Curtea de Apel Ploiesti, care judeca dosarul de coruptie al lui Gruia Stoica, a dispus audierea fostului director general adjunct al CFR Marfa Victoras Bucureanu si a vicepresedintelui grupului Grampet, Calin Gratian, decizia fiind luata "pentru lamurirea contextului general in mediul de afaceri".
Magistratii Curtii de Apel Ploiesti, pe rolul careia se afla dosarul de coruptie in care sunt inculpati omul de afaceri Gruia Stoica si avocatul Doru Bostina, a dispus, joi, audierea in acest caz a doi oameni de afaceri a caror activitate are legatura cu transportul pe calea ferata, transmite corespondentul Mediafax .
Astfel, judecatorii au admis solicitarea lui Gruia Stoica privind "administrarea unor probe in sensul audierii martorilor Calin Gratian si Bucureanu Victoras, pentru lamurirea contextului general in mediul de afaceri (transportatori pe calea ferata)", se arata in solutia publicata pe portalul Curtii de Apel Ploiesti.
Victoras Bucureanu a fost director general adjunct al CFR Marfa, iar in prezent este implicat in afaceri privind transportul pe calea ferata, iar Calin Gratian este vicepresedinte al grupului Grampet.
Gruia Stoica a solicitat de asemenea audierea in acest dosar a lui Sorin Chinde, director general al Grup Feroviar Roman, si a lui Eduard Iancu, presedintele transportatorului de marfa DB Schenker Rail Romania. Judecatorii au respins insa aceasta solicitare, apreciind ca "pentru dovedirea elementului de fapt care constituie obiectul probei,... mai mult
Vineri, 05 Decembrie 2014, ora 09:30
Vicepresedintele PNL Relu Fenechiu a sustinut joi, intr-o declaratie remisa presei cu aproximativ jumatate de ora inaintea pronuntarii sentintei in cazul sau, ca a avertizat asupra coruptiei privind CFR Marfa si intelegerile ministerului cu diferite companii.
Fenechiu a facut o serie de precizari cu privire la cazul Gruia Stoica si licitatia Complexului Energetic Oltenia.
"Eu am avertizat, chiar dinainte de a fi ministru, asupra faptului ca unul dintre principalele motive pentru care CFR Marfa a ajuns sa inregistreze pierderi atat de mari a fost acest gen de coruptie, si anume intelegeri dintre conducerile ministerului si ale companiei cu reprezentantii companiilor private competitoare. Acestea, fiind informate cu privire la preturile ofertate de catre CFR Marfa, castigau licitatiile impotriva companiei de stat. Cand am ajuns in functia de ministru, am facut tot ce mi-a stat in putinta pentru a termina cu acest flagel, iar rezultatul eforturilor mele s-a vazut prin faptul ca, pe perioada mandatului meu, CFR Marfa a castigat toate licitatiile la care a participat", a sustinut Fenechiu.
Pe de alta parte, vicepresedintele PNL si-a exprimat "amaraciunea" cu privire la accidentul vascular cerebral pe care l-a suferit Dragos Draghici, directorul CFR Marfa, caruia ii doreste insanatosire cat se poate de rapida.
"Sper ca domnul Draghici a ramas acelasi om integru pe care l-am cunoscut, care, cel putin in discutiile cu mine, a fost mereu cel mai mare dusman al acestui... mai mult
Vineri, 31 Ianuarie 2014, ora 09:40
Gruia Stoica, patronul companiei Grup Feroviar Roman (GFR), a fost retinut miercuri, pentru 24 de ore, de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie, el fiind acuzat de savarsirea infractiunii de cumparare de influenta, in legatura cu o licitatie organizata de Complexul Energetic Oltenia.
In acelasi dosar, procurorii i-au impus lui Doru Catalin Bostina, unul dintre cei mai cunoscuti avocati din Romania, interdictia de a parasi tara, acesta fiind acuzat de trafic de influenta.
Gruia Stoica a fost adus miercuri seara la sediul DNA cu catusele la maini
Gruia Stoica a fost adus miercuri seara la sediul DNA cu catusele la maini, dupa ce s-a impotrivit politistilor, care venisera cu mandat de aducere.
Potrivit unor surse judiciare, Gruia Stoica a fost citat miercuri sa se prezinte la sediul DNA, insa el a transmis ca este plecat din Bucuresti.
Politistii s-au prezentat la locuinta acestuia cu un mandat de aducere, insa Gruia Stoica nu a dorit sa iasa din casa, astfel incat anchetatorii au fost nevoiti sa obtina o autorizatie de perchezitie, pentru a-l retine pe Gruia Stoica.
