Vanzarile de autovehicule au scazut in Romania cu 28,7% in primele zece luni ale anului, comparativ cu intervalul similar din 2019, marja in care insa automobilele electrice (BEV, PHEV) sunt pe crestere de 67,7%, releva statistica publicata miercuri, 11 noiembrie, de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).
La nivel sectorial national, topul general pe marci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus, in continuare, la zece luni de Dacia - cu 31.814 de unitati, marca urmata de Renault - cu 8.712 de unitati, Volkswagen (8.688), Ford (7.591), Skoda (7.528) si Hyundai (5.738).
Potrivit sursei citate, in octombrie, autoturismele (care reprezinta circa 85% din total) au inregistrat un volum de 12.420 de unitati, cu 17,9% mai mare decat in luna similara din 2019. Evolutia pe ansamblul primelor zece luni ale anului releva faptul ca autoturismele inregistreaza un volum total de 96.047 de unitati, corespunzator unei scaderi de 27,8% in raport cu perioada similara din anul precedent.
In clasamentul autoturismelor, in intervalul ianuarie - octombrie, Dacia detine suprematia, cu 30.196 de unitati, in scadere cu 26% fata de datele din 2019 si cota de piata de 31,4%. Ierarhia continua cu Skoda, care inregistreaza 7.528 de unitati (-27,9% si o cota de 7,8%),Volkswagen - cu 7.424 unitati (-16,4% si o cota de 7,7%), Renault - cu 7.367 de unitati (-33% si cota de 7,7%) si Hyundai - cu 5.738 de unitati (-14,4%, cota de piata de 6%).
De asemenea,... mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2020, ora 16:18
Piata masinilor electrice si hibride din Romania creste incet, dar sigur, cel mai mare impediment fiind pretul, in ciuda ajutorului substantial acordat de stat.
Potrivit unui studiu realizat recent de Ipsos, 42% dintre romanii chestionati au sustinut ca, cel mai probabil, viitoarea lor masina va fi una electrica.
Principalele motive pentru care sunt interesati de astfel de automobile sunt reducerea emisiilor poluante si reducerea costurilor cu carburantii.
Pe de alta parte, cei care nu doresc sa cumpere o masina electrica au identificat trei cauze principale pentru aceasta decizie. Cea mai importanta ramane pretul prea mare al masinilor electrice, lucru mentionat de 75% dintre participantii la studiu, in ciuda faptului ca Romania ofera cel mai mare bonus pentru achizitionarea de astfel de vehicule dintre tarile incluse in studiu (echivalentul a aproape 10.000 de euro).
De asemenea, 41% dintre romani considera ca autonomia masinilor electrice este prea mica, in timp ce 48% sustin ca infrastructura de statii de incarcare este redusa.
La studiul Ipsos au participat 3.877 de persoane din Romania, Belgia, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Italia, Luxemburg, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia si Turcia.
Piata masinilor electrice si hibride din Romania
Potrivit datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, romanii au achizitionat in perioada ianuarie-noiembrie 2019 un... mai mult
Joi, 23 Ianuarie 2020, ora 00:00
Ford ar putea construi mai mult decat un singur model de vehicul electric bazat pe platforma pentru masini electrice a grupului Volkswagen AG, a afirmat directorul subsidiarei Ford din Europa, Stuart Rowley, intr-un interviu acordat publicatiei germane Handelsblatt.
Fabricarea unui singur model nu se justifica din punct de vedere financiar si o decizie privind construirea unui al doilea model ar putea fi adoptata curand, a explicat Rowley. Acesta a adaugat: "Da, sunt in discutii pe acest subiect".
In martie, Volkswagen a semnat un acord pentru a dezvolta o camioneta cu rivala Ford si a informat ca va continua discutiile privind extinderea aliantei lor pentru a include serviciile de mobilitate si conducere autonoma.
Volkswagen, care incearca sa treaca peste efectele scandalului emisiilor (Dieselgate), vede alianta sa cu Ford ca avand o importanta strategica pentru a-si echilibra interesele regionale.
Cei doi producatori auto vor sa-si combine fortele in domeniul vehiculelor comerciale si camionetelor incepand din 2022 si sa dezvolte in comun vehiculelor electrice si autonome, o decizie prin care s-ar putea economisi miliarde de dolari.
Companiile Volkswagen si Ford sunt presate sa lanseze mai multe vehicule electrice in Europa, unde normele de poluare sunt inasprite dupa scandalul Dieselgate, in care a fost implicat VW.
