Cand criza generata de noul coronavirus va trece si lumea va reveni treptat la ritmul normal, vom avea, probabil o surpriza: multe afaceri se vor fi inchis si multe servicii vor ramane fara acoperire.
Tocmai de aceea, poate ar fi util sa privim in perspectiva, din linistea izolarii: ce am putea face pentru viitorul nostru, pentru atunci cand lucrurile vor reveni la normal?
Poate ca acum este momentul sa te gandesti la o afacere. Iar daca nu dispui de banii necesari, expertii AVISSO au alcatuit pentru tine un calendar cu urmatoarele perioade in care poti depune un dosar pentru a obtine fonduri nerambursabile pentru ideea ta.
Lista, desi nu este exhaustiva, include cele mai interesante tipuri de finantari nerambursabile disponibile pentru mediul de afaceri, cu tipurile de proiecte care sunt eligibile si detaliile aferente.
SMEs' Growth: Pana pe 28 mai 2020 poti apela la fonduri norvegiene pentru o finantare intre 200.000 euro si 2 milioane de euro
Rata de cofinantare este variabila (in functie de regiune de dezvoltare si tip de ajutor): minimum 10% contributie nerambursabila (pentru IMM-urile din Bucuresti) - maximum 70% (pentru regiunile mai putin dezvoltate).
Conform unor estimari prezentate de catre operatorul de program, pe apelul anterior, media ajutorului nerambursabil s-a situat la cca. 45% din valorile eligibile ale proiectelor.
Se acorda finantari in trei domenii:
● Green Industry Innovation (buget 11,06 milioane de euro):
- Dezvoltarea,... mai mult
Joi, 02 Aprilie 2020, ora 08:30
Reciclarea vestimentara a denimului, un teatru de improvizatie, o platforma pentru designeri sau o scoala alternativa bazata pe modelul de educatie Agile Learning sunt cateva dintre ideile de afaceri sau de noi linii de business pe care zece tineri antreprenori vor sa le finanteze prin crowdfunding, cu investitii initiale cuprinse intre 5.000 si 10.000 de euro.
Cele 10 idei au facut parte din Startarium Crowdfunding Makeathon, cel mai amplu proiect dedicat finantarii prin crowdfunding din Romania. Desi foarte diferite ca obiect de activitate, toate se adreseaza unui public urban activ, care vrea experiente si produse inedite, si sunt business-uri creative, care implica arta sau tehnologia digitala.
Atragerea finantarii necesare celor 10 produse sau servicii a inceput deja, odata cu campaniile de crowdfunding demarate prin Startarium Crowdfunding Makeathon. Lansate simultan pe 5 noiembrie in cadrul PitchDay, cea mai mare competitie pentru startup-uri din Romania, cele zece campanii de crowdfunding sunt in plin proces de finantare. Practic, cei interesati de produsele si serviciile acestor antreprenori le pot cumpara in avans, primind in schimb diferite recompense pentru sustinerea lor.
Pana pe 15 decembrie, cele 10 startup-uri vor sa stranga in total, pe platforma de crowdfunding sustinuta de Startarium, aproape 65.000 de euro, fie pentru a-si construi un business, fie pentru a-si dezvolta afacerea in noi directii. De la lansarea Startarium, 2.000 de romani au... mai mult
Marti, 12 Noiembrie 2019, ora 11:18
Trei din patru tineri antreprenori considera ca motivul principal pentru care nu reusesc sa-si puna ideile de afaceri in practica este lipsa fondurilor necesare investitiei initiale, arata un sondaj efectuat de platforma Startarium in randul celor inscrisi in Startarium Crowdfunding Makeathon, cel mai amplu proiect dedicat finantarii prin crowdfunding din Romania, care se desfasoara pana pe 15 decembrie.
Perceptia lor in acest sens vine in contextul in care jumatate dintre respondenti afirma ca suma de care ar avea nevoie pentru a-si transforma ideea intr-o afacere este de cel mult 20.000 euro. Alti 21% estimeaza investitia intre 20.000 si 50.000 de euro, iar restul spun ca ar depasi acest nivel.
Trei din cinci antreprenori inscrisi in proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon care au raspuns la sondaj spun ca au ideea de business pentru care cauta acum finantare printr-o campanie de crowdfunding de cel putin un an.
Pe langa lipsa fondurilor pentru demararea investitiei, lansarea afacerii a fost impiedicata si de lipsa lor de cunostinte care sa-i ajute sa-si puna ideile in practica (28%), de increderea scazuta in fortele proprii (25%), dar si de lipsa de sustinere (23%), de timp (21%) sau a unui partener de afaceri cu care sa imparta responsabilitatile si grijile (7%).
Totodata, cei mai multi respondenti considera ca sunt intr-un stadiu prea incipient al afacerii pentru a cauta finantare de la banca, neavand inca un istoric de activitate.