Stoica a dat mita pentru a afla pretul cerut de CFR Marfa la licitatie
Potrivit unui comunicat postat pe site-ul DNA, in luna mai 2013, SC Complexul Energetic Oltenia SA Targu Jiu a lansat public procedura de licitatie pentru incheierea acordului cadru si a contractelor subsecvente avand ca obiect "Servicii de transport feroviar de carbune" pentru sucursala Electrocentrale Craiova... mai mult
Joi, 30 Ianuarie 2014, ora 09:16
Ministrul Transporturilor Ramona Manescu a anuntat marti ca va inapoi cele 10 milioane de euro pe care Grupul Feroviar Roman le-a depus drept garantie pentru privatizarea CFR Marfa, in timp ce contul escrow, in care se afla avansul de 20 de milioane de euro, a fost deblocat.
In cadrul procedurii de privatizare GFR a depus o garantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.
"Garantia va fi returnata, asa cum au indicat si consultantii CFR Marfa, Musat si Asociatii si Deloitte. Contul escrow a fost deblocat, iar garantia urmeaza sa fie returnata maine (miercuri n.r.)", a spus Manescu.
In ceea ce priveste pastrarea lui Cristian Ghibu in conducerea comisiei de privatizare, ministrul Transporturilor a negat acest lucru.
Ea a adaugat ca va prezenta un nou calendar al privatizarii CFR Marfa in Guvern la finele saptamanii. "Noul calendar va fi prezentat intai Guvernului, apoi presei. Trebuie intai agreat in Guvern", a explicat ministrul.
Potrivit consultantului juridic care asista GFR, intrucat privatizarea CFR nu s-a realizat, atat garantia, cat si banii depusi in contul escrow trebuiau inapoiati companiei lui Gruia Stoica.
Saptamana trecuta, dupa esecul privatizarii CFR Marfa, Ramona Manescu a declarat ca Ministerul Transporturilor analizeaza... mai mult
Marti, 22 Octombrie 2013, ora 11:23
In ciuda esecului privatizarii CFR Marfa, Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Roman, a anuntat ca firma pe care o reprezinta va participa din nou la privatizarea transportatorului feroviar, in momentul in care se va relua procesul.
"Voi participa din nou, de o suta de ori, la privatizarea CFR Marfa, daca va fi scoasa la privatizare de o suta de ori, pentru ca e tara mea aici si atata timp cat ma duc in alte tari sa particip si sa castig licitatiile, mi se pare corect sa particip si aici", a afirmat Gruia Stoica, potrivit Agerpres.
Comisia de privatizare a comunicat Grup Feroviar Roman ca privatizarea nu poate fi incheiata pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei, potrivit GFR.
Cum nu s-a ajuns la momentul finalizarii, contractul se desfiinteaza de drept la finalul zilei, iar cumparatorul, GFR, nu are baza legala sa achite diferenta de pret, mentioneaza GFR, conform Mediafax.
"Am fost astazi chemati la Ministerul Transporturilor pentru a fi informati de catre Comisia de Privatizare ca nu putem fi invitati sa platim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfa, pentru ca nu au fost indeplinite conditiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea structurii actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu avea timpul necesar... mai mult
Marti, 15 Octombrie 2013, ora 08:30
Grupul Feroviar Roman dispune de suma de bani necesara pentru preluarea CFR Marfa, respectiv 172 milioane de euro, insa trebuie vazut daca Ministerul Transporturilor si-a indeplinit obligatiile contractuale, a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, la plecarea de la Ministerul Transporturilor.
"O echipa de la mine (GFR - n.r.) s-a intalnit cu Comisia de privatizare (din MT - n.r.) pentru a vedea care este stadiul de indeplinire a obligatiilor contractuale ale vanzatorului", a spus Stoica.
Intrebat ce clauze nu a respectat statul, el a raspuns ca deocamdata nu stie.
"Confruntarea nu s-a terminat. Mai tarziu o sa va dau o declaratie despre acest lucru. Avem banii si nu sunt din surse ilegale. Exista banii si suntem pregatiti sa platim, dar asteptam sa vedem daca vanzatorul si-a indeplinit obligatiile", a reiterat proprietarul GFR.
Gruia Stoica a adaugat ca a tratat cu maxima seriozitate aceasta privatizare, pentru a da un semnal pentru mediul de afaceri.
"Pana luni se poate sa continuam privatizarea. Eu mi-as dori sa continuam privatizarea", a completat Stoica.
Acesta a spus din nou ca va da in judecata statul roman in cazul in care privatizarea esueaza.
Reprezentantii Comisiei de privatizare a CFR Marfa si cei ai GFR s-au intalnit, vineri, la Ministerul Transporturilor pentru a discuta pe tema continuarii procesului de privatizare a transportatorului feroviar de marfa.