Volkswagen si Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW si Daimler, pentru a dezvolta... mai mult
Marti, 17 Septembrie 2019, ora 10:18
Ford estimeaza ca, pana in 2022, vanzarile de masini electrice vor ajunge la un milion de unitati si le vor depasi pe cele de vehicule traditionale, potrivit unui comunicat remis, marti, AGERPRES.
Ford a lansat marti la Salonul Auto de la Frankfurt o gama noua vehicule ce vor pregati terenul pentru ca modelele electrificate sa depaseasca in cativa ani, la nivel de vanzari, numarul cumulat de masini cu motoare conventionale.
"Pe masura ce electrificarea devine curentul principal de dezvoltare al industriei auto, crestem substantial numarul de optiuni cu propulsie electrificata pentru clientii nostri, care vor putea sa aleaga varianta care se potriveste cu nevoile lor", a declarat Stuart Rowley, presedinte Ford Europa, citat in comunicat.
"Prin facilitatea tranzitiei catre un vehicul electrificat, estimam ca pana in 2022, majoritatea vanzarilor noastre de autoturisme sa fie reprezentata de modele electrificate", a adaugat el.
La inceputul acestui an, compania a promis ca fiecare model de autoturism nou Ford din Europa va include o optiune electrificata, dezvaluind-si planurile la evenimentul sau dedicat "Go Electric", care a avut loc la Amsterdam.
Printre vehiculele electrificate prezentate acum la Frankfurt se numara noile SUV-uri Kuga Plug-In Hybrid si Explorer Plug-In Hybrid, precum si noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid, noul crossover compact Puma EcoBoost Hybrid si noul Ford Mondeo Hybrid Wagon.
Noul SUV electric al Ford inspirat de modelul Mustang va... mai mult
Marti, 10 Septembrie 2019, ora 14:24
Romanii au cumparat 3.541 de autoturisme ecologice in primele sapte luni ale anului, cu 60% mai multe decat in urma cu un an, in aceeasi perioada, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de AGERPRES.
Conform analizei reprezentantilor producatorilor si importatorilor de autoturisme din Romania, ponderea autoturismelor ecologice noi in totalul vanzarilor, la nivel national, s-a situat, in perioada de referinta, la 3,6%, comparativ cu 2,5% cat se inregistra in intervalul ianuarie - iulie 2018.
Totodata, din totalul vanzarilor de masini ecologice, inregistrat in primele sapte luni ale anului in curs, cele mai multe (2.670 de unitati) sunt autoturisme hibrid, in crestere cu 55,3% fata de aceeasi perioada din anul 2018, in timp ce 714 unitati se incadreaza in categoria electrice (+134,1%), iar 157 de unitati faceau parte din categoria plug-in (-16,5%).
Statistica APIA releva faptul ca, doar la nivelul lunii iulie 2019, au fost comercializate 562 de autoturisme "verzi", in scadere cu 19%, in comparatie cu luna anterioara, cand s-au vandut 694 de unitati.
Potrivit datelor APIA, in topul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, in primele sapte luni ale anului, primul loc a fost ocupat de Nissan - cu 218 unitati (fata de patru exemplare inregistrate in anul precedent), urmat de Renault - cu 194 de unitati (+208,4%), Volkswagen (98 de exemplare, +21%), smart (86 de unitati, +17,8%), BMW (81 de unitati,... mai mult
Duminica, 01 Septembrie 2019, ora 12:27
Volkswagen si Ford Motor au demarat "discutii exploratorii" pentru a dezvolta in comun vehicule autonome si electrice in cadrul unei aliante strategice care ar permite celor doua companii sa economiseasca miliarde de dolari, a declarat, miercuri, pentru Reuters, o sursa din apropierea acestui dosar.
Constructorul auto german si cel american ar urma sa ofere informatii cu privire la evolutia negocierilor pana la finele acestui an, a preciza sursa care a dorit sa isi pastreze anonimatul.
In schimb, purtatorii de cuvant de la Ford si VW au repetat doar ceea ce au declarat anterior, respectiv ca cele doua companii colaboreaza in domeniul dezvoltarii de vehicule comerciale.
"Memorandumul nostru de intelegere cu VW acopera discutii cu privire la posibile colaborari in mai multe domenii. Este prematur sa oferim alte detalii la acest moment", a declarat purtatorul de cuvant de la Ford, Alan Hall.