Iar fara un cadru... mai mult
Joi, 10 Octombrie 2019, ora 11:50
Educatie cu ajutorul teatrului si tehnologiei, biciclete din bambus sau un prototip care recicleaza masele plastice acolo unde sistemul public de salubrizare nu ajunge sunt doar trei ideile castigatoare ale primei editii a competitiei Future Makers.
Tinerii din Romania sunt din ce in ce mai motivati de o cariera antreprenoriala si de infiintarea unor afaceri inovatoare, cu beneficii pentru comunitatea in care traim si care sa fie viabile in timp. De asemenea, studiile arata ca mediul antreprenorial din
Romania are nevoie de idei de afaceri indraznete, care sa faca fata provocarilor unei lumi ce va fi dominata de tehnologie.
Future Makers este un program educational de antreprenoriat adresat tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani ce pune la dispozitie premii totale in valoare de 20.000 euro, incubare si mentorat pentru idei care propun solutii concrete de rezolvare la provocarile pe care viitorul ni le pregateste.
Competitia Future Makers se afla la a doua editie, iar tinerii din toata tara isi pot inscrie ideile de business pana pe 2 iunie pe www.futuremakers.ro.
Mirona Paun este marele castigator in cadrul primei editii Future Makers si este cea care a pus bazele proiectului Aventurile lui Tzitzi-Poc.
Proiectul este destinat copiilor cu varste cuprinse intre 2 si 8 ani si isi propune, ca prin arta teatrala si poveste, sa creeze cadrul potrivit pentru ca cei mici sa identifice emotiile si sa invete sa le gestioneze.
"Future Makers ne-a... mai mult
Marti, 21 Mai 2019, ora 12:30
Romanii si-ar dori sa investeasca intr-o afacere, daca ar avea bani, aproape la fel de mult cat isi doresc achizitia unei case sau a unui teren, iar dorinta de a deveni antreprenor exista la nivelul intregii tari, chiar daca Bucurestiul este putin in fata regiunilor, cu o pondere de 46,3%, sustine Lucian Anghel, presedintele Consiliului de Administratie al Bursei de Valori Bucuresti (BVB).
"Conform unor studii din Romania, la intrebarea ce ati face daca ati avea 100.000 de euro in plus, pentru mine a fost o surpriza placuta sa vad ca, aproape la acelasi nivel cu achizitia unei case, a unui teren, renovare sau imbunatatirea spatiului locativ, cam la acelasi nivel sau undeva foarte putin sub se afla intentia de a investi intr-o afacere. Deci multi romani isi doresc sa investeasca intr-o afacere. Ceea ce este un lucru foarte bun, exista aceasta dorinta daca ar avea bani", a precizat, miercuri, Lucian Anghel, la Forumul Antreprenorilor Made in Romania - Cum sa devii un antreprenor de succes.
Acesta afirma ca si in cazul sondarii dorintei de deveni antreprenori la nivel de regiuni, rezultatele studiului au aratat diferente foarte mici intre acestea, chiar daca Bucurestiul este putin peste.
"In cadrul aceluiasi studiu s-a sondat dorinta de a deveni antreprenor. Si intr-adevar a fost o alta surpriza foarte placuta si interesanta: faptul ca la nivelul intregii tari nu doar Bucuresti, care este putin in fata altor regiuni, exista dorinta de a fi antreprenor. Bucuresti are... mai mult
Miercuri, 01 August 2018, ora 16:17
Mai sunt cateva saptamani in care tinerii intre 20 si 29 de ani pot aplica la competitia de idei antreprenoriale, Future Makers. Inscrierile se fac pana pe 20 mai, completand formularul de pe www.futuremakers.ro, sectiunea Aplica.
In ultimele 2 luni, aproximativ 1.000 de tineri au participat la evenimentele si atelierele de antreprenoriat organizate in peste 15 orase din tara.
Tinerii au invatat ca a "incepe de azi ideile de maine" nu e o metafora, ci este cat se poate de pragmatic.
Populatia lumii creste, progresul tehnologic este foarte rapid, experimentam schimbari climatice nemaiintalnite, se epuizeaza resursele si toate aceste provocari cer solutii inovative.
Tinerii din toata tara mai au la dispozitie cateva saptamani sa aplice la competitia de idei antreprenoriale, sa intre in programul de incubare si mentorat si sa castige premiile de 20.000 de euro puse la bataie.
Din juriul Future Makers fac parte:
Wadia Ait Hamza (World Economic Forum)Nicoleta Eftimiu (Coca Cola Romania, Country Manager)Mihai Toader Pasti (EFdeN, General Manager & Co-founder)Sergiu Negut (Maastricht School of Management Romania, Associate Dean of Entrepreneurial Growth)Irina Anghel Enescu (South Eastern European Private Equity and Venture Capital Association, Managing Director)Ioan Iacob (Qualitance, Founder and CEO)Sorina Campean (Entrepreneurship Centre Said Business School, University of Oxford Networks and Partnerships Manager)Florin Cobuz (NOD MAKERSPACE, Managing... mai mult
Joi, 03 Mai 2018, ora 13:52
Zece dintre cele mai promitatoare afaceri romanesti cu impact social au participat pe 23 noiembrie la sesiunea de pitch organizata de Chivas Regal, in cadrul semifinalei locale a competitiei Chivas Venture.
