Ford Motor se retrage de pe piata auto rusa si inchide cele doua mari uzine din tara (Vsevolozhsk, de langa Sankt Petersburg si Naberezhnye Chelny din Tatarstan), din cauza performantelor sub asteptari din ultimii ani, informeaza publicatiile Financial Times si The Moscow Times.
Producatorul auto american a informat miercuri ca va inchide pana la sfarsitul lunii iunie toate unitatile din Rusia in care produce automobile, din cauza rezultatelor sub asteptari ale subsidiarei sale ruse, Ford Sollers. In 2011 a fost infiintata societatea mixta Ford Sollers care producea sapte modele la trei fabrici. Astfel Ford Focus si Mondeo erau produse la Vsevolozhsk, Explorer, Kuga si unele modele Transit la Elabuga (in Tatarstan) iar Fiesta si EcoSport in Naberezhnye Chelny, tot in Tatarstan.
La Elabuga va fi inchisa unitatea care produce motoare si va ramane deschisa uzina unde se fabrica vehiculele comerciale Ford Transit.
Fabricile din Rusia ale Ford au o capacitate totala de productie de 360.000 de vehicule pe an.
Ford intentioneaza sa continue fabricarea si vanzarea vehiculelor comerciale in Rusia, care era odata a doua mare piata auto din Europa si un magnet pentru investitiile producatorilor auto din intreaga lume.
Totusi, in ultimii ani companiile auto s-au confruntat cu scaderea profiturilor, din cauza incetinirii economiei, a fluctuatiilor rublei si a problemelor geopolitice.
Toate acestea au dus la scaderea cererii, iar anul trecut fabricile din Rusia au... mai mult
Miercuri, 27 Martie 2019, ora 15:01
Ford, al doilea mare producator auto din SUA, a anuntat luni inchiderea tuturor operatiunilor din Japonia si Indonezia in acest an deoarece nu vede "o cale rezonabila spre profitabilitate" in cele doua state, unde nu reuseste sa-si majoreze cota de piata.
"Din pacate, in urma acestei retrageri membrii echipelor noastre din Japonia si Indonezia nu vor mai lucra pentru Ford Japonia sau Ford Indonezia", a anuntat presedintele diviziei Asia Pacific, Dave Schoch, transmite Reuters.
Ford se alatura Google, in demersul pentru o masina fara sofer
In 2015, si rivala General Motors a decis sa nu mai produca vehicule in Indonezia, din cauza concurentei intense din partea producatorilor auto niponi.
Ford a inceput sa opereze in Japonia in 1974 si are o retea de 52 de dealeri si 292 de angajati. Anul trecut, compania a ...citeste mai departe despre "Ford va iesi de pe pietele din Japonia si Indonezia - care este motivul" pe Ziare.com mai mult
Luni, 25 Ianuarie 2016, ora 15:49