Comenzile online de mancare romaneasca au crescut cu 120% in ultimul an iar in top se afla ciorba de vacuta, cartofii taranesti, papanasii, clatitele cu dulceata si micii, potrivit unei platforme online de comenzi.
"Bucataria romaneasca ocupa o pondere semnificativa din totalul numarului de comenzi pe care le inregistram pe platforma, iar cererea pentru astfel de preparate este in continua crestere. Observam ca mare parte dintre cele mai comandate preparate din aceasta categorie sunt asemanatoare cu cele pe care le savuram in copilarie. Cei mai multi dintre clientii nostri au un program incarcat, ce nu le ofera timpul necesar pregatirii acestor preparate, preferand astfel o comanda rapida acasa sau la birou", a declarat Andreea Petrisor, managing director Delivery Hero Romania, intr-un comunicat remis joi AGERPRES.
Pe primul loc in topul oraselor in care se comanda online preparate romanesti se afla Bucuresti, urmat de Brasov, Pitesti, Iasi si Timisoara.
In prezent, aproximativ 17% din totalul restaurantelor listate pe platforma foodpanda au specific traditional romanesc.
Din datele centralizate de companie, valoarea medie a unei astfel de comenzi este de 60 lei. De asemenea, cei mai multi dintre clientii foodpanda aleg sa comande preparate din bucataria romaneasca in jurul pranzului, iar cele mai multe comenzi se inregistreaza spre finalul saptamanii in zilele de joi, vineri si sambata.
Potrivit comunicatului, foodpanda.ro, parte a grupului Delivery Hero,... mai mult
Joi, 05 Decembrie 2019, ora 12:04
Campionatul Mondial de Fotbal 2018, desfasurat in perioada 14 iunie - 15 iulie, a crescut numarul comenzilor online de mancare. Astfel, circa 62% din totalul comenzilor au fost inregistrate in apropierea orelor de difuzare a meciurilor, potrivit datelor foodpanda.ro, cea mai mare platforma online de comenzi de mancare din Romania.
Conform informatiilor foodpanda, in topul celor mai comandate preparate in serile cu meciuri au fost mancarea chinezeasca, urmata de bucataria internationala, sandwich-uri, mancare libaneza si preparate ale bucatariei italienesti.
Suporterii nu s-au rezumat doar la a comanda online mancare, ci au cumparat si bauturi care sa se potriveasca preparatelor alese. Aproximativ 63% din totalul comenzilor au inclus si bauturi, cele mai cerute fiind sucurile carbogazoase, berea si apa plata si minerala.
Suma medie cheltuita de romanii care au comandat de pe platforma in timpul meciurilor a fost de circa 55 lei, iar cea mai mare comanda s-a ridicat la 704 lei.
Aceasta a fost facuta din Bucuresti si a continut opt sortimente de pizza si apa minerala.
"In timpul Campionatului Mondial de Fotbal comenzile online au crescut semnificativ, cei mai multi dintre clientii foodpanda preferand sa comande acasa. De regula, suporterii aleg preparatele care se potrivesc cu berea sau cu sucurile carbogazoase, precum pizza, burgeri, sandwich-uri sau shaorma", declara Radu Balaceanu, Country Manager Foodpanda Romania.
Cele mai multe comenzi au fost facute... mai mult
Luni, 16 Iulie 2018, ora 13:24
Utilizatorii regulati ai platformelor online de comandat mancare din Romania cumpara de-ale gurii de 3-4 ori pe saptamana, de obicei la pranz si seara.
Consumatorii care isi comanda mancarea de pe Internet in mod constant ajung sa cheltuiasca peste media comenzii zilnice de 15 euro si prefera bucataria internationala, se arata intr-un comunicat remis Business24 de foodpanda.ro.
"Utilizatorul fidel al platfomei de food ordering comanda de cel putin 3-4 ori pe saptamana, ocazional chiar de doua ori pe zi.
Ce am observat cu placere in cazul celor care comada in zilele lucratoare, este ca nu o mai fac neaparat la pranz, de la birou, ci si seara, cand ajung acasa.
Astfel, in cazul foodpanda, pranzul nu se mai distinge ca varf de comenzi. Practic, de cateva luni avem doua momente de varf, egale ca numar de comenzi", declara Radu Balaceanu, Country Manager foodpanda Romania.
