Ford nu va incerca sa se alieze cu vreun constructor auto din Europa, regiune unde compania estimeaza ca va avea pierderi de 600 milioane dolari in acest an, desi rivalul american General Motors a intrat intr-un parteneriat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen, pe fondul crizei datoriilor de stat.
Ford va continua "sa ajusteze productia in functie de cererea reala" in Europa, strategie care a ajutat compania sa ramana profitabila in alte regiuni, a declarat pentru Reuters directorul general al grupului american, Alan Mulally.
Mullally a adaugat, la debutul Salonului Auto de la Geneva, ca Ford cauta zone in care ar putea utiliza tehnologie in comun cu alti constructori.
GM a anuntat saptamana trecuta incheierea unei aliante cu PSA Peugeot Citroen, al doilea constructror auto din Europa, prin care cele doua grupuri vor efectua in comun achizitiile si investitiile in dezvoltarea autovehiculelor.
Ford a inregistrat in trimestrul al patrulea al anului trecut o pierdere de 190 milioane de dolari la nivel de grup. In Europa, compania a avut anul trecut pierderi de 27 milioane de dolari.
Directorul financiar al Ford a declarat saptamana trecuta ca grupul ar putea avea in acesst an piereri de 500-600 milioane de dolari in Europa, daca piata auto din regiune se va contracta la 14 milioane de autovehicule dupa vanzari, reprezentand un declin de 8,5% fata de 2011.
GM spera ca alianta cu PSA Peugeot va consolida divizia europeana Opel, care merge in pierdere. Conform... mai mult
Marti, 06 Martie 2012, ora 16:06
Constructorul de automobile american Ford prevede o pierdere de 500 pana la 600 de milioane de dolari in acest an in Europa, din cauza efectelor crizei financiare, a precizat directorul sau financiar Lewis Booth, intr-un interviu pentru Wall Street Journal, publicat miercuri si preluat de France Presse.
Booth a confirmat pentru cotidianul financiar previziunile de rezultat anual al grupului, adica un beneficiu apropiat de cele 7,8 miliarde de dolari generate in 2011.
Insa vanzarile de autoturisme din Europa au ramas pentru moment, in ritm anualizat, inferioare previziunilor constructorului care miza pe 14 pana la 15 milioane de masini vandute in acest an in regiune, pentru toti constructorii. In cel de-al patrulea trimestru al lui 2011, Ford a inregistrat o pierdere de 190 de milioane de dolari in Europa.
Aceasta informatie intervine la scurta vreme dupa anuntarea, miercuri, a unei aliante strategice intre gigantul american General Motors si producatorul francez PSA Peugeot Citroen, la randul lor aflati in dificultate pe piata europeana, asemeni Fiat, compania mama a Chrysler, care cauta in mod activ un partener pe Batranul Continent.
Referitor la alianta GM/PSA, Booth a estimat ca "punerea laolalta a doi constructori nu va rezolva o problema de capacitate" de productie.
"Maniera in care vor avea de beneficiat de pe urma acestei miscari nu este clara", a subliniat el. mai mult
Joi, 01 Martie 2012, ora 11:28