Grup Feroviar Roman a primit inapoi garantia de 20,2 milioane de euro abia la sase luni de la incercarea de privatizare a CFR Marfa, informeaza, marti, compania.
"Procedura de privatizare a obligat participantii, inclusiv GFR, ca, in cadrul procesului de privatizare, sa depuna, impreuna cu oferta de pret, si o scrisoare de garantie bancara in scopul garantarii indeplinirii obligatiilor ulterioare, cea mai importanta fiind semnarea contractului de vanzare-cumparare de actiuni de catre ofertantul declarat castigator si depunerea intr-un cont escrow a sumei de 20,2 milioane euro. GFR s-a conformat acestei obligatii si impreuna cu oferta de pret a constituit si scrisoarea de garantie bancara emisa de o banca straina', au explicat reprezentantii companiei.
Potrivit acestora, scrisoarea de garantie bancara a fost emisa in temeiul prevederilor Codului Civil Roman si a reglementarilor bancare care prevad in mod strict termenul de valabilitate, scopul pentru care se constituie garantia, cat si conditiile pentru care poate fi executata o astfel de garantie.
"In consecinta, scrisoarea de garantie bancara depusa de GFR in procedura de privatizare a CFR Marfa nu putea fi executata intr-o alta cauza, alta decat privatizarea CFR Marfa. Finalizarea tranzactiei nu a fost posibila din cauza neindeplinirii conditiilor suspensive, din motive care nu au tinut de culpa cumparatorului GFR, situatie in care contractul de privatizare a incetat de drept, potrivit clauzelor din cuprinsul... mai mult
Marti, 13 Mai 2014, ora 16:48
Ministrul Transporturilor Ramona Manescu a anuntat marti ca va inapoi cele 10 milioane de euro pe care Grupul Feroviar Roman le-a depus drept garantie pentru privatizarea CFR Marfa, in timp ce contul escrow, in care se afla avansul de 20 de milioane de euro, a fost deblocat.
In cadrul procedurii de privatizare GFR a depus o garantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.
"Garantia va fi returnata, asa cum au indicat si consultantii CFR Marfa, Musat si Asociatii si Deloitte. Contul escrow a fost deblocat, iar garantia urmeaza sa fie returnata maine (miercuri n.r.)", a spus Manescu.
In ceea ce priveste pastrarea lui Cristian Ghibu in conducerea comisiei de privatizare, ministrul Transporturilor a negat acest lucru.
Ea a adaugat ca va prezenta un nou calendar al privatizarii CFR Marfa in Guvern la finele saptamanii. "Noul calendar va fi prezentat intai Guvernului, apoi presei. Trebuie intai agreat in Guvern", a explicat ministrul.
Potrivit consultantului juridic care asista GFR, intrucat privatizarea CFR nu s-a realizat, atat garantia, cat si banii depusi in contul escrow trebuiau inapoiati companiei lui Gruia Stoica.
Saptamana trecuta, dupa esecul privatizarii CFR Marfa, Ramona Manescu a declarat ca Ministerul Transporturilor analizeaza... mai mult
Marti, 22 Octombrie 2013, ora 11:23
Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Roman (GFR), a declarat marti ca a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a indeplini conditiile de preluare a companiei.
El s-a declarat surprins de delaratia ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, care a afirmat luni ca este analizata oportunitatea retinerii garantiei.
GFR a depus o grantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.
Potrivit consultantului juridic care asista GFR, intrucat privatizarea CFR nu s-a realizat garantia trebuie recuperata de indata, in timp ce banii din contul escrow ar trebui sa fie disponibili in trei zile de la notificarea GFR.
Consultantul juridic a adaugat ca este analizata si posibilitatea ca GFR sa solicite daune, dar nu a fost luata inca o decizie.
Gruia Stoica a declarat ca isi doreste ca privatizarea sa fie dusa pana la capat.
"Ne dorim sa ducem aceasta privatizare pana la capat. Este ceva de genul operatie reusita, dar facem tumori, vanzatorul nu si-a indeplinit cateva clauze contractuale", a afirmat Stoica intr-o conferinta de presa.
Anterior, proprietarul GFR a afirmat ca analizeaza posibilitatea de a cere o ordonanta presedintiala... mai mult
Miercuri, 16 Octombrie 2013, ora 10:10
Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirma ca "nu are nicio treaba" cu hotararea de guvern prin care data limita pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa a fost fixata pentru 13 octombrie si va analiza varianta de a-si recupera cel putin costurile avute pana acum daca Transporturile nu obtin amanarea.
"Noi suntem pregatiti sa platim diferenta de suma in conditiile in care vanzatorul isi indeplineste obligatiile asumate, adica obligatiile suspensive fara de care nu se poate inchide contractul, implicit avizul de la Consiliul Concurentei sau, dupa caz, Comisia Europeana.
GFR, ca si cumparator, nu are nicio treaba cu HG-ul, vanzatorul trebuie sa faca demersurile necesare pentru prelungirea termenului de privatizare in baza contractului semnat intre parti. Pana in prezent, eu mi-am indeplinit toate obligatiile suspensive, am virat 30 de milioane de euro si am tratat cu maxima seriozitate acest proces de privatizare pe care vreau sa il duc pana la capat. Daca vanzatorul nu obtine prelungirea, este problema lui si ca in orice relatie contractuala, vom analiza varianta de a ne recupera, cel putin, costurile avute pe toata perioada privatizarii", a declarat omul de afaceri agentiei Mediafax.
Hotararea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfa a fost publicata pe 14 august in Monitorul Oficial, termenul de finalizare a transferului de proprietate fiind stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a actului normativ, respectiv... mai mult
Joi, 10 Octombrie 2013, ora 08:57