O criza inseamna pericole, dar si oportunitati, spune Francois Coste, CEO Groupama Asigurari si Presedinte al Camerei de Comert si Industrie Franco-Romana (CCIFER).
Pentru el si alti oameni de afaceri, aceasta perioada reprezinta un moment de cumpana, din care invata sa descopere avantajele unui stil de viata mai "asezat": acum ramane mai mult timp pentru carti, seriale si, nu in ultimul rand, pentru gesturi care ne fac mai umani.
Francois Coste impartaseste pentru Ziare.com titlurile pe care le citeste acum, cand are putin mai mult timp liber, ne dezvaluie cum alege el sa fie mai aproape de oamenii din organizatia sa si, nu in ultimul rand, cum alege sa se deconecteze in aceste momente.
Ce carti cititi in aceasta perioada?
O criza inseamna pericole, dar si oportunitati, pe care le putem descoperi. Imi doresc ca fiecare dintre noi sa gaseasca si avantajele unei astfel de situatii.
Eu, spre exemplu, in aceste saptamani pe care le-am petrecut in casa, m-am intors la una dintre pasiunile mele, pe care am neglijat-o in ultima vreme - lectura. Reusesc sa ii dedic timp, uneori chiar si doua ore pe zi.
Continui sa citesc o carte care imi place tare mult si pe care o recomand: "The theory of constraints", scrisa de Eliyahu M. Goldratt.
In plus, pentru ca acum timpul imi permite, am indraznit sa incep "Dilema veche", si, in special, editorialele lui Andrei Plesu, care imi solicita mai mult timp, pentru ca nu stapanesc foarte bine limba romana.
De asemenea,... mai mult
Luni, 20 Aprilie 2020, ora 00:00
Automatizarea devine o normalitate in Romania, iar marile companii nu ezita sa tina pasul cu noile tehnologii. Eficientizarea operatiunilor prin roboti aduce deja beneficii insemnate, atat pentru clienti, care se bucura de rapiditate, cat si pentru afaceri, pentru care automatizarea inseamna eficienta si performanta crescuta, reducerea erorilor umane, iar pe termen lung, a costurilor.
Mai mult decat atat, romanii au demonstrat ca au apetit pentru digitalizare, iar asta da avant celor dispusi sa investeasca in revolutia digitala pentru a ramane relevanti pentru consumatori.
Pentru a afla mai multe despre acest avant, despre investitii si cum arata lumea digitalizarii din interior, am stat de vorba cu Razvan Ghetea, Director IT si Operatiuni, Groupama Asigurari, companie care anul trecut a automatizat 150.000 de tranzactii utilizand RPA si care si-a propus ca numarul tranzactiilor automatizate sa se ridice la 230.000, cu ajutorul a patru roboti.
Razvan Ghetea are o experienta de 20 de ani in managementul IT. Inainte de a se alatura Groupama in 2010, a fost Director General Adjunct pentru filiala din Romania a Banco Popolare Group (2007-2010), Director IT pentru Banca C.R. Firenze din Romania (2010-2007) si Director IT pentru Daewoo Bank (1997-2000). Si-a inceput cariera ca analist programator la Alpha Bank, dupa absolvirea studiilor de economie si IT la Academia de Studii Economice din Bucuresti.
"Anticipand trendul de digitalizare si fiind constienti ca acesta... mai mult
Vineri, 06 Martie 2020, ora 16:04
Groupama, unul dintre liderii pietei de asigurari din Romania, si-a imbunatatit rezultatele financiare in 2013 si are ca principal obiectiv pentru 2014 atingerea nivelului de profitabilitate sustenabila.
Rezultatul tehnic net al companiei s-a imbunatatit semnificativ, cu peste 50% comparativ cu 2012, si s-a bazat pe o profitabilitate mai buna a produselor clasice. Un aport important in obtinerea acestui rezultat au avut cresterea performantei pe linia Casco si reducerea voluntara a expunerii pe RCA, cumulat cu imbunatatirea rezultatului tehnic net, precum si imbunatatirea rezultatului tehnic net pe asigurarile de proprietati.
