar HZ Cargo.
Privatizarea HZ Cargo a fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group, companie controlata de Gruia Stoica, a anuntat la inceputul saptamanii Ministerul Transporturilor din Croatia, potrivit Railway Gazette.
Grampet Group detine si Grup Feroviar Roman (GFR), care a castigat in luna iunie 2013 licitatia pentru privatizarea CFR Marfa. Tentativa de privatizare a esuat ca urmare a depasirii termenului limita de 14 octombrie pentru finalizarea vanzarii.
Privatizarea CFR Marfa, esuata - Gruia Stoica: Am fost informati ca nu se poate finaliza tranzactia (Video)
Sapte companii si-au manifestat initial interesul pentru achizitionarea a unei participatii de 75% la compania de stat din Croatia, insa doar oferta ...citeste mai departe despre "Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2014, ora 16:21
Bogdan Chiritoiu, seful Consiliului Concurentei, spune ca se analizeaza privatizarea CFR Marfa si preluarea companiei de stat de catre Grup Feroviar Roman (GFR), grup controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, si ca procesul de analiza poate dura sase luni, dar mentioneaza ca "suntem flexibili. Nu vrem ca o activitate birocratica sa blocheze o privatizare".
"Nu suntem un obstacol, imi doresc sa privatizam o companie si vom face tot ce se poate ca acest lucru sa se intample. Legea ne permite sa fim flexibili, putem sa incepem analiza imediat. Nu este usor sa blocam 200 de milioane de euro. Suntem deschisi la orice varianta procedurala, pentru ca nu vrem ca o activitate birocratica sa blocheze o privatizare", a declarat seful Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, la Digi24.
A trecut o luna de cand Grupul Feroviar Roman a fost desemnat castigator licitatiei pentru preluarea CFR Marfa, dar privatizare se afla in impas, blocata intre institutiile statului. Guvernul nu a adoptat nici acum hotararea privind privatizarea transportatorului feroviar, in lipsa careia contractul nu poate fi semnat.
Potrivit proiectului de act normativ prin care se aproba vanzarea CFR Marfa, Gruia Stoica are la dispozitie 10 zile de la avizul Consiliului Concurentei pentru a vira banii in conturile statului, dar nu mai mult de 150 de zile de la semnarea contractului. Analiza Consiliului Concurentei ar putea dura insa si cateva luni.
"Din momentul in care avem toate informatiile, avem... mai mult
Marti, 23 Iulie 2013, ora 17:00