Ford a confirmat marti, 27 aprilie, ca va investi 300 de milioane de dolari pentru a construi un nou vehicul comercial usor in 2023, la uzina sa de la Craiova, inclusiv o versiune complet electrica a acestuia, ce va debuta in 2024. Acesta va fi primul vehicul Ford de volum, complet electric, construit in Romania", anunta compania.
Data de incepere a productiei noului vehicul, precum si detaliile suplimentare despre acesta urmeaza sa fie confirmate aproape de momentul lansarii.
In februarie, Ford si-a luat angajamentul ca intreaga sa gama de vehicule comerciale din Europa sa fie pregatita pentru zero emisii, complet electrica sau plug-in hybrid, pana in 2024. Se preconizeaza ca doua treimi din vanzarile de vehicule comerciale ale Ford vor fi reprezentate de modelele complet electrice sau plug-in hybrid, pana in 2030.
"Planul nostru de a construi acest nou vehicul comercial usor in Romania reflecta parteneriatele noastre fructuoase si continue cu furnizorii locali si comunitatea, precum si succesul intregii echipe Ford Craiova. Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastra fabrica din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investitia din Craiova vine in contextul celorlalte investitii anuntate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Koln (Germania) si pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia si trimite un semnal clar in legatura cu promisiunea noastra de a le oferi clientilor din Europa... mai mult
Marti, 27 Aprilie 2021, ora 11:38
Uzina de automobile Ford din Craiova este afectata de criza de semiconductori, anuntand suspendarea activitatii pentru 8 zile, dupa ce, la inceputul luni februarie, si uzina Dacia din Mioveni s-a confruntat cu o situatie similara, anunta Profit.ro.
Criza prin care trece industria auto la nivel global, din cauza incapacitatii furnizorilor de semiconductori de a face fata comenzilor, a ajuns si la Craiova, unde Ford pregateste suspendarea activitatilor.
"Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afecteaza o mare parte din industria auto globala, Ford Craiova va suspenda temporar productia de vehicule si motoare timp de 8 zile, incepand cu 26 februarie. Planul actual este ca productia la Ford Craiova sa fie reluata pe data de 10 martie", este mesajul companiei, conform Profit.ro.
Poveste similara si la Dacia Mioveni
La inceputul lunii februarie uzina Dacia din Mioveni si-a intrerupt activitatea, pentru prima data de la izbucnirea crizei de semiconductori la nivel global. Compania avea prevazute si alte zile de inchidere, in luna februarie.
Potrivit Directiei Comunicare Groupe Renault Romania, "in cursul lunii februarie, Grupul Renault va adapta productia industriala pe fondul penuriei de componente electronice provenite de la anumiti furnizori. Astfel, activitatea de productie industriala de la Mioveni a fost intrerupta in data de 1 februarie. Echipele Grupului - Supply Chain si Achizitii sunt mobilizate pentru a gestiona impactul... mai mult
Miercuri, 24 Februarie 2021, ora 16:18
Ford Romania a decis sa recheme in service cateva sute de masini vandute in Romania.
Decizia se refera la modele echipate cu motorul EcoBoost de 1,6 litri, fabricate intre anii 2013 si 2015.
Potrivit unei notificari a producatorului masinile ar putea avea unele defectiuni la motor, care ar putea provoca un incendiu sub capota, informeaza Digi 24.
Ford Romania va trimite scrisori proprietarilor pentru a-i chema cu masinile la cel mai apropiat service, unde se va imbunatati sistemul de racire si se va actualiza soft-ul vehiculului. Reparatiile sunt gratuite si ar putea dura aproape 5 ore.
La inceputul lunii aprilie 2017, Ford a rechemat in service peste 53.000 de masini care aveau probleme cu frana de mana. Masinile parcate riscau sa se miste de pe le loc daca nu era trasa frana de mana.
Citeste si:
Ford recheama in service 53.000 de masini: Daca nu tragi frana de mana, pleaca singure de pe locPrima masina care detecteaza sentimentele soferului si preia controlul cand e nevoie ...citeste mai departe despre "Ford recheama sute de masini in Romania: Exista pericolul ca motorul sa ia foc" pe Ziare.com mai mult
Marti, 30 Ianuarie 2018, ora 16:56
Ford Romania a anuntat o schimbare importanta la nivelul conducerii companiei, iar reprezentantii producatorului auto au profitat de aceasta ocazie pentru a enumera cele mai mari probleme pe care le intampina in tara noastra.
Gigantul american a anuntat ca directorul general Ford Romania, Zoltan Brassai, a fost avansat ca brand director in cadrul diviziei europene a companiei.