Principalele linii de asigurari care au inregistrat cresteri ale veniturilor au fost Bunuri si proprietati (asigurari agricole incluse), Transport, precum si Sanatate & accidente. Pe fondul diminuarii expunerii pe linia RCA, primele brute subscrise totale pentru 2013 au fost insa in scadere cu 11% comparativ cu anul anterior, ajungand la 718 milioane de lei.
Imbunatatirea rezultatului financiar in 2013 a avut la baza si implementarea cu succes a programelor de eficientizare a cheltuielilor, acestea scazand in 2013 cu mai mult de 4% fata de 2012, in conditiile imbunatatirii constante a gradului de satisfactie a clientilor.
Optimizarea si eficientizarea continua a proceselor reprezinta si in 2014 o axa importanta de dezvoltare pentru Groupama Asigurari alaturi de cresterea marjei tehnice.
Compania si-a consolidat pozitia pe segmentele... mai mult
Joi, 24 Aprilie 2014, ora 15:54
Structura de management a Groupama Asigurari a fost schimbata, dupa ce mai multe persoane au fost numite in noi functii de conducere.
De la data de 1 iulie, Calin Matei, director general adjunct si de director al Diviziei Tehnice Viata si Bancassurance, conduce si Divizia Tehnica NonViata, precum si Directia Reasigurare a companiei.
De asemenea, de la aceeasi data, Georgiana Miron, director Comunicare si Relatii Publice, se ocupa si de Divizia Marketing si Comunicare.
Calin Matei a coordonat mai multe proiecte strategice, in special cu privire la asigurari de viata si bancassurance in cadrul Groupama Asigurari.
La randul ei, Georgiana Miron s-a alaturat echipei Groupama Asigurari in decembrie 2009, fiind responsabila in toata aceasta perioada de coordonarea functiunilor de comunicare externa si interna din companie.
Groupama Asigurari ocupa locul al patrulea in clasamentul general al companiilor de asigurari, fiind astfel unul dintre liderii pietei de profil din Romania.
Compania este parte a unuia dintre cele mai puternice grupuri internationale de asigurari si servicii finaciare din Europa, cu peste 16 milioane de clienti si 39.000 de angajati, la nivel global. mai mult
Joi, 16 August 2012, ora 11:55
Groupama Asigurari a inaugurat Alo Groupama, centrul de relatii cu clientii pentru activitatea integrata de avizare daune, au anuntat luni reprezentantii companiei.
Noul centru ofera asiguratilor companiei informatii in timp real cu privire la dosarele de dauna si la stadiul acestora.
Clientii Groupama isi pot inregistra electronic datele din dosarele de daune.
Centrul este functional la nivel national, avizarea daunelor realizandu-se telefonic, prin apelarea numarului 0374-110-110.
"Intr-o prima etapa, aceasta platforma este dedicata doar daunelor auto urmand ca anul viitor alte activitati sa fie dezvoltate", a declarat Sanda Nicoara, director general Groupama Asigurari.
Centrul are 30 de angajati. mai mult
Luni, 28 Noiembrie 2011, ora 11:37
Actionarii Groupama Asigurari au decis, intr-o sedinta din decembrie 2010, majorarea capitalului social cu 19,35 milioane lei, la 1,12 miliarde lei, prin aport in numerar al actionarilor, potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial, informeaza Newsin. "Capitalul social subscris si integral varsat este de 1.120.774.450 lei actiuni, fiecare cu o valoare nominala de 1 leu", se arata in document.