De asemenea, daca in 2014 se inregistra un varf de comenzi important in jurului pranzului, cu jumatate de ora inainte de orele 12:00, incepand cu ultimele luni ale anului trecut si continuand cu primele doua luni ale lui 2015, romanii obisnuiti sa comande online de mancare o fac in egala masura si seara, arata datele foodpanda Romania.
Tot in ultimele luni se observa un comportament fidel si constant vizavi de comenzile online de mancare, din partea unor utilizatori informati si obisnuiti sa isi caute meniul preferat pe Internet, se mai arata in comunicatul foodpanda.ro.
In topul... mai mult
Miercuri, 25 Februarie 2015, ora 13:10
Radu Balaceanu, Country Manager al foodpanda Romania, este un tanar scolit in Rusia si cu experienta in una din cele mai importante companii de brokeraj din Sankt Petersburg.
A ales sa se intoarca in Romania pentru a transforma proiectul foodpanda Romania intr-un "eBay al comenzilor de mancare".
De cand a sosit la conducerea companiei, aplicatia pentru mobil foodpanda a fost descarcata de 5 milioane de utilizatori, a adus Black Friday la comanda online de mancare si s-a dovedit ca romanii cheltuie mai mult pe mancare: comanda medie online a crescut la 15 euro, chiar si intr-o perioada in care, traditional, romanii gatesc - de Craciun si Revelion.
Tanarul manager a povestit pentru Business24 despre mediul de afaceri din tara noastra, planurile pentru viitorul foodpanda, dar si despre experienta sa absolut inedita cu Federatia Rusa, atat din punct de vedere personal, cat si ca profesionist in domeniul financiar.
"Consider ca anul 2015 va fi extrem de greu pentru Europa, nu numai din cauza pietei petrolului si a gazelor, ci din cauza faptului ca si-a inchis o foarte mare piata de desfacere: Rusia", spune Radu Balaceanu.
Aveti un parcurs interesant, atat din punct de vedere al studiilor cat si ca profesionist. Ati fost bursier al Universitatii de Economie si Finante din Sankt Petersburg, Federatia Rusa, si al Institutului de limba si literatura rusa Pushkin, din Moscova, dupa ce ati absolvit Facultatea de Relatii Economice Internationale din cadrul ASE... mai mult
Sambata, 24 Ianuarie 2015, ora 00:00
3Foodpanda, impreuna cu brandurile afiliate hellofood si Delivery Club, au anuntat astazi obtinerea unei noi runde de finantare, in valoare de 60 de milioane de dolari, de la un grup de investitori, printre care se numara Falcon Edge Capital siRocket Internet AG.
Din momentul lansarii, in 2012, foodpanda/hellofood a obtinut finantari in valoare de peste 100 milioane de dolari. Recent, platforma globala de comenzi de mancare a achizitionat concurentul Delivery Club, devenind lider pe piata ruseasca de comenzi de mancare.
"Suntem foarte multumiti de aceasta dovada de incredere, recunoasterea succesului de care se bucura foodpanda/hellofood in prezent. Noua investitie va fi alocata pentru extinderea platformei pe pietele in care activeaza, prin semnarea de parteneriate cu si mai multe restaurante din mai multe orase, precum si imbunatatirea serviciilor oferite clientilor. Ne dorim sa devenim lider pe toate pietele in care activam si sa cream cea mai simpla modalitate de a comanda mancare pentru oricine, de oriunde", spune Ralf Wenzel, Global Managing Director foodpanda/hellofood.
Platforma online pentru comenzi de mancare ajuta restaurantele sa isi creasca vanzarile prin intermediul site-ului si al aplicatiei, oferindu-le totodata tehnologii si instrumente de analytics performante.
Clientii isi pot alege mancarea preferata online, iar foodpanda proceseaza comanda si o trimite direct catre restaurant, care se ocupa de livrare. Compania a lansat recent noua... mai mult
Luni, 11 August 2014, ora 15:50
Romania este o piata ideala pentru platformele de livrari de mancare, sustine Piotr Lagowski, Managing Director foodpanda CEE, care mai spune ca tara noastra se afla pe primul loc in Europa Centrala si de Est la capitolul comenzi de mancare direct de pe telefonul mobil.