Dintre acestea, cinci afaceri au fost selectate de juriu pentru a merge mai departe, in cursa pentru un loc in finala globala.
Toti cei cinci finalisti locali vor participa intr-un program de mentorat, iar castigatorul va fi anuntat pe 11 ianuarie 2018.
TARABA VIRTUALA este aplicatia mobila care conecteaza cumparatorii cu producatorii locali. Printre beneficiile aplicatiei se numara posibilitatea de a putea defini propriile reguli de comert, simplitate si flexibilitate de a comanda si de a primi comenzi si timp castigat prin rutarea optima a comenzilor in ziua livrarii.
THATS ofera nevazatorilor acces la studiu individual. Un nevazator stie cum arata doar obiectele pe care le poate atinge. La clasa, profesorul nu ii poate acorda atentia necesara, iar mama lui si-ar dori sa mearga singur la intalniri cu prietenii. Dupa absolvire, il asteapta meserii de maseur, acordor de pian sau ajutor social (in 98% din cazuri). Vizualizarea informatiei este problema pe care THATS o rezolva, printr-un produs inovativ.
AXOSUITS propune un dispozitiv medical electromecanic de tip exoschelet care ii poate ajuta pe cei cu paralizie/atrofie musculara a membrelor inferioare sa se deplaseze altfel decat in fotoliul rulant. Momentan, folosirea fotoliului rulant genereaza o lista... mai mult
Vineri, 24 Noiembrie 2017, ora 18:05
35 de proiecte de afaceri propuse de viitori antreprenori din regiunile Bucuresti-Ilfov si Sud-Vest Oltenia primesc finantari nerambursabile de pana la 25.000 de euro fiecare, in cadrul proiectului BizStart, realizat de Academia de Studii Economice (ASE) Bucuresti, in parteneriat cu Asociatia "Pactul Regional Nord-Vest pentru Ocupare si Incluziune Sociala" (PROIS-NV).
Proiectele au fost alese prin concurs, iar majoritatea castigatorilor sunt studenti de pana la 25 de ani. BizStart este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU).
"BizStart este un proiect nascut din necesitatea de a educa tinerii romani in domeniul antreprenoriatului, in contextul in care angajabilitatea devine o incercare la absolvirea studiilor.
Prin activitati de consultanta, informare, formare si asistenta personalizata, venim in completarea studiilor universitare si le oferim o sansa in plus de a se afirma in mediul de afaceri romanesc.
Cei interesati de antreprenoriat au participat la un concurs de planuri de afaceri jurizat de profesionisti din mediile academic si de business si vom urmari ca cei care au castigat sa devina, in urmatorii ani, antreprenori cu experienta si modele pentru alti tineri", a declarat conf.univ.dr. Mihai Orzan, ASE Bucuresti, managerul de proiect.
Proiectele castigatoare au fost prezentate astazi, in cadrul conferintei interregionale "Idei de succes! Tineri antreprenori pentru Romania",... mai mult
Marti, 21 Iulie 2015, ora 12:27
Zece echipe de tineri ce dezvolta produse tech creative in zonele Disruptive Retail si Mobile si-au prezentat prototipurile in fata partenerilor, mentorilor si investitorilor.
Printre proiecte se numara si aplicatii pentru pasionatii de fitness, pentru companiile de cercetare de piata, pentru oamenii interesati de Bitcoin si multe altele.
Pe 25 mai toate echipele isi vor prezenta prototipurile finale in fata unui juriu de top si a potentialilor investitori si utilizatori, intrand in competitie pentru finantare si sprijin: luna care urmeaza este, prin urmare, decisiva pentru ei.
Business24 va prezinta cateva dintre cele mai interesante idei aduse de tineri la Innovation Labs 2015:
Vitabox.me este o aplicatie pentru pasionatii de fitness ce propune planuri de suplimentare nutritionala in functie de obiceiurile de antrenament ale fiecarui utilizator.
Echipa a plecat de la observatia ca piata romaneasca de suplimente nutritive pentru fitness este in crestere, optiunile sunt variate, dar posibilitatea de a primi recomandari personalizate este foarte redusa.
Astfel, echipa Vitabox.me creeaza profiluri personalizate ale utilizatorilor in functie de informatiile primite de la diferitele dispozitive de monitorizare a activitatii fizice.
Pentru fiecare profil, nutritionisti si antrenori de prestigiu vor oferi recomandari fiecarui utilizator in parte, existand si optiunea cumpararii directe a suplimentelor necesare.
BuyerBrain ofera o solutie ce masoara... mai mult
Joi, 23 Aprilie 2015, ora 11:16