In urma majorarii capitalului social, Groupama SA detine 99,999972% din capitalul social, iar Groupama Investissements SAS 0,000028%. mai mult
Miercuri, 16 Februarie 2011, ora 23:50
Groupama Asigurari a deschis pana in prezent 234 de dosare de dauna ca urmare a inundatiilor din ultima perioada, valoarea estimata a despagubirilor fiind de 1,98 milioane lei (aproximativ 461.000 euro), a anuntat miercuri compania. "Regiunile afectate de inundatii sunt importante pentru Groupama Asigurari, intrucat avem aici un numar mare de asigurati care se confrunta in aceasta perioada cu situatii extrem de dificile", a declarat directorul general al Groupama Asigurari, Denis Rousset.Astfel, conducerea Groupama Asigurari a luat masuri in vederea instrumentarii si solutionarii cat mai rapide a dosarelor de dauna."In plus, toti angajatii au fost mobilizati spre a-si oferi sprijinul si a aloca resursele necesare in acest sens", se arata in comunicatul companiei. mai mult
Miercuri, 14 Iulie 2010, ora 14:38
Automobile Dacia, Renault-Nissan SRL si Groupama Asigurari au incheiat un parteneriat strategic care va permite reducerea timpului de asteptare la tratarea dosarului de daune pentru posesorii de masini Dacia, Renault si Nissan, a anuntat compania din Pitesti."Datorita unui protocol de schimb de date informatizat intre reparatorii autorizati ai celor trei marci si asigurator, acest parteneriat va permite eliberarea acceptelor de plata in maxim 48 de ore de la depunerea dosarului de daune. Beneficiile (...) sunt reducerea timpului de asteptare pentru tratarea dosarului de daune si scurtarea perioadei de imobilizare a vehiculului pe durata reparatiei", se arata intr-un comunicat al Automobile Dacia, precizeaza Mediafax.
Parteneriatul este in vigoare din luna martie, fiind valabil atat pentru asigurarile de raspundere civila auto obligatorii RCA, cat si pentru asigurarile facultative pentru avarii de tip CASCO.
"Colaborarea instituita cu Groupama Asigurari se poate extinde la nivelul fiecarui reparator din reteaua agreata Dacia-Renault-Nissan care doreste incheierea unui acord in acest sens. Grupul Renault in Romania detine in prezent cea mai dezvoltata retea de service-uri la nivel national - 89 de unitati Dacia, 49 de unitati Renault si 24 de unitati Nissan, iar parteneriate similare au fost incheiate si cu alte companii de asigurari din Romania", se mai arata in comunicat.
Creata din fuziunea Asiban si BT Asigurari Transilvania si a integrarii structurii de vanzari a OTP... mai mult
Miercuri, 07 Aprilie 2010, ora 11:34
Groupama Asigurari si-a majorat capitalul social cu 59,32 milioane lei (echivalentul a 14 milioane euro), pana la 1,1 miliarde lei, prin aport in numerar din partea actionarului majoritar Groupama SA, potrivit unei hotarari AGA publicate vineri in Monitorul Oficial, informeaza NewsIn.
Inainte de majorare, Groupama Asigurari avea un capital social de 1,04 miliarde lei.
Actionarul Groupama Investissements a renuntat la exercitarea dreptului de preferinta privind majorarea capitalului social al Groupama Asigurari proportional cu cele 317 actiuni pe care le detine, potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial.
Groupama SA detine 99,999971% din capitalul social, iar Groupama Investissements SAS are 0,000029% din capital.
Groupama a platit actionarilor 350 milioane euro la inceputul lui 2008 pentru al treilea asigurator de pe piata romaneasca, Asiban, dupa ce preluase, anterior, BT Asigurari de la fostul proprietar, Banca Transilvania, pentru circa 100 milioane euro.
Tot la inceputul lui 2008, Groupama s-a inteles cu banca ungara OTP pentru preluarea diviziei OTP Garancia, in tranzactie fiind incluse si subsidiarele acesteia din Bulgaria, Romania si Slovacia.
Groupama a inceput sa-si fuzioneze firmele din Romania intr-o singura structura, Groupama Asigurari, care a obtinut autorizatia Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) in iunie 2009 si a fost inregistrata la Registrul Comertului la 1 august 2009.
Prima etapa a constat in absorbtia Asiban de catre BT Asigurari, iar... mai mult
Sambata, 06 Februarie 2010, ora 09:49