In consecinta, locul sau va fi luat de italianul Valerio Brenciaglia, care are 45 de ani.
Cei doi oficiali Ford au vorbit intr-o conferinta de presa, vineri, despre problemele pe care le intampina producatorul auto in tara noastra, arata Automarket.
"Daca am produce la capacitate maxima la Craiova, de la fabrica ar pleca zilnic 240 de camioane, in timp ce alte 240 de camioane ar veni spre fabrica. Nu avem infrastructura necesara. Nu avem sosele, poduri, nimic.
Iar problema nu e doar a producatorului, pentru ca furnizorii sunt cei mai afectati: camioanele lor stau sa intre in fabrica ore intregi ...citeste mai departe despre "Ce pierderi are Ford Romania din cauza infrastructurii - De ce Dacia e avantajata de programul Rabla" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 03 Aprilie 2015, ora 20:11
Cifra de afaceri Ford Romania aproape s-au dublat anul trecut, de la 2,47 miliarde de lei la 4,84 miliarde de lei (1,09 miliarde euro), iar compania a trecut pe profit, consemnand un castig net de 68,8 milioane lei (15,5 milioane euro), dupa pierderile de 480,6 milioane lei din 2012.
Rezultatele includ vanzarile productiei fabricii din Craiova, preluata de grupul american Ford in 2007, si livrarile retelei de dealeri.
Numarul mediu de salariati ai companiei a scazut de la 3.745, in 2012, la 3.448, la finele anului trecut, potrivit datelor transmise de companie la Ministerul Finantelor.
Ford a lansat la jumatatea anului 2012 constructia modelului B-Max, produs exclusiv la fabrica din Craiova si comercializat doar pe piata europeana.
Constructorul auto a asamblat 18.221 de masini B-Max in primul trimestru al acestui an, acoperind 19% din productia auto locala in acest interval, iar aproape toate masinile au mers la export.
Ford produce in prezent la Craiova si motoare pe benzina EcoBoost de 1,0 litri si 1,5 litri, acesta din urma echipand modele produse in America de Nord si Asia.
Anul trecut, productia de automobile a fabricii din Craiova a fost oprita pentru 35 de zile, in timp ce la motoare productia a fost sistata timp de sapte zile. Ford a anuntat opriri temporare de productie si in prima parte a acestui an.
Ford este unul din cei doi constructori auto din Romania, alaturi de Dacia, companie detinuta de grupul Renault. mai mult
Vineri, 06 Iunie 2014, ora 16:16
Directorul de operatiuni al Ford Romania, Zoltan Brassai, va prelua conducerea companiei dupa ce actualul director general, Henrik Nenzen, in varsta de 66 de ani, se va retrage din activitate la finele lunii iunie, se arata intr-un cumunicat transmis de companie.
"M-am bucurat foarte mult de anii multi in care am lucrat pentru Ford si in special am apreciat aceste ultime 18 luni petrecute aici in Romania. Avand in vedere ca Compania Nationala de Vanzari Ford Romania este pusa pe picioare, iar la Craiova incepe productia de motoare de volum si vehicule, simt ca acum este timpul potrivit sa predau fraiele ca director general", a spus Henrik Nenzen.
Nenzen este urmat in functia de director general al Ford Romania de Zoltan Brassai, in prezent director de operatiuni al companiei, care va prelua postul incepand cu 1 iulie.
Brassai a detinut mai multe functii la Ford, inclusiv brand manager Ford Europa pentru vehicule din clasele C si D, in Koln, precum si de director operatiuni pentru piete europene emergente, in Budapesta.
Ford produce la Craiova modelul Ford B-Max, care poate fi comandat in Romania din luna martie, la preturi care pornesc de la 13.400 de euro. Comenzile vor fi onorate incepand cu data de 15 septembrie.
De asemenea, grupul american produce la Craiova motorulEco Boost, de 1 litru.
Ford estimeaza ca va produce in acest an la Craiova 60.000 de masini B-Max, iar anul viitor 105.000 de unitati, modelul fiind destinat in principal pietelor externe. mai mult
Duminica, 24 Iunie 2012, ora 09:31
Ford Romania va deveni centru de export pentru Europa in 2018, posibil chiar in 2016, cu o capacitate de productie de 500.000 de masini anual, a declarat marti Paul Flanagan, managing director al Companiei Nationale de Vanzari a Ford Romania, precizeaza Mediafax.El a adaugat ca, odata cu infiintarea companiei de vanzari, reteaua de dealeri se va extinde cu patru parteneri si cu noi reprezentante in Botosani, Slobozia, Giurgiu, Zalau, Vaslui si Calarasi.
