Privatizarea HZ Cargo a fost sistata intrucat situatia companiei feroviare din Croatia s-a depreciat consistent de la lansarea procedurii, afirma proprietarul grupului Grampet, Gruia Stoica, care considera ca "deznodamantul nefericit" poate fi pus pe seama lipsei de experienta a partii croate.
"Dupa un lung proces de negociere, marcat pe tot parcursul lui de obstacole birocratice impuse de formatul in care a fost organizata privatizarea, Ministerul Transporturilor din Croatia a ajuns la concluzia ca barierele de natura legala si legate de starea financiara deteriorata a companiei feroviare de stat HZ Cargo fac imposibila finalizarea tranzactiei in conditiile stabilite initial. Partea croata a recunoscut, in cadrul negocierilor, dar si in conferinta de presa organizata astazi de ministrul Doncic (Sinisa Hajdas Doncic, ministrul croat al Transporturilor, n.r.), faptul ca situatia HZ Cargo s-a depreciat consistent de la inceputul procedurii de privatizare si pana acum si a ales sa sisteze negocierile, urmand sa rezolve aceste probleme inaintea lansarii unui nou proces de privatizare", a declarat agentiei Mediafax proprietarul Grampet.
Ministerul Transporturilor din Croatia a anuntat, vineri, ca acordul de privatizare privind vanzarea companiei croate de transport feroviar de marfa HZ Cargo catre Grup Feroviar Roman (GFR), parte a Grampet, a esuat dupa ce cumparatorul roman a schimbat unele conditii referitoare la achizitie fata de cele pe care le-a prezentat in oferta... mai mult
Marti, 28 Ianuarie 2014, ora 09:06
Privatizarea operatorului de transport feroviar de marfa HZ Cargo din Croatia a esuat dupa ce castigatorul licitatiei, Grampet Group, companie detinuta de omul de afaceri roman Gruia Stoica, a modificat conditiile aferente tranzactiei, au anuntat autoritatile croate.
Potrivit Ministerului Transporturilor din Croatia, compania din care face parte si Grup Feroviar Roman a modificat mai multe conditii pentru achizitionarea HZ Cargo fata de oferta depusa initial, iar procesul de vanzare nu poate fi continuat in aceste circumstante, informeaza Reuters.
Publicatiile croate au relatat in urma cu o saptamana ca privatizarea HZ Cargo ar fi fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group, insa reprezentantii companiei au infirmat aceste informatii.
Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo
Totusi, intr-un comunicat remis Ziare.com, acestia au precizat ca "procedura de preluare a HZ Cargo se va finaliza ...citeste mai departe despre "E oficial: Gruia Stoica da gres si in Croatia. De ce n-a mai cumparat HZ Cargo" pe Ziare.com mai mult
Duminica, 26 Ianuarie 2014, ora 11:15
Privatizarea HZ Cargo din Croatia este in desfasurare, potrivit Grampet, care infirma informatiile legate de incetarea procesului, dar precizeaza ca preluarea se va incheia daca situatia transportatorului feroviar de marfa croat este conforma cu strategia grupului detinut de Gruia Stoica.
"Grampet Group doreste sa infirme informatiile aparute in mass-media romanesti si croate, potrivit carora procesul de privatizare a HZ Cargo Croatia ar fi incetat pentru ca Grampet Group nu ar fi depus 'garantiile financiare necesare'. Mai mult decat atat, reprezentantii Grampet si reprezentantii Ministerului Tranporturilor vor avea in zilele urmatoare o intalnire programata pentru a discuta toate elementele ce tin de acest proces. In ceea ce priveste motivul invocat, nedepunerea garantiilor financiare, dorim sa precizam ca in stadiul in care se afla acum procedura de privatizare a HZ Cargo nici nu este prevazuta depunerea unor astfel de garantii", se arata intr-un comunicat al grupului.
Articole mass-media romanesti sunt bazate pe relatari ale publicatiilor croate care atribuie ministrului croat de Finante o declaratie facuta luni dimineata la postul national de radio, potrivit careia s-ar fi decis "oprirea discutiilor cu Grampet si identificarea, in cadrul Guvernului, a altor solutii pentru HZ Cargo", potrivit sursei citate.
In cursul aceleiasi zile, Ministrul Transporturilor, Hajdas Doncic, autoritatea mandatata sa efectueaze privatizarea HZ Cargo, a infirmat declaratiile... mai mult
Joi, 16 Ianuarie 2014, ora 07:45
Grampet Group infirma informatiile potrivit carora procesul de privatizare a HZ Cargo Croatia ar fi incetat pentru ca Grampet Group nu ar fi depus "garantiile financiare necesare".
