Producatorul auto american Ford conteaza pe modele noi, precum SUV-ul compact EcoSport, pentru a diminua dependenta de livrarile catre companiile de inchirieri auto pe piata din Europa, unde marjele de profit sunt mai slabe, si pentru a reduce pierderile grupului in regiune, potrivit Bloomberg.
Ford vrea ca pana in prima parte din 2015 sa livreze catre companiile de inchirieri mai putin de 13% din totalul vanzarilor, fata de 17% in prezent, a declarat Roelant de Waard, seful de vanzari al grupului pentru Europa, intr-un interviu telefonic.
In acelasi timp, Ford vrea sa creasca vanzarile catre dealeri si companii, unde preturile sunt de obicei mai ridicate.
Constructorul auto se afla intr-un proces de schimbare a liniei de modele si se asteapta ca piata europeana sa intre pe un trend de revenire incepand cu sfarsitul anului urmator.
Grupul estimeaza pierderi in regiune de circa 2 miliarde de dolari pentru anul acesta, fata de 1,75 miliarde de dolari anul trecut.
"Ne asteptam la o oarecare imbunatatire anul urmator" a cererii la nivelul intregii industrii auto, a spus Waard. Vanzarile Ford pe principalele piete europene vor creste de la 13,5 milioane unitati anul acesta la 14 milioane anul urmator, a estimat el.
Vanzarile Ford pe 19 piete europene au scazut cu 2,2% in mai, la 99.400 unitati. Declinul, mai temperat fata de scaderea de 6,2% din regiune, a urcat cota de piata a Ford la 8,3%, maximul lunii mai incepand din 2009, de la 8% in aceeasi perioada... mai mult
Luni, 17 Iunie 2013, ora 16:05
Producatorul auto american Ford intentioneaza sa dezvolte un model low-cost bazat pe subcompactul Fiesta, care va fi vandut in intreaga lume, dar nu va fi un brand independent low-cost.
"Cercetam oportunitatile din intreaga lume pentru a oferi o masina al carei pret sa fie sub cel al modelului Fiesta", a declarat Alan Mulally, directorul general al Ford, citat de site-ul inautonews.com.
Modelul va avea aceeasi marime ca Fiesta, dar va costa mai putin. Seful Ford nu a dat detalii privind locul in care va fi produs noul model si unde va fi vandut.
Ford are deja in Europa un model mai mic si mai ieftin decat Fiesta, masina de clasa mini Ford Ka, pe care Fiat o produce pentru Ford in Polonia.
Masinile mini cum ar fi Ka nu sunt considerate modele capabile sa devina masini globale pentru ca nu exista multe piete unde sa existe cerere pentru acest tip de vehicule. Dar Mulally crede ca modelele mini ale Ford pot fi vandute pe plan mondial si a explicat ca pretul viitorului model low-cost produs de Ford va fi mentinut scazut prin componentele produse in intreaga lume si folosirea unui design global.
Ford a prezentat 15 modele noi
Saptamana trecuta, Ford a prezentat 15 modele noi sau restilizate pentru piata europeana, care vor fi lansate in urmatorii cinci ani, pentru a stimula vanzarile.
Strategia de piata a companiei Ford este diferita fata de cea a altor producatori auto. In timp ce alte companii amana lansarea noilor modele din cauza cererii scazute... mai mult
Luni, 10 Septembrie 2012, ora 15:01
Noul model pe care Ford il va produce exclusiv la Craiova va avea pe piata locala un pret special, mai mic comparativ cu cel din tarile unde va fi exportat, intrucat va fi fabricat in Romania, a declarat marti Henrik Nenzen, directorul general al Companiei Nationale de Vanzari Ford.
El a spus ca productia de preserie a monovolumului a inceput, iar primele unitati vor intra pe piata in cateva luni.
"Productia de serie va avea loc progresiv. B-Max va fi un autovehicul atractiv in ceea ce priveste pretul. Inca nu stim in ce volume se va fabrica in prima faza noul model. Volumul este strans legat de starea pietei auto din Europa. In prezent stim cu siguranta ca B-Max va fi asimilat rapid de piata europeana si va fi foarte bine primit in tari precum Marea Britanie si Spania", a spus Nenzen.
Reprezentantul Ford a mai spus ca fabrica de la Craiova reprezinta in strategia companiei pentru Europa o "megauzina", unde se vor putea produce mai multe modele.
Conceptul modelului B-Max a fost prezentat in luna martie a anului trecut la Salonul Auto de la Geneva, iar in iunie Ford a inceput sa fabrice la Craiova primele prototipuri.
De asemenea, la inceputul acestui an, la Craiova va intra in fabricatie si cel mai mic motor construit pana acum de Ford - EcoBoost de 1 litru.
Din aprilie 2010, cand au iesit pe portile uzinei din Craiova primele masini produse de Ford in Romania si pana in luna octombrie a anului trecut, au fost asamblate 17.105 autoutilitare Transit... mai mult
Luni, 23 Ianuarie 2012, ora 14:03