Flanagan a precizat ca Ford a primit solicitari si din partea unor parteneri externi in vederea deschiderii unor dealeriship-uri in Romania, insa pentru moment compania nu intentioneaza sa isi extinda mai mult reteaua de dealeri.
"Nu vrem sa dublam numarul de dealeri peste noapte, pentru ca acest lucru nu ar fi realist pentru piata", a precizat reprezentantul companiei Ford Romania.
El a mentionat ca Romania ofera dealerilor facilitati mai bune decat media europeana.
Totodata, reprezentantul companiei americane in Romania a spus ca dealerii locali au un sistem de raportare a datelor statistice deficitar, facand comparatie cu partenerii britanici, care ofera analize raportate chiar la ora.
Potrivit lui Flanagan, la inceputul lunii aprilie a fost deschis biroul care va pune baza Companiei Nationale de Vanzari a Ford Romania si ca a trecut deja la recrutarea personalului care va lucra in aceasta societate.
Ford Romania va deschide la 1 august Compania Nationala de Vanzari care va prelua activitatea importatorului marcii, Romcar. mai mult
Marti, 27 Aprilie 2010, ora 16:43
Ford Romania are in acest moment o productie de numai 10-20 masini pe zi, pentru ca cei 3.900 de salariati lucreaza inca la amenajarea uzinei de la Craiova. Estimarile arata ca dupa primii patru ani de investitii, fabrica va produce 1.000 de masini pe zi.Pentru 2009, tinta propusa a fost de 2.000 de unitati, iar pentru 2010 de 30.000 de modele Transit Connect pe zi, iar intreaga productie este destinata dealerilor interni.
"La ora actuala, productia medie de modele Ford este de 10-20 de bucati pe zi.
Vom vedea de la anul ce va mai fi. Deocamdata, productia merge la dealerii interni.
Probabil masinile se vand pe piata interna. Pe de alta parte, amenajarile la uzina nu sunt finalizate.
Din cate am fost anuntati, acestea vor fi finalizate in 2011-2012", spun surse ale companiei, citate de Romania Libera.
Situatia este insa dramatica, deoarece, conform unor zvonuri din companie, incepand cu 18-20 noiembrie fabrica din Turcia, care aprovizioneaza cu piese uzina de la Craiova, isi va inceta activitatea pentru o vreme.
Mai mult, si despre uzina de la Craiova au circulat zvonuri pesimiste, cum ca nu se va lucra in decembrie si ianuarie.
Ford a inaugurat demararea productiei la fabrica de la Craiova pe 8 septembrie.
Conform contractului de privatizare, americanii au promis ca dupa patru ani de investitii fabrica de la Craiova va produce 300.000 de masini si 300.000 de motoare anual, cheltuielile directe ridicandu-se la peste un miliard de euro. mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2009, ora 11:30
Ford Romania, filiala a producatorului american de masini, desfiinteaza centrele regionale de distributie din tara si disponibilizeaza 91 de angajati, care vor avea insa sansa de a opta pentru continuarea activitatii in cadrul uzinei de la Craiova, au declarat surse din cadrul Ford Romania. Decizia, aprobata ieri de Consiliul de Administratie al companiei, vizeaza centrele regionale din Bucuresti, Constanta, Iasi, Timisoara, Brasov si Cluj-Napoca. "Vor fi desfiintate toate centrele de distributie zonale si vor fi disponibilizati 91 de angajati. Justificarea conducerii companiei a fost ca 90 de procente din productie vor fi exportate, iar strategia de vanzari nu este compatibila cu ceea ce am avut in trecut. Inca de la sfarsitul anului 2008, cand a fost lichidat complet stocul de masini Daewoo, prin centrele regionale nu au mai fost vandute decat piese de schimb. Angajatii disponibilizati fie vor primi un loc de munca la uzina din Craiova, fie sase, noua sau douasprezece salarii compensatorii, in functie de vechime”, au aratat sursele citate.Angajatii care vor alege sa fie mutati la uzina din Craiova vor primi acelasi salariu pe care l-au avut la centrele de distributie, fara compensatii suplimentare.Ford Romania a anuntat anul trecut ca va prelua, de la 1 august 2010, importul si distributia marcii Ford pe piata romaneasca de la compania Romcar, parte a grupului Tiriac. Reprezentantii Romcar sustineau atunci ca este normal ca importurile sa intre sub umbrela Ford,... mai mult
Miercuri, 10 Iunie 2009, ora 11:32