Constructorii auto din intreaga lume negociaza aliante pentru a imparti costurile legate de dezvoltarea de vehicule autonome si electrice. De exemplu, luna acesta, constructorul nipon Honda Motor Co a anuntat ca va investi 2,75 miliarde dolari si va prelua o participatie la Cruise Automation, divizia gigantului american General Motors Co care se ocupa de dezvoltarea de vehicule autonome.
Volkswagen si Ford sunt presati sa lanseze mai multe vehicule electrice in Europa, unde normele de poluare sunt inasprite dupa scandalul Dieselgate, in care a fost implicat VW. Marti,... mai mult
Joi, 01 Noiembrie 2018, ora 10:31
Ford va reduce oferta de autoturisme pentru Europa si America de Nord, dar va lansa noi modele electrice in toata lumea, a anuntat Jim Farley, seful pietelor globale, transmit Automotive News Europe si Reuters.
Pana in 2020, Ford va lansa pe plan global 16 vehicule electrice pe baterii si 24 hibride sau hibride plug-in. Dintre acestea, sapte modele vor fi lansate in America de Nord, trei in Europa, 13 in regiunea Asia-Pacific.
Ford a avertizat ca investitiile in mobilitate si vehicule autonome ar urma sa diminueze castigurile companiei pe 2017 cu 300 de milioane de dolari, dar producatorul auto este increzator ca efectele pozitive de pe urma investitiilor se vor resimti in 2019 si in anii urmatori.
Conform datelor preliminare, Ford a inregistrat in 2017 un profit net de 7,8 miliarde de dolari, pe fondul reducerii impozitelor. Profitul inainte de taxe ar urma sa se situeze la 8,4 miliarde de dolari, in scadere cu 19% fata de 2016 si sub estimarile analistilor.
In predeschiderea sedintei Bursei de la New York, actiunile Ford au scazut cu 3%, dupa anuntarea rezultatelor financiare preliminare. In ultimele 12 luni, titlurile companiei au urcat cu 3,7%.
Costurile mai ridicate ale metalelor, inclusiv aluminiu si otel, precum si volatilitatea cursului de schimb, ar putea costa compania 1,6 miliarde de dolari in 2018. De asemenea, reducerile de costuri sunt in derulare, iar beneficiile se vor vedea din 2020 si ulterior.
Ford isi va majora investitiile in vehicule... mai mult
Joi, 18 Ianuarie 2018, ora 17:18
Al doilea mare producator auto din SUA, Ford Motor, va investi 4,5 miliarde de dolari in vehicule electrice pana in 2020, raspunzand astfel presiunilor autoritatilor de reglementare de a se baza pe tehnologiile mai putin poluante.
Compania va lansa 13 masini electrice si hibride pana in 2020, inclusiv noul model Focus Electric care poate fi reincarcat rapid, a anuntat joi directorul general Mark Fields la o conferinta de presa, transmit Bloomberg si Reuters.
Ambasadorul SUA: Ford are nevoie de o autostrada pana la Pitesti pentru a creste productia
Planurile Ford vin pe fondul ieftinirii combustibilului, care afecteaza vanzarile de vehicule ...citeste mai departe despre "Ford va investi 4,5 miliarde de dolari in vehicule electrice" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 11 Decembrie 2015, ora 10:16
Ford nu numai ca a lansat prima sa masina electrica, dar a anuntat si noua aplicatie mobila pentru a ajuta soferii sa tina masina incarcata: MyFord Mobile pentru iPhone.
Aplicatia ii va ajuta pe proprietarii masinilor Focus Electric sa-si incarce masinile mai rapid, prin identificarea rapida a statiilor din apropierea masinii, potrivit Venture Beat.
Prin intermediul unui modul wireless, soferii isi pot chiar conecta masina de aplicatie, pentru comunicare automata. Vor putea, astfel, sa monitorizeze nivelul curent de incarcare al bateriei, chiar si atunci cand nu se afla langa masina.
Aplicatia mobila MyFord Mobile include si posibilitatea conectarii cu forumuri si retelele sociale. Soferii pot invata tehnici de condus, chiar in timp ce-si incarca statisticile catre platforme precum Twitter, Facebook sau Google+, au spus oficialii companiei.
Aplicatia a fost dezvoltata de catre Microsoft.
mai mult
Miercuri, 13 Iunie 2012, ora 09:16