Manescu: Plata trebuie facuta pana la 14 octombrie
Ramona... mai mult
Vineri, 11 Octombrie 2013, ora 16:02
Termenul limita de plata de catre cumparator a sumei de 170 milioane euro pentru preluarea a 51% din actiunile CFR Marfa ramane 14 octombrie, data dupa care Ministerul Transporturilor va anunta cum va fi finalizata procedura de privatizare, a declarat ministrul de resort, Ramona Manescu.
Ea a precizat ca va avea, joi, o discutie cu premierul Victor Ponta pe aceasta tema.
Ministrul a aratat totodata ca proiectul de hotarare prin care termenul de finalizare a privatizarii era prelungit a fost promovat de catre secretarul de stat Cristian Ghibu, dar nu s-a aflat pe agenda sedintei de miercuri a Guvernului astfel ca "nu a putut fi promovat".
"Nu exista nicio actiune in instanta, suntem in termenii contractului, cum a fost si pana acum", a adaugat Manescu.
Hotararea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfa a fost publicata pe 14 august in Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie.
In sedinta de miercuri, Guvernul nu a discutat un proiect elaborat de Ministerul Transporturilor pentru prelungirea pana la 20 decembrie a datei limita pentru privatizarea CFR Marfa, astfel ca, in lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Roman ar trebui sa achite in urmatoarele zile inca 170 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Pozitia GFR
Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirma ca "nu are nicio treaba" cu... mai mult
Joi, 10 Octombrie 2013, ora 15:02
Activele companiei GFR Marfa, controlata de omul de afaceri Gruia Stoica, cel care a castigat licitatia pentru privatizarea CFR Marfa, au fost puse sub sechestru de procurorii din Iasi, intr-un dosar care dateaza din 2005, cu un prejudiciu estimat la 30 de milioane de euro.
Gruia Stoica, Vasile Raducan (tatal lui Gruia Stoica) si Vasile Didila (fratele afaceristului) sunt vizati de ancheta DIICOT Iasi privind privatizarea companiei Transbordare Vagoane Marfa. Urmarirea penala a fost inceputa, inchisa, redeschisa si extinsa timp de mai multi ani, dupa ce dosarul a trecut inclusiv pe la Curtea Constitutionala, scrie sursazilei.ro.
Pe 18 septembrie 2003, SC Grup Ferioviar Roman SA a platit 21.724.362.000 lei vechi Societatatii Nationale de Transport Marfa CFR Marfa SA pentru Transbordare Vagoane Marfa CFR T.V.M. SA. Dupa "redresarea economica", adica pe 26 noiembrie 2004, actionarul principal a majorat capitalul social al companiei, prin aport de numerar, cu 22.000.000.000 lei vechi, iar SC Grup Feroviar Roman a achizitionat pachetul integral de actiuni, schimband denumirea si sediul companiei, potrivit sursei citate.
Vasile Didila a recunoscut in timpul anchetei ca s-a inteles cu tatal sau, si el actionar la Grup Feroviar Roman, sa "revigoreze" societatea preluata de la stat printr-un contract de consultanta. Decizia a fost analizata si stabilita ca imperativa in Consiliul de Administratie din 4 februarie 2004, iar sase zile mai tarziu contractul a fost semnat de... mai mult
Luni, 26 August 2013, ora 11:49
Omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza compania Grup Feroviar Roman, declarata castigatoarea competitiei in privatizarea CFR Marfa, a declarat, joi, la TVR, ca va plati cele peste 200 de milioane de euro in termenul prevazut pentru ca altfel risca sa piarda 28 de milioane de euro.
"Daca eu nu platesc acesti bani, risc sa pierd 28 de milioane de euro. 10 milioane din scrisoarea de garantie pe care am depus-o la Ministerul Transporturilor si alte 18 milioane pe un cont escrow. Comisia de privatizare, tocmai din acest motiv sa nu se intample sa ajung in situatia de a nu plati, a cerut o suplimentare de 18 milioane de euro, un cont escrow, in termen de 30 de zile, pentru a demonstra ca avem acesti bani.
Nu cred ca as fi putut sa risc 28 de milioane de euro de dragul de a lua un trofeu sau de dragul de de a fi, cum se zice in limba romana, o zi primar", a declarat Gruia Stoica.
Acesta a precizat ca detine o parte din bani insa marea majoritate va fi din creditari pentru ca "nu cred ca acum are cineva 200 de milioane de euro cash".
"Traim in Romania si nu cred ca acum are cineva 200 de milioane de euro cash. Avem o parte din bani, pentru ca nicio banca, o institutie financiara externa sau fond nu poate sa iti dea acesti bani. Avem o parte din bani, dar marea majoritate vor fi din creditari. (...) Avem active de peste 400 de milioane de euro, GFR este bancabil, am vorbit cu institutii financiare externe si exista acesti bani", a explicat Gruia Stoica.... mai mult
Vineri, 21 Iunie 2013, ora 09:01