Publicatiile croate au relatat la inceputul saptamanii, citand surse guvernamentale, ca privatizarea HZ Cargo a fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group.
Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo
"Reprezentantii Grampet si reprezentantii Ministerului Transporturilor vor avea in zilele urmatoare o intalnire programata pentru a discuta toate elementele ce tin de acest proces.
In ceea ce priveste motivul invocat, nedepunerea garantiilor financiare, dorim sa precizam ca in stadiul in care se afla acum procedura de privatizare a HZ Cargo nici nu este prevazuta depunerea unor astfel de garantii", se precizeaza intr-un comunicat Grampet Group remis Ziare.com.
Potrivit reprezentantilor companiei de transport ...citeste mai departe despre "Gruia Stoica face lumina in privatizarea "CFR" -ului din Croatia: Continua sau nu negocierile?" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2014, ora 18:19
Dupa esecul inregistrat in procesul privatizarii CFR Marfa, Gruia Stoica, patronul Grampet Group, intampina dificultati si in Croatia, unde a castigat licitatia pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni al operatorului de transport feroviar HZ Cargo.
Privatizarea HZ Cargo a fost abandonata ca urmare a esecului negocierilor cu Grampet Group, companie controlata de Gruia Stoica, a anuntat la inceputul saptamanii Ministerul Transporturilor din Croatia, potrivit Railway Gazette.
Grampet Group detine si Grup Feroviar Roman (GFR), care a castigat in luna iunie 2013 licitatia pentru privatizarea CFR Marfa. Tentativa de privatizare a esuat ca urmare a depasirii termenului limita de 14 octombrie pentru finalizarea vanzarii.
Privatizarea CFR Marfa, esuata - Gruia Stoica: Am fost informati ca nu se poate finaliza tranzactia (Video)
Sapte companii si-au manifestat initial interesul pentru achizitionarea a unei participatii de 75% la compania de stat din Croatia, insa doar oferta ...citeste mai departe despre "Gruia Stoica, urmarit de ghinion si in Croatia? Ce se intampla cu tentativa GFR de a cumpara HZ Cargo" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 15 Ianuarie 2014, ora 16:21
Croatia a acceptat joi oferta Grup Feroviar Roman (GFR) pentru achizitionarea unei participatii de 75% in operatorul de transport de marfa pe calea ferata din Croatia, HZ Cargo.
Interesate de preluarea HZ Cargo au fost trei companii, insa numai oferta companiei din Romania a fost considerata completa si valida, indeplinind toate cele 11 conditii stabilite de autoritati, a declarat ministrul Transporturilor, Sinisa Hajdas Doncic.
Conform ofertei depuse, Grup Feroviar Roman va achizitiona HZ Cargo in termen de 30 de zile de la semnarea contractului, va plati 30 milioane de euro pentru achitarea imprumutului acoperit de garantiile de stat, 10 milioane de euro vor merge spre capitalul operational pentru plata datoriilor catre furnizori si a salariilor angajatilor iar 20 de milioane de euro vor fi folosite pentru investitii.
Pana anul viitor, Grup Feroviar Roman isi va asuma imprumuturile pe termen lung in valoare de 80 milioane de euro acoperite de garantiile de stat, pentru care compania are garantii de la Banca Romana de Dezvoltare, a precizat Hajdas Doncic.
Guvernul a aprobat garantiile pentru HZ Infrastructure si HZ Passenger Transport pentru imprumuturi de 650 milioane de kuna si, respectiv, 250 milioane de kuna. Ambele imprumuturi vor fi achitate in termen de cinci ani, cu o perioada de gratie de un an.
Hajdas Doncic a declarat ca HZ Infrastructure va utiliza creditul pentru investitii iar HZ Passenger Transport va folosi jumatate din suma pentru... mai mult
Joi, 25 Iulie 2013, ora 16:42
Operatorul de stat de transport feroviar de marfa din Croatia, HZ Cargo, va fi cumparat de Grup Feroviar Roman, care va investi 30 de milioane de euro in modernizarea sa. Afacerea va avea loc in saptamanile urmatoare.
Compania feroviara croata urmeaza sa fie vanduta investorilor romani "Feroivar" (Grup Feroviar Roman - n.red.), scrie Croatian Times.
Ministrul croat al Transporturilor, Sinisa Hajdas Doncic a confirmat stirea la inceputul saptamanii, explicand ca a fost cea mai buna solutie pe care o avea compania, care avea nevoie disperata de o injectie financiara pentru a putea supravietui.
Citeste mai multe despre Cat valoreaza compania croata cumparata de GFR si cat investesc romanii pe Ziare.com. mai mult
Joi, 25 Iulie 2013, ora 08:16