Piotr Lagowski este managing director foodpanda pe Europa Centrala si de Est, pozitie din care coordoneaza activitatea businessului in Polonia, Ungaria, Romania, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Croatia si Serbia. Dintre toate acestea, Romania este una dintre tarile sale preferate pentru business, recunoaste managerul.
"Intre 45% si 50% din comenzile zilnice foodpanda Romania sunt facute de pe aplicatia de mobile, disponibila gratuit in AppStore si Google Play", iar acest procent impresionant are legatura cu momentul intrarii afacerii sale pe piata romaneasca, explica Piotr Lagowsky.
Desigur, Romania, in comparatie cu alte tari, are insa un mare minus: "problema taxelor", mai spune Lagowsky.
Despre potentialul pietei din Romania pentru "food delivery", problemele cu care s-a confruntat la implementarea conceptului de business pe meleagurile noastre, dar si modul in care alege sa-si pastreze echilibrul intre cele opt tari de care este responsabil si viata personala, vorbeste Piotr Lagowsky, intr-un interviu acordat Business24.
Cum ati intrat in echipa foodpanda?
Eram deja in echipa Rocket Internet, lucrasem la Groupon si Westwing Home & Living. In cadrul Westwing am avut ocazia sa construiesc de... mai mult
Sambata, 17 Mai 2014, ora 00:00
Ti-e foame si nu stii de unde sa comanzi? Unii antreprenori romani s-au gandit sa rezolve aceasta mica problema pentru tine.
Fie ca esti acasa sau la birou, adesea pierzi timp atunci cand vrei sa comanzi mancare. Trebuie sa te hotarasti ce restaurant sa alegi, sa vezi daca se fac livrari in zona respectiva, sa decizi in legatura cu meniul si apoi sa plasezi comanda telefonic.
Insa pentru cei care vor sa sara peste etapele enumerate, iata ca exista tot mai multe servicii online care rezolva aceste mici probleme.
Astfel, Ziare.com a stat de vorba cu doi anteprenori care s-au gandit sa infiinteze afaceri prin care poti comanda pe Internet, fara prea mare bataie de cap, mancarea pe care o doresti.
City Chef
City Chef este o aplicatie gratuita, care ajuta oamenii sa gaseasca si sa comande rapid mancare diversificata, fara ca sa mai fie nevoiti sa retina numere de telefon, adrese de web si daca ...citeste mai departe despre "Ti-e foame? Afaceri online prin care poti comanda mancare rapid, fara prea mare bataie de cap" pe Ziare.com mai mult
Vineri, 28 Martie 2014, ora 13:05
Dan Macarie conduce, la 26 de ani, filiala din Romania a foodpanda, platforma nr. 1 in lume de "food delivery". Desi platforma functioneaza de doar o saptamana, comenzile au inceput sa apara si tanarul antreprenor isi propune sa ajunga cel mai bun de pe piata locala pana la sfarsitul anului.
E pasionat de calatorii si tocmai aceasta pasiune l-a adus in fata celui mai mare incubator de afaceri online din lume, Rocket Internet, si de aici pana a se intoarce in Romania cu o idee de business si sustinere financiara a mai fost doar un pas.
Concurenta este acerba si aici, recunoaste co-fondatorul foodpanda Romania, dar asta il ambitioneaza si mai tare. "Sunt cativa jucatori in piata care merita mentionati. Exista quicky.ro, Oliviera, FoodMe, mai sunt si altii. (..) Concurenta e buna, daca am fi singuri pe piata nu ne-am da atat de mult interesul. Asa ca sunt bineveniti", a declarat Dan Macarie, intr-un interviu acordat Business24.
Chiar daca nu duce lipsa de concurenta, are si atuuri: faptul ca face parte dintr-un lant dezvoltat in intreaga lume il ajuta sa invete mult mai rapid din greselile altora. In plus, businessul sau nu e doar online, ci si pe mobil, cat mai aproape de consumatori.
Spuneti-ne mai multe si despre dumneavoastra. Ce experienta aveti in mediul de business?
La nivelul acesta e primul. Am 26 de ani. Sunt tanar. Inainte de a lucra la foodpanda am locuit in Rusia, in jur de doi ani jumate, timp in care am studiat si am avut si un loc de munca.... mai mult
Sambata, 14 Septembrie 2013